8 نکته‌ی شگفت‌انگیز بازاریابی از زبان وارن نایت

3 اسفند 1399 - 11:00
بازاریابی - 8 نکته‌ی شگفت‌انگیز بازاریابی از زبان وارن نایت
8 نکته‌ی شگفت‌انگیز بازاریابی از زبان وارن نایت
امتیاز مطلب: 94%

وارن نایت سخنران حرفه‌ای، متخصص تحول دیجیتالی، نویسنده و کارآفرین برنده‌ی جایزه 8 نکته‌ی شگفت انگیزی را که در سال 2018 در مورد بازاریابی فرا گرفته است را با ما به اشتراک می‌گذارد. در ادامه با یوکن همراه باشید.

تقریباً یک سال پیش بود که من یک مقاله در مورد رسانه‌های اجتماعی در سال 2017 نوشتم اما احساس می‌کنم که همین دیروز بود. زمان چه زود می‌گذرد.

اگر چه زمان زود می‌گذرد، رشد و تکامل آنلاین نیز از همین قانون پیروی می‌کند و من نیز در سال 2017 به عنوان یک متخصص تحول دیجیتال رشد کرده‌ام و چیزهای زیادی آموخته‌ام. من می‌خواهم 8 حقیقت شگفت انگیزی را که در مورد بازاریابی آموختم و اهمیت آن‌ها همان‌طور که به سال 2018 نزدیک می‌شویم را با شما به اشتراک بگذارم.

1. بهترین عنوان‌های بازاریابی شامل کلمات وعده می‌شوند

در طول سال، تحقیقاتی زیادی انجام داده‌ام و تجزیه و تحلیل کرده‌ام تا ببینم چه چیزی برای مخاطبین در نوشتن مطالب بهتر عمل می‌کند.

BuzzSumo طی سال جاری یک مطالعه انجام داد و با دقت بیش از 100 میلیون عنوان را بررسی کرد. آن‌ها دریافتند که برخی کلمات / عبارات در فیس بوک بسیار بهتر از دیگر کلمات عمل می‌کردند. در زیر تصویری از آنچه که کشف کرده‌اند را مشاهده خواهید کرد.

برترین عبارات شامل "ما ... خواهیم کرد" می‌شدند. این نشان می‌دهد که کلمات / عبارات وعده داده شده برای حرکت به جلو در سال 2018 ضروری است. اطمینان حاصل کنید که عنوان‌های محتوای شما به گونه‌ای است که تأثیر مستقیم بر خواننده بگذارد.

آن‌ها همچنین بر اساس LinkedIn دریافتند که عبارت برتر در یک عنوان «چگونگی» است. این امر باعث تعجب من نشد زیرا که LinkedIn یک شبکه تجاری است، بنابراین درک چگونگی انجام کاری یک عامل مهم به حساب می‌آید.

 

2. ویدئو اکنون بهتر از همیشه عمل می‌کند

آیا می‌دانستید که ویدیوها دارای بالاترین سطح تعامل محتوا در فیس بوک هستند؟

همه ما می‌دانیم چقدر سخت بوده که در سال جاری به مخاطبان خود در فیس بوک دسترسی داشته باشیم، چرا که الگوریتم آن‌ها به طرز چشمگیری تغییر کرده است. مطالعات نشان می‌دهد که به طور متوسط ​​پست‌های ویدئویی به میزان 12.05٪ در صفحات مخاطبان قرار می‌گیرد.

در حالی که به نظر زیاد نمی‌آید، هنوز هم بهتر از  عکس‌ها (11.63٪)، لینک‌ها (7.81٪) و به روز رسانی استاتوس (4.56٪) است.

در یک وضعیت مشابه، انواع مختلف محتوای ویدئویی بسیاری وجود دارند و پخش زنده هنوز هم‌ بخش مهمی از اجرای یک کمپین بازاریابی موفق است. من متوجه شدم که بیش از 65٪ از مخاطبانم ترجیح می‌دهند اطلاعات را از طریق ویدیوهای زنده دریافت کنند.

3. هوش مصنوعی نقش بزرگی را در ارتباطات خواهد داشت

هوش مصنوعی در سال 2017 موضوع جالبی بوده و اکنون که شرکت‌ها در حال استفاده از تکنولوژی ماشین هستند تا با مشتریان بالقوه ارتباط برقرار کنند می‌دانم که سال 2018 برای هوش مصنوعی و ارتباطات سال جالبی خواهد بود.

 اوایل سال 2017 یک وبلاگ در مورد هوش مصنوعی و تکنولوژی‌ای برای طراحی لوگو‌ام نوشتم. در حالی که لوگو به نوعی کلی بود، ایدئولوژی هوش مصنوعی زمانی که توسعه یابد، می‌تواند بسیار قدرتمند باشد.

بر اساس گزارش Economist Intelligence، 75درصد از مدیران شرکت‌های تجاری در این مطالعه اعلام کردند که هوش مصنوعی در سه سال آینده در شرکت‌هایشان اجرا خواهد شد و 79 درصد آن‌ها معتقدند که هوش مصنوعی کار آن‌ها را ساده‌تر و کارآمدتر می‌کند.

