افراد میلیونر در زندگی خود از چه اشتباهاتی درس می گیرند

8 اردیبهشت 1397 - 6:00
مسیر موفقیت - افراد میلیونر در زندگی خود از چه اشتباهاتی درس می گیرند
افراد میلیونر در زندگی خود از چه اشتباهاتی درس می گیرند
امتیاز مطلب: 99%

هر فردی ممکن است در زندگی خود مرتکب اشتباه شود و تصمیماتی نادرست اتخاذ کند؛ اما مهم این است بتواند از اشتباهاتش درس بگیرد، فکر کردن به گذشته را رها کند و آن‌ها را دوباره در آینده تکرار نکند. با یوکن همراه باشید.

شاید هزار بار با این جمله مواجه شده باشید: اگر می خواهید موفق شوید و به درآمد بالایی برسید، باید از اشتباهات گذشته‌ی خود عبرت بگیرید. شاید این جمله خیلی تکراری باشد، اما اهمیت بسیار زیادی دارد. همه در زندگی خود مرتکب اشتباهات زیادی می شوند؛ اما درس گرفتن از آن‌هاست که باعث ایجاد تفاوت میان افراد می شود. در ادامه‌ی مقاله، اشتباهاتی را معرفی می کنیم که شاید میلیونرها مرتکب شوند اما هیچ وقت آن‌ها را تکرار نمی کنند.

1. خود را برای کسی که دوستشان ندارند نگران می‌کنند

معمولاً زمانی که افراد در زندگی خود به موفقیت شایانی دست پیدا می‌کنند توجه بیشتر افراد جامعه را به سمت خود معطوف می‌کنند. بیشتر این افراد کسانی هستند که به موقعیت و شرایط فعلی او حسادت می‌کنند و اکثر اوقات از انجام کارهای او احساس نارضایتی می‌کنند. همیشه راضی نگه داشتن همه کاری زمان بر و در عین حال نگران کننده است؛ چه بسا که کاری کم اهمیت هم به حساب می آید. افراد موفق همیشه به این موضوع واقف هستند که زمان گذاشتن برای چنین افرادی بیهوده است و انرژی خود را برای افرادی می‌گذارند که برایشان اهمیت دارند. این کار باعث افزایش میزان اعتماد به نفس و افزایش بهره وری  آن‌ها خواهد شد.

در تمام مراحل زندگی فرد کسانی هستند که انرژی منفی دارند و از فعالیت‌های او احساس نارضایتی می‌کنند. سعی کنید این افراد را از زندگی شخصی خود دور کنید چرا که آن ها با حسادت‌های پنهانی خود جلوی پیشرفت شما را می‌گیرند و مانع از این می‌شوند که شما به فرد دلخواه خود تبدیل شوید.

2. گرفتن تصمیمات مهم اما احساسی

اکثر اوقات گرفتن یک تصمیم احساسی در محیط کار یا زندگی شخصی می تواند منجر به نابود کردن همه‌ی موفقیت‌های شما شود. هنگامی که فردی دچار احساسات شدید می شود به طور ناخودآگاهی شروع به قضاوت کردن می کند که این موضوع روی تصمیماتی که می گیرد بی‌تأثیر نخواهد بود. افراد موفق سریع تصمیم گیری نمی کنند؛ بلکه با دادن زمان کافی به خود تصمیماتی می گیرند که احساسات هیچ نقشی در آن نخواهد داشت.

3. عدم صداقت با خود

بیشتر افراد وقتی زندگی بر وفق مرادشان نیست و با شکست مواجه می شوند، بهانه تراشی می کنند و دیگران را مقصر می دانند؛ اما افراد موفق تنها خود را مسئول کارهایی می دانند که انجام می دهند. مقصر دانستن دیگران هیچ فایده‌ای ندارد؛ حتی اگر واقعاً کسی در ناکامی شما دخالت داشته باشد. وقتی فردی کسب و کار جدیدی راه اندازی می کند، مشغله‌های زیادی در ذهنش دارد و گاهی بیش از اندازه به خود سخت می گیرد. در این مواقع اینکه فرد بتواند با خود صادق باشد و برای هر مسئله‌ای به دنبال مقصر نباشد، گام بزرگی به سوی موفقیت به‌حساب می‌آید. پذیرش این مسئله کمک می کند تا از بازخوردهای دیگران استقبال کنید و رفتار نادرست خود را اصلاح کنید. این کار کمک می کند به عنوان یک کارآفرین یاد بگیرید باید مسئولیت برخی کارها را به دیگران واگذار کنید.

4. دروغ گفتن

دروغ گویی در هر شرایطی بد است؛ خصوصاً وقتی استرس بالایی داشته باشید. شاید دروغ گفتن بتواند شرایط را آرام کند اما در نهایت به کسب و کار شما آسیب می رساند؛ اما گاهی تنها یک دروغ کافی است تا برای همیشه به عنوان یک فرد غیرقابل اطمینان شناخته شوید. خیلی‌ها ثروت خود را از طریق دروغ گفتن به دست آورده‌اند. آن‌ها شانس زیادی برای از دست دادن ثروت دارند و حتی ممکن است به خاطر کارهایی که انجام داده‌اند بی‌اعتبار شوند و هیچ کسی حاضر به همکاری با آن‌ها نباشد.

