پریسا تبریز دختری که به او لقب شاهزاده‌ی گوگل را داده‌اند

17 شهریور 1400 - 11:00
زنان موفق - پریسا تبریز دختری که به او لقب شاهزاده‌ی گوگل را داده‌اند
پریسا تبریز دختری که به او لقب شاهزاده‌ی گوگل را داده‌اند
امتیاز مطلب: 92%

 پریسا تبریز دختر با استعداد ایرانی که زاده ی سال 1983 است در حومه ی شهر شلوغ شیکاگو دوران کودکی خود را طی کرده است. دختر پر استعداد رشته ی ریاضی که در دانشگاه ایلینویز درس خوانده و بعدها به کامپیوتر و تکنولوژی علاقمند شده است، او در دوران کودکی با برادران خود هم بازی بوده است و همین امر نیز موجب سرسختی و روحیه ی پیروزی در او شده است، اولین قدم های او برای محافظت از دوران مدرسه شروع شد که در تست های شغل آینده ی خود را پلیس تشخیص داده بود!

در دنیای سایبری دو دسته هکر وجود دارد، کلاه سفید و کلاه سیاه، مبارزه این دو دسته همیشگی است، پریسا تبریز در دسته ی کلاه سفیدها فعالیت می کند و تلاش می کند با هک کردن سرویس و سیستم های گوگل مشکلات امنیتی آن را رفع کند و اینگونه با مجرمان کلاه سیاه مبارزه می کند. او به همراه تیمش بر روی گوگل کروم و سیستم های کارمندان گوگل کار می کند تا با رفع مشکلات ایمنی آن ها میلیاردها نفری که در حال استفاده از گوگل کروم هستند را محافظت کند. همچنین او در حال بررسی امنیت شبکه های وایرلس و راه های مسدود سازی حملات پیشرفته است تا بتواند یک شبکه ی یکپارچه ی محافظت شده برای کاربران فراهم آورد. پریسا تبریز جز معدود زنانی است که در دنیای فناوری اطلاعات مشغول کار است و سرپرست تیمی سی نفره متشکل از متخصصان اروپایی و آمریکایی است. او امیدوار است نقش زنان نیز در دنیای دیجیتال نیز برابر با مردان شود و تعدادی زیادی از زنان بتوانند در این راه موفق شوند.

او قبل از ورود به دانشگاه ایلینویز و رشته ی کامپیوتر هیچ تجربه ای از کامپیوتر و امنیت آن نداشت، اما با آشنایی با جان دراپر که یکی از بزرگ ترین هکرهای تاریخ است فکر و عقیده ی او را تغییر داد. هوش و ذکاوت او در زمینه ی هک موجب شده تا بتواند فکر بسیاری از هکرهای قدرتمند را بخواند، در سمینارهایی که برای ورود کارمندان جدید به بخش امنیت انجام می شود او از داوطلبان می خواهد راه هک کردن یک دستگاه شکلات فروشی را بدون استفاده از وسیله ای دیجیتال نشان دهند. او با توجه به جواب ها متخصصین را استخدام گوگل می کند. در سیاست گذاری های پایدار گوگل بعد از فراخوانی برای پاداشی سی هزار دلاری در قبال هک و خطاهای گوگل کروم هفتصد خطا پیدا شد تا گوگل هزینه ی زیادی را برای رفع آن ها پرداخت کند، و این امر از نظر پریسا تبریز یک امر کاملا منطقی است چرا که دشمنان باید کنار ما باشند نه در مقابل ما! او به دنبال افرادی با شخصیتی قوی است که بتوانند در مقابل وسوسه های پول مقاومت کنند و از طرفی استعداد دسترسی به هر نوع سیستمی را داشته باشند.

پریسا تبریز یکی از 250 متخصص گوگل است که در بخش امنیت کار میکند، او امیدوار است که در آینده رمزهای امینیتی از بین بروند و تمام رمزها با استفاده از عملیات فیزیکی انجام شوند که این خود یک گام موثر در امنیت برای هر فردی است. او با بوجود آوردن جوی در گوگل جنب و جوش زیادی در بین زنان کارمند بوجود آورده که نشان می دهد آن ها هم علاقمند به پیشرفت در این راه هستند. گوگل برای کارت ویزیت این دختر نابغه ی ایرانی عبارت شاهزاده ی امنیت را انتخاب کرده است چرا که او خاص است و عجیب! پریسا تبریز یک صخره نورد متبهر نیز هست، او از لا به لای کدهای مخرب مثل سنگ های سخت می گذرد و به قله می رسد تمام این کارها شاید برای ما با یک آپدیت ساده ی کروم انجام شود ولی تلاشی شبانه روزی پشت این میزان سرعت در رفع اشکال هاست. فضای امنیتی دفترکار او یک محیط به شدت آرام را برای فعالیت های او آماده کرده است تا به دور از هر تنشی بتواند باگ ها و خلل سیستم ها را شناسایی کند و برای آن ها راه حلی پیدا کند.

بسیار جالب است که در بیوگرافی افراد موفق اولین مشخصه ای که نمایان است روحیه ی مبارزه طلبی و رقابت است که از دوران کودکی در آن ها شکل می گیرد.

نویسنده مطلب
UCAN TEAM - تیم تحریریه یوکن
تعدادی کارشناس محتوا که در زمینه موفقیت، سبک زندگی، مهارت‌های فردی و شغلی تخصص دارند و تلاش می‌کنند مقالاتی کاربردی و مفید را برای مخاطبان تولید کنند.

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2021-09-08 01:44:28
دسته بندی ها