 اگر هنوز مطمئن نیستید، گزارش شده است که تا سال 2020 85 درصد از تعاملات مشتری بدون انسان خواهد بود.

4. زمان‌بندی مهم است

هنگامی که چیزی را توییت می‌کنید، طول عمر آن حدود 18 دقیقه است. این بدان معنی است که بیش از 90٪ از تعاملی که شما در توییت خود دریافت می‌کنید در 18 دقیقه اول آن است، بنابراین درک بهترین زمان برای ارسال بسیار مهم است.

زمانبندی در حال حاضر از هر زمان دیگری مهم‌تر  است، زیرا محتواهای بیشتر و بیشتری در اینترنت ظاهر می‌شوند. شما باید تحقیقات خود را انجام دهید و روز و زمان تعامل بیشتر کاربران در محتوای شبکه مجاری را پیدا کنید تا مطمئن شوید حداکثر تعامل را دریافت خواهید کرد.

5. کمتر می‌تواند بیشتر را شکست دهد

در مورد طول زمان و محتوای تولید، گفتگو بسیار متنوعی صورت گرفته است.

در طول سال گذشته، ما شاهد افزایش در قطعه‌های طولانی‌تر از محتوای و کاهش در قطعه‌های محتوا شده‌ایم. من شخصاً از استراتژی  برای نوشتن یک قطعه از محتوای هر دو هفته در وب سایت وارن نایت پیروی کرده‌ام که بیشتر مورد تفکر است و قطعه‌ی طولانی‌تر محتوا را نمایش می‌دهد.

همان‌گونه که زیر مشاهده می‌کنید، همان‌طور که محتوای طولانی به تدریج افزایش می‌یابد، محتوای کوتاه کاهش یافته است.

6. اتوماسیون بازاریابی از همیشه مؤثرتر است

آیا می‌دانید 92 درصد از کسب و کارهای کوچک هر ماه پول از دست می‌دهند زیرا آن‌ها از اتوماسیون بازاریابی چشم پوشی می‌کنند؟

در حالی که مربوط و شخصی بودن هنوز هم بخش مهمی از هر نوع ارتباط را تشکیل می‌دهند، باید گفت که اتوماسیون یک راه عالی برای افزودن ارزش، افزایش تعامل و صرفه جویی در وقت است. برای من این نقش مهمی در کاهش چرخه‌ی فروش دارد.

به نظر من، اتوماسیون بازاریابی در سال آینده قدرتمندتر خواهد شد و این چیزی است که من در زمینه بازاریابی ایمیل و PPC انجام داده‌ام.

7. یک تصویر به جای هزاران کلمه سخن می‌گوید

مطالعه‌ی انجام شده توسط رسانه‌های اوربیت نشان می‌دهد که نویسندگانی که از تصاویر استفاده می‌کنند، تعامل بیشتری دریافت می‌کنند، این امر همین‌طور در مورد توییت ها نیز صدق می‌کند. Stone Temple Consulting  چهار میلیون توییت را بازبینی کرد و متوجه شد که توییت با تصاویر بیشتر مورد توجه قرار گرفته‌اند.

به اشتراک گذاری محتوای متنی بسیار ساده‌تر است، اما اینترنت پر از این چیزها است. برای منحصر به فرد بودن و تشویق تعامل شما باید تلاش کنید و این امر را می‌توانید از طریق ایجاد تصاویری عالی انجام دهید.

آیا می‌دانید که می‌توانید یک عکس را در توییتر پست کنید و فالورهای خود را در این عکس تگ کنید تا از طریق مطلع شوند؟ این برای من بسیار قدرتمند است، به ویژه هنگامی که یک رسانه اجتماعی را اداره می‌کردم.

من متوجه شدم که توییت با یک تصویر که در آن 10 کسب و کار / افراد را تگ کردم 150٪ بیشتر در مقایسه با توییت متنی مورد توجه قرار می‌گیرد.

8. به گوش دادن ادامه دهید

نکته‌ی نهایی که می‌خواهم با شما به اشتراک بگذارم، در مورد گوش دادن اجتماعی است. ما می‌دانیم که به اشتراک گذاشتن نظر منفی آنلاین آسان‌تر از به اشتراک‌گذاری نظر مثبت است.

همه‌ی ما به یاد داریم که هواپیمایی متحده ایرلاینز در سال جاری پس از بیرون کردن یک مسافر برای پوشیدن ساپورت و یک حادثه دیگر که در آن یک مسافر به زور از یک هواپیما بیرون انداخته شد.

تصویر زیر برای خود صحبت می‌کنند.

بله، این یک مثال بسیار افراطی است، اما همیشه گوش دادن به آنچه در مورد کسب و کار شما در اینترنت گفته می‌شود ضروری است.

چه چیزی در مورد بازاریابی آموخته‌اید و آیا با 8 اظهارات بالا موافق هستید؟

 

منبع: Linkedin

نویسنده مطلب
UCAN TEAM - تیم تحریریه یوکن
تعدادی کارشناس محتوا که در زمینه موفقیت، سبک زندگی، مهارت‌های فردی و شغلی تخصص دارند و تلاش می‌کنند مقالاتی کاربردی و مفید را برای مخاطبان تولید کنند.

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2021-02-22 12:33:33
دسته بندی ها