بهترین راه‌های بهبود بازاریابی رسانه‌های اجتماعی در چند دقیقه!

4 اردیبهشت 1397 - 6:00
بازاریابی اینترنتی - بهترین راه‌های بهبود بازاریابی رسانه‌های اجتماعی در چند دقیقه!
بهترین راه‌های بهبود بازاریابی رسانه‌های اجتماعی در چند دقیقه!
امتیاز مطلب: 91%

بازاریابی شبکه‌های اجتماعی نقش مؤثری در ارتباط میان شرکت‌ها، برند ها و عرضه کنندگان خدمات و محصولات با مشتری‌ها دارد. گاهی مدیریت صفحات اجتماعیِ یک فرد، شرکت یا برند بسیار زمان بر است؛ اما راهکارهای زیادی وجود دارد که به شما کمک می کند در عرض چند دقیقه بازاریابیِ شبکه‌های اجتماعی را تقویت کرده و پروفایل‌های مؤثر و قدرتمندی در رسانه‌های اجتماعی داشته باشید. در ادامه با یوکن همراه باشید تا 15 راه برای بهبود بازاریابی شبکه‌های اجتماعی بیان کنیم که می توانید در کمتر از یک ساعت انجام دهید.

برخی از راهکارهای بهبود بازاریابی شبکه‌های اجتماعی در زمان محدود قابل اجرا هستند اما برخی دیگر به تمرکز بیشتری نیاز دارند.

بیوگرافیِ بهتری در رسانه‌های اجتماعی بنویسید

وقتی بازدیدکننده یا مشتری وارد پروفایل شما در یکی از شبکه‌های اجتماعی می شود، با توضیح کوتاهی در قسمت "بیوگرافی" یا "درباره" مواجه می شود. تمایل دارید این توضیحِ مختصر، چه چیزی از شما یا برندتان را به او منتقل کند؟ دوست دارید چطور شناخته شوید؟ بیشتر در این باره فکر کنید. پروفایل شما باید به گونه‌ای باشد که اگر شرکت معماری دارید یا بازاریاب محتوا هستید، بازدیدکننده بتواند با دیدن پروفایلتان، متوجه این مسئله شود.

مسئله‌ی دیگر این است، کاربران برای پیدا کردن شما، چه کلمات و عباراتی را جستجو می کنند؟ جستجوی روزانه در شبکه‌های اجتماعی اهمیت بیشتری دارد. اگر کاربری در حوزه‌ی کاریِ شما به دنبال یک برند خوب است، باید بتواند به سرعت شما را پیدا کند.

تصاویر پروفایل شبکه‌های اجتماعی، اندازه‌ی مناسبی داشته باشد

تصاویر اصلی‌ترین بخش از بازاریابیِ شبکه‌های اجتماعی هستند و در این بین، تصاویر پروفایل اهمیت بیشتری دارد. در عرض چند دقیقه، می‌توانید تصویر مناسبی برای پروفایلتان پیدا کنید و اندازه را طوری لحاظ کنید که دقیقا در ابعاد آن رسانه‌ی اجتماعی باشد.

اغلب وب سایت‌های شبکه‌های اجتماعی تصاویر را به طور خودکار بریده یا می کشند تا در پنجره‌ی مخصوص جا بگیرد، اما اگر می خواهید تأثیرگذاری بیشتری داشته باشید، قبل از آپلود کردن، تصویر را بهینه سازی کنید.

اندازه مناسب تصاویر برای چند شبکه‌ی اجتماعی:

- تصویر پروفایل در توییتر: 400 در 400 پیکسل

- تصویر سربرگ در توییتر: 1500 در 500 پیکسل

- تصویر پروفایل در لینکداین: 400 در 400 پیکسل

- تصویر لوگو در لینکداین: 400 در 400 پیکسل

- تصویر پروفایل در اینستاگرام: 180 در 180 پیکسل

- تصویر پروفایل در فیس بوک: 180 در 180 پیکسل

- تصویر کاور در فیس بوک: 851 در 315 پیکسل

اطلاعات پروفایلتان همواره به‌روز باشد

هر روز شبکه‌ی اجتماعیِ جدیدی معرفی می شود و ما دوست داریم ببینیم چطور می توانیم از آن‌ها استفاده کنیم. معمولاً در زمان ثبت نام، تصویری برای پروفایل آپلود می کنیم؛ اما تمام رسانه‌های اجتماعی که امتحان می کنیم، در استراتژی‌های بلندمدت ما جا نمی گیرند.

