10 توصیه ارزشمند برایان تریسی برای رسیدن به موفقیت!

15 شهریور 1399 - 6:00
انگیزشی - 10 توصیه ارزشمند برایان تریسی برای رسیدن به موفقیت!
10 توصیه ارزشمند برایان تریسی برای رسیدن به موفقیت!
امتیاز مطلب: 93%

در دنیا افراد موفق زیادی هستند که عملکردی فوق العاده دارند و البته افراد دیگری نیز وجود دارند که آنها را رهبری می کنند. برایان تریسی از جمله این رهبرهاست. او رهبری بزرگ برای اداره ی الهام بخش کسب و کار ها و راهنمای خوبی برای زندگی است. برایان تریسی به بیش از 1000 شرکت مختلف کمک کرده تا به نتایج شگفت انگیزی دست پیدا کنند. با یوکن همراه باشید تا از بهترین توصیه ها و اصول موفقیت برایان تریسی مطلع شوید و به آسانی بتوانید مسیر موفقیت را پیدا کنید.

از همین جا شروع کنید

برایان تریسی معتقد است: "تفاوت اصلی میان افراد موفق و ناموفق این است افراد موفق دست به کار می شوند. آنها کارشان را شروع می کنند و هر کاری را می خواهند انجام می دهند. افراد ناموفق همین ایده ها را دارند، اما همیشه بهانه ای برای اقدام نکردن دارند."

این قطعا بهترین نقل قولی است که از زبان برایان تریسی شنیده اید. اغلب افراد با این بهانه که بالاخره یک روزی شروع می کنند، مدام کارهایشان را به تعویق می اندازند؛ اما حقیقت این است "یک روزی" هیچ وقت نمی رسد و دروغی است که برای آرام کردن وجدانمان به خود می گوییم. پس ابتدا اولویت هایتان را شناسایی کنید. باید دقیقا بدانید در این ماه و این سال به چه چیزی می خواهید برسید و تمام تلاش تان را برای رسیدن به اهداف خود به کار ببندید.

کمی فکر کنید. اگر روزی 2 ساعت را به یادگیری یک مهارت اختصاص دهید، در عرض 2 ماه به طور متوسط به افزایش درآمد 1000 تا 2000 دلار در ماه دست خواهید یافت. این افزایش درآمد چه تغییری در زندگی تان ایجاد می کند؟ سبک زندگی تان به چه صورت خواهد شد؟

از راهنمایی افراد متخصص استفاده کنید

برایان تریسی می گوید: "من این توصیه را از فرد بسیار مدبری با نام کاپ کاپمیر (Kop Kopmeyer) فراگرفتم که بیش از 50 سال به مطالعه ی مقاله هایی پیرامون موفقیت مشغول بوده است. او 1000 اصل برای دست یابی به موفقیت دارد. وقتی او را دیدم، سوال کردم در بین این 1000 اصل کدام یک از بقیه مهم تر است؟ او گفت: از روش های اثبات شده ی موفقیت بهره ببر."

بهترین اصل موفقیت این است که نیاز نیست چرخ را از ابتدا اختراع کنید. بلکه مسیر از قبل در مقابل شما آماده است. تنها کاری که باید انجام دهید این است هر روز، چند گام کوچک به سوی اهداف تان بردارید.

برایان تریسی می گوید با مراجعه به فایل های صوتی، کتاب ها و وبلاگ ها می توان به رازهای موفقیت انسان های بزرگ دست یافت. تنها چیزی که نیاز دارید این است اقدام کنید.

اگر تنها به چیزهایی که می خواهید فکر کنید چیزی تغییر نمی کند. به رویاپردازی هر روزه پایان دهید و به جای آن رویاهایتان را زندگی کنید. این بهترین نقل قول از برایان تریسی است که به شما کمک می کند در زندگی به موفقیت های چشمگیر دست پیدا کنید.

تنها روی یک چیز تمرکز کنید

برایان تریسی می گوید: "10 هدفی که می خواهید در سال جدید به آنها دست پیدا کنید، روی کاغذ بیاورید. این سوال را بپرسید "اگر تنها بتوانم به یکی از اهداف لیست شده برسم، کدام هدف تاثیر مثبت بیشتری روی زندگی من خواهد داشت؟" آن مورد را روی کاغذ بنویسید و آن را هدف اصلی زندگی تان بدانید."

