جملات ارزشمند بیل گیتس که باعث موفقیت او شد

26 خرداد 1399 - 6:00
انگیزشی - جملات ارزشمند بیل گیتس که باعث موفقیت او شد
جملات ارزشمند بیل گیتس که باعث موفقیت او شد
امتیاز مطلب: 91%

بیل گیتس، مؤسس کمپانی مایکروسافت، از موفق‌ترین و ثروتمندترین افراد جهان است. او جملات الهام بخش زیادی دارد که می تواند موجب تغییر نگرش ما به زندگی شود. با یوکن همراه باشید تا 21 جمله‌ی تأثیرگذار از او را بخوانید.

بیل گیتس نوآوری های زیادی دارد؛ از راه اندازی شرکت نرم افزاری مایکروسافت تا تلاش بی‌وقفه‌اش برای ریشه کن کردن فلج اطفال و ایدز. در ادامه‌ی مقاله، 21 جمله‌ی تأثیرگذار را می خوانید که برای شما هم نتیجه بخش بوده و انگیزه ی خوبی برای تغییر خواهد بود.

  1. برخی افراد با دست یابی به موفقیت گمراه می شوند اما افراد باهوش با این باور که هیچ وقت نمی بازند، خود را فریب نمی دهند.
  2. بزرگ‌ترین پیشرفت انسان، اکتشافات او نیست. بلکه پیشرفت او در این است که چطور این اکتشافات، باعث کاهش بی‌عدالتی شده است.
  3. یکی از مسائل فوق‌العاده در دنیای اطلاعات این است که دستیابی به برابری در فضای مجازی خیلی بهتر از رسیدن به برابری در دنیای واقعی است. همه‌ی ما در دنیای مجازی برابر هستیم و می توانیم از این برابری برای حل مشکلات در جامعه استفاده کنیم که هنوز هم در دنیای واقعی به دنبال برطرف کردن آن هستیم.
  4. اگر من فقط به منافع خودم فکر می کردم، هم اکنون شغل دیگری داشتم و اگر تنها هدفم رسیدن به خط پایان بود، به نظرتان نباید سال‌ها قبل، از آن عبور کرده باشم؟
  5. همانند تمام کسانی که از ایمیل استفاده می کنند، من هر روز تعداد بسیار زیادی ایمیل اسپم دریافت می کنم، خیلی از آن‌ها به من پیشنهاد می دهم چطور به سرعت از بدی‌ها رها شوم یا در مدت بسیار کوتاهی به ثروت برسم. اگر این ایمیل‌ها خیلی برایتان آزاردهنده نباشد، می تواند مضحک و خنده دار هم باشد.
  6. وقتی یک کودک بودم، رؤیاهای زیادی در سر داشتم و معتقد بودم چیزی که نقش زیادی در تحقق رؤیاهایم دارد، این است که فرصت زیادی برای مطالعه داشتم.
  7. جشن گرفتن موفقیت خیلی خوب است، اما از آن مهم‌تر، عبرت گرفتن از شکست‌هاست.
  8. من به غذا و لباس اهمیت می دهم. پول از یک جایی به بعد برایم بی‌فایده است و بعد از این نقطه کاربرد آن در ایجاد یک سازمان و کمک به مردم فقیر دنیاست.
  9. ما محصولات فوق‌العاده‌ای ارائه داده‌ایم، اما تمامی آن‌ها خیلی زود فرسوده و از کار افتاده می شوند، برای ما هم سالهای محدودی وجود دارد که شمار آن‌ها را نمی دانم ... وقتی زمان ما هم به پایان می رسد.
  10. ناراضی‌ترین مشتریان بهترین منبع برای یادگیری هستند.
  11. با لحاظ کردن تأثیر پشه‌ها، شاید این انتظار به وجود آید که توجه بیشتری را به خود جلب کنند. در حالی که کوسه‌ها هر ساله کمتر از 12 نفر را می کشند و در آمریکا نیز یک برنامه تلویزیونی هفتگی به آن‌ها اختصاص یافته است.
  12. به مرکز Infosys در شهر بنگلور بروید و برای اینکه مطمئن شوید این شهر یک جهنم است، به اندازه‌ی سه مایل از این نقطه حرکت کنید تا مردمی را ببینید که بدون آب و توالت زندگی می کنند.
  13. مایکروسافت در گذشته رقبای زیادی داشته است و اکنون می توانیم سند این رقابت‌ها را به نمایش بگذاریم.
  14. اگر من به این نتیجه برسم چیزی نامناسب است یا باعث اتلاف وقت می شود، آن را دور می اندازم. تنها زمان برای من اهمیت دارد. شاید در طول جلسات، بارها جمله‌ی "این احمقانه‌ترین ایده‌ای است که تاکنون شنیده‌ام" را از من بشنوید.
  15. شاید تمام دنیا متعلق به من نباشد، اما باید اعتراف کنم همه چیز در این جهان به خوبی پیش می رود.
  16. شما باید در این باره که دولت ابزاری سنگین و غیردقیق است، واقع بینی مطلق داشته باشید و بدون توجه افراد لایق با معیارهای واقعی، کارها به خوبی انجام نمی شود.
  17. تنها از نظر تخصیص منابع زمانی، اعتقادات برای من چندان کارآمد نیست، کارهای خیلی زیادی وجود دارد که می توانم در صبح روز یک شنبه انجام دهم.
  18. اگر نمی توانید کاری را به خوبی انجام دهید، لااقل کاری کنید که درست به نظر برسد.
  19. بسیار شگفت انگیز است از دنیایی که کامپیوترها بی‌مصرف و ناشناخته بودند، وارد دنیایی شدیم که کامپیوترها در تمام کارهایمان حضور دارند. این همان رؤیایی بود که آرزو داشتم به واقعیت مبدل شود و اکنون فکر می کنم تا جای زیادی محقق شده است.
  20. کامپیوترها دنیا را در هر زمینه‌ای که فکر کنید تغییر داده‌اند. این وسایل پیشرفت‌های فوق‌العاده‌ای در ارتباطات، همکاری و بهره وری داشته‌اند و انواع جدیدی از سرگرمی و رسانه‌های اجتماعی را به ارمغان آورده‌اند.
  21. اصلی‌ترین کاری که انجام داده‌ام، تلاش برای پیشرفت کامپیوترها بوده است. این همان چیزی است که در نوجوانی و دهه بیست و سی زندگی‌ام رشد داده‌ام و حتی پیش از انجام آن به ازدواج هم فکر نکردم زیرا کار بخش مهمی از زندگی من بوده و اکنون هم هست.

منبع: allthatsinteresting

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-06-14 15:13:57
دسته بندی ها