ترفندهای زبان بدن که باعث موفقیتتان در محل کار و قرار ملاقات‌ها می شود

28 اسفند 1397 - 4:00
مدیریت شخصی - ترفندهای زبان بدن که باعث موفقیتتان در محل کار و قرار ملاقات‌ها می شود
ترفندهای زبان بدن که باعث موفقیتتان در محل کار و قرار ملاقات‌ها می شود
امتیاز مطلب: 97%

آیا می دانید زبان بدن چه تأثیر شگفت انگیزی در ارتباط با دیگران دارد؟ اگر از این موضوع مطلع بودید، بدون شک از همین حالا شروع به یادگیری بهترین روش استفاده از زبان بدن می کردید. در ادامه با یوکن همراه باشید تا ترفندهای زبان بدن در محیط کار را معرفی کنیم.

زبان بدن (Body Language) از بهترین روش‌های ارتباط با همکاران و مدیران در محل کار، هنگام سخنرانی یا قرار ملاقات‌هاست. در واقع، حرکات دست، صورت و حتی آهنگ صدا تأثیرگذاری بیشتری از کلمات دارد که با آن‌ها صحبت می کنیم. زبان بدن می تواند پیاممان را به خوبی به مخاطب انتقال دهد.

به گفته‌ی روانشناسان، میزان تأثیرگذاری زبان بدن در ارتباطات فردی 55 درصد است. در حالی که آهنگ صدای فرد 38 درصد و کلمات تنها 7 درصد در ارتباطات تأثیر دارند. آنچه کارشناسان روی آن اتفاق نظر دارند، این است زبان بدن تأثیر زیادی روی ارتباطات انسانی دارد؛ به طوری که تأثیر زبان بدن از آی کیو هم بسیار بیشتر است.

افراد موفق به زبان بدن آشنایی دارند و از آن در زندگی روزمره خود استفاده می کنند. شما نیز می توانید در ارتباطات خود در جامعه و محل کار از تکنیک‌های زبان بدن استفاده کنید و این مهارت را در خود تقویت کنید.

در ادامه‌ی مقاله، تکنیک‌های زبان بدن برای تأثیرگذاری روی دیگران در محل کار، قرار ملاقات‌های عاشقانه و هنگام آشنایی با افراد جدید را معرفی می کنیم.

اجزای مختلف زبان بدن

حالت صورت، تماس چشمی با مخاطب، حرکات بدن و آهنگ صدا از اجزای زبان بدن هستند که پیام‌هایی را به دیگران منتقل می کنند. زبان بدن در بیشتر موارد غیرارادی است، اما شناخت اجزای آن به ما کمک می کند از نحوه‌ی برخورد خود با دیگران مطلع شویم. استفاده‌ی مناسب از اجزای زبان بدن در برقراری ارتباطات موفقیت آمیز با دیگران تأثیر فوق‌العاده‌ای دارد.

زبان بدن در محل کار

زبان بدن ما در محل کار باید طوری باشد که بتوانیم به راحتی صلاحیت، اعتماد به نفس و قابل اعتماد بودن خود را در معرض نمایش قرار دهیم.

چهره

لبخند بزنید. لبخند زدن در ارتباط با دیگران، خصوصاً همکاران و مدیران تأثیر بسیار زیادی دارد. البته لبخند زدن باید واقعی باشد، چرا که لبخند مصنوعی به سرعت مشخص می شود. وقتی واقعاً لبخند می زنید، عضلات گوشه‌ی دهان، گونه‌ها و ابروها بالا می رود. لبخند واقعی سبب می شود فردی قابل اعتماد به نظر برسید و به دیگران امکان دهد آسان‌تر با شما ارتباط برقرار کنند؛ پس برای نشان دادن صلاحیت و اعتماد به نفس خود، به دنبال تقویت این مهارت باشید.

چشم‌ها

وقتی می خواهید در محل کار ارتباط برقرار کنید، مستقیم در چشم‌های طرف مقابل نگاه کنید. روش مثلث وارونه یک روش خوب برای برقراری تماس چشمی است. در این روش، باید نگاهتان را از یک چشم به چشم دیگر و سپس به طرف دهان فرد معطوف کنید. البته به معنی خیره شدن به چشم‌های طرف مقابل نیست، بلکه باید سعی کنید طوری چشم‌هایتان را از صورت فرد حرکت دهید تا کاملاً طبیعی به نظر برسد.

حرکات بدن

در محل کار دست به کمر بایستید. این یکی از حرکات زبان بدن برای افزایش اعتماد به نفس است. دست‌هایتان را به گونه‌ای حرکت دهید تا هنگام صحبت دیگران را تحت تأثیر قرار دهید.