یکی از اشتباهات بزرگی که بیشتر افراد انجام می دهند این است سعی می کنند زندگی شان را به یک باره متحول کنند. آنها می خواهند رابطه ی لذت بخشی را شروع کنند، میلیونر شوند و خوش تیپ به نظر برسند، این طرز فکر باعث می شود تمرکز آنها کاهش یابد. پس انرژی تان را همانند یک تیغ لیزری متمرکز کنید و تمام موانعی که در سر راهتان قرار دارند از بین ببرید.

از زمان تان بهترین استفاده را ببرید

برایان تریسی می گوید: "من همیشه فکر می کنم زندگی ام خورشید است و تمام عوامل زندگی ام همانند سیاراتی هستند که پیرامون زندگی ام می چرخند. این عوامل می تواند سلامت جسمی، روابط اجتماعی یا شغل باشد. زندگی من زمانی تغییر می کند که من ببینم مدیریت زمان، خورشید است و تمام چیزهای دیگر سیاراتی هستند که می چرخند."

نکته ی ارزشمند این است بهترین منبعی که در اختیار دارید زمان است. اگر باتدبیر از زمان تان استفاده کنید می توانید به سرعت به اهداف تان دست پیدا کنید. با مدیریت زمان است که افرادی چون تیموتی اسکای یا مارک زاکربرگ میلیونر یا میلیاردر شده اند.

وقتی قدرت تان را متمرکز کنید، زودتر دچار اشتباه می شوید، سریع تر یاد می گیرید و این تجربه سبب می شود سریع تر از دیگران به موفقیت برسید. همیشه در زندگی با زمان همانند پول رفتار کنید تا خیلی سریع تر به پیشرفت برسید.

اهداف تان را همانند پرسش ها ساختارمند کنید

برایان تریسی می گوید: "فرآیندی وجود دارد که می تواند بیش از هر فرآیند دیگری افراد را به ثروت برساند. این فرآیند همان ساختارمند کردن اهداف بزرگ همانند یک پرسش است. پس باید خود را ملزم کنید تا 20 پاسخ برای این سوال به دست بیاید."

وقتی ذهن تان را کنکاش می کنید، به راه حل های فوق العاده دست می یابید. این روش ناخودآگاه تان را به جنبش درمی آورد و راه حل های خوبی برایتان فراهم می کند تا با کمترین تلاش، بیشترین دستاورد در انتظارتان باشد.

اگر هدف اصلی شما این است امسال به درآمد 100 هزار دلار برسید، آن را بدین صورت عنوان کنید: "چطور می توانم امسال 100 هزار دلار درآمد داشته باشم؟" و حالا 20 پاسخ برای این سوال بیان کنید. بهترین راهکار این است یک کتاب درباره ی آن بخوانید.

همانند یک فرد موفق رفتار کنید

برایان تریسی می گوید: "اگر می خواهید به ثروت زیادی برسید و همانند یک میلیونر زندگی کنید، یکی از بهترین کارهایی که می توانید انجام دهید این است: عاداتی در طرز تفکر و عملکرد خود ایجاد کنید که باعث شده افراد دیگری با استفاده از آنها ثروتمند شوند."

اگر می خواهید به دستاوردهای بزرگی برسید، حتما باید بزرگ فکر کنید. شاید نخواهید برای بهبود یکی از مهارت هایتان 50 دلار هزینه کنید، پس چطور می توانید صدها هزار یا یک میلیون دلار درآمد داشته باشید؟

هیچ وقت تسلیم نشوید

برایان تریسی می گوید: "وقتی بارها، چیزهای جدید را امتحان می کنید، احتمالا به هیچ موفقیتی نخواهید رسید. زندگی من وقتی متحول شد که دریافتم هیچ چیز، چند بار اولی که آن را انجام می دهم، موفق نمی شود. پس تصمیم گرفتم، یک ایده را دست کم 5 تا 10 بار امتحان کنم. عمل کردن هیچ وقت باعث بازنده بودن نمی شود. تنها وقتی بازنده می شوید که هیچ کاری انجام ندهید."

