11 شغل برای افرادی که اضطراب دارند

28 شهریور 1399 - 6:00
مدیریت شخصی - 11 شغل برای افرادی که اضطراب دارند
11 شغل برای افرادی که اضطراب دارند
امتیاز مطلب: 92%

آیا امروز صبح بیدار شدن برای شما سخت بود؟ آیا در طول روز احساس پریشانی می‌کردید؟ آیا فکر بازگشت به دفتر کار و انجام دادن دوباره کارهایتان باعث می‌شود که حس ترس و وحشت به شما دست دهد؟ در ادامه با یوکن همراه باشید.

بیش از 300 میلیون نفر در ایالات متحده زندگی می‌کنند و بنا به گفته انجمن اضطراب و افسردگی آمریکا، 40 میلیون نفر از آن‌ها از اضطراب رنج می‌برند. این 40 میلیون نفر 18.1 درصد از جمعیت آمریکا را تشکیل می‌‌دهند که به عبارتی دیگر تقریبا از هر 5 نفر 1 نفر از اضطراب رنج می‌برد.

بنابراین اگر هر روز بار اضطراب را به دوش می‌کشید، شما تنها نیستید.

کسانی که از اضطراب رنج می‌برند، می‌دانند که حتی کوچک‌ترین کارهای روزانه نیز می‌تواند برای آن‌ها یک مانع غیرقابل تحمل باشد. گاهی اوقات حتی بیدار شدن از خواب و رفتن به سر کار همانند یک پیروزی به شمار می‌‎آید.

اگر مشکلات عصبی به طور مداوم شما را عذاب می‌دهند، کارهایی با استرس بالا، به ویژه آن دسته از کارهایی که شامل خدمات مستقیم به مشتریان هستند، به هیچ عنوان برای شما مناسب نیست. به عنوان مثال خدمتکار یک رستوران و یا افسر پلیس بودن به آرامش اعصاب شما کمک نخواهند کرد.

اما هنگامی که شما حرفه‌ای را انتخاب کنید که نیازهایتان را برآورده ‌کند، ممکن است باعث شود تا نگرانی شما از رفتن به دفتر کار کاسته شده  و یا کاملا از بین برود. یکی از این شغل‌های پردرآمد و کم استرس را در نظر بگیرید تا شما را بدون ایجاد ترس و اضطراب به هدف خود برساند.

در ادامه می‌خواهیم 11 شغل برای افرادی که اضطراب دارند را با شما به اشتراک بگذاریم.

1. تکنیسین پزشکی

رشته فناوری پزشکی در حال رشد و توسعه است. به گفته دفتر آمار کارگری انتظار می‌رود تا سال 2026، 40هزار شغل جدید در این زمینه ایجاد شود.

با چنین چشم‌انداز امیدبخشی، حرفه تکنسین بالینی می‌تواند برای افرادی که اضطراب دارند بسیار مناسب باشد.

اگرچه مشاغلی مانند تکنسین رادیولوژی و تکنسین سونوگرافی نیازمند صحبت مستقیم با بیماران هستند، تمرکز اصلی این مشاغل بر روی تجهیزاتی است که به تشخیص و درمان این افراد کمک می‌کند.

این بدان معنی است که شما می‌توانید به جای اینکه هر جنبه‌ ناراحت کننده‌ای از تعاملات اجتماعی را تجربه کنید، بر روی تکنولوژی مقابل خود تمرکز کنید.

علاوه‌ بر این، شما می‌توانید از مزایای کمک به نجات زندگی بیماران نیز لذت ببرید.

علاوه بر تمامی این‌ها، تکنسین‌ها بالینی می‌توانند بسته به زمینه خود درآمدی 7 الی 8 رقمی داشته باشند.

2. متخصص زیبایی

گاهی اضطراب از ترس نگاه مستقیم دیگران به شما نشئت می‌گیرد. اگر شما به عنوان یک گریمور، آرایشگر و یا یک زیبایی شناس کار کنید،  پایه و اساس همه چیز را تغییر می‌دهید.

هدف کلی شما این خواهد بود که مطمئن شوید تمام توجهات به طور مستقیم به سمت شخص مورد نظرتان منتهی شود و در عین حال، شما می‌توانید به دلیل اینکه این کار ساخته دست شما بوده از شکوه آن حالت مو و چهره زیبا لذت ببرید.

یک پاداشی که در دنبال کردن این حرفه دریافت می‌کنید این است که می‌توانید از خود خلاقیت به خرج دهید.

از آنجایی که تمامی اشکال هنر می‌توانند اضطراب را کاهش دهند، فرایند آرایشگری و طراحی استایل مو ممکن است هرگونه ترس و اضطرابی را که ممکن است در محل کار به طور طبیعی ایجاد شود را کاهش دهد.

