علیرضا جهانبخش و تک چرخ هایی که به آمستردام رسیدند!

17 اردیبهشت 1397 - 3:21
بیوگرافی - علیرضا جهانبخش و تک چرخ هایی که به آمستردام رسیدند!
علیرضا جهانبخش و تک چرخ هایی که به آمستردام رسیدند!
امتیاز مطلب: 90%

آرزو و رویای همه ی پسران در بچگی به فوتبال و دنیای توپ و دروازه خلاصه می شود. این بازی درآمدزا که در هر برهه ای از تاریخ یک رویداد مهم قلمداد می شود علاقمندان زیادی را داراست. از اسپانسر تا بازیکنان همه در یک چرخه ی موفقیت قرار دارند که با یک برنامه ریزی دقیق می توانند به سطحی از بازدهی برسند که کارآفرینی را شروع کنند. بیزینس فوتبال در همه ی جهان به یک شغل همیشگی و حتی موروثی تبدیل شده است، بزرگ ترین بازیکنان در این ورزش از خانواده هایی ثروتمند نبوده اند و به اصطلاح از زمین های خاکی شروع به فعالیت کرده اند و آینده ای روشن را برای خود رقم زده اند. موفقیت ها تصادفی نیستند با اینکه به اصطلاح کمی شانس هم در رخ دادن آن ها تاثیر دارند اما بیشترین محدوده را خود فرد برای هدفش تعیین می کند، در زندگی افراد موفق اعم از هنرمندان، سیاستمداران، کارآفرینان، فوتبالیست ها و ... همه به این نکته اشاره دارند که هیچ گاه نا امید نشدند و به روزهای پیش رو خوش بین بودند.

علیرضا جهانبخش اهل خطه ی سرسبز گیلان و شهر جیرنده است که این روزها بیست و پنج سالگی خود در کشور هلند طی می کند. دیپلمش را در رشته ی مکانیک خودرو گرفت او همیشه علاقه ی خاصی به خودرو و تعمیر آن داشته است. لژیونر خوش تکنیک فوتبال ایران در شهر قزوین رشد و تحصیل کرده است، در سال 90 و بعد از طی کردن دوره های آموزشی راهی تیم داماش گیلان شهر زادگاهش شد تا به طور رسمی آغاز راهش را در این شهر استارت بزند. جهانبخش در سال های حضور در داماش گیلان لقب جوان ترین بازیکن را یدک می کشید و توانست با چهل و دو بازی برای این تیم قدیمی ده گل نیز به ثمر برساند. با درخشش در ترکیب داماش مقابل تیم های لیگ برتری پیشنهاد های مختلفی به سمت او از داخل ایران روانه شد، بعد از چندین فصل موفقیت در لیگ ایران چندین درخواست خوب خارجی نیز از تیم های معروف و اروپایی به دستش رسید، ناپولی، لاتزیو و ... برای رسیدن به قله ی موفقیت راه سخت تر را انتخاب کرد و به یکی از تیم های قدیمی کشور هلند پیوست تا از ابتدا شروع به انجام پروژه ی موفقیت خود کند. تیم ان ئی سی مقصد علیرضا جهانبخش بود که توانست در پیروزی های مهم این تیم اثر به سزایی داشته باشد.

سه سال بعد در سال 2015 با یک پیشنهاد خوب و معقول به تیمی دیگر از هلند یعنی ای زد آلکمار پیوست، قرارداد جهانبخش پنج ساله بود و زمانی را برای کسب تجربه را درست انتخاب کرد. او پیشنهادهایی از لیگ ایتالیا نیز دریافت کرد اما ترجیح داد راه طولانی تر اما مطمئن تر را انتخاب کند. او در تیم جدیدش شروع به درخشش کرد و توانست عناوینی مثل بازیکن ماه، قرار گیری در تیم منتخب هفته، بهترین بازیکن زمین و .. را کسب کند. او با ایرانیان هلند ارتباط خوبی برقرار کرده است و دوستان زیادی در شهرهای آمستردام و روتردام دارد. او می گوید که هلند چیزهای زیادی به او اضافه کرده، اینکه مردم این کشور برنامه ریزی دقیقی دارند و همیشه کارهای خود را به درستی و در زمان درست انجام می دهند برای او یک درس بزرگ بوده است. روحیه ی حمایت کنندگی جهانبخش نیز از همین مردمان به او سرایت کرده است. همچنین کم بودن حاشیه های این بازیکن سرشناس حال حاضر ایران به این دلیل است که او بیشتر تمرکز خود را برای بازی اش می گذارد، همچنین او در مواقع اوقات فراغتش استراحت و رانندگی در جاده های زیبای هلند را به هر چیزی ترجیح می دهد.

هوش و ذکاوت فوق العاده ی این بازیکن در موفقیت های متوالی او بی تاثیر نبود، آموختن زبان انگلیسی در چندین هفته برای ارتباط برقرار کردن در تیم جدیدش مثال بارز این امر است، بعد از محلق شدن به تیم ان ئی سی تصمیم گرفت در رشته ی زبان انگلیسی تحصیل کند. او همچنین توانسته تا حدودی به زبان سخت هلندی نیز مسلط شود تا بتواند با مردم این کشور ارتباط خوبی برقرار کند، به گفته ی جهانبخش مردم هلند به سختی با یکدیگر ربط می گیرند ولی این امر که من یک فوتبالیست هستم و زبان این کشور را هم فرا گرفته ام باعث محبوبیتم بین این مردمان شده است. برای رسیدن به موفقیت، استعداد لازمه ی کار نیست اینکه بتوانید از توانایی های نهفته ی خود در این راه استفاده کنید نیز امری مهم بشمار می آید.

علیرضا جهانبخش جهانبخش در هر مرحله ای از زندگی حرفه ای خود با گام هایی مطمئن حرکت می کند و حسابگری خاصی در برنامه ریزی هایش دارد، رمز ماندگاری او در این راه تنها تمرکز بر روی آینده ی روشن و مسیر آهسته و پیوسته ی خود است که برای هر لحظه از آن برنامه دارد و وقتش را صرف انرژی های منفی اطرافیانش نمی کند.

علیرضا جهانبخش برای آینده ی خود متصور یک بازیکن بزرگ و در سطح بالا را می بیند، در تلاش ها و انتخاب های با درایت او این امر به وضوح دیده می شود. اینگونه نیست که فقط شانس در راه او مشوق او باشد، مادرش یکی از مشوق های اصلی علیرضا در این راه است. پست بازی او هافبک و وینگر است که روحیه ی مبارزه طلبی در عین فکر باز او را نشان می دهد. موفقیت های جهانبخش در بخش تیم باشگاهی اش خلاصه نمی شود، یک قهرمانی با تیم زیر نوزده سال ایران در مسابقات جنوب آسیا آغاز افتخارات او برای کشورش بود. علیرضا جهانبخش با انتخاب شدن برای تیم امید توانست به کاپیتانی تیم ملی امید ایران در مسابقات مقدماتی بازی های المپیک برسد. چندی بعد با دعوت سرمربی تیم ملی ایران به تیم بزرگسالان نیز دعوت شد و کم کم به یک وزنه ی قابل تکیه در تیم ملی تبدیل شد، او در بازی های انتخابی جام جهانی توانست به گل هم دست یابد تا در ترکیب تیم ملی کشورش هم موفق باشد.

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2018-05-07 15:39:23
دسته بندی ها