تقویم تاریخ - 17 خرداد

17 خرداد 1398 - 0:00
تقویم تاریخ - تقویم تاریخ - 17 خرداد
تقویم تاریخ - 17 خرداد
امتیاز مطلب: 92%

درگذشت آلن تورینگ ریاضیدان بریتانیایی

آلن تورینگ

آلن ماتیسون تورینگ ریاضیدان، فیلسوف، دانشمند علوم کامپیوتر و رمز نگار بریتانیایی، 7 ژوئن 1954م. در 41 سالگی از دنیا رفت. تورینگ به عنوان پدر علم محاسبه ی نوین و "هوش مصنوعی " شناخته شده است. مهمترین جایزه ی علوم رایانه ای به افتخار وی جایزه تورینگ نام گرفته است. او با معرفی ماشین تورینگ، یک مدل ریاضی برای تحلیل توانایی‌های ذاتی الگوریتم‌ها بنیان گذاشت و ماشین تورینگ یکی از عناصر اصلی در نظریه محاسبات و نظریه پیچیدگی است.

تولد پل گوگن نقاش فرانسوی

پل گوگن

اوژن آنری پل گوگن نقاش و مجسمه ساز فرانسوی، 7 ژوئن 1848م. در پاریس متولد شد. وی به همراه ونسان ونگوگ و سزان از مهمترین چهره های سبک "پست امپرسیونیسم" به شمار میروند.

تولد آنری کواندا فیزیکدان رومانیایی

آنری کواندا

آنری کواندا مهندس و فیزیکدان رومانیایی، 7 ژوئن 1886م. در بخارست متولد شد. وی کاشف "اثر کواندا" در آیرودینامیک و طراح هواپیمای آزمایشی "کواندا-1910" است.

تولد لیام نسون بازیگر محبوب ایرلندی

لیام نسون

لیام جان نسون بازیگر ایرلندی، 7 ژوئن 1952م. در بالیمنا متولد شد. با اینکه وی در کسب جوایز سینمایی ناکام مانده است اما مجله امپایر او را در فهرست صد تن از جذاب‌ترین ستاره‌های تاریخ سینما جهان قرار داده است. نسون امروز 68 ساله شد.

تولد پرینس خواننده پاپ آمریکایی

پرینس

پرینس راجرز نلسون خواننده، ترانه سرا و بازیگر آمریکایی، 7 ژوئن 1958م. در مینه سوتا متولد شد. پرینس به عنوان اسطوره سول و فانک در آمریکا شناخته شده است، شهرتش را بیش از هر چیز به ظاهر پر زرق و برق و اجراهای با شکوهش مدیون است. فروش بیش از صد میلیون نسخه از آثار وی در سراسر دنیا، پرینس را در فهرست پرفروش ترین هنرمندان موسیقی قرار داده است. مجله "رولینگ استون" نام وی را در فهرست "100 هنرمند بزرگ تمام دورانها" در رتبه ی 27 ام جای داده است.

تولد کافو فوتبالیست برزیلی

کافو

مارکوس اوانگلیستا د موراس ملقب به کافو، 7 ژوئن 1970م. در سائوپائولو متولد شد. وی که در جامهای جهانی 1994م. و 2002م. موفق به قهرمانی با تیم ملی برزیل شده است امروز 50 ساله شد.

تولد دیمین هرست هنرمند بریتانیایی

دیمین هرست

دیمین هرست هنرمند بریتانیایی 6 ژوئن 1965م. در بریستول متولد شد. مشهورترین آثار وی مجموعه‌ای از حیوانات مرده (شامل کوسه، گوسفند و گاو) می‌باشند که درون مادهٔ شیمیایی فرمالدهید نگهداری می‌شوند. در سال 2007م. دیمین هرست اثری با نام به عشق خدا ساخت که به‌عنوان گران‌قمیت‌ترین اثر متعلق به یک هنرمند زنده شناخته می‌شود و بهای آن پنجاه میلیون پوند برآورد شده‌است. عشق به خدا قالبی پلاتینی از جمجمهٔ یک انسان قرن هجدهمی است که با هشت هزار و ششصد و یک قطعه الماس، به ارزش تقریبی چهارده میلیون پوند، به‌طور کامل پوشانده شده‌است. میتوانید برای مشاهدۀ زندگینامۀ تصویری دیمین هرست بر روی لینک زیر کلیک نمایید.

زندگینامۀ تصویری دمین هرست

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2021-06-07 00:50:53
  • نظرات
هنوز دیدگاهی ثبت نشده است

کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه
دسته بندی ها