10 راز موفقیت ایلان ماسک

22 مرداد 1399 - 6:00
کار آفرینی - 10 راز موفقیت ایلان ماسک
10 راز موفقیت ایلان ماسک
امتیاز مطلب: 90%

جان یوشایی، بازاریاب محصولات گوگل ایرانی آمریکایی رازهای موفقیتی که ایلان ماسک که در رسیدن به اهدافش از آن‌ها بهره گرفته است را با ما به اشتراک می‌گذارد. با یوکن همراه باشید.

نوآور، سازنده، تغییر دهنده‌ی بازی؛ این‌ها کلمات مترادف ایلان ماسک هستند. چگونه دیگر می‌توان مردی که پی پال، اسپیس ایکس و تسلا را تأسیس کرده است را معرفی کرد؟ برای ماسک، یک روز عادی در دفترش برابر با پرتاب یک Roadster تسلا به مدار و یا تکمیل پنجاهمین پرتاب اسپیس ایکس  است. بسیاری از ما چه بخواهیم یک کارآفرین و یا یک کارمند نوآور باشیم می‌توانیم از زندگی مرد آهنی یاد بگیریم.  در ادامه 10 رازی که ایلان ماسک به وسیله‌ی آن‌ها رویای خود را به واقعیت تبدیل می‌کند را معرفی خواهیم کرد:

1. بخوانید تا رهبری کنید

مدرسه پایان می‌یابد اما خودآموزی هیچ گاه تمام نمی‌شود. ایلان ماسک می‌گوید که او تمام دانشنامه بریتانیکا را به عنوان یک کودک خوانده است. این روند همچنان که ماسک بزرگ‌تر شده ادامه یافته است. آیا می‌توانید همین‌ها را در مورد عادت‌های مطالعه خود بگویید؟ خواندن پست‌های رسانه‌های اجتماعی و مقالات در اینترنت حساب نمی‌شوند. در کتاب‌هایی که افق‌ها را گسترش می‌دهند و بینش‌ها و ایده‌های جدیدی را در اختیار شما قرار می‌دهند، غرق شوید. جای تعجب نیست که بزرگ‌ترین یادگیرندگان بزرگ‌ترین سودمندان در جامعه هستند.

2. تمام پول خود را صرف تبلیغات نکنید

ماسک منابع خود را صرف تبلیغات نمی‌کند. در عوض، از خود می‌پرسد: "آیا این فعالیت در نتیجه یک محصول یا خدمات بهتر بیرون می‌دهد؟ اگر نه، این تلاش‌ها را متوقف می‌کنم. " به عنوان یک بازاریاب، شنیدن این امر باعث عذاب است. اما من ماسک را درک می‌کنم. یک محصول با کیفیت منجر به رضایت خیلی‌ها می‌شود. ابتدا بر آن تمرکز کنید و سپس موفقیت خواهد آمد.

3. ریسک کنید قبل از اینکه زندگی مانع آن شود

بهترین زمان برای کارآفرینی زمانی است که شما جوان هستید. ماسک می‌گوید: "همان‌طور که سن شما بیشتر می‌شود، تعهدات شما نیز افزایش می‌یابند بنابراین به شما پیشنهاد می‌کنم که اکنون برای انجام کاری شجاعانه ریسک کنید، شما از آن پشیمان نخواهید شد." همان‌طور که سن شما بالاتر می‌رود، خطر پذیری بر خانواده و فرزندان شما نیز تأثیر می‌گذارد. همچنین، شما زمان بسیار کمتری در دست دارید. در عوض، اکنون که را که تعهدات یا وظایفی نسبت به دیگران ندارید، ریسک کنید.

4. آخر شب‌ها نیز کار کنید

ایلان ماسک برای اخلاق کاری خود مشهور است. او اغلب بیش از 100 ساعت در هفته بین شرکت‌های متعدد خود کار می‌کند. هیچکس نمی‌گوید شما نیز باید همین کار را بکنید، اما دفعه‌ی بعدی که احساس خستگی کردید ایلان ماسک را به یاد داشته باشید.

زمانی احساس بی‌انگیزگی کردید ایلان را به یاد بیاورید. او به خودش فشار می‌آورد. اگر شما نیز همین کار را انجام ندهید، ممکن است توانایی خود را قربانی کنید.

5. به جای شکایت کردن نوآوری کنید

اکثر مردم در مورد ترافیک شکایت دارند. ایلان ماسک  به جای ناله کردن در مورد این مشکل، یک راه حل را جستجو کرد. این مسئله منجر به تأسیس شرکت The Boring Company شد که با ایجاد یک سیستم تونل تراکم راه را کاهش می‌دهد. ساختن آینده برای خود بهترین راه برای رسیدن به نتایجی است که واقعاً می‌خواهید. این یک درس بود که به مایک کوگن از شرکت Wolfie  در توسعه شرکتش کمک کرد. او می‌گوید: "شکایات نشانه‌ای از این است که یک مشکل حل نشده است. توجه به شکایات یک راه عالی برای یافتن عقاید نوآورانه است که مردم واقعاً به آن نیاز دارند."