3. متخصص تغذیه

اگر شما به آشپزی علاقه دارید و یا به طور مداوم درباره غذاهای بسیار سالم و مقوی مقالاتی را مطالعه می‌کنید، ممکن است بخواهید که به حرفه تغذیه رو بیاورید. طیف گسترده‌ای از شرکت‌ها، متخصصان تغذیه را در موقعیت‌های مختلفی از بیمارستان‌ها گرفته تا فروشگاه‌های مواد غذایی استخدام می‌کنند.

بنابراین اگرچه شما ممکن است بخواهید که از بی‌قراری بیمارستان دور بمانید، خدمت کردن به عنوان متخصص تغذیه می‌‎تواند برای مهارت‌ها، اشتیاق و توانایی‌های شما مناسب باشد.

پس از دریافت آموزش‌های لازم برای تبدیل شدن به یک متخصص تغذیه، به دنبال یک شغل در مراکز خصوصی مانند دفاتر پزشکی باشید و یا شاید به دنبال فرصت‌هایی در یک مرکز مراقبت طولانی‌مدت برای افراد مسن و یا معلول باشید.

بنا به گفته دفتر آمار کارگری، این موقعیت‌های کاری کم استرس دومین و سومین شغل‌های متداول در صنعت به شمار می‌آیند، بنابراین شما نباید در پیدا کردن شغلی که نقاط قوت شما را پوشش داده و شما را نه به شکلی که از رفتن به سر کار ترس و اضطرابی داشته باشید به چالش بکشد، مشکلی داشته باشید.

4. کارشناس فناوری

چه شما به طراحی وب‌سایت و یا توزیع و اجرای نرم‌افزار بپردازید، شغلی که در زمینه کامپیوتر و فن‌آوری فعالیت داشته باشد می‌تواند برای کسانی که از اضطراب رنج می‌برند بسیار مناسب باشد.

این نوع مشاغل به دلیل اینکه شما باید بیشتر وقت خود را برای انجام وظایف روزانه‌تان پشت کامپیوتر سپری کنید می‌توانند برای کاهش اضطراب مناسب باشند.

اگرچه شما به احتمال زیاد با همکاران و مشتریان از طریق ایمیل و گاهی اوقات تلفن صحبت می‌کنید، به ندرت اتفاق می‌افتد که شما رو در رو با کسی حرف بزنید.

علاوه بر این، زمانی که شما در زمینه فن‌آوری فعالیت می‌کنید، ممکن است شاهد افزایش حقوق باشید. برای موفقیت در این‌گونه مشاغل شما به ذهنی تیز و تحلیل‌گر نیاز دارید، به همین دلیل برنامه‌نویسان، مهندسان و توسعه دهندگان اغلب پس از گذراندن مدت زمانی در این صنعت، حقوقی میلیونی دریافت می‌کنند.

اگر شما در زمینه کامپیوتر مهارت داشته باشید، حقوق رقابتی در زمینه فن‌آوری، این مشاغل را بسیار با ارزش می‌کنند.

5. حسابدار

آیا اعداد برای شما جذاب هستند و برای توجه به جزئیات توانا هستید؟ اگر این‌گونه است کار در امور مالی و یا تجارت برای شما مناسب است.

هنگامی که شما به عنوان حسابدار، برنامه نویس و یا در یک موقعیت شغلی مناسب  کار می‌کنید، مغز شما فعال می‌ماند.

با این وجود، شما می‌توانید بیشتر کار خود را به طور مستقل انجام دهید، بنابراین می‌توانید از اضطراب ناشی از همکاری با دیگران اجتناب کنید.

از آنجایی که افراد در این صنایع درآمدهای میلیونی دارند، هنگامی که از نردبان صعودی شرکت بالا رفتید دیگر نیازی نیست که نگران امور مالی باشید.

6. مکانیک یا راننده

برای برخی از افراد که دائما با ثابت ماندن مشکل دارند، یک نوع کار فیزیکی، بدن و ذهن را آرام‌تر از کارهایی می‌کند که ذهن را تحریک می‌کنند.

اگر شما نیز جزء این دسته از افراد هستید، کارهای اداری را رها کنید و به کاری بپردازید که در آن بتوانید از دستان خود استفاده کنید. (مانند مکانیک خودرو)

به دلیل اینکه افراد کمی می‌خواهند شغلی داشته باشند که در آن از دستان خود استفاده کنند، تقاضای بالایی برای  استخدام مکانیک‌ها وجود دارد و این حجم از تقاضا تنها به صنعت خودروسازی محدود نمی‌شود.

اگر شما می‌خواهید هم از مغز و هم از بدنتان استفاده کنید، یک حرفه پیچیده‌تر همانند مکانیک هواپیما را در نظر بگیرید. در هرصورت شما می‌توانید اضطراب خود را به چیزی فعال تبدیل کرده و به طور مستقل کار کنید.

