8 ویژگی‌ حیاتی پست وبلاگ که باعث موفقیت کسب و کارمان می‌شود

26 بهمن 1399 - 11:00
بازاریابی - 8 ویژگی‌ حیاتی پست وبلاگ که باعث موفقیت کسب و کارمان می‌شود
8 ویژگی‌ حیاتی پست وبلاگ که باعث موفقیت کسب و کارمان می‌شود
امتیاز مطلب: 92%

اصولا پست‌هایی که در وبلاگ‌ها منتشر می‌شوند به دلیل اهمیت بالایی که در کسب و کار دارند به بالا رفتن جذابیت پست کمک می‌کنند و باعث ترغیب خواننده می‌شوند. کار یک وبلاگ‌نویس شباهت زیادی به یک چترباز دارد. یک چترباز همیشه برای داشتن یک تجربه موفق از پرش خود، همه چیز را چندن بار چک می‌کند تا مشکلی برایش پیش نیاید؛ درست مثل یک وبلاگ‌نویس که قبل از انتشار پست خود در وبلاگ باید چنین کاری انجام دهد. در ادامه این مقاله به بررسی مواردی می‌پردازیم که بودن آن موارد در وبلاگ‌نویسی الزامی است و به خوانایی متن نیز کمک می‌کند. در ادامه با یوکن همراه باشید.

1. داشتن یک تیتر جذاب

تولیدمحتوا - وب لاگ کاری - رونق کسب و کار - بازاریابی محتوایی

در یک جلسه‌ای که برای سخنرانی کارآفرینان تدارک دیده شده است، کارآفرین تنها دو دقیقه زمان در اختیار دارد تا بتواند کسب و کار خود را به سرمایه‌گذاران معرفی کند. هدف کار آفرین در این مدت کوتاه جلب سرمایه گذار برای به‌دست آوردن سرمایه مورد نظر نیست؛ بلکه قصد دارد تنها اطلاعاتی را بیان کند که سرمایه‌گذار را به کسب اطلاعات بیشتری در مورد خود ترغیب کنند. همان سخنرانی‌های دو دقیقه‌ای نیز مشمول دو ویژگی است:

  • دادن اطلاعات کلی در مورد موضوع مقاله
  • تشویق خواننده به باز کردن حداقل یک پست

2. خلاصه‌ی متقاعدکننده

تولیدمحتوا - وب لاگ کاری - رونق کسب و کار - بازاریابی محتوایی

در گزارش‌های خبری، باید به نکات مهمی که در داستان گفته شده است اشاره کرد. اما متأسفانه این نکات در هیچ زمانی در پست‌های وبلاگ‌ها صادق نیستند ولی شما باید اولین جمله یا قسمت خلاصه را آن‌قدر جذاب بنویسید تا مخاطب را به ادامه خواندن مطلب تشویق کنید و باعث شوید خواننده دلش بخواهد اطلاعات بیشتری کسب کند و بعد از مطالعه کامل متن از شما تشکر کند.

3. لزوم زیرتیترها در متن

تولیدمحتوا - وب لاگ کاری - رونق کسب و کار - بازاریابی محتوایی

زیرتیترها سه ویژگی دارند:

  1. گذاشتن فاصله در متن و افزایش زیبایی ظاهری آن
  2. دسترسی آسان به قسمت‌های مهم متن
  3. کمک به بهبود سایت در موتورهای جستجو

در گذشته توصیه می‌‌‌شد برای استفاده آسان‌تر از یک یا چند کلمه‌ی کلیدی در زیر تیترها استفاده شود در حالی که امروزه چنین نیست. دیگر هیچ کس حوصله خواندن متن‌های طولانی را ندارد و زیرتیترها خود به خوانایی متن کمک می‌کنند، در اصل شما با بیان یک عبارت توصیفی به مفهوم کل متن اشاره می‌کنید و همین برای کمک به سئوی وبسایت کافی بوده است. چنان‌چه شخصی بعد از مدتی نیاز به خواندن آن متن داشته باشد با وجود زیرتیترها خیلی راحت و بدون هیچ مشکلی می‌تواند به قسمت مورد نظر خود دسترسی پیدا کند.

4. جذابیت بالای متن اصلی

تولیدمحتوا - وب لاگ کاری - رونق کسب و کار - بازاریابی محتوایی

حتما می‌دانید قسمت اصلی متن اهمیت زیادی دارد. متن اصلی می‌تواند دربرگیرنده اخبار، نکات آموزنده، آموزش یا یک داستان خنده‌دار باشد. هریک از این پست‌ها با نگارش خاصی به تحریر درمی‌آیند. برای مثال، در داستان‌های خنده‌دار از کلمات عامیانه استفاده می‌شود و برای نوشتن اخبار نیز لحن جدی به کار می‌رود. پس بهترین کار این است هدف پست را مشخص کنید.

