تقویم تاریخ - 10 اردیبهشت

10 اردیبهشت 1398 - 0:00
تقویم تاریخ - تقویم تاریخ - 10 اردیبهشت
تقویم تاریخ - 10 اردیبهشت
امتیاز مطلب: 98%

تولد کارل فریدریش گاوس ریاضیدان آلمانی

گاوس - ریاضیدان

کارل فریدریش گاوس ریاضیدان، ستاره شناس و فیزیکدان آلمانی، 30 آوریل 1777م. در برانشوایگ متولد شد. به گاوس لقب "شاهزاده ریاضیدانان" را داده اند.

صفحه اول گوگل به مناسبت تولد کارل فریدریش گاوس

تصویر صفحه اول گوگل به مناسبت تولد ریاضیدان و ستاره شناس برجسته آلمانی کارل فردریش گاوس

تولد راجر ایستون مخترع GPS

مخترع GPS

راجر ایستون دانشمند آمریکایی و مخترع GPS، در 30 آوریل 1921م. در ایالت ورمونت متولد شد. وی در سال 1977م. آزمایش خود را با موفقیت به انجام رساند و سه سال بعد این تکنولوژی برای اهداف غیر نظامی به تدریج در اختیار عموم قرار گرفت.

تولد تونی فرناندز کارآفرین مالزیایی - بریتانیایی

مالک باشگاه کوئینز پارک رنجرز - مالک ایرآسیا - تونی فرناندز

تونی فرناندز کارآفرین و مدیر ارشد اجرایی مالزیایی - بریتانیایی،30 آوریل 1964م. در کوالالامپور متولد شد. مدیر عامل اجرایی شرکت ایرآسیا و رئیس هیئت مدیره باشگاه فوتبال کوئینز پارک رنجرز امروز 56 ساله شد.

تولد کریستن دانست بازیگر آمریکایی

کریستن دانست - برنده جایزه کن

کیرستن کرولاین دانست بازیگر و مدل آمریکایی، 30 آوریل 1982م. در نیوجرسی متولد شد. این هنرپیشه ی برنده جایزه کن امروز 38 ساله شد.

مرگ ادوار مانه نقاش فرانسوی

مانه - بنیانگذار امپرسیونیسم

ادوار مانه نقاش فرانسوی، در 30 آوریل 1883م. به علت بیماری سفلیس و رماتیسم درمان نشده در لندن در 40 سالگی درگذشت. وی خالق آثار "ناهار در چمنزار" و "المپیا" است که از بحث برانگیزترین نقاشیها در انتقال از رئالیسم به امپرسیونیسم می باشد و امروزه از ستون های تکامل هنر مدرن به شمار میآیند.

مرگ آدولف هیتلر رهبر حزب نازی

هیتلر - پیشوا - رهبر نازیسم

آدولف هیتلر رهبر آلمان نازی، 30 آوریل 1945م. در برلین خودکشی کرد. وی که در نقاشی و نویسندگی نیز دستی داشت در 56 سالگی از دنیا رفت. برای مشاهدۀ زندگینامۀ تصویری آدولف هیتلر روی لینک زیر کلیک نمایید.

زندگینامۀ تصویری آدولف هیتلر

مرگ مادی واترز  بلوزمن آمریکایی

مادی واترز - پدر شیکاگو بلوز

مک کینلی مورگانفیلد ملقب به مادی واترز موسیقدان سبک بلوز آمریکایی، 30 آوریل 1983م. در ایالت ایلینوی در 70 سالگی در گذشت. از او به عنوان "پدر شیکاگو بلوز" یاد میکنند.

مرگ سرجیو لئونه کارگردان ایتالیایی

سرجیو لئونه - خوب بد زشت

سرجیو لئونه کارگردان، فیلمنامه نویس و کارگردان ایتالیایی، 30 آوریل 1989م. در زادگاهش بر اثر سکته قلبی در 60 سالگی درگذشت. کارگردان "خوب، بد، زشت" را پایه گذار سبک " وسترن اسپاگتی" میدانند.

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-04-29 10:03:44
  • نظرات
هنوز دیدگاهی ثبت نشده است

کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه
دسته بندی ها