طریقه نشستن تان هم تأثیر زیادی دارد. در هنگام نشستن، یکی از پاها را طوری روی پای دیگر بیندازید که آرامش و اعتماد به نفستان را به نمایش بکشد.

صدا

باید بتوانید آهنگ صدایتان را کنترل کنید. لرزش صدا به دیگران می فهماند عصبی هستید و اعتماد به نفس کافی ندارید. همیشه سعی کنید شمرده، واضح و با لحن مناسب صحبت کنید تا اعتماد به نفستان را به دیگران نشان دهید. نباید صدایتان خیلی بلند یا آرام باشد. می توانید از روش‌های جذاب کردن صدا در هنگام صحبت هم استفاده کنید.

زبان بدن هنگام قرار ملاقات

کلمات قدرت زیادی دارند اما نباید از تأثیرگذاری زبان بدن هم غافل شویم. اگر با اصول نحوه برخورد در اولین برخورد آشنایی ندارید، لازم است بدانید، زبان بدن در قرار ملاقات‌های عاشقانه می تواند تأثیر قابل توجهی روی فرد بگذارد.

چهره

خیلی طبیعی اما باوقار بخندید. خندیدن با آزاد کردن هورمون اندورفین، استرستان را کاهش می دهد. وقتی می خندید، طرف مقابل بهتر با شما ارتباط برقرار می کند. علاوه بر آن، خنده شما را جذاب‌تر می کند.

چشم‌ها

تا جایی که می توانید چشم‌هایتان را گشاد کنید. با این زبان بدن به طرف مقابل نشان می دهید به آشنایی با او علاقه‌مند هستید و واکنش مثبت او را جلب خواهید کرد.

حرکات

در هنگام صحبت کردن کمی به سمت جلو بیایید. این حرکت می تواند اشتیاق و علاقه‌ی شما را نشان دهد. وقتی با کسی صحبت می کنید، هر از گاهی سرتان را به نشانه‌ی تائید تکان دهید و لبخند بزنید تا طرف مقابل بداند به صحبت‌های او علاقه‌مند هستید.

صدا

تمام افراد به صدای عمیق در جنس مخالف علاقه دارند. البته نیاز نیست همیشه صدای خشنی داشته باشید، بلکه تنها سعی کنید آن را عمیق‌تر کنید و به آرامی و بااعتماد به نفس حرف بزنید.

زبان بدن هنگام ملاقات با افراد جدید

برای ایجاد ارتباطی قوی با دیگران و پیدا کردن دوستان جدید، باید راحت و دوستانه صحبت کنید و به دنبال نقاط مشترک بین خودتان باشید. البته این بدین معنا نیست با هر کسی صمیمی شوید.

چهره

همیشه لبخند بزنید. اگر می خواهید ارتباط دوستانه‌ای با دیگران برقرار کنید، لبخندی واقعی روی لب داشته باشید. شاید بد نباشد، تکنیک‌های لبخند جذاب را یاد بگیرید.

چشم‌ها

به جز تماس چشمی قوی و مؤثر، چشمک‌های دوستانه نیز روشی برای ایجاد ارتباط دوستانه است. شاید تصور کنید چشمک زدن به روابط عاشقانه مربوط است، اما می توان از آن به‌عنوان شوخی در روابط دوستانه نیز استفاده کرد. چشمک زدن می تواند شما را فردی بااعتماد به نفس تر و شوخ‌تر نشان دهد.

حرکات

خیلی از افراد تلاش می کنند از رفتارهای دوستانشان الگو بگیرند. برای مثال، همانند آن‌ها راه بروند، یا حرکات دست و نحوه‌ی ایستادنشان همانند آن‌ها باشد. این نشانه این حس را به دیگران القا می کند که به آن‌ها علاقه‌مند هستیم.

صدا

سعی کنید صدایتان آهنگ دوستانه‌ای داشته باشد. این کار از طریق تنظیم زیروبمی صدا و تغییر یک نواختی آن انجام می شود. صحبت کردن با صدای یک نواخت باعث کسلی دیگران می شود.

قطعاً به این مسئله پی بردید، زبان بدن تأثیر زیادی در ارتباطات اجتماعی دارد. گاهی به طور ناخودآگاه طوری رفتار می کنیم که منظورمان به اشتباه به دیگران منتقل می شود. باید بدانید چگونه از حرکات، حالات چهره و صدایتان استفاده کنید تا در برقراری روابط اجتماعی موفق‌تر عمل کنید.

 

منبع: lifehack

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2019-03-18 13:45:18
دسته بندی ها