تقویم تاریخ - 9 خرداد

9 خرداد 1398 - 0:00
مسیر موفقیت - تقویم تاریخ - 9 خرداد
تقویم تاریخ - 9 خرداد
امتیاز مطلب: 96%

تولد مریسا مایر مدیرعامل یاهو

مریسا مایر مدیرعامل یاهو

مریسا مایر مدیر تجاری و مدیر عامل یاهو، 30 می 1975م. در ویسکانسین دیده به جهان گشود. وی مدت زیادی از مدیران و سخنگوهای اصلی "گوگل" بود و اولین مهندس زنی بود که به استخدام گوگل درآمد. مایر لیسانس سیستم‌های نمادین و فوق لیسانس علوم کامپیوتر در زمینهی هوش مصنوعی از دانشگاه استنفورد است.وی که در اوایل حضورش در گوگل با لری پیج، یکی از بنیان‌گذاران اصلی گوگل رابطه داشت، به مهارت حرفه‌ای بالا در گفتگوی با رسانه‌ها نیز معروف است. مایر یکی از مسئولان اصلی پروژهٔ "آی گوگل" نیز بود که به کاربر گوگل امکان می‌دهد به همهٔ سرویس‌های گوگلی که استفاده می‌کند، به آسانی دسترسی داشته باشد. او که در توسعهٔ "گوگل مپ" و "جی میل" نیز نقش بسزایی داشته‌است امروز 45 ساله شد.

تولد تام مورلو نوازندهی گیتار آمریکایی

تام مورلو نوازنده ی گیتار آمریکایی

توماس باپتیست تام مورلو گیتاریست آمریکایی 30 می 1964م. در نیویورک متولد شد. وی به انتخاب مجله رولینگ استون در رتبه ی 40 برترین گیتاریستهای تمام دوران قرار گرفت. وی برندهی جایزه‌ی گرمی است که به‌خاطر عضویت در گروه "rage against the machine"، audioslave" است. او که همچنین همراه با سرژ تنکیان مؤسس سازمان فعالیت سیاسی غیرانتفاعی اکسیس آو جاستیس است امروز 56 ساله شد.

تولد استیون جرارد فوتبالیست انگلیسی

استیون جرارد

استیون جورج جرارد فوتبالیست انگلیسی، 30 می 1980 در ویتسن متولد شد. او، پس ازدیدیه دشان، جوان‌ترین کاپیتانی است که جام باشگاه‌های اروپا را بالای سر برده‌است (قهرمانی لیورپول در فینال لیگ قهرمانان اروپا 2005). جرارد که در بسیاری از مجله‌ها و سایت‌های معتبر اروپایی به عنوان بهترین هافبک تاریخ شناخته شده‌است امروز 40 ساله شد.

درگذشت ویلبر رایت مخترع اولین هواپیمای قابل پرواز

ویلبر رایت مخترع اولین هواپیمای قابل پرواز

ویلبر رایت یکی از دو برادر(برادر بزرگتر) مخترع هواپیمای قابل پرواز، 30 می 1912م. در 45 سالگی از دنیا رفت. وی به همراه برادرش مدت زیادی پیش از پروازشان بر روی گلایدر و وسایل نقلیه هوایی مشابه کار کردند و همچنین موفق به کشف روشی نوین و منطقی برای کنترل هواپیما شدند. برادران رایت در 17 دسامبر 1903م. اولین هواپیمای قابل پرواز را اختراع کردند و با آن موفق به پرواز شدند.

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-05-27 11:48:13
  • نظرات
هنوز دیدگاهی ثبت نشده است

کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه
دسته بندی ها