خاطرات استیون هاوکینگ از سفر به ایران

23 اسفند 1396 - 2:00
مسیر موفقیت - خاطرات استیون هاوکینگ از سفر به ایران
خاطرات استیون هاوکینگ از سفر به ایران
امتیاز مطلب: 90%

 تجربه سفر به ایران از زبان استیون هاوکینگ:

در تعطیلات طولانی بعد از امتحانات پایانی کالج در سال 1962 میلادی ترتیب یک سفر کوتاه را دادم و سفری به ایران داشتم. به همراه من دانشجویی بود که جان الدر نام داشت وی قبلا به ایران سفر کرده بود و زبان فارسی را می دانست.

ابتدا بوسیله قطار به شهر استانبول رفتیم و سپس به شرق ترکیه حوالی کوه آرارات. سپس قطار به منطقه شوروی وارد می شد، بنابرین مجبور شدیم سوار اتوبوسی که پر از مرغ و گوسفند بود شویم و به تبریز و سپس به تهران رفتیم. در شهر تهران، جان و من از یکدیگر جدا شدیم و من با دانشجویی دیگر به سمت جنوب، اصفهان، شیراز و تخت جمشید رفتم، شهری که پایتخت پادشاهان ایران کهن بود و اسکندر مقدونی آن را به ویرانه ای تبدیل کرد. بعد از آن با گذر از کویرمرکزی ایران به شهر مشهد رسیدیم.

در مسیر بازگشت به خانه ، من و همسرم گرفتار زمین لرزه ای به بزرگی 7.1 ریشتر در شهر بوئین زهرا شدیم که جان بیشتر از دوازده هزار نفر را گرفت.

من در نزدیکی مرکز این زمین لرزه بودم ولی بدلیل بیماری که دارم و حرکت های شدید اتوبوس که در جاده های پر از دست انداز بالا و پایین می پرید متوجه زلزله نشدم. زبان فارسی را نیز بلد نبودیم، چند روز بعد هم در تبریز به دلیل اسهال شدید و شکستگی استخوان سینه ام که به دلیل کوبیده شدن به صندلی جلویی اتوبوس بود ماندگار شدیم، همچنان چیزی از زلزله متوجه نشدم. تازه وقتیکه که به استانبول بازگشتیم پی بردم که چه پیش آمده است. 

سپس کارت پستالی برای خانواده ام فرستادم، که با نگرانی به مدت ده روز تمام چشم انتظار خبری از من و همسرم بودند. آخرین خبری که از من شنیده بودند خبر ترک شهر تهران به سمت منطقه ی مصیبت زده در روز وقوع زمین لرزه بود.

"وی که با  بیماری نادر ALS دست وپنجه نرم می‌کرد امروز ( چهاردهم مارس 2018 ) درگذشت"

 

مشاهده مطالب بیوگرافی زیر را به شما پیشنهاد می‌کنیم:

ویدیوی زندگینامه تصویری استیفن هاوکینگ

بیوگرافی کامل استیفن هاوکینگ

 

منبع: YJC

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-03-14 10:32:59
  • نظرات
تصویر آواتار کیانا حسنی پور
   کیانا حسنی پور

سلام من خودم به شخصه از سن10 سالگی به دنبال تحقیق درباره ی استیون هاوکینگ بودم اما امروز تازه این مطلب رو دیدم و خیلی برام جالب بود. متشکرم.

کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه

تصویر آواتار ممد
   ممد

بنده خدا اومده ایرن دقیقا روز زلزله D:

کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه

تصویر آواتار علی رضا
   علی رضا

دیدگاه من این است که حداقل ازا ین دانشمند درایران چیزی یا علمی به جا گذاشته شود

کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه

تصویر آواتار
   کاربر مهمان

از اختراعات و بیوگرافی بیشتر مطلب بذارین

کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه
تصویر آواتار مدير سايت
مدير سايت

چشم حتما این کارو بزودی انجام میدیم

کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه
دسته بندی ها