با استقامت و سخت کوشی به موفقیت می رسید. وقتی اراده ی بالایی داشته باشید، موفقیت تان حتمی خواهد بود. اغلب افراد 3 یا 4 ماه بعد از اینکه پروژه ای را شروع می کنند تسلیم می شوند. اگر به قدر کافی استقامت داشته باشید، می توانید به پیشرفت برسید. این بهترین نقل قول از برایان تریسی است.

الگوی خوبی برای دیگران باشید

برایان تریسی می گوید: "در بیشتر مواقع وقتی چیز فوق العاده ای یاد می گیریم یا می شنویم، هدف مان این است دیگران را نسبت به آن متقاعد کنیم. شما باید الگوی خوبی برای دیگران باشید و از این طریق به آنها آموزش دهید؛ زیرا آنها به روش دیگری آموزش نمی بینند."

وقتی فکر می کنید متوقف شده اید، به خود بگویید: "این فرصت خوبی است تا به یک فرد جدید تبدیل شوم." چند ماهی تصمیم به تغییر بگیرید تا ببینید افراد زیادی سراغ تان می آیند و از شما می پرسند: "راز موفقیت شما چیست؟ چطور توانستید اینقدر زود تغییر کنید؟" بدین ترتیب شما به جای اینکه آنها را متقاعد کنید، چیز جدیدی به آنها یاد داده اید.

برایان تریسی می گوید شما تنها وقتی می توانید چیزی به دیگران یاد دهید که آن را با مثالی روشن نشان داده باشید.

عادت های خوب در خودتان ایجاد کنید

عادت های شما آینده تان را می سازند. اگر می خواهید ساختمانی مستحکم و غول پیکر درست کنید، به ستون های قوی نیاز دارید. در مقابل، وقتی عادات مناسبی در خود بوجود نیاورده باشید رویاهایتان محقق نخواهند شد.

این کارآفرین بزرگ درس ارزشمندی به ما می دهد. برای ترک عادات نامناسب باید روی ایجاد عادت های خوب تمرکز کنید. تمام تلاش تان را به کار بگیرید تا عادت های خوبی در خود ایجاد کنید. بدین ترتیب عادت های بد، خیلی زود از بین می روند. این از بهترین توصیه های برایان تریسی برای دست یابی به موفقیت است.

هیچ وقت رویاهایتان را فراموش نکنید

برایان تریسی می گوید: "هر فرد در چه سنی باید رویاهایش را رها کند؟ هرگز. هنری فورد و راکفلر هم می گویند شما فقط به اندازه ی رویاهایتان پیر یا جوان هستید. تا وقتی رویاها، چشم اندازها و اهدافتان را دنبال می کنید زنده اید."

افراد زیادی وجود دارند که از 40 یا 50 سالگی به بعد به موفقیت رسیده اند. درسی که می توان از این افراد گرفت این است هیچ وقت برای دنبال کردن رویاها دیر نیست. از ارنستین شپرد (Ernestine Shepherd)، پیرترین فردی که در زمینه پرورش اندام فعالیت دارد، عبرت بگیرید؛ او 80 ساله است و نامش در کتاب رکوردهای گینس جهان ثبت شده است.

با عبرت گرفتن از افراد موفق و اقدام کردن از همین امروز می توانیم به هر چیزی که می خواهیم برسیم. پس وقت تان را هدر ندهید، با هر مشکلی رو به رو می شوید، بهترین راه حل این است یاد بگیرید، فعالیت داشته باشید و تمرین کنید.

توصیه های ارزشمند از برایان تریسی

"هیچ فردی آنقدر فرصت ندارد که بتواند همه چیز را از ابتدا فراگیرد. برای دست یابی به موفقیت، حتما باید افرادی را پیدا کنیم که هزینه ی لازم برای یادگیری چیزهایی که باید برای دست یابی به اهدافمان بپردازیم را پرداخته باشند."

"افراد موفق همیشه به دنبال یافتن راهی برای کمک به دیگران هستند. افراد ناموفق همیشه می پرسند "این کار چه فایده ای برای من دارد؟""

"تصور ما از خودمان همیشه همانند فردی است که باور داریم باید شبیه آن باشیم."