در گذشته پیشنهاد می‌شد کلمات کلیدی چند بار در متن اصلی و زیرتیترها تکرار شوند اما جدیدترین تحقیقات نشان می‌دهد چگالی کلمات کلیدی برای گوگل اهمیت بسیار پایینی دارد. الگوریتم گوگل به قدری هوشمند است که به سرعت متوجه می‌شود متن چه موضوعی دارد و آن را برای ظاهر شدن در نتیجه‌ی جستجو ایندکس می‌کند. پس اگر موضوع مشخصی دارید و به خوبی درباره‌ی آن توضیح داده‌اید گوگل متوجه این موضوع می‌شود و نیازی به استفاده بیش از اندازه از کلمات کلیدی نیست.

5. استفاده از تصاویر زیبا و مرتبط

تولیدمحتوا - وب لاگ کاری - رونق کسب و کار - بازاریابی محتوایی

با استفاده از تصاویر زیبا و مرتبط در متن اصلی خود می‌توانید به جذابیت و خوانایی بیشتر پست‌تان بیافزایید. گوگل مدت زمانی که برای خواندن هر پست صرف می‌شود را اندازه می‌گیرد و درج تصاویر کمک می‌کند کاربر برای مدت زمان بیشتری با پست در تعامل باشد. به دلیل این‌که پست‌ها در شبکه های اجتماعی هم منتشر می‌شوند استفاده از تصاویر زیبا سبب جلب توجه بیشتر خواننده می‌شود.

6. اقدام به عمل سریع

تولیدمحتوا - وب لاگ کاری - رونق کسب و کار - بازاریابی محتوایی

تمام پست‌هایی که در وبلاگ منتشر می‌شوند باید یک اقدام به عمل داشته باشند. اقدام به عمل شامل پر کردن یک فرم یا درخواست بازدید از صفحه‌ای دیگر، کامنت گذاشتن یا عضویت در سایت برای ارسال مقالات بیشتر است. پس ابتدا تعیین کنید خواننده چه اقدامی باید انجام دهد. سپس با نوشتن یک متن جذاب او را به انجام این کار تشویق کنید.

7. استفاده از لینک‌های داخلی مرتبط

تولیدمحتوا - وب لاگ کاری - رونق کسب و کار - بازاریابی محتوایی

آیا می‌خواهید از تبلیغات رایگان استفاده کنید؟ بدون شک همه‌ی ما از این فرصت استفاده می‌کنیم. پس هر پست جدیدی که می‌نویسید لینکی از پست‌های قدیمی‌تر قرار دهید. همان‌گونه که فروشنده خانه تنها به نشان دادن یک اتاق خواب به خریدار اکتفا نمی‌‌کند شما هم باید تمام مقالات مرتبط را در معرض دید خواننده قرار دهید. یادتان باشد زمان حضور خواننده در وب سایت شما بسیار مهم است و لینک دادن به دیگر مقالات احتمال دستیابی به موفقیت و حضور بیشتر خواننده در وبلاگ را تضمین می کند.

همیشه در بحث سئو از تأثیر مثبت لینک‌های داخلی صحبت می‌شود. به این خاطر که تعداد بازدید صفحات به ازای هر خواننده را افزایش می‌دهد و سبب حضور بیشتر او در سایت می‌شود. البته استفاده از لینک به‌ تنهایی کافی نیست و موضوع آن باید مرتبط با متنی باشد که در آن قرار گرفته است.

8. بهترین توضیحات متا (meta description)

تولیدمحتوا - وب لاگ کاری - رونق کسب و کار - بازاریابی محتوایی

توضیحات متا همان مطلب خلاصه‌ای است که در نتیجه‌ی جستجوی گوگل و زیر لینک به نمایش درمی‌آید. گوگل برای مقالاتی که هیچ توضیح متایی ندارند، یک یا دو خط ابتدایی مقاله را به عنوان توضیحات متا در نظر می‌گیرد؛ در حالی که ممکن است این دو خط توصیف مناسبی از تمام متن نباشد. پس خیلی بهتر است توضیحات متا را به صورت مجزا در پست‌هایتان در نظر بگیرید.

تمام موارد قبلی درمورد نکاتی بود که خوانندگان در صفحه‌ی سایت، رؤیت می‌کنند؛ اما توضیحات متا در درون کدهای HTML قرار می گیرند. اگر برای وب سایت خود از سیستم مدیریت محتوای وردپرس استفاده می‌کنید افزونه‌ای با نام Yoast به شما امکان می‌دهد بخش توضیحات متا را به صورت جداگانه پر کنید.

پست‌ها باعث افزایش ترافیک و بازدیدکنندگان سایت می‌شود و به کسب و کار شما رونق می‌بخشد. پس هر بار می‌خواهید پستی در وبلاگ خود منتشر کنید کمی وقت بگذارید و تمام موارد را لحاظ کنید تا به موفقیت بیشتری دست یابید. بدون شک نتیجه‌ی این کار را در دیگر جنبه‌های کسب و کارتان مشاهده خواهید کرد.

منبع: forbes

نویسنده مطلب
UCAN TEAM - تیم تحریریه یوکن
تعدادی کارشناس محتوا که در زمینه موفقیت، سبک زندگی، مهارت‌های فردی و شغلی تخصص دارند و تلاش می‌کنند مقالاتی کاربردی و مفید را برای مخاطبان تولید کنند.

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2021-02-15 09:16:29
دسته بندی ها