افراد موفق با داشتن چه طرز فکری به موفقیت می‌رسند؟

27 خرداد 1399 - 6:10
انگیزشی - افراد موفق با داشتن چه طرز فکری به موفقیت می‌رسند؟
افراد موفق با داشتن چه طرز فکری به موفقیت می‌رسند؟
امتیاز مطلب: 91%

چه تعریفی از موفقیت دارید؟ پیش از این که با طرز تفکر و نگرش افراد موفق آشنا شوید باید بدانید چه معیاری برای موفقیت افراد وجود دارد. طرز فکر و نحوه ی رویکرد ما نسبت به شرایط مختلف تعیین می کند از جمله افراد موفق هستیم یا نه. در ادامه با یوکن همراه باشید تا با 15 طرز فکر و رویکرد انسان‌های موفق در شرایط مختلف آشنا شوید.

تمرکز روی انجام کارها

هر شبانه روز 24 ساعت است، این ساعات را صرف انجام چه کارهایی می کنید؟ انسان‌های موفق به خوبی می دانند از آغاز تا پایان هر روزشان چه کارهایی باید انجام شود؛ یعنی پیش از اینکه محو تماشای سریال موردعلاقه‌شان شوند، کارهای لازم را به انجام می رسانند.

لیست-برنامه ریزی-برنامه روزانه

فهرست کوتاهی از کارهای روزمره‌شان دارند

خیلی خوب است برای کارهای ضروری روزانه‌مان لیستی تهیه کنیم؛ اما لیست باید فقط پروژه‌های اصلی را در بر بگیرد که انجام آن‌ها در طول روز لازم است. بهتر است سه کار کلیدی از فهرست را انجام دهید تا روز پربازدهی داشته باشید. وقتی این سه مورد از لیست را انجام دادید، آنگاه به سوی کارهای بعدی بروید. افراد موفق می توانند وظایف لیست شده را به ترتیب انجام دهند تا بتوانند آن‌ها را به اتمام برسانند.

ایده‌های خود را با دیگران در میان می‌گذارند

ایده‌های نابی دارید و می خواهید در آن زمینه دست به اقدام بزنید؟ پس هیچ گاه ایده‌هایتان را پیش خود نگه ندارید. حتماً ایده‌های خود را با افراد دیگری چون دوستان، غریبه‌ها یا خانواده، در میان بگذارید. سپس ببینید آن‌ها نسبت به ایده‌هایتان چه واکنشی از خود نشان می دهند. شاید نکته‌ای را با شما مطرح کنند که قبلاً به فکر خودتان نرسیده و همین مسئله می تواند به تحقق ایده‌هایتان کمک برساند.

از قانون 20/80 استفاده می‌کنند

اصل پارتو (Pareto Principle) بر این اساس است، 80 درصد نتایج تنها از 20 درصد تلاش به دست می آید. پس سعی کنید 20 درصد تلاش را شناسایی کرده و تمام تمرکز تان را جلب آن کنید.

به دنبال تسلط بر فکر و ذهنشان هستند

مدیتیشن (مراقبه) در زندگی افراد موفق بسیار پرکاربرد است. مدیتیشن بدین معناست هر روز وقت بگذارید، این زمان می تواند 5 دقیقه باشد یا حتی 30 دقیقه تا ذهنتان را پاک کنید و روز خوبی را آغاز کنید. ما در عصر اطلاعات زندگی می کنیم و هر روز با حجم انبوهی از اطلاعات مواجه می شویم؛ پس ذهن باید راهی برای رها شدن از افکار منفی و دل‌مشغولی‌ها داشته باشد.

نگرش خوش بینانه‌ای دارند

خیلی به دنبال احتمال شکست پروژه نباشید و تنها به روشی که به جواب می رسد فکر کنید. وقتی مثبت اندیش باشید، پروژه‌تان با احتمال بیشتری به موفقیت می رسد. افکار منفی تنها ذهنتان و هر آنچه روی آن متمرکز هستید را نابود می کند.

