12 قانونی که شما را در زندگی شخصی و حرفه‌ای به موفقیت می‌رساند

30 مرداد 1399 - 6:00
انگیزشی - 12 قانونی که شما را در زندگی شخصی و حرفه‌ای به موفقیت می‌رساند
12 قانونی که شما را در زندگی شخصی و حرفه‌ای به موفقیت می‌رساند
امتیاز مطلب: 94%

اغلب افراد به دنبال دست یابی به موفقیت در زندگی شخصی و کسب و کار خود هستند؛ اما راه مشخصی برای رسیدن به موفقیت وجود ندارد. همان طور که مسیرهای زیادی برای رسیدن به قله وجود دارد، موفقیت واقعی نیز با روش‌های مختلفی حاصل می شود. با یوکن همراه باشید تا 12 قانون زندگی را برای رسیدن به موفقیت معرفی کنیم.

برای دست یابی به موفقیت روش‌های زیادی وجود دارد که در طی زمان، کاربردی بودن خود را اثبات کرده‌اند. اگر بتوانید این نکات مهم را رعایت کنید، رسیدن به موفقیت تضمین بیشتری خواهد داشت.

قانون عمل و عکس‌العمل

این یک قانون مهم برای جذب است. هر نوع انرژی ای که در زندگی و کسب و کار جذب کنید، دنیای پیرامون همان را به سمت شما برمی گرداند. دنیا به شما پاداش می دهد یا مجازاتتان خواهد کرد. شما خود نقطه‌ی شروع موفقیت یا شکست هستید، پس باید دقت بیشتری به کار ببندید.

به آرمان‌ها و کلامتان توجه بیشتری کنید. به اصول اخلاقی خود پایبند باشید. به نحوه‌ی رفتار خود با دیگران و نوع عملکردتان در انجام پروژه‌ها دقت کنید. وقتی با صداقت و از صمیم قلب رفتار کنید، عملکرد بهتری خواهید داشت.

12 قانونی که شما را در زندگی شخصی و حرفه‌ای به موفقیت می رساند

قانون حرکت

موفقیت چیزی نیست که آرزویش کنید و به آن دست یابید. در واقع، موفقیت خود به خود اتفاق نمی افتد. باید ایده‌های خود را برای رسیدن به موفقیت اجرا کنید. برای دست یابی به موفقیت در کسب و کارتان، به خود اعتماد کنید و تمام کارهایی که برای تکامل، پیشرفت و بهبود نیاز است را انجام دهید.

با داشتن انگیزه ی مناسب می توانید به هر هدفی که می خواهید برسید. شاید تمام توانایی‌ها و مهارت‌های ممکن را داشته باشید، اما وقتی نسبت به کاری که انجام می دهید از خود شور و اشتیاق نشان ندهید، نمی توانید کاری انجام دهید که نتایج ماندگار دارد.

قانون پذیرش

برای تغییر شرایط زندگی‌تان، باید بتوانید شرایط موجود را بپذیرید. این قانون بسیار مهمی است، زیرا وقتی نتوانید شرایط فعلی را قبول کنید در عذاب خواهید بود. اگر از شرایط موجود رضایت ندارید، اما قدرت این را دارید تغییرات لازم را به وجود آورید.

شاید بخواهید شرایط خاصی حکم فرما شود تا تغییرات مدنظرتان ایجاد شود اما این تله‌ی ذهنی است. وقتی نتوانید شرایطی فراتر از حال کنونی را تجسم کنید، به هیچ پیشرفتی نخواهید رسید. باید بدانید چه چیزی را بپذیرید و همه چیز را رها کنید. مسیر جدیدی برگزینید و روی چیزهایی که قدرت تغییرش را دارید متمرکز شوید. قطعاً مسیر جدید، فرصت‌های جدیدی را هم پدید می آورد.

