علم ثابت کرده مهربانی مزیت‌های فراوانی دارد

11 تیر 1398 - 4:00
مدیریت شخصی - علم ثابت کرده مهربانی مزیت‌های فراوانی دارد
علم ثابت کرده مهربانی مزیت‌های فراوانی دارد
امتیاز مطلب: 99%

جنیفر اسپالدینگ رهبر و مربی اجرایی است که رهبران کسب و کار ، کارآفرینان و تیم‌ها را برای رسیدن به بهترین حالتشان تربیت می‌کند. در طی دو دهه دوران حرفه‌ایش، جنیفر مهارت‌های رهبری و مهارت‌های تیمی خود را برای نهادهای عالی در زمینه مدیریت و مشاوره IT، فروش و بازاریابی ، خدمات مالی و غیر انتفاعی تقویت کرده است. او از طریق گفتگوهای گفتاری، کارگاه های آموزشی، مربیگری و نوشتن، مهارت‌های خود را به اشتراک می گذارد. جنیفر اسپالدینگ اطلاعاتش در مورد اهمیت مهربان بودن را با ما به اشترک می‌گذارد در ادامه با یوکن همراه باشید.

چه یک کارآفرین باشید، مدیر یا  عضو یک گروه موسیقی، علم ثابت می‌کند که مهربانی یک مزیت رقابتی برای شما خواهد بود.

اگر این بیانیه را در 20 سالگی شنیده بودم، این‌ نگرانی در من به وجود می‌آمد که نشان دادن مهربانی در محل کار باعث می‌شود ضعیف به نظر برسم و یا این اجازه را به دیگران می‌دهد که از من سوءاستفاده کنند. ممکن است شما نیز به همین موضوع فکر کرده باشید‌.

همان‌طور که در نردبان شرکتی بالاتر می‌رفتم و مرزها و حد و حدود را تمرین می کردم، متوجه شدم که محبت واقعی بلیط من برای روابط عمیق‌تر، فروش بیشتر و پروژه‌های بهتر است. به علاوه، احساس خیلی خوبی داشت و مانند انجام کار درستی به نظر می‌رسد که در مکانی از عشق و مهربانی رهبری کنیم.

هنوز متقاعد نشدید؟ تحقیقات فراوانی وجود دارد که ثابت می‌کند که محبت به طور مثبت محل کار را تغییر می‌کند و به شما زمینه‌ی رقابت را می‌دهد.

 

مهربانی فروش را افزایش می‌دهد

آیا تا به حال قهوه سفارش دادید، پولش را آن پرداخت کردید اما متوجه شدید که به اشتباه شیر روی آن را درخواست نکردید؟  شما به فروشنده می‌گویید که اشتباه کردید و فروشنده به جای گرفتن پول اضافی برای فراموشی شما شیر روی قهوه را به شما هدیه می‌دهد.  این اقدام کوچک در محبت (کمتر از 1 دلار) احتمالاً به یاد شما می‌ماند و زمانی که دوباره به آن کافی شاپ می‌روید این را به یاد خواهید آورد.

مهربانی کردن به مشتریان، بزرگ دانستن بازگشت‌ آن‌ها، خوشحال کردنشان زمانی که حداقل انتظار را دارند اعتماد و شادی را در آنان ایجاد می‌کند. خرده فروشانی مانند Zappos، Nordstrom و Starbucks همه از طرفداران وفادارشان از لحاظ مالی سود می‌برند.

 

مهربانی به کارکنان انگیزه می‌دهد

مطالعه Zenger Folkman انجام شده بر روی 51،836 رهبر نشان می‌دهد که محبوب ترین رهبرانی که ابراز مهربانی می‌کردند نیز مؤثر ترین بودند. "لارن ندرگرن، استاد مدیریت و سازمان های مدرسه کلوج، می‌گوید:" اگر شما به عنوان فردی غیر صمیمی به نظر برسید، درصد 1 در 2000 برای به دست آوردن بالاترین میزان اثربخشی به عنوان یک رهبر را خواهید داشت. "

اقداماتی که می توانند نمره مطلوبیت رهبر را افزایش دهند چه هستند؟ برخی از این موارد عبارت‌اند از:

  • تقویت ارتباطات عاطفی مثبت با دیگران
  • نمایش یکپارچگی به طور مداوم
  • عمل به عنوان مربی و معلم
  • رقابت کمتر با دیگران و همکاری بیشتر
  • الهام بخشی کسانی که در اطراف شما هستند
  • تلاش برای تغییر در هنگام درخواست بازخورد
  • به اشتراک گذاشتن دیدگاه خود برای آینده