وقتی می‌خواهید یک شبکه‌ی اجتماعی را به‌روز نکنید، باید اطمینان حاصل کنید تصویر و اطلاعاتِ مربوط به برندتان همیشه به‌روز است و به صفحه‌ی اجتماعیِ دیگری متصل است که در آن فعال‌تر هستید.

محتوای صوتی تولید کنید

فایل‌های صوتی قدرت بی‌نظیری دارند و اپلیکیشن های جدیدی چون Anchor نیز ساخت محتوای صوتی را به طور قابل توجهی ساده کرده است.

اگر می خواهید تأثیرگذاری بیشتری در شبکه‌های اجتماعی داشته باشید، یکی از پست‌های وبلاگتان را در SoundCloud به پادکست تبدیل کنید تا بتوانید برای برخی مشتریان پیام صوتی بفرستید یا با دنبال کنندگانتان در Anchor مکالمه‌ی صوتی داشته باشید.

مدام تجزیه و تحلیل کنید

چند دقیقه در طول روز زمان بگذارید و نگاهی به تجزیه و تحلیل‌ها (Analytics) داشته باشید. با تجزیه و تحلیل داده‌های شبکه‌های اجتماعی می توانید به نکات ارزشمند زیادی دست یابید که واقعاً حیرت انگیز است.

دو ابزار عالی و رایگان برای یافتن اطلاعات از چگونگیِ عملکرد شبکه‌های اجتماعی وجود دارد:

*فیس بوک اینسایتز (Facebook Insights): فیس بوک بهترین تجزیه و تحلیل‌ها میان سایت‌های مشابه را دارد. فیس بوک اینسایتز منبع ارزشمندی برای بازاریابان است. برای دسترسی به فیس بوک اینسایتز، به صفحه‌ی فیس بوک تان مراجعه کنید و از منوی ناوبری فیس بوک، گزینه‌ی Insights را انتخاب کنید.

*توییتر انالیتیکز (Twitter Analytics): توییتر هم تجزیه و تحلیل‌های خوبی به صورت رایگان در اختیار کاربرانش قرار می دهد. از طریق تجزیه و تحلیل‌های توییتر، جذاب‌ترین توییت ها و اطلاعات مخاطبان و ... را پیدا خواهید کرد.

ایده‌های جدیدی برای پست‌هایتان پیدا کنید

داشتنِ ثبات، عنصری لازم در استراتژیِ شبکه‌های اجتماعی است، اما تولید محتوای باکیفیت به صورت روزانه، یا چند بار در روز، کار دشواری است.

وقتی چند دقیقه وقت دارید، برنامه‌ی Word را باز کنید و هر ایده‌ی جدیدی که برای پست گذاشتن در شبکه‌های اجتماعی به ذهنتان می رسد، بنویسید. بدین ترتیب همیشه می توانید محتوای ارزشمند و فوق‌العاده تولید کنید.

پست‌های موفق را دوباره به اشتراک بگذارید

اگر پست‌های محبوب را تنها یک بار منتشر کرده و به اشتراک بگذارید، کلیک‌های زیادی از دست خواهید داد و تعامل مناسبی با مخاطبان ایجاد نمی کنید. بهترین کار، اشتراک گذاری دوباره محبوب‌ترین و پرمخاطب‌ترین مطالب قبلی در شبکه‌های اجتماعی است.

لینک‌های پروفایلتان را بررسی کنید

لینک‌هایی که در پروفایلتان قرار می دهید، بهترین اطلاعات شبکه‌های اجتماعی هستند. بررسیِ اینکه چند نفر روی لینک‌های پروفایل کلیک می کنند، بسیار آموزنده است و دنبال کردنِ عملکرد آن‌ها نقش مؤثری در موفقیت شما دارد.