12 قانونی که شما را در زندگی شخصی و حرفه‌ای به موفقیت می رساند

قانون تکامل

این قانون می گوید وقتی باعث پیشرفت خودتان می شوید، دنیا هم همین جواب را به شما خواهد داد. موفقیت مسیر ثابتی نیست؛ بلکه مسیر دست یابی به آن همواره در حال تغییر و تلاطم است. در مسیر موفقیت هیچ امنیتی وجود ندارد، چرا که برای رسیدن به موفقیت بیشتر باید بخواهید رشد کنید. اولین گام در مسیر رشد و تکامل خود شما هستید. همین طور که خودتان رشد می کنید می توانید کسب و کارتان را هم توسعه دهید. وقتی خودتان کوچک بمانید، کسب و کار شما هم کوچک خواهد ماند.

قانون مسئولیت پذیری

باید در قبال اعمال خود و افرادی که در زندگی‌تان حضور دارند، مسئولیت پذیر باشید. این طرز تفکر که شما تنها 85% در موفقیت خود تأثیرگذار هستید و 15% مابقی به شانس بستگی دارد، ذهنیتی غلط است. با داشتن این طرز تفکر احتمال موفقیت خود را کاهش می دهید. وقتی شکست‌ها و اشتباهات خود را به گردن دیگران بیندازید و فکر کنید بدشانسی آورید یا هیچ چیز تحت کنترل شما نبود، خود را در مسیر شکست قرار داده‌اید. مسیر موفقیت با توانایی و مسئولیت پذیری شما پیموده می شود.

12 قانونی که شما را در زندگی شخصی و حرفه‌ای به موفقیت می رساند

قانون پیوستگی

این قانون می گوید گذشته، حال و آینده‌تان با هم ارتباط دارند. باید بتوانید از گذشته درس بگیرید. یک فرد عاقل و بالغ می داند باید نگاه عمیقی به گذشته داشته باشد تا ببیند چه چیزی برایش مفید یا غیرمفید است. به دنبال ایجاد تغییرات اساسی در زمان حال باشید تا آینده‌ای مطمئن و موفق در انتظارتان باشد. اگر گذشته خود را نادیده بگیرید، تجربیات ارزشمندی را از دست داده اید. از هر چیزی که یاد گرفتید استفاده کنید تا به مرور تغییرات لازم را اعمال کنید و آینده‌ای زیبا برای خود بسازید.

قانون تمرکز

قانون تمرکز به ما می گوید نمی توانیم هم‌زمان به دو چیز مختلف فکر کنیم. تمرکز بسیار مهم است. وقتی به موفقیت و نتیجه می رسید که تمرکز خود را روی یک موضوع بگذارید. وقتی تمام توجه و تمرکز خود را روی یک موضوع بگذارید، قطعاً به پیشرفت بیشتری هم خواهید رسید؛ اما اگر هم‌زمان روی دو موضوع تمرکز کنید، نتایج متوسطی در انتظارتان خواهد بود.

قانون اصالت

باید کلام و رفتارتان یکی باشد و اصالت خود را حفظ کنید. اگر اعمال شما با گفتارتان تفاوت دارد، هیچ موفقیتی در انتظارتان نخواهد بود. اطرافیان باید بدانند حرفی که می زنید برای ظاهرسازی نیست. پس برای جلب اعتماد دیگران، باید صداقت و روراستی شما تائید شود. سعی کنید همواره واقعی باشید. آن‌ها باید ببینید در زندگی شخصی و حرفه‌ای، معتبر و قابل احترام هستید. اگر صادق باشید دیگران با اشتیاق بیشتری به سمت شما جذب می‌شوند.

12 قانونی که شما را در زندگی شخصی و حرفه‌ای به موفقیت می رساند

قانون اینجا و همین حالا

این قانون می‌گوید اگر همیشه نگاهتان به گذشته باشد، واقعیت حال حاضر را قبول نخواهید کرد. اگر تنها به موفقیت‌ها و شکست‌های گذشته خود نگاه بیندازید، احتمالاً فرصت‌های مقابل خود را نمی بینید. مایکل جردن، بسکتبالیست مشهور، می گوید: شما هرگز نمی توانید بازی امروز را با امتیازات بازی دیروز ببرید. هر روز یک روز نو است. پس روی زمان حال خود تمرکز کنید. همین جا باشید و هر لحظه شانس موفقیت خود را بیشتر کنید.