5. فراموش نکردن تصمیمات بد گذشته

گاهی زمان، انرژی و پولی که برای موضوعی صرف کرده‌اید دیگر به دست نمی آید. این هزینه‌ها یک بار پرداخت شده‌اند و فکر کردن به آن‌ها در تصمیم گیری‌های آینده کار اشتباهی است. این موضوع از مواردی است که در کلاس‌های آموزش مباحث اولیه‌ی اقتصاد مطرح می شود؛ اما با این وجود خیلی از مردم نمی توانند مفهوم آن را درک کنند. افراد موفق شاید مدت زمانی کوتاه برای هزینه‌های از دست رفته ابراز ناراحتی کنند اما بعد از مدتی این موضوع را فراموش می‌کنند. قطعاً برای هر کسب و کاری پیش می آید که بخشی از درآمد خود را به خاطر تصمیم گیری‌های بد از دست بدهد. مسئله مهم این است اشتباه آن‌ها مربوط به گذشته است و نباید در آینده تکرار شود. فراموش نکردن تصمیمات بد گذشته و فکر کردن بیش از اندازه به این موضوع می تواند شما را از مسیر اصلی منحرف کند و باعث شود فرصت‌های زیادی را از دست بدهید. پس هیچ وقت نگذارید اتفاقات گذشته روی تصمیم‌های آینده شما تأثیر بگذارد.

6. نگرانی بیش از اندازه درباره مسائل کوچک و بی‌اهمیت

افراد میلیونر مشغله‌های زیادی دارند و اگر بخواهند به تمام جزئیات رسیدگی کنند باید تمام وقت خود را صرف این کار کنند. دنیا بزرگ‌تر از آن است که فکر می کنید و ما تنها بخش کوچکی از آن هستیم. تصور کردن زندگی در چشم‌اندازهای بزرگ‌تر به ما کمک می کند تا توجه بیشتری به موضوعات مهم‌تر داشته باشیم و وقت خود را برای رسیدگی به مسائل جزئی هدر ندهیم.

7. پیدا نکردن راهی برای افزایش میزان انرژی

افراد زیادی هستند که تمام زندگی خود را به کار اختصاص می دهند و یادشان می رود باید برای خودشان وقت بگذارند. خیلی از این افراد بعد از مدتی دچار رکود و فرسودگی می شوند. بعد از این اتفاق افرادی که خوش شانس باشند و بتوانند در مسیر قرار گیرند، متوجه می شوند باید بیشتر به خودشان رسیدگی کنند. ورزش کردن، وقت گذرانی با خانواده، مدیتیشن و هر تفریح دیگری می تواند میزان انرژی بدنتان را افزایش دهد.

8. تغییر ندادن طرز تفکر

گاهی اصرار به یک رفتار می تواند مفید باشد، اما همیشه هم این طور نیست. هر فردی ممکن است در زندگی خود در شرایطی قرار گیرد که مجبور شود طرز تفکر و تصمیمات خود را تغییر دهد. افراد موفق کسانی هستند که قبل از هر اقدامی تمام شرایط را در نظر می گیرند و از ایده‌های جدید برای بالا بردن کیفیت تصمیماتشان استفاده می کنند.

9. کمک نگرفتن از دیگران

همکاری کردن با دیگران لازمه‌ی دست یابی به موفقیت‌های بزرگ است. افراد باهوش فکر می کنند در زندگی و کسب و کار خود به کمک و همکاری دیگران نیاز ندارند؛ در حالی که این طرز فکر کاملاً غلط است. افراد واقعاً باهوش می دانند برخی‌ها بهتر از آن‌ها می توانند بعضی کارها را انجام دهند. آن‌ها می دانند به خاطر مشغله‌های زیادی که دارند نمی توانند تمام کارها را به تنهایی انجام دهند. پس با افرادی ارتباط برقرار کنید که می توانند ضعف‌های شما را تشخیص دهند و بخشی از وظایف خود را به آن‌ها بسپارید.

10. دوری از ریسک

افرادی که همیشه در تصمیم گیری‌های خود احتیاط می کنند نمی توانند به موفقیت و پول زیادی دست یابند. گاهی نیاز است در زندگی خود بیش از اندازه محتاط نباشید و کمی ریسک کنید. البته ریسک کردن به معنای آن نیست تمام زندگی خود را در معرض خطر قرار دهید. پس سعی کنید پیش از هر ریسکی تمام جوانب را در نظر بگیرید و با دیگران مشورت کنید. پس از اشتباهات خود درس بگیرید و در تصمیم گیری های آینده‌تان به کار ببرید.

 

منبع: Entrepreneur

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2018-04-29 14:52:49
دسته بندی ها