15 راز برای اینکه بتوانید بهترین حالت خود را داشته باشید

25 شهریور 1399 - 6:00
مدیریت شخصی - 15 راز برای اینکه بتوانید بهترین حالت خود را داشته باشید
15 راز برای اینکه بتوانید بهترین حالت خود را داشته باشید
امتیاز مطلب: 96%

شما در زندگی خود به نقطه‌ای رسیده‌اید که در آن می‌خواهید خیلی چیزها را تغییر دهید و به بهترین حالت خودتان برسید. شما به طور کامل از لحظات خاصی در زندگی خود راضی نیستید و می‌دانید که آن لحظات می‌توانند بسیار بهتر از حالت فعلی خود باشند. برای اینکه مطمئن شوید شما در حال تبدیل شدن به بهترین حالت خود هستید چه می‌توان کرد؟ در اینجا می‌خواهیم 15 راه برای ایجاد یک حالت بهبود یافته از شما را با شما در میان بگذاریم، در ادامه با یوکن همراه باشید.

1. آماده شروع کردن باشید

هنگامی که شما تصمیم به ایجاد تغییر در هر حوزه‌ای از زندگی خود می‌گیرید، شروع کردن معمولا یکی از سخت‌ترین مراحل برای ایجاد تغییرات است. با این حال، شروع انجام کاری، به معنای انجام نصف آن کار است و فرقی ندارد که آن کار چه مقدار دشوار باشد.

2. برای سخت کار کردن آماده باشید

تغییر چشم‌اندازها و عادت‌هایی که در طول سال‌ها شکل گرفته‌اند کار آسانی نخواهد بود، اما اگر ما بخواهیم خودمان را بهبود ببخشیم، باید بدانیم که برای دستیابی به یک نتیجه موفقیت آمیز، مقدار تلاش قابل‌توجهی نیاز است.

3. به ذهن خود فشار نیاورید

اینکه تصمیم بگیرید تا بر روی خودتان کار کرده و زندگی‌تان را بهبود ببخشید عالی است. اما با این‌ حال، ایده انجام این کار ممکن است بسیار دشوار و یا حتی غیرممکن به نظر برسد. نکته در اینجا است که شما باید با برداشتن قدم‌های کوتاه در جهت مورد نظر خود قدم بردارید. در طول راه شما تجربه بیشتری خواهید داشت و بنابراین سریع‌تر و با اعتماد به نفس بیشتری حرکت خواهید کرد.

4. از شکست هراس نداشته باشید

درک این موضوع که شما مرتکب اشتباهی شده‌اید و پذیرفتن آن گاهی اوقات سخت بوده و می‌تواند کلافه کننده باشد، اما با این حال، شما باید درک کنید که اشتباه کردن در واقع چیز خوبی است، زیرا هر اشتباه به شما فرصت می‌دهد تا در آینده بیشتر بدرخشید، زیرا شما در حال حاضر می‌‌دانید که چگونه آن کار را به درستی انجام دهید.

5. غرور خود را کنار بگذارید

اگر کسی به شما می‌گوید که کاری را به اشتباه انجام داده‌اید، قبول کردن نظرات منفی این چنینی ممکن است سخت باشد. بدیهی است که شما می‌خواهید به عنوان فردی شکست‌ناپذیر و کسی که هرگز اشتباه نمی‌کند، دیده شوید، اما با این وجود امتناع از پذیرش انتقاد در اغلب مواقع به معنای از دست دادن فرصت برای بهبود کار شما است.

6. از کمال‌گرایی ناسالم بپرهیزید

تلاش برای برتری در همه چیز عالی است، اما ممکن است تبدیل به یک مانع شود. وسواس برای بهترین بود در تمامی کارها، بی‌معنی است زیرا همه ما نقص‌هایی داریم و گاهی اوقات خوب بودن در کاری برای رسیدن به هدفتان کافی است.

"من تصمیماتی گرفتم که پشیمان شدم و از آن‌ها به عنوان تجربیاتی برای یادگیری استفاده کردم...من انسان هستم، کامل نیستم، همانند هرکس دیگری." – کویین لطیفه

7. از شغلی که متنفرید استعفا دهید

ایده استعفا دادن از شغل برای بسیاری ممکن است دیوانه‌وار به نظر برسد، زیرا امتناع از درآمدی پایدار، کاری غیرمنطقی به نظر می‌رسد. اما در حقیقت، ادامه دادن شغلی که از آن متنفر هستید آن هم به خاطر پول امری غیرمنطقی است، زیرا زمان در واقع ارزشمندترین ارز به حساب می‌آید.

