چطور بهترین متخصصان بازاریابی دیجیتال را استخدام کنیم؟

19 اسفند 1399 - 11:00
بازاریابی - چطور بهترین متخصصان بازاریابی دیجیتال را استخدام کنیم؟
چطور بهترین متخصصان بازاریابی دیجیتال را استخدام کنیم؟
امتیاز مطلب: 90%

بازاریابی دیجیتال به مهارت‌های زیادی نیاز دارد و به جز مهارت‌های لازم برای هر بازاریابِ کاربلد، نیازمند درک بالایی در حوزه رسانه‌های مختلف و امکان شناسایی فرصت‌ها نیز هست. علاوه بر آن، بازاریابان دیجیتال باید در زمینه‌ی خلاقیت و تفکر انتقادی به تعادل برسند تا بتوانند سبب موفقیت سازمانشان شوند. با یوکن همراه باشید تا شما را با 15 معیار برای استخدام متخصصان بازاریابی دیجیتال آشنا کنیم.

در این زمینه از 15 نفر از اعضای «انجمن کارآفرینان جوان» سؤال شده برای استخدام بازاریاب‌های دیجیتال چه مواردی اهمیت بیشتری دارد. در ادامه بهترین پاسخ آن‌ها را بخوانید.

داشتن تخصص در زمینه تبلیغات پولی در شبکه‌های اجتماعی

مایلز جنینگز، مدیر recruiter:

کسی که می خواهد در زمینه بازاریابی دیجیتال استخدام شود، باید در تبلیغات پولیِ شبکه‌های اجتماعی، به خصوص فیس بوک یا دیگر شبکه‌های اجتماعی که شرکت ما از آن‌ها استفاده می کند، مهارت داشته باشد. آن‌ها باید بتوانند در تجزیه و تحلیل آمار بازدیدکنندگان صفحات در فیس بوک خبره باشند تا بتوانند مخاطبان سفارشی و افرادی که احتمال دارد به تجارت ما علاقه‌مند باشند را پیدا کنند، روی زمینه‌های مختلف شبکه‌های اجتماعی تسلط کافی داشته باشند و کمپین‌های تبلیغاتی خلاق را تست کنند. در فضای تبلیغاتی شبکه‌های اجتماعی، فرصت‌های کم هزینه‌ای وجود دارد و بازاریابان دیجیتال باید بتوانند فضاهای رایج را که کاربردشان هم آسان است، پیدا کنند.

مهارت -فروش-درامد-بازاریابی

داشتن مهارت‌های فروش

مارک سنیکولا، مدیر bannerview:

در طول سالیان اخیر، بازاریاب‌های دیجیتال زیادی، به طور برون سپاری استخدام کرده‌ایم و دریافتیم افرادی که بهتر از بقیه فوت و فن فروش را می دانند، بازاریاب‌های بهتری هستند. آن‌ها می دانند چطور با دیگران ارتباط برقرار کنند و به خریدارانی وفادار تبدیل شوند. با اینکه بازاریابان دیجیتال، به صورت مستقیم قراردادهای فروش را منعقد نمی کنند، بلکه باید به تکنیک‌های فروش پی ببرند، در غیر این صورت، هزینه‌ی بازاریابی شرکت شما هدر می رود، بدون اینکه هیچ فرصتی برای تیم فروش تان فراهم شود.

تخصص پیدا کردن در بازاریابی از طریق چند روزش بازاریابی متداول

ترور سامنر، مدیر Iocalvox:

من با بازاریابان زیادی برخورد کرده‌ام که به ارزش کانال‌های بازاریابی چون ایمیل، شبکه‌های اجتماعی، SEO (بهینه سازی برای موتورهای جستجو)، SEM (بازاریابی با موتورهای جستجو) و ... پی برده‌اند. شاید خیلی از این کانال‌ها برای شما مفید باشند، اما رمز استراتژی موفق بازاریابی، تمرکز روی چند کانال محدود و استفاده‌ی بهینه از آن‌هاست. این بدین معناست با این کانال‌ها و راه‌های استفاده از آن‌ها آشنا شویم و از راهکارهای موجود برای شرکتمان به بهترین نحو ممکن استفاده کنیم. برای مثال، پینترست (Pinterest)، اهمیت کمتری برای کمک به کسب و کار های محلی دارد، با اینکه بهترین کانال تجارت الکترونیک به حساب می‌آید. من به راهکارهای سئوی محلی اهمیت بیشتری می دهم تا اینکه برای مشتریان در گوگل، Maps و Yelp بهترین باشم.

