کارآفرینان بزرگ با چه ویژگی‌های ذهنی و طرزتفکری به موفقیت رسیده‌اند؟

2 فروردین 1397 - 6:00
کار آفرینی - کارآفرینان بزرگ با چه ویژگی‌های ذهنی و طرزتفکری به موفقیت رسیده‌اند؟
کارآفرینان بزرگ با چه ویژگی‌های ذهنی و طرزتفکری به موفقیت رسیده‌اند؟
امتیاز مطلب: 75%

شغل کارآفرینی برای هر فردی مناسب نیست، چرا که کارآفرینی به جز مهارت‌های تجربی به مهارت‌های ذهنی نیز نیاز دارد. بیشتر این ویژگی‌ها در بین کارآفرینان بزرگ وجود دارد و سبب می شود طرز تفکر متفاوتی از خود نشان دهند. با یوکن همراه باشید.

هر کسی برای کارآفرینی ساخته نشده است. کارآفرینان باید در زندگی مستقل باشند و روحیه‌ی جنگجو داشته باشند. آن‌ها برای کاری که انجام می دهند اشتیاق فراوانی دارند و هیچ شک و تردیدی به دل راه نمی دهند. با این حال، کارآفرینی تنها با سختی و مشقت همراه نیست بلکه نتایج زیادی چون رشد شخصیتی برای فرد به همراه خواهد داشت. اکنون سؤال مطرح می شود یک فرد برای تبدیل شدن به یک کارآفرین باید چه خصوصیاتی داشته باشد؟ قبول داریم خیلی از مهارت‌ها اکتسابی هستند و در طی زمان به دست می آیند اما نباید در این مسیر به طرز تفکر افراد هم بی توجه بود. در ادامه ی مقاله، خصوصیات ذهنی کارآفرینان را مورد بررسی قرار می دهیم.

از سنین پایین به کار کردن علاقه دارند

یکی از خصوصیات مشترک کارآفرینان موفق این است از سنین کم به دنبال کار کردن هستند. ارسطو لومیس (Aristotle Loumis)، طراح عینک‌های برند Ellison، وقتی 10 ساله بود به فکر راه اندازی کسب و کار ی مستقل افتاد. او در هر هفته سه بار کارهای سخت دیگران را انجام می داد و برای هر بار هفت دلار پول دریافت می کرد. مهارت بالایی که او در انجام کارهای سخت داشت زبانزد تمام دوستان و آشنایانش شد. در طی زمان تعداد مشتریان ارسطو زیاد شد تا این که توانست در هفته به درآمد 500 دلار برسد. او در این باره گفته است: "خانواده‌ی من از نظر مالی وضعیت خوبی نداشتند اما همیشه به سخت کوش بودن خود افتخار می کردند."

به دنبال موضوعات پرطرفدار هستند

کارآفرینان بزرگ همواره تغییرات محیط اطراف را در نظر می گیرند و تلاش می کنند نیازهای دیگران را برآورده کنند. آدام ریویتز (Adam Rivietz)، مؤسس شرکت Paid است. این کسب و کار در حوزه بازاریابی اینفلوئنسرها فعال است و با کمپانی‌های بزرگی چون کوکاکولا، مایکروسافت و ایربی اند بی وارد همکاری شده است. پایگاه داده‌ی این شرکت متشکل از اطلاعات 15 هزار اینفلوئنسر در 105 کشور دنیاست و واسطه‌ی همکاری این افراد با شرکت‌های بزرگ است.

ریویتز می گوید در تابستان سال 2011 دریافت دختران شهر محل اقامتش، گل سرهایی از جنس پر به موهای خود می زنند. او به ایده‌ای رسید که برای او هزاران دلار هزینه در برداشت. ریویتز تصمیم گرفت از فروشندگان لوازم ماهیگیری تزئیناتی از جنس پر بخرد و به صورت آنلاین به سالن‌های آرایشگاهی بفروشد. او در طول چند هفته به فروش قابل توجهی رسید و دریافت تصمیم گیری درستی داشته است.

فکرهای بزرگ در سر دارند

افراد منطقی از ریسک گریزان هستند و تمایل دارند در فضایی امن و به دور از حاشیه کار کنند؛ اما کارآفرینان بزرگ به دنبال پیدا کردن فرصت‌های مناسب و بالقوه هستند. شرکت Paid قبل از این که کسب و کار خود را جهانی کند، ایده‌اش را روی یک اینفلوئنسر امتحان کرد. اولین اینفلوئنسر شرکت، دختری بود که با او آشنایی قبلی داشت و توانسته بود در عرض یک سال 75 هزار فالوئر به دست آورد. بعد از جذب اولین مشتری و پرداخت حقوق به اینفلوئنسر تصمیم گرفتند کسب و کار خود را گسترش دهند و به چند اینفلوئنسر دیگر هم پیشنهاد بدهند. به گفته‌ی این کارآفرین موفق، آن‌ها به 700 اینفلوئنسر اینستاگرام که آدرس ایمیل خود را در بخش بیوگرافی ثبت کرده بودند، پیشنهاد دادند. در عرض یک هفته، 500 نفر از این اینفلوئنسرها برای همکاری پاسخ مثبت دادند.