8. خود را از محیط‌های سمی دور کنید

تصمیم شما برای بهبود بخشیدن به شیوه زندگی‌تان، ناگزیر منجر به درگیر شدن شما با اطرافیانتان خواهد شد. ممکن است افراد زیادی وجود داشته باشند که نسبت به تغییرات شما راضی نباشند. آن‌ها سعی خواهند کرد تا شما را به حالت قبلی‌تان بازگردانند، بنابراین شما نیاز دارید تا با چنین افراد سمی قطع رابطه کنید.

9. وقت بگذارید و با اعتیادهای خود مقابله کنید

اگر می‌خواهید که به حالتی بهتر از حالت فعلی خود تبدیل شوید، اعتیاد یکی از بزرگ‌ترین موانع شما در راستای رسیدن به این هدف خواهد بود. اعتیاد انرژی شما را دفع خواهد کرد و کاملا تمرکز شما را نسبت به زندگی از بین می‌برد.

10. از دایره راحتی خود خارج شوید

احساس ثبات و امنیت عالی است، اما خارج شدن از دایره راحتی می‌تواند رضایت بی‌حد و اندازه‌ای را برای شما به ارمغان بیاورد، زیرا در این صورت شما قادر خواهید بود تا خود را از جهاتی ناشناخته مشاهده کنید. بدیهی است که این کار ترسناک و ناراحت کننده است، اما شما می‌توانید با خارج شدن از دایره راحتی خود بسیاری‌ از ویژگی‌های شگفت‌انگیزی که هرگز در خود نمی‌دیدید را از بند ترس‌های درونی‌تان رها کنید.

11. ورزش کردن را شروع کنید

ما این جمله را بارها و بارها شنیده‌ایم، اما ورزش به حدی مهم است که باید در فهرست کارهایی که می‌تواند حالت بهتری از شما را به وجود آورد، قرار گیرد. فعالیت بدنی منظم یکی از عواملی است که ذهنیت شما را تغییر می‌دهد و بدن شما را سالم‌تر نگه می‌دارد.

12. برای لحظه مناسب صبر نکنید

منتظر ماندن برای لحظه‌ای که ستاره‌ها در یک خط قرار می‌گیرند، یک عادت مخرب است. زمان محدود و گران‌بهاتر از آن است که بخواهیم آن را هدر دهیم. احتمال آن وجود دارد زمانی که فکر می‌کنید لحظه مناسب فرا رسیده است دقیقا هنگامی باشد که دیگر خیلی دیر شده است.  برای مدت طولانی درنگ نکنید. عمل کنید.

13. مسئولیت‌پذیر باشید

ما ممکن است به خاطر اتفاقاتی که برایمان می‌افتد محیط و شرایط را مقصر بدانیم. گاهی اوقات ما می‌خواهیم تصور کنیم که کسی می‌آید و ما را خوشحال می‌کند، اما با این حال، مهم است بدانیم که تمامی این‌ها به خودمان بستگی دارد. ما مسئول سرنوشت خود هستیم و خوشبخت بودنمان تنها به خودمان بستگی دارد.

"تو نمی‌توانی از زیر بار مسئولیت فردا با طفره رفتن از آن در امروز شانه خالی کنی." آبراهام لینکلن

14. عادت کنترل همیشگی بر روی همه چیز را کنار بگذارید

اگر شما عادت دارید که همه چیز و همه‌کس را کنترل کنید، نیاز  دارید تا از شر این عادت خلاص شوید. زندگی بسیار غیرقابل پیش‌بینی است، بنابراین تلاش برای مسئول بودن در تمامی کارها بی‌معنی است و تنها مانعی برای توسعه شخصی شما خواهد بود.

15. یاد بگیرید که مثبت اندیش باشید

خوش‌بین بودن در هر زمانی یکی از ارزشمندترین عادت‌هایی است که می‌توانید داشته باشید. زمان‌های سخت و طاقت‌فرسا ممکن است اجتناب ناپذیر باشند، اما بزرگ‌ترین راه‌حل برای یک مشکل معمولا زمانی به ذهن شما می‌رسد که شما با لبخند به آن مشکل نگاه می‌کنید.

اینکه دست از روال‌ها و عاداتی که سال‌ها به آن‌ها عادت کرده‌اید، ‌بردارید ترسناک است اما با این حال اگر شما تصمیمتان را برای تغییر زندگی خود و بهتر شدن گرفته‌‌اید، هیچ نیرویی نمی‌تواند شما را متوقف کند. ما امیدواریم تا با راه‌های ذکر شده برای بهبود زندگی‌تان، شما بتوانید به هدف خود رسیده و به بهترین حالتی که می‌توانید برسید.

منبع: Addicted2success

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-09-05 14:58:18
دسته بندی ها