تقویم تاریخ - 16 اردیبهشت

16 اردیبهشت 1398 - 0:00
تقویم تاریخ - تقویم تاریخ - 16 اردیبهشت
تقویم تاریخ - 16 اردیبهشت
امتیاز مطلب: 94%

تولد زیگموند فروید روانکاو اتریشی

زیگموند فروید - روانکاو اتریشی

زیگموند شلومو فروید نورولوژیست و روانکاو اتریشی، 6 می 1856م. درفریبورگ امپراتوری اتریش(جمهوری چک کنونی) متولد شد. او به عنوان "پدر علم روانکاوی" شناخته می شود. برای مشاهدۀ زندگینامۀ تصویری زیگموند شلومو فروید روی لینک زیر کلیک نمایید.

زندگینامۀ تصویری زیگموند شلومو فروید

تولد جورج کلونی هنرپیشه آمریکایی

جرج کلونی

جرج تیموتی کلونی بازیگر، فیلمنامه نویس و تهیه کننده آمریکایی، 6 می 1961م. در لگزینگتون ایالت کنتاکی متولد شد. وی در سال 2005م. موفق به دریافت اسکار بهترین نقش مکمل مرد و در سال 2013م. اسکار بهترین فیلم را برای تهیه کنندگی فیلم "آرگو" کسب کرد.

تولد ماکسیمیلیان روبسپیر انقلابی فرانسوی

روبسپیر

ماکسیمیلیان فرانسوا ماری ایزدور دو روبِسپیر سیاستمدار فرانسوی، 6 می 1758م. در آراس متولد شد. وی یکی از رهبران انقلاب فرانسه و از مؤثرترین اعضای کمیته نجات ملی انقلاب فرانسه بود.

تولد آمادئو جیانینی مؤسس "بنک آو آمریکا"

بنیانگذار بانک آمریکا

آمادئو جیانینی کارآفرین و بانکدار ایتالیایی - آمریکایی، 6 می 1870م. در سن خوزه چشم به جهان گشود. وی بنیانگذار بزرگترین شرکت خدمات مالی و بانکداری آمریکایی و بزرگترین بانک ایالات متحده در سال 1904م. است.

تولد اورسن ولز کارگردان آمریکایی

اورسون ولز

جرج اورسن وِلْز کارگردان، فیلمنامه نویس، تهیه کننده و هنرپیشه آمریکایی، 6 می 1915م. در ویسکانسین متولد شد. اوج موفقیت ولز، ساخت "همشهری کین" بود که به عنوان بهترین فیلم تاریخ سینما شناخته می شود و در نظرسنجی مؤسسه فیلم بریتانیا عنوان بهترین کارگردان تمام تاریخ سینما را کسب کرد.

درگذشت الکساندر فون هومبولت جغرافیدان آلمانی

الکساندر فون هومبولت - بنیانگذار جغرافیای نوین

الکساندر فون هومبولت جغرافیدان آلمانی، 6 می 1859م. در زادگاهش برلین در 89 سالگی درگذشت. او پایان دهنده ی دوره کلاسیک جغرافیا و بنیان گذار جغرافیای نوین است. موفقیت این دانشمند باعث شد تا 14 شهر در آمریکا، 1 شهر در کانادا، کوه هایی در قاره قطب جنوب، آمریکا، استرالیا، نیوزیلند، کالدنیای جدید، یک جریان اقیانوسی در نزدیکی کشور پرو، بزرگترین یخچال طبیعی در جزیره گرینلند، یک خلیج، یک دانشگاه، یک جنگل چوب قرمز در کالیفرنیا، چاله ای در سطح ماه و خیابانها وپارک های متعددی به نام وی نامگذاری شوند.

درگذشت موریس مترلینک فیلسوف بلژیکی

موریس مترلینک

موریس پُلیدور ماری برنار مترلینک نویسنده، شاعر و فیلسوف بلژیکی، 6 می 1949م. در نیس فرانسه و در 86 سالگی درگذشت. وی در سال 1911 برای نمایشنامه "پرنده آبی" موفق به دریافت جایزه نوبل شد.

درگذشت ماریا مونته سوری پزشک ایتالیایی

ماریا مونته سوری

ماریا مونته سوری پزشک و آموزگار ایتالیایی، 6 می 1952م. در نوردویک هلند و در 81 سالگی دیده از جهان فرو بست. او نخستین دختری بود که در ایتالیا پزشک شد و در اواخر عمر، مدال افتخار یونسکو را به سبب خدمات خود به آموزش دریافت کرد.

درگذشت مارلین دیتریش هنرپیشه آلمانی

مارلین دیتریش

مارلین دیتریش بازیگر آلمانی، 6 می 1992م. در پاریس و در 90 سالگی درگذشت. در سال 1999م. بنیاد فیلم آمریکا، وی را در رتبه نهم بهترین ستاره های زن هالیوود در تمام دوران قرار داد.

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-05-05 10:13:46
  • نظرات
هنوز دیدگاهی ثبت نشده است

کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه
دسته بندی ها