اگر شما ترجیح می‌‌دهید که به جای کار بر روی یک ماشین بزرگ‌تر، آن را برانید شغل رانندگی کامیون تجاری را انتخاب کنید. شما می‌توانید با رانندگی کامیون 15الی20 میلیون تومان درآمد داشته باشید. یک پاداش اضافی که از رانندگی کامیون به دست می‌آورید این است که شما می‌توانید تمامی بزرگراه‌های کشور را ببینید و معمولا در آخر هفته نیز خانه به خانه بروید.

7. متخصص داروسازی

اگرچه اکثر مردم اضطراب را یک مصیبت می‌دانند، حتی در این مشکل نیز روزنه امیدی وجود دارد. افرادی که اضطراب دارند به جزئیات توجه بیشتری دارند، که این ویژگی یک خصوصیت عالی در حرفه داروسازی محسوب می‌شود.

در حالی که داروساز بیشتر تعاملات با بیماران و نسخه پزشک را در دست دارد، دستیاران داروخانه در پشت صحنه کار می‌کنند تا مطمئن شوند هر دارویی که از پیشخوان آن‌ها بیرون می‌رود دقیقا اندازه‌گیری شده باشد.

تمرکز فوق‌العاده شما به جزئیات قطعا هنگامی که می‌خواهید مقادیر مناسبی از داروها را بسته بندی کرده، به آن‌ها برچسب زده و اطلاعات بیماران مهم را جمع‌آوری کنید، مفید خواهد بود.

این شغل می‌تواند زندگی شما را بدون اضطراب اضافی با نشاط نگه‌دارد، زیرا بدون توجه به وظایف دقیق شما، تمامی کارهایتان در پشت صحنه انجام می‌شود.

8. مربی شخصی

در سال 2016، به گفته دفتر آمار کارگری کمتر از 300هزار نفر در آمریکا به عنوان مربی شخصی کار می‌کنند. تا سال 2026، این تعداد به لطف علاقه‌ روزافزون مردم به یک زندگی سالم‌تر می‌تواند نزدیک به 30هزار نفر افزایش پیدا کند.

از همین حالا در این حرفه مشغول به کار شوید و با این کار شما می‌توانید یکی از هزاران مربی شخصی تبدیل شوید که به مردم در رسیدن به اندام موردنظرشان کمک می‌کنند.

البته مربی شخصی بودن نیاز به مهارت‌ها اجتماعی دارد، اما باید در نظر بگیرید که شما در هر مربیگری خود با یک نفر سر و کار دارید. این بدان معنا است که شما زمان و مکان کافی برای سازگاری با هر مشتری را خواهید داشت.

شما در کانون توجه قرار نخواهید گرفت و علاوه بر آن، داشتن اندامی مناسب و فعال بودن راهی نتیجه بخش برای کاهش اضطراب است.

با کار کردن در باشگاه، شما هیچ بهانه‌ای برای تمرین نکردن ندارید و برای اینکه به دیگران شیوه درست ورزش کردن را نشان دهید، انگیزه بیشتری نیز خواهید داشت.

 شما در هر زمان که در کلاس یوگا به مشتریان خود می‌پیوندید و یا با آن‌ها می‌دوید، به آن‌ها الهام می‌بخشید.

9. محوطه ساز و یا باغبان

از آنجایی که فعالیت‌های جسمانی اغلب موجب کاهش اضطراب و ترس می‌شوند، کاملا منطقی است که کار کردن به عنوان یک محوطه‌سازی و یا باغبان به طور طبیعی اضطراب را کاهش دهد.

خارج شدن از منزل و یا دفاتر شلوغ و رفتن به طبیعت همچنین به افراد کمک می‌کند تا به آرامش برسند. برای کسانی که می‌خواهند زمان بیشتری را در خارج از منزل و یا دفتر کار بگذرانند، چنین حرفه‌ای که نیازمند کار در هوای آزاد است، بسیار مناسب است.

در مورد اثرات مثبتی که طراحی و ساختن یک باغ با دستانتان می‌تواند بر روی اضطراب شما داشته باشد، فکر کنید. اگر شما می‌خواهید اثرات آرامش‌بخش روبرو شدن با گیاهان را تجربه کنید، اما واقعا نمی‌توانید با تغییرات آب و هوا و یا فعالیت‌های فیزیکی محوطه‌سازی کنار بیایید، شاید حرفه گل‌فروشی برای شما مناسب باشد.

شما در این حرفه هنوز هم می‌توانید با شکوفه‌ها کار کنید، اما سطح فعالیت‌های فیزیکی شما نسبت به یک گل‌آرا به مراتب کمتر خواهد بود.