6. سهامداران خود را مانند خانواده‌ دوست داشته باشید

بهترین رهبران، مشتریان و همکاران خود را مانند خانواده دوست دارند. برای مثال، ماسک به طور منظم از طریق توییتر از مشتریان خود قدردانی می‌کند. این ممکن است کاری کوچک به نظر برسد، اما مردم به آن توجه می‌کنند. بسیاری از مدیران از این حرکت ماسک، از جمله مالک پارخ، رئیس و مدیر عامل شرکت  SPI CRM یاد گرفته‌اند. او توضیح می‌دهد: "ارزشمندترین دارایی ما مردممان هستند اگر ما مراقب آن‌ها باشیم، آن‌ها نیز از کسب و کار ما مراقبت می‌کنند. آنچه که ما برای مردم انجام می‌دهیم همان چیزی است که ما برای مشتریان خود انجام می‌دهیم. بردهای کارکنان ما برد برای مشتریان ایجاد می‌کند." مانند ماسک، زمانی را برای خارج شدن از گوشه‌ی دفتر خود صرف کنید تا سنگ بنای کسب و کار  خود را از طریق کارکنان و روابط مشتری ایجاد کنید.

7. برای موفقیت برنامه ریزی کنید اما آماده‌ی شکست باشید

هیچ راه مشخصی برای موفقیت وجود ندارد. حتی ماسک نمی‌توانست پیش‌بینی کند که تسلا موتورز چگونه پیش خواهد رفت، اما همان‌طور که او توضیح می‌دهد: "اگر چیزی به اندازه کافی مهم است باید برای آن تلاش کنید حتی اگر نتیجه احتمالی شکست باشد." اگر به چیزی اهمیت می‌دهید، باید هر کاری را برای رسیدن به رؤیاهای خود انجام دهید در عین حال، برای شکست آماده باشید. پذیرفتن شکست زمانی که یک برنامه پشتیبان دارید، بسیار راحت‌تر است.

8. به دنبال روند نباشید، خودتان آن‌ها را ایجاد کنید

ماسک می‌گوید: "فقط روند را دنبال نکنید." موفق‌ترین شرکت‌ها بر ایجاد نوآوری‌های جدید تمرکز می‌کنند. آن‌ها سعی در دنبال کردن رقیب خود ندارند. جانی ویدل، مدیر عامل و مؤسس شرکت بازاریابی Viral Contest ، در این زمینه چیزهای زیادی از ماسک آموخته است. او می‌گوید: "معروف شدن به طور تصادفی اتفاق نمی‌افتد. به جای دنبال کردن دیگران بر آنچه شما را خاص جلوه می‌دهد تمرکز کنید".

9. یک حلقه بازخورد ایجاد کنید

همیشه جا برای پیشرفت وجود دارد. همان‌طور که ماسک توضیح می‌دهد، "بسیار مهم است که یک حلقه بازخورد داشته باشیم، جایی که شما دائماً در مورد آنچه انجام داده‌اید و اینکه چگونه می‌توانید آن را بهتر انجام دهید فکر می‌کنید. من فکر می‌کنم این بهترین توصیه است: به طور مداوم در مورد چگونگی انجام بهتر کارها فکر کنید و خود را زیر سؤال ببرید. "جیسون بلیس، بنیان‌گذار شبکه زندگی سالم، می‌گوید که او با توصیه ماسک زندگی می‌کند. او می‌گوید: "از انتقاد منفی نترسید. انتقاد اغلب بینش کلیدی را  نشان می‌دهد که شما هرگز در مورد خودتان کشف نکردید."

10. در کار خود خوبی بیابید

لازم نیست جهان را به طور کامل تغییر دهید تا "کار خیر انجام دهید" اما همیشه باید سعی کنید یک ارزش واقعی داشته باشید. همان‌طور که ماسک گفته است، "اگر چیزی را برای مردم به ارمغان بیاورید ... رک و پوست کنده، حتی اگر آن چیزی باشد، مانند یک بازی کوچک و یا بهبود در به اشتراک گذاری عکس، اگر آن  مقدار کم برای تعداد زیادی از مردم خوبی داشته باشد من فکر می‌کنم که کار خیر است. اعمال خیر حتماً نباید دنیا را تغییر دهند. "به دنبال یک علت مثبت در کار خود باشید. مهم نیست که چقدر کوچک است، به شما کمک خواهد کرد که انگیزه بیشتری بگیرید.

مهم نیست اهداف شما در زندگی چه هستند، تصویب عادت‌ها و طرز تفکر ایلان ماسک به شما کمک خواهد کرد که به هدف خود برسید. تلاش‌های فوق العاده ای که امروز انجام می‌دهید، فردا تأثیر مهمی خواهند داشت.

 

منبع: Forbes

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-08-10 17:06:45
  • نظرات
تصویر آواتار محمد کفیری
   محمد کفیری

خیلی از ابر شرکت ها در غرب هم زمین خوردند مثلaol یا نوکیا و یاهو

کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه

تصویر آواتار ایمان
   ایمان

ریسک کردن خوبه اما نه در ایران.اینجا ریسک بین پولدار شدن و بی پول شدن نیست.ریسک تو ایران،ریسکه بین پولدار شدن و بیچاره شدن برای همیشه هست.جوری زمین میخوری که دیگه نمیشه بلند شد.

کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه

کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه
دسته بندی ها