قدرت تفکر بی‌طرفانه

وزلی ماثیو، مدیر highlevelmarketing:

بازاریاب‌ها به‌عنوان بااشتیاق ترین کارمندان شرکت معرفی می شوند. با اینکه، شور و اشتیاق می تواند روی قضاوت و ارزیابی نظرات آن‌ها در حوزه‌ی بازاریابی اثر بگذارد. بازاریابی به موفقیت می رسد که بتواند با نگاهی بی‌طرفانه و دقیق تمام واقعیت‌ها را در نظر بگیرد، روی چیزی که مفید است تمرکز کند، نه چیزهایی که امیدوار است مفید باشد.

امکان اجرا و تحلیل کمپین‌های بازاریابی قطره‌ای

اران ایال، مدیر springleap:

بازاریابی ربایشی، مهارتی اساسی برای ایجاد علاقه در مشتریان است. با اینکه اغلب بازاریابان می توانند به دنبال استراتژی‌های مبتکرانه یا کمپین‌های پرداخت به ازای کلیک (CPC) بروند، آنچه برای من جالب است این است چطور داده‌های به دست آمده را تحلیل کرده و کمپینی قدرتمند و مطمئن برای بازاریابی قطره‌ای ایجاد کنند. خودکارسازی از طریق این کمپین‌ها به معنای آن نیست یک ایمیل را به تمام کسانی که کمپین جمع آوری کرده است، بفرستیم. بلکه به ارتباطات شخصی و هدفمند بودن رابطه دارد. به همین خاطر تفکر تحلیلی و استراتژیک اهمیت زیادی دارد. وقتی بازاریابی مؤثر اتفاق می افتد که ارتباطات انسانی بر روش‌های آماری چیره شود.

ترکیب خلاقیت و قابلیت‌های تحلیلی

کایلا واگنر، مدیر revelinteractive:

بازاریابی دیجیتال به تفکر خلاق و تحلیلی نیاز دارد، پس باید به دنبال افرادی باشیم که توانایی انجام هر دو را دارند. خیلی از بازاریابان دیجیتال تنها روی یکی از این دو تمرکز می کنند، اما مسئله‌ی مهم این است "هنر و دانش" را وارد تمام برنامه‌های دیجیتال کنیم. استفاده از تفکر تحلیلی برای اطلاع از استراتژی‌های آینده در بازاریابی دیجیتال به ما امکان می دهد همه چیز را به خوبی بسنجیم.

امکان داستان‌گویی نوشتاری و بصری

الکس فریاس، مدیر trackmarketing:

رسانه‌ی دیجیتال برخلاف رسانه‌های قبلی، وابستگی زیادی به عوامل نوشتاری و بصری دارد. ما به دنبال نوشته‌ای هستیم که مرتبط با حال و هوایمان باشد و احساساتمان را برانگیزد. امکان داستان گویی نوشتاری و بصری، برای بازاریابی دیجیتال امروز نیاز است.

شخصیت-اخلاق

داشتن شخصیتی دوست‌داشتنی

جاناتان لانگ، مدیر marketdominationmedia:

برقراری ارتباط از اجزای اصلی بازاریابی دیجیتال است و یک شخصیت دوست داشتنی می تواند در این مسیر به موفقیت برسد. افرادی زیادی همواره در تلاش هستند با ناشران، وبلاگ نویسان، روزنامه نگاران و افراد مشهور وارد رابطه شوند، اما فردی با شخصیت جالب می تواند توجهات را جذب کرده و شما را از دیگران متمایز کند. اگر دو نفر در حال ارتباط با شما باشند و یکی از آن‌ها شخصیتی دوست داشتنی و جالب داشته باشد، به کدام یک از آن‌ها گوش می دهید؟ شخصیت دوست داشتنی بسیار مهم است، اما باز هم توجهی به آن نمی شود.

آشنایی با وردپرس

انجلا راث، مدیر بازاریابی due:

امروزه وب سایت‌های زیادی با وردپرس ساخته می شود، پس آشنایی با وردپرس ضرورت دارد. اگر می خواهید وب سایت بسازید و خودتان برقراری ارتباط کنید، وردپرس ابزار مناسبی برای شما فراهم می کند. این پلتفرم به شما کمک می کند اطلاعات خود را به‌روز کنید زیرا همیشه به دنبال ارائه‌ی امکانات جدیدی است که به تولید محتوا سرعت می دهد.