قانون تغییر

برای رسیدن به موفقیت باید قانون تغییر را پذیرفت. این قانون می گوید تاریخ خود را تکرار می کند، مگر این که از آن عبرت بگیرید. اولین جایی که باید شروع به تغییر کنید رو به روی آینه است. باید در گذشته غرق شوید و ببینید کجا اشتباه کرده‌اید و کجا قدم درستی برداشته‌اید.

با داشتن این طرز تفکر، می توانید عاداتی که سبب دور شدن شما از موفقیت می شود را تغییر دهید یا رفتارهایی را تکرار کنید و بهبود دهید تا در مسیر موفقیت قرار بگیرید. زندگی بیرونی شما نشان دهنده کیفیت زندگی داخلی شماست. شما نمی توانید این تجربه را تکرار کنید، اما می توانید از آن درس بگیرید.

قانون استقامت

این قانون می گوید موفقیت‌های بزرگ در زندگی و کسب و کار با صبر و استقامت به دست می آید. هیچ چیزی در زندگی و کار به سادگی حاصل نمی شود. به همین خاطر، اگر در طی زمان به موفقیت برسید، پایداری آن بیشتر از وقتی است که به یک باره موفق شوید. برای موفقیت دائمی باید ثابت قدم باشید و هرگز تسلیم نشوید.

12 قانونی که شما را در زندگی شخصی و حرفه‌ای به موفقیت می رساند

قانون الهام بخشی

این قانون می گوید موفقیت شما نتیجه‌ی انرژی و تلاشی است که صرف کرده‌اید. وقتی به موفقیت می رسید که احساس کنید الهام بخش هستید. حس کم ارزشی را از خود دور کنید. باید روح و روان شما هدفی داشته باشد که برایتان الهام بخش است.

وقتی کاری انجام می دهید که نشان دهنده روحیات و رفتار شماست و حال دیگران را هم بهتر می کند، قطعاً ترغیب می شوید تلاش بیشتری کنید. این قدرت الهام بخشی هم‌زمان با رشد شما می تواند به قدرت بیشتری برسد.

قانون الهام بخشی به کاری که انجام می دهید یا داشته‌هایتان مرتبط نیست. این قانون باید بخشی از روش زندگی‌تان باشد. اگر این قانون را دنبال کنید و تعهد شما نسبت به آن کمتر شود، نرخ دست یابی به موفقیتتان کمتر خواهد شد؛ اما اگر با آن زندگی کنید و به بخشی از زندگی و وجودتان تبدیل شود، به موفقیتی خواهید رسید که پایدار است. پس شما می‌توانید هم در زندگی شخصی و هم در زندگی حرفه‌ای خود موفق شوید.

 

منبع: Entrepreneur

نویسنده مطلب
UCAN TEAM - تیم تحریریه یوکن
تعدادی کارشناس محتوا که در زمینه موفقیت، سبک زندگی، مهارت‌های فردی و شغلی تخصص دارند و تلاش می‌کنند مقالاتی کاربردی و مفید را برای مخاطبان تولید کنند.

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-08-10 15:33:12
  • نظرات
تصویر آواتار محمد کفیری
   محمد کفیری

بسیار عالی

کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه

تصویر آواتار محمد کفیری
   محمد کفیری

بسیار عالی

کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه

تصویر آواتار علی
   علی

ارادتمندم از کسانی که برای انسانیت و نشان دادن راه خوب به دیگران زحمت میکشند. بدون چشمداشتی. من سینه سوخته ام. و این دایم مرا میآزارد. میخواهم حالم بهتر شود..... ممنون.....

کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه

کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه
دسته بندی ها