فریناز کوشانفر مخترع جوان ایرانی

12 اردیبهشت 1400 - 11:00
زنان موفق - فریناز کوشانفر مخترع جوان ایرانی
فریناز کوشانفر مخترع جوان ایرانی
امتیاز مطلب: 98%

پیدایش علوم جدید و پیشرفت علم توانسته دروازه های جدیدی را به روی انسان ها بگشاید، سیری ناپذیر بودن از کسب علم و دست یابی به موارد جدید در هر نقطه ای از جهان رشته هایی به هم متصل از تحقیقات را پدید آورده تا در تاریخ اسم هایی جاودانه بمانند. کافی است با نگاهی دیگر به دانشمندان و افراد موفق علوم مختلف بخواهید گامی در راه آن ها بردارید، خواهید دید رسیدن به این مرتبه خیلی هم دور از دسترس نخواهد بود. نیاز به یک روحیه ی تلاشگر بعلاوه ی کشف استعداد در دوران جوانی گامی مثبت در این راه است. تغییر جایگاه فکری با تحقیق کردن و نیاز به پیشرفت صورت می گیرد، جهانی را در نظر بگیرید که مسیرهای محتلفی برای موفقیت وجود داشته باشد مسلط شدن بر اوضاع فقط با آگاهی رخ می دهد. استفاده از گذشتگان نیز می تواند یک فاکتور مثبت در این راه قلمداد شود، الگو داشتن در دوران کودکی و نوجوانی یک نیروی محرک مهم خواهد بود که مسیر را به کلی برای فرد روشن خواهد کرد.

فریناز کوشانفر مخترع جوان ایرانی که در یک خانواده ی مشتاق علم به دنیا آمد از همان اوایل شناخت جهان اطراف خود توسط پدربزرگش که یک پزشک ارتشی بود مشتاق کسب علم و به خصوص فیزیک هسته ای شد، علاقه ی او به تحقیق و پژوهش با آشنایی اش با داستان های مری کوری و دانستن موفقیت های این دانشمند پر آوازه بیشتر هم شد. کوشانفر اصلیتی شمالی دارد اما در تهران رشد یافته، او دوران تحصیل خود را در مدرسه ی فرزانگان پشت سر گذاشته است. برهه ای از تحصیل او در دوران جنگ انجام شد و تاثیرات زیادی در وجه ی شخصیتی او بجای گذاشت. همین موضوع توانست روحیه ی کمال طلب و شیفته ی او به علم و خدمت رسانی را تقویت کند.

فریناز کوشانفر بعد از وارد شدن به دانشگاه شریف در رشته ی مهندسی برق کارشناسی ارشد را دریافت کرد، در سن بیست و دو سالگی و با داشتن یک کارشناسی ارشد ایران را به مقصد آمریکا ترک گفت و آماده ی تغییرات در زندگی روزمره خود شد. اولین تغییرها زمانی نمایان شد که مجبور شد به تنهایی کارهای اولیه ی خانه ی خود را انجام دهد. او تمام دوران نوجوانی و کودکی خود را مشغول کتاب و درس بوده و از این امر پشیمان نیست اما ترجیح می دهد فرزند خودش کمی مستقل تر و با آزادی بیشتری چیزهای جدید را کشف کند. با قرار گیری در محیط آموزشی آمریکا تجربیات جدیدی از یک فضای آموزشی برای کوشانفر رقم خورد، او با دریایی از علوم مختلف و شیوه های یادگیری جدید دست و پنجه نرم کرد. در کلاس هایی که دانشگاه برای زنان برگذار می کرد شرکت کرد و جایگاه زنان را بیش از پیش در جوامع مدرن و رو به پیشرفت درک کرد. زنان در جامعه ی آمریکا نیز با سختی های فراوانی رو به رو هستند که با آگاهی از مشکلات و راه حل های درست می توانند به عضوی مفید و قابل اتکا در هر زمینه ای تبدیل شوند.

فریناز کوشانفر در رشته ی کامپیوتر و برق موفق به اخذ کارشناسی ارشد از دانشکده ی کالیفرنیا شد و پس از پذیرفته شدن در دانشگاه معتبر برکلی دکترای خود را نیز دریافت کرد. او فقط با سی سال سن توانست استاد تمام دانشگاه رایس در تگزاس شود. یک سال پس از تدریس در این دانشگاه با طراحی یک نوع میکروتراشه جایزه ی جوان مخترع MIT را دریافت نمود، او با تحقیق و پژوهش های فراوان خود در سال 2011 به عنوان نخبه ی علوم جدید مهندسی از رئیس جمهور وقت آمریکا جایزه ای دریافت کرد. او درباره ی اختراعش معتقد است که جنبه ی کاربردی این تحقیق است که موجب موفقیت او در کارش شده است، در ساخت تراشه ها طراحان زیادی فعالیت می کنند و ایده های خود را به شرکت های بزرگ می فرستند اما پارامتر مهم در تولید تراشه ها ساخت قالب اولیه ی آن هاست،  که با دریافتن چگونگی ساخت آن ها می توان به راحتی و با قیمت پایینتر آن ها را عرضه کرد پس همیشه ترس سواستفاده از شرایط موجود موجب می شود تا به دنبال راهی برای جلوگیری از این مشکل باشد.

در دنیای دیجیتال امروز علم وارد مغزهایی می شود که آمادگی پذیرش آن را داشته باشند، فریناز کوشانفر با این طرز فکر که هر روز باید از دیروز پیشرفته تر باشد و بیشتر کار کند اهداف خود را برنامه ریزی می کند، او وسعت دانسته های خود را عامل موفقیت می داند، همیشه سعی می کند از تمام علوم مختلف چیزهایی را بداند و بیشترین ساعات خود را صرف تحقیق و خواندن می کند.

نویسنده مطلب
UCAN TEAM - تیم تحریریه یوکن
تعدادی کارشناس محتوا که در زمینه موفقیت، سبک زندگی، مهارت‌های فردی و شغلی تخصص دارند و تلاش می‌کنند مقالاتی کاربردی و مفید را برای مخاطبان تولید کنند.

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2021-05-03 05:57:45
دسته بندی ها