پست‌هایتان را تبلیغ کنید

شبکه‌های اجتماعی هر روز در حال پیشرفت هستند. در این بین، پست‌هایی که با پرداخت هزینه تبلیغ می شوند، امکان دیده شدن محتوای شما توسط مخاطبان را بیشتر می کند.

به سراغ پلتفرم‌های جدید بروید

هر روز شبکه‌های اجتماعی و اپ های جدیدی ساخته می‌شود و ما به عنوان بازاریاب، باید بدانیم مخاطبان و مصرف کنندگان به کدام سمت توجه بیشتری دارند. بهترین راه این است وقت کافی به امتحان پلتفرم‌های جدید اختصاص دهیم.

اپ استور (App Store) بهترین مکان برای آزمایش پلتفرم‌های جدید است. من معمولاً وارد بخش Social Networking می شوم و صفحه را اسکرول می کنم تا ببینم کدام یک از پلتفرم‌ها را امتحان نکرده‌ام. همیشه چند اپ جذاب در بین 10 تا 30 ردیف اول قرار دارد.

از جستجوهای ذخیره شده در توییتر استفاده کنید

جستجوگر توییتر قدرت زیادی دارد. این جستجوگر امکاناتی در اختیار کاربران قرار می دهد که ابزار بسیار مناسبی برای دنبال کردن افرادی است که محتوای شما و کلمات کلیدیِ مرتبط با برند شما را به اشتراک می گذارند.

شما می توانید با داشتن هر حساب در توییتر تا 25 جستجو را ذخیره کنید. برای این منظور، ابتدا جستجویی انجام دهید، سپس در بالای صفحه‌ی نتایج، روی More Options کلیک کرده و بعد هم روی Save this search بزنید.

از گفتگوی زنده‌ی فیس بوک استفاده کنید

اکنون فیس بوک در News Feed پخش زنده‌ی ویدئو (Live Chat) را در اولویت قرار داده است. اگر می خواهید دیده شوید، پخش زنده‌ی ویدئو امکان خوبی برایتان فراهم کرده است. برای پخش زنده‌ی ویدئو، روی Update Status کلیک کرده و آیکن Live Video را انتخاب کنید. می توانید توضیح کوتاهی در این باره بنویسید و قبل از پخش زنده، مخاطبانی که می خواهید با آن‌ها به اشتراک بگذارید را انتخاب کنید.

در پخش زنده، تعداد بینندگان، نام کاربران در حال تماشا و جریان کامنت ها را مشاهده می کنید. پخش زنده بیشتر از 30 دقیقه طول نمی کشد و همانند هر ویدئوی دیگری، روی تایم لاین ذخیره می شود.

محتوای بصری تهیه کنید

محتوای بصری تأثیرگذاری فوق‌العاده‌ی روی مخاطبان دارد. در حال حاضر، ابزارهایی چون Pablo و Canva به شما کمک می کند در عرض چند دقیقه تصاویر بصری فوق‌العاده‌ای درست کنید که برای اشتراک گذاری مناسب هستند.

برنامه‌ی زمانیِ جدیدی برای اشتراک گذاری در نظر بگیرید

ارسال پست جدید در شبکه‌های اجتماعی در زمان‌های مختلف و بازه‌های زمانی متفاوت، از بهترین راه‌ها برای بهبود عملکرد است.

با در نظر گرفتن معیارهایی چون تعامل به ازای هر پست (engagement per post)، تعامل در هر روز (engagement per day) و دنبال کنندگان جدید می توانید متوجه شوید برنامه‌های زمانیِ مختلف، چه تأثیری روی تعامل شما با مخاطبان دارد.

بازخورد مشتریان را دریافت کنید

دریافت بازخوردها روش فوق‌العاده‌ای برای این است که اطلاعات بیشتری درباره‌ی محصول و بازارتان دریافت کنید. ارسال یک پست برای دریافت بازخوردها تنها چند ثانیه طول می کشد، اما نتیجه‌ی فوق‌العاده‌ای دارد.

منبع: bufferapp

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2018-04-22 15:59:51
دسته بندی ها