فاطمه دانشور از دریای پر تلاطم تجارت تا ساحل آرامش زندگی شخصی

16 مرداد 1400 - 11:00
زنان موفق - فاطمه دانشور از دریای پر تلاطم تجارت تا ساحل آرامش زندگی شخصی
فاطمه دانشور از دریای پر تلاطم تجارت تا ساحل آرامش زندگی شخصی
امتیاز مطلب: 98%

سالانه تعدادی زیادی از افراد تحصیل کرده و نکرده وارد بازار تجارت و کسب و کار می شوند اما تا به حال فکر کرده اید که چرا تعداد محدودی از آن ها می توانند فکر و انرژی خود را به محصول بنشانند؟ چرخه ی تحصیل و کار یک امر طبیعی و دارای پیچیدگی است اما بعضی افراد فقط توانسته اند بر این امر پیروز شوند و به یک بازده عالی از تلاش های خود برسند. تجارت یا کارمند یک شرکت بودن شاید در ظاهر تفاوتی نداشته باشد چون هر دو دارای حقوق و مزایا هستند اما اینکه به چه مقدار روح و فکر شما را اغنا می کنند مسئله است. زنان و مردان بسیار زیادی هستند که به یک حقوق ماهیانه و زندگی روتین عادت دارند و از این سبک زندگی کاملا راضی هستند اما دسته ی دیگری از افراد هستند که بر عکس این گروه می خواهند موجب یک چرخه ی اقتصادی بزرگ تر و تحولی در جامعه ی خود باشند. تقابل مدیریت درست و هدفمند کردن یک تفکر سودده می تواند شما را به موفقیت برساند.

فاطمه دانشور یکی از سکان داران دنیای تجارت است که بارها با شکست های مختلف دست و پنجه نرم کرده است، این بانوی موفق متولد 1353 است که با ابتدا به ساکن با اهداف شخصی وارد بازار کار شد ولی بعد از مدتی اهداف بزرگ تری پیدا کرد. تمام ماجرا از کودکی او شروع شد زمانی که مادربزرگش فکر او را تقویت می کرد و با کتاب خواندن برای او بسط فکری زیادی به او بخشید. فاطمه دانشور از ابتدای وارد شدن به دبیرستان به دنبال یک راه برای کسب درآمد بود و هدف اش یک استقلال مالی و کمک به خانواده ی خود بود، با وارد شدن به دانشگاه سعی کرد با برنامه ریزی و پشت کار تجربه ی خود را بیشتر و بیشتر کند. بعد از همه ی این ها با کمترین امکانات وارد بازار چین شد البته کمترین توجهی به سرزنش های اطرافیان نمی کرد و هدف خود را بزرگ تر از هر چیزی می دانست.

نباید اینگونه تصور کرد که وارد شدن او به بازار تجارات با وام های کلان و پول های بادآورده باشد، در یکی از طوفان های عظیم کاری او تنها ششصد هزارتومن از یک مبلغ بسیار بزرگ را در اختیار داشته است، اما با اعتماد بنفس و تکیه بر عملکرد خود از راه گفتمان برای جلب رضایت طرف مقابل استفاده کرده که نه تنها سود خوبی را برای وی به همراه داشته است بلکه یکی از کارهای موفق وی در رزومه ی کاری اش نیز قلمداد می شود.

زندگی شخصی فاطمه دانشور نیز گره ی مستقیمی با کار وی دارد، همسر او تحصیل کرده ی رشته ی معماری است که در تجارت نیز با او همراه است. بعد از آشنایی هر دو مشغول پروژه های سنگ معدنی از چین شدند و با همکاری هم تا به امروز هفت شرکت دیگر نیز ثبت کرده اند. فاطمه دانشور جز ثروتمندانی است که بیشتر از دارایی هایش به نداری هایش توجه می کند و در تمام طول زندگی خود به بخشی بیشتر توجه می کند که دارای کمترین امکانات و سختی ها بوده است. در حال حاضر او یکی اعضای اتاق بازرگانی است و این امر را مدیون حمایت خانواده ی خود و همسرش می داند. او بعد از بازدهی بالای کار خود به این فکر افتاد تا حقوق زنان و کودکان را بیشتر از پیش به جایگاه اصلی خود برساند اما ترجیح داد تا وارد شدن به مجلس را به زمانی دیگر موکول کند، در این برهه ی زمانی وارد شورای شهر تهران شد و طرح های کارآمدی برای کودکان کار ارائه داد. همچنین فاطمه دانشور بک موسسه ی خیریه نیز برای حمایت از زنان و کودکان نیز تاسیس کرد تا در کنار تمام فعالیت های تجاری و اداری خود بتواند فایده ی بیشتری برای جامعه داشته باشد.

فاطمه دانشور نماد یک تلاش و پشتکار بزرگ است که بارها بعد از ورشکستگی توانسته از نو کار خود را آغاز کند، سازگاری او با هر شرایطی که در آن قرار می گیرد به گفته ی خودش یکی از محسناتی است که باعث شده تا بتواند با هر بار شکست محکم تر از جای خود برخیزد و دوباره شروع به فعالیت کند.

نویسنده مطلب
UCAN TEAM - تیم تحریریه یوکن
تعدادی کارشناس محتوا که در زمینه موفقیت، سبک زندگی، مهارت‌های فردی و شغلی تخصص دارند و تلاش می‌کنند مقالاتی کاربردی و مفید را برای مخاطبان تولید کنند.

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2021-08-08 02:35:57
دسته بندی ها