"تمام افراد موفق رویاهای بزرگی دارند. آنها آینده ی ایده آل شان را تجسم کرده اند و هر روز در جهت دست یابی به هدف موردنظرشان حرکت کرده اند."

"باید به قدری جزئی تلاش کنید تا قبل از دست یابی به یک چیز ارزشمند هیچ کسی نتواند آن را ببیند یا تحسین کند."

"هر چیزی که با اطمینان و اعتماد به نفس در انتظارش هستیم، به پیش بینی ما از آینده تبدیل می شود."

"اصل مهم برای موفقیت این است که ذهن خودآگاه مان را روی چیزهایی متمرکز کنیم که با اشتیاق به دنبال شان هستیم؛ نه چیزهایی که از آنها واهمه داریم."

"اگر فرزندان تان را به گونه ای بزرگ کرده اید که خود را در مقابل هر هدف و کاری که به دنبال انجامش هستند توانمند می بینند، در این صورت والدین موفقی بوده اید و ارزشمندترین چیز را به فرزندان تان داده اید."

"افراد موفق کسانی هستند که عادات موفقیت را در خود ایجاد کرده اند."

"توانایی توجیه کردن خودتان به اینکه لذت های کوتاه مدت را فدای لذت های بلندمدت کنید، پیش نیازی لازم برای دست یابی به موفقیت است."

"تمام چیزی که برای مقابله کردن با جهان در هر شرایطی نیاز دارید، درون خودتان پیدا می شود."

"کار تیمی به قدری مهم است که بدون آن، دست یابی به اوج مهارت هایتان یا کسب درآمدی که مدنظرتان است، غیرممکن خواهد بود."

"بهترین هدیه ای که می توانید به دیگران بدهید، پذیرش و عشق بی قید و بند است."

"من باور دارم خوش شانسی را می توان پیش بینی کرد. اگر می خواهید شانس بیشتری به دست آورید، فرصت های بیشتری برای خود فراهم کنید. فعال تر باشید و در معرض چشم قرار بگیرید."

"تصور کنید هیچ محدودیتی وجود ندارد. قبل از این که شرایط را در نظر بگیرید، ببینید چه چیزی درست و ایده آل است."

"هر چیزی را باور داشته باشید، برای شما به واقعیت مبدل می شود."

"هر کاری که انجام می دهید، میل یا ترس تان، شما را به انجام آن تشویق کرده است."

"هرگز چیزی که دوست ندارید برایتان اتفاق بیفتد را به زبان نیاورید."

"عشق با ابراز کردن رشد می کند. تنها وقتی می توانید عشق بیشتری به دست آورید که آن را بیشتر به دیگران بدهید."

"مهم نیست چه گذشته ای داشته اید. تنها چیزی که مهم است این است که در آینده به کجا می خواهید بروید."

"بهترین دارایی شما مهارت تان در کسب درآمد است. ارزشمندترین منبع نیز زمان است."

"برخی افراد می توانند به طور مداوم دانش جدید و بهتری به دست آورند و بتوانند این دانش را در زندگی و کارشان به کار ببندند و در آینده هم در جامعه تاثیر بگذارند."

"از منطقه ی امن خود بیرون بیایید. تنها در صورتی به پیشرفت می رسید که بتوانید به احساس ناخوشایندی که در زمان شروع یک کار جدید به سراغ تان می آید غلبه کنید."

"شادترین افراد کسانی هستند که احساس خوبی نسبت به خودشان دارند و این احساس نتیجه ی پذیرش مسئولیت تمام بخش های زندگی شان است."

"اگر کاری که انجام می دهید شما را در مسیر رسیدن به اهداف تان قرار نمی دهد، در این صورت از دست یابی به هدف تان دور خواهید شد."

"افراد موفق این توانایی را دارند که با هر اتفاقی انتظارات مثبت خودشان را داشته باشند."

"هرگز نمی توانید اتفاقاتی که برایتان رخ می دهد را کنترل کنید، اما می توانید رویکردتان را نسبت به چیزهایی که برایتان اتفاق می افتد کنترل کنید. در این صورت می توانید شرایط را تغییر دهید؛ نه اینکه بگذارید شرایط شما را تغییر دهد."