 

مهربانی خلاقیت را افزایش می‌دهد

خلاقیت اساس نوآوری است. چگونه یک رهبر می‌تواند خلاقیت را افزایش دهد؟ به گفته تویان داوتون و پژوهش های همکارانش در دانشگاه میشیگان، تعامل احترام آمیز با افراد و تیم‌ها خلاقیت را افزایش می دهد. آن‌ها تعامل احترام آمیز را به عنوان "انتقال حضور، برقراری ارتباط ، تأیید، گوش دادن مؤثر و برقراری ارتباط حمایتی" تعریف می کنند. همه این اقدامات محترمانه، یک شبکه اجتماعی مثبت تر، یک حس ارزشمند بودن بالاتر و پردازش اطلاعات ارتباطی بهتر را تسهیل می کنند. این امر، به نوبه خود، باعث افزایش خلاقیت می شود.

 

مهربانی خستگی را کاهش می‌دهد

بر اساس یک مطالعه U.K، هشت نفر از ده نفر  بریتانیایی‌ موقعیتی شغلی که در آن باید با افرادی که نمی‌ساختند همکاری می‌کردند را قبول نکردند، حتی اگر پول بیشتری ارائه می‌شد، "در واقع، پول تنها ششمین عامل مهم برای افرادی بود که در حال حاضر مشغول به کار هستند، با توجه به اینکه در لیست اولویت بندی بریتانیا روابط خوب با افراد اطرافشان، لذت بردن از کار و زمان رفت آمد بالاتر از به فکر کردن درباره پول قرار دارد."

اگر رئیس، هم تیمی یا همکارانتان زمانی که بیمار شدید، یک فرد عزیز را از دست دادید یا یک رویداد زندگی(مثلاً متولد شدن فرزندتان، عروسی، تولد، و غیره) را جشن گرفتید به رسمیت شناختند بنابراین شما تأثیر مهربانی بر تمایل برای ماندن  را دست اول حس کرده‌اید.

 

مهربانی خوشبختی را افزایش می‌دهد

انجام اعمال محبت آمیز نه تنها احساس خوبی به شما می‌دهد، بلکه باعث افزايش رضايت کلی شما در زندگی مي شود. دانشگاه آکسفورد سه تحقیق پژوهشی در مورد موضوع با موفقیت های بزرگ انجام داد. یک آزمایش شامل شرکت کنندگان از 39 کشور می‌شد و آن‌ها هفت روز به خانواده، دوستان، غریبه ها و خودشان محبت کردند. داده ها تأثیر مثبتی بر شادی، رضایت از زندگی، شفقت، اعتماد، مثبت بودن و ارتباط اجتماعی  را نشان داد.

اگر می‌خواهید خوشبختی خود را افزایش دهید و تمایلتان برای مهربان شدن را عملی کنید، تیم تحقیقاتی به رهبری کیکو اوتاکه اثبات می کند که به رسمیت شناختن اعمالتان از مهربانی این کار را خواهد کرد. بنابراین یک لحظه را برای نوشتن لیستی از دو یا چند اعمال محبت آمیز که در هفته گذشته انجام دادید صرف کنید. آیا احساس می کنید شادی شما افزایش یافته است؟

 

افزایش مهربانی

همان‌طور که در کار رهبری می‌کنید، به یاد داشته باشید که محبت واقعی، خیلی چیزها را تغییر می‌دهد. اعمال محبت آمیز باعث افزایش فروش می شود، تیم‌های شما را تقویت می کنند، خلاقیت را بهبود می بخشند، خستگی را کاهش می دهند و رفاه شما را افزایش می دهند.

امروز چقدر مهربانی از خود نشان می دهید؟ اگر به چند ایده برای نشان دادن مهربانی و محبت خود نیاز دارید در ادامه چند مورد را معرفی خواهیم کرد:

  • در هنگام بیان انتقاد دشوار
  • زمانی که چیزی درست پیش نمی‌رود یا شما اشتباهی انجام می‌دهید.
  • هنگامی که هم تیمی‌تان شما را اذیت می‌کند.
  • وقتی رئیس، همکار یا مشتری شما برای درک چیزی مشکل دارد.
  • هنگامی که شما هر روز صبح خود را در آینه می بینید.

 

منبع: Forbes

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2019-06-30 16:35:34
دسته بندی ها