تسلط در خودتبلیغی

ادام استیل، مدیر magistrateinc:

اگر فکر می کنید درک بالایی از شبکه‌های اجتماعی و برند های موفق دارید، باید بتوانید برای خودتان و برند شخصی‌تان تبلیغ کنید. اولین پروژه‌ی افرادی که برای کار با آن‌ها مصاحبه می کنم، خودشان هستند و من با استفاده از اطلاعاتی که از خودشان دریافت می کنم، تصمیم نهایی را می گیرم. وقتی نام آن‌ها را در شبکه‌های اجتماعی‌ای که می خواهم برای مشتریانم از آن‌ها استفاده کنم، جستجو می کنم به نکات ارزشمندی پی می برم. پیام‌ها و مهارت‌های این افراد باید در بیشتر شبکه‌ها پیوستگی داشته باشد و در معرفی مهارت‌ها دقت کافی درنظر گرفته شده باشد.

ضرورت خلاصه‌گویی

نیکولاس هاس، مدیر Ioot:

در صورتی که نتوانید ارزش پیشنهادی محصول را در کمتر از 140 کلمه به مشتریان انتقال دهید، هیچ اهمیتی ندارد که محصولتان چقدر خوب و ارزشمند باشد. بازاریابان دیجیتال باید در انتقال پیام‌ها مهارت داشته باشند.

توانایی تحلیل معیارهای قابل اندازه‌گیری

بلر توماس، مدیر emerchantbroker:

امکان سنجش ارزش سرمایه گذاری در بازاریابی و تبلیغات بسیار مهم است. هر چند نمی‌توان برای تلاش به منظور برتر بودن، پیروز شد؛ اما همه چیز به اتخاذ تصمیمات درست و گام برداشتن به سمت جلو، وابسته است. مشاوران بازاریابی دیجیتال باید صلاحیت‌ها و دانش عمومی‌ای داشته باشند که برای فراهم کردن معیارهای قابل بررسی و اثبات آن‌ها با داده‌های واقعی لازم است. دیگر نمی‌توان با حساب و کتاب ساده، انتظار یک کمپین تبلیغاتی موفق را داشت. نرم افزارهای سنجش و اندازه گیری، از جمله ابزارهایی هستند که در اختیار بازاریابان قرار دارند و انتظار می رود مشاوران و اعضای تیمشان بتوانند از این ابزارها به درستی استفاده کنند تا از دقت و تأثیرگذاری کارشان اطمینان یابند.

مهارت گوش دادن

شالین دور، مدیر chatter buzz:

بازاریابان دیجیتال باید توانایی تبلیغ از طریق کلمات، تصاویر، ویدئوها و رسانه‌های اجتماعی را داشته باشند. بازاریابی دیجیتال این امکان را برای متخصصان فراهم می کند تا به گروه‌های مختلف افراد از طریق‌های گوناگون گوش دهند. از طریق رسانه‌های اجتماعی و ابزارهای تحلیلی می‌توانیم از نظر مشتریان درباره محصولات، خدمات و مشکلات مربوط به آن‌ها مطلع شویم. وقتی ما بازاریاب‌های دیجیتال استخدام می کنیم، برایمان بسیار مهم است آن‌ها می توانند به نیازها و خواسته‌های مشتریان گوش دهند و برای آن‌ها راه حلی پیدا کنند یا نه.

چابک بودن

میکی میِر، مدیر JASH:

هر ماه پلتفرم جدیدی وارد بازار می شود یا الگوریتم پلتفرم‌های قبلی با تغییر رو به رو می شود. اگر بازاریابان دیجیتال روش‌های انعطاف پذیری نداشته باشند و نتوانند به سرعت واکنش نشان دهند، شما و کسب و کارتان عقب می مانید و بسیاری از مزیت‌های رقابتی را از دست خواهید داد.

توانایی -طراحی-خلاقیت

آشنایی با مبانی طراحی

دن ساپژنیکوف، مدیر adgatemedia:

توانایی انتقال درست پیام اهمیت زیادی دارد. بازاریابی دیجیتال تنها با کلمات سروکار ندارد، بلکه بخش زیادی از بازاریابی دیجیتالی به ظاهرِ بصری است. هر فردی که خود را بازاریاب دیجیتال معرفی می کند باید اطلاعات کافی درباره‌ی زبان‌های CSS و HTML یا فتوشاپ داشته باشد.

منبع: mashable

نویسنده مطلب
UCAN TEAM - تیم تحریریه یوکن
تعدادی کارشناس محتوا که در زمینه موفقیت، سبک زندگی، مهارت‌های فردی و شغلی تخصص دارند و تلاش می‌کنند مقالاتی کاربردی و مفید را برای مخاطبان تولید کنند.

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2021-03-10 00:55:34
دسته بندی ها