از نامتعارف بودن هراسی ندارند

افراد موفق تمایل ندارند همانند دیگران فکر کنند، چرا که طرز فکر رایج عموماً به نتیجه‌ی دلخواه ختم نمی شود. برای دست یابی به نتیجه باید نامتعارف بود و ریسک کرد. اگر طرز تفکر متعارف به نتیجه‌ی موردنظر ختم نمی شود، شاید وقت آن رسیده کارها را به روشی متفاوت انجام دهید.

مدام پیگیری می‌کنند

انسان‌های موفق همیشه دنبال کارشان را می گیرند و از پیگیری هراسی ندارند. اگر می خواهید کاری انجام دهید، شروع کنید و انجامش دهید. مطمئن باشید طرف مقابل شما متوجه این مسئله می شود و این روند سبب خواهد شد در بین همه سرآمد شوید.

همکاری-کمک

با دیگران وارد همکاری می‌شوند

به دنبال اجرای یک پروژه‌ی خوب هستید که می خواهید راه اندازی کنید؟ قطعاً همکار شدن با فرد دیگری که باعث شود آن کار بهبود یابد، بسیار خوب است. اغلب انسان‌های موفق به خوبی می دانند با کمک گرفتن از خلاقیت های دیگران می توان بهبود خوبی به پروژه داد. برای مثال، اگر عکاس هستید، با فردی که کار گرافیتی انجام می دهد وارد همکاری شوید و پروژه‌ای فوق‌العاده خلق کنید.

باور دارند توانایی انجام هر کاری را دارند

اگر باور کنید می توانید کاری را انجام دهید، آن وقت آن کار امکان پذیر می شود. پس همه چیز به ایمان خودتان بستگی دارد. ایمان و باور قوی، کلید اصلی دست یابی به موفقیت است. اگر می خواهید کتابتان در لیست پرفروش‌ترین‌ها قرار گیرد، باید ایمان داشته باشید یک نویسنده هستید.

فکرشان را توسعه می‌دهند

یک ایده‌ی خوب ممکن است یک شبه اجرا نشود. برای توسعه‌ی آن نیاز به اراده و زمان دارید. برای اجرای یک پروژه‌ی موفق باید صبور باشید تا ایده‌تان به قدر کافی پر و بال بگیرد و شما هم تمام تلاشتان را بکنید.

از متفاوت بودن لذت می‌برند

آدم‌های موفق به دنبال متفاوت بودن هستند، زیرا می دانند تقلید از کسی که از شما بالاتر است آن ها را به هیچ جایی نمی رساند. به عقیده‌ی چیس جارویس Chase Jarvis، عکاس و کارگردان آمریکایی، "متفاوت باش، نه بهتر". نباید کپی دیگران باشید.

در هر شرایطی به باورهایشان اتکا می‌کنند

افراد موفق حاضرند برای هر آنچه بدان باور دارند بجنگند. همیشه نباید منتظر باشید تعداد زیادی از افراد مراقبتان باشند، اما ایستادگی در هر شرایطی به خاطر ایده‌ها و باورهایتان، اراده‌ای قوی می طلبد.

هر آنچه دارند را فدا می کنند

گاهی در زندگی نیاز است برای آنچه بدان ایمان داری با تمام داشته‌هایت ریسک کنی. این کار همیشه جواب می دهد؟ خیر. باید آماده درس گرفتن از آنچه روی می دهد باشید. تا زمانی که اقدام نکنید مطمئن نخواهید شد راهتان جواب می دهد یا نه.

از شکست‌ها درس می‌گیرند

این که به موفقیت برسید یا نه باید شرایط را در پایان تحلیل کنید. کدام بخش از کار به خوبی پیش رفته است؟ کدام بخش دارای اشکال است؟ برای بهبود آن چه کاری می توان انجام داد؟ افراد موفق همیشه بعد از انجام پروژه کنار می نشینند تا نتایج کار را بسنجند و از ناکامی‌هایشان عبرت بگیرند تا دوباره آن شکست‌ها اتفاق نیفتد.

 

منبع: lifehack

نویسنده مطلب
UCAN TEAM - تیم تحریریه یوکن
تعدادی کارشناس محتوا که در زمینه موفقیت، سبک زندگی، مهارت‌های فردی و شغلی تخصص دارند و تلاش می‌کنند مقالاتی کاربردی و مفید را برای مخاطبان تولید کنند.

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2021-02-17 13:12:13
دسته بندی ها