ارتباط با افرادی که انگیزه و اراده‌ی بالایی دارند

به گفته‌ی تیم فریس (Tim Ferriss)، نویسنده‌ی آمریکایی، هر فردی برآیندی از پنج نفری است که بیشترین ارتباط را با آن‌ها دارد. کارآفرینان بزرگ به این درک رسیده‌اند انرژی منفی می تواند روی کاری که انجام می دهند تأثیر بگذارد؛ مثلاً حرکت هواپیما را در نظر بگیرید. بادی که در قسمت عقب هواپیماها در جریان است کمک می کند در مسیر درست قرار بگیرید و بادی که در قسمت جلو است سبب می شود هواپیما دیرتر به مقصد خود برسد. کارآفرینان موفق دقیقا می دانند با چه کسانی ارتباط داشته باشند. افرادی که همانند بادهای عقب هواپیما آن‌ها را در مسیر درست قرار می دهند تا زودتر به هدفشان دست یابند.

برای پیشرفت به سراغ ارتباطات می روند

وقتی محصول یا سرویسی توسط یک دوست پیشنهاد می شود احتمال خرید آن تا چهار برابر افزایش می یابد. کارآفرینان موفق به این مسئله واقف‌اند و با گسترش ارتباطات خود و استفاده از قدرتی که در شبکه‌های اجتماعی دارند، محصولات خود را به فروش می رسانند. از جمله دلایل پیشرفت شبکه اجتماعی فیس بوک این بود کاربرانش می توانستند درباره کارایی محصولات خود با دوستانشان حرف بزنند و خرید آن را به یکدیگر پیشنهاد دهند. شرکت Paid براساس ارتباطات قوی به پیشرفت رسید و اینفلوئنسرها را به شرکت‌های درخواست دهنده تبلیغات پیشنهاد می دهد.

خیلی زود اقدام می کنند

یکی از خصوصیات مشترک کارآفرینان موفق این است زود دست به عمل می زنند و کارهایشان را با سرعت بالایی به انجام می رسانند. این در حالی است که افراد عادی زمان زیادی را صرف انجام کارهای خود می کنند. ویژگی مشترک کارآفرینان بزرگ این است به همه چیز پاسخ مثبت می دهند و باور دارند هر کار جدیدی را می توان انجام داد. البته این بدین معنا نیست بدون هیچ تفکری و بدون در نظر گرفتن عواقب تصمیم گیری کنید. کارآفرینان بزرگ ضررهای ناشی از صبر کردن زیاد را می دانند و به همین خاطر کارها را با سرعت بالایی به انجام می رسانند. آن‌ها قانون 20/80 را باور دارند و حداکثر استفاده را از یک روز کاری می برند. این قانون می گوید 80 درصد نتایجی که به دست می آوریم حاصل 20 درصد کارهایی است که انجام می دهیم.

مدام رؤیاپردازی می کنند

رؤیاپردازی، خصوصیت مشترک کارآفرینان بزرگ است. آن‌ها با رؤیاپردازی سعی می کنند تأثیر هر کاری را افزایش دهند. وقتی دیگران در محدودیت‌ها غرق هستند آن‌ها از فرصت‌ها استفاده می‌کنند. هیچ فردی در سال 2001 به دنبال این نبود دستگاه پخش موسیقی به نام آیپاد عرضه شود تا بتواند هزاران آهنگ را در خود جای دهد. زک بنسون (Zech Benson)، کارآفرین موفقی است و در این باره می گوید: "رؤیاپردازی به معنای آن است مطمئن باشید می توانید هر چیزی که لیاقتش را دارید به واقعیت مبدل کنید." او همچنین می گوید:"من تاکنون با صدها اینفلوئنسر اینستاگرام همکاری کرده ام. شاید تصور کنید روش زندگی خیلی از افرادی که در اینستاگرام فعالیت می کنند نمایشی است اما من با بیشتر آن‌ها ارتباط داشته‌ام و می دانم حقیقت دارد. من همیشه آرزو می کنم این سبک زندگی را داشته باشم و اکنون توانسته‌ام به بزرگ‌ترین آرزویم دست یابم."

منبع: forbes

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

دسته بندی ها