10. بازاریاب

دو و یا سه دهه پیش، هیچ‌کس حتی فکرش را نیز نمی‌کرد که با ظهور کامپیوترهای خانگی و اینترنت شغل‌های کاملا جدیدی ایجاد شوند، شغل‌هایی که در آن حتی کارکنان مجبور به رفتن به دفتر مرکزی نباشند.

اما برعکس شغل‌هایی نیز وجود دارند که هرگز از بین نمی‌روند. شما تقریبا در هر کاری که به تجارت مربوط می‌شود ایمن هستید، از جمله امنیت کاری و بسیاری از فرصت‌هایی که استرس فکری و اجتماعی کمی را دارا هستند.

آیا شما مجذوب این هستید که بدانید چگونه لوازم برقی خانه‌تان از برق استفاده می‌کنند؟ همه چیز را هنگامی که حرفه پرمنفعت برق‌کاری را دنبال می‌کنید درباره برق و الکتریسیته یاد بگیرید.

آیا دوستان شما هنگامی که شیر آبشان چکه می‌کند و یا می‌خواهند دوش حمام خود را عوض کنند به شما زنگ می‌زنند؟ اگر این‌طور است شما در حال حاضر در مسیر تبدیل شدن به یک لوله‌کش هستید.

آیا شما در کار کردن با اره و چکش مهارت دارید؟ بنابراین نجاری می‌تواند شغل مناسب شما باشد.

اگر می‌خواهید در حوزه‌ای کار کنید که در آن وظایفی که دیگران از شما انتظار دارند را انجام دهید، یکی از این کارهای کم استرس را در نظر بگیرید.

11. نویسنده و یا طراح گرافیک

بسیاری از افرادی که علوم مقدماتی را انتخاب می‌کنند، می‌توانند از راه دور کار کنند و این به این معنی است که در این حرفه اکثر تعاملات شما آنلاین خواهند بود.

اگر شما فردی مبتکر هستید که مهارت‌های سازمانی بالاتر از حد متوسط را دارا است، این مسیر می‌تواند برای شما مناسب باشد.

جوانب مثبت و منفی تبلیغ نویسی برای یک شرکت بازاریابی مبتنی بر اینترنت و یا یک سرمایه‌گذاری کاملا آنلاین را در نظر بگیرید. برای اینکه این کار را به صورت امتحانی تجربه کنید می‌توانید به عنوان یک فر‌لنس(کارمزد یا فریلنسر کسی است که سرویس‌ها یا خدمات خود را بدون تعهد درازمدت به کارفرما ارائه می‌‌‎دهد. آن‌ها معمولاً ساعتی، روزانه و یا پروژه‌ای دستمزد می‌گیرند و اساسا یک کسب و کار یک‌ نفره است.) کار کنید و اگر این شغل را برای خود مناسب دیدید، به دنبال تحصیلات عالی در زبان انگلیسی و یا روابط اجتماعی بروید.

برای کسانی که در هنرهای تجسمی مهارت دارند، حرفه‌ای به عنوان یک طراح گرافیک ممکن است برای آن‌ها مناسب باشد. در این حرفه نیز اکثر وظایف شغلی روزانه شما پشت صفحه کامپیوتر اتفاق می‌افتد، همانند تبلیغ نویسی، شما اغلب می‌توانید فرصت‌های شغلی به عنوان فری‌لنس در این زمینه را پیدا کنید.

بنابراین اگر می‌خواهید به طور روزانه از ایده‌های خلاقانه استفاده کنید و پول خوبی را نیز در این راه به دست بیاورید، شاید بهتر باشد که آرزوهای خود را به سمت طراحی گرافیک هدایت کنید.

حرفه‌ای را انتخاب کنید که در آن از توانایی‌های خود استفاده کنید

حال که شما درباره فرصت‌های شغلی زیادی که برای افراد مضطرب مناسب است، مطالعه کردید، امید است که هرگونه ترسی که از محل کار خود دارید، ناپدید شود. اگرچه شما نمی‌توانید دقیقا سرعت حرکت دنیای مدرن را کاهش دهید، با این حال می‌توانید انتخاب کنید که در این دنیای مدرن در چه موقعیتی قرار بگیرید.

با انتخاب یکی از این شغل‌های کم استرس در مقابل شغل‌هایی که دائما شما را در معرض فشار قرار می‌دهند، شما هنوز می‌توانید ذهن و بدن خود را بدون خارج شدن از دایره راحتی‌تان به چالش بکشید و در نظر داشته باشید که شما تنها نیستید و در ایالات متحده 40 میلیون نفر نیز هرروزه با اضطراب مقابله می‌کنند.

 

منبع: LiveBoldandBloom

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-09-05 15:02:43
دسته بندی ها