"در تمام افراد و موقعیت ها به دنبال نکات مثبت باشید. همیشه چیزی پیدا می کنید."

"برقراری ارتباط مهارتی است که می توانید آن را یاد بگیرید. اگر برای به دست آوردن این مهارت تلاش کنید، خیلی زود می توانید کیفیت زندگی تان را بهبود دهید."

"اهداف این امکان را برای شما مهیا می کند که تغییرات را در مسیر منافع خودتان قرار دهید."

"رویکرد مثبت به انتظارات، شخصیت والای شما را نشان می دهد."

"همیشه قدردان باشید و برای اتفاقاتی که برایتان رخ می دهد سپاسگزار باشید. باید بدانید هر قدمی که به سمت جلو برمی دارید گامی است به سمت دست یابی به چیزهای بهتر نسبت به شرایط فعلی تان."

"قطعیت از خصوصیات زنان و مردانی است که عملکرد خوبی دارند. همیشه هر تصمیمی بهتر از تصمیم نگرفتن است."

"تنها وقتی می توانید از طریق درگیر شدن با چالش هایی که به نظر می رسد فراتر از قدرت فعلی شما برای مدیریت هستند، رشد کنید و دستاوردهای فوق العاده ای داشته باشید."

"3 درصد از درآمدتان را صرف توسعه فردی خود کنید تا آینده تان تضمین شود."

"اگر می خواهید به چیزهای ارزشمندی در زندگی شخصی و حرفه ای تان دست یابید، باید به قدر کافی برای پیشرفت فردی تان تلاش کنید."

"هر چه بیشتر به دنبال امنیت باشید، کمتر آن را به دست می آورید، اما هر چقدر بیشتر در پی فرصت های مختلف باشید، با احتمال بیشتری به امنیت مطلوب دست خواهید یافت."

"اکنون ارزشمندترین منبع ثروت درون سرتان قرار دارد."

"هیچ وقت گله و شکایت نکنید، هرگز توضیح اضافی ندهید. در مقابل این وسوسه که از خود دفاع کنید مقاوم باشید."

"هر دقیقه ای که برای برنامه ریزی صرف می کنید، 10 دقیقه در اجرا صرفه جویی می کنید. این کار سبب می شود 1000 درصد بازگشت انرژی داشته باشید."

"معیار اصلی برای سنجش ارزش مدیر هر کسب و کاری، کارایی آن است."

"همانند یک خودرو که اگر چرخ هایش به خوبی تنظیم شده باشند سریع تر، روان تر و با انرژی کمتری در مسیر قرار می گیرد، شما نیز اگر افکار، احساسات، اهداف و ارزش های متعادلی داشته باشید، عملکرد بهتری از خود نشان خواهید داد."

"کسانی که اهداف واضح و نوشته شده دارند، در مقایسه با افرادی که چنین اهداف مشخصی ندارند، در زمان کوتاه دستاوردهای بسیار زیادی به دست می آورند."

"هرچقدر اعتبار بیشتری به دیگران بدهید، اعتبار بیشتری هم به دست خواهید آورد. هر چه بیشتر به دیگران کمک کنید، آنها هم رغبت بیشتری برای کمک کردن به شما خواهند داشت."

"هر چیزی که به صورت آگاهانه به آن فکر کنید، در تجربه تان هم پدیدار می شود."

منبع: fearlessmotivation

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-09-01 11:09:20
  • نظرات
تصویر آواتار وحید
   وحید

بسیار ناب بود. خدا خیر بده به جناب برایان تریسی و شما که آثار ایشون رو منتشر می کنید.

کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه

تصویر آواتار شهناز
   شهناز

عالی بود

کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه

تصویر آواتار انجام پایان نامه
   انجام پایان نامه

با تشکر از مطالب مفیدتون.

کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه

تصویر آواتار انجام پایان نامه
   انجام پایان نامه

باتشکر از مطالب مفیدتون.

کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه

تصویر آواتار زهرارضایی
   زهرارضایی

نظریات برایان تریسی واقعاعالی هستن من توزندگیم به موفقیت بزرگی رسیدم

کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه

کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه
دسته بندی ها