تقویم تاریخ - 19 خرداد

19 خرداد 1398 - 0:00
تقویم تاریخ - تقویم تاریخ - 19 خرداد
تقویم تاریخ - 19 خرداد
امتیاز مطلب: 92%

تولد جانی دپ هنرپیشه مطرح آمریکایی

جانی دپ

جان کریستوفر جانی دپ دوم هنرپیشه، تهیه کننده، موسیقیدان، فیلمنامه نویس و کارگردان آمریکایی، 9 ژوئن 1963م. در کنتاکی متولد شد. وی که نقش آفرینی های به یاد ماندنی زیادی را در ذهن مخاطبانش ثبت کرده است و یکی از پولسازترین بازیگران هالیوود به شمار میرود امروز 57 ساله شد. برای مشاهدۀ زندگینامۀ تصویری جانی دپ روی لینک زیر کلیک نمایید.

زندگینامۀ تصویری جانی دپ

درگذشت چارلز دیکنز نویسنده انگلیسی

چارلز دیکنز

چارلز جان هوفام دیکنز رمان نویس بزرگ انگلیسی، 9 ژوئن 1870م. در 58 سالگی و در شهر کنت انگلستان چشم از جهان فرو بست. از آثار مشهور وی میتوان از "دیوید کاپرفیلد"، "آرزوهای بزرگ" و " الیور تویست" را نام برد. از او به خاطر داستان سرایی، نثر توانمند و خلق شخصیتهای داستانی ماندگار از سوی بسیاری از منتقدان ادبی تحسین شده است. "جیمز جویس" از دیکنز به عنوان تأثیرگذارترین نویسنده انگلیسی زبان، پس از شکسپیر یاد کرده است.

تولد جرج استیونسن مخترع خط آهن(ریل)

مخترع راه آهن - جرج استیونسن

جرج استیونسن مهندس مکانیک انگلیسی، 9 ژوئن 1781م. در نورث آمبرلند متولد شد. وی که پیشگام در به حرکت درآوردن لوکوموتیو با استفاده از نیروی بخار بود، موفق به اختراه ریل آهنی شد و "پدر راه آهن" لقب گرفت.

تولد ناتالی پورتمن بازیگر آمریکایی

ناتالی پورتمن

ناتالی پورتمن هنرپیشه، تهیه کننده و کارگردان آمریکایی - اسرائیلی در اورشلیم متولد شد. نخستین نقش آفرینی وی در فیلم "لئون" و مقابل "ژان رنو" بود. در سال 2010م. وی برای بازی در فیلم "قوی سیاه" اسکار بهترین بازیگر نقش اول زن را کسب کرد. پورتمن که انتقادات زیادی را علیه رژیم فعلی اسرائیل و نخست وزیر آن کرده است، در سال 2018م. جایزه یک میلیون دلاری "جنسیس" را که هرساله به یهودیان موفق اهدا میشود را به سبب "حوادث اخیر اسرائیل" و سرکوب کردن معترضان در فلسطین تحریم کرده واین مراسم هم لغو گردید. پورتمن امروز 39 ساله شد.

تولد میروسلاو کلوزه فوتبالیست آلمانی

میروسلاو کلوزه

میروسلاو کلوزه بازیکن سابق تیم ملی فوتبال آلمان، 9 ژوئن 1978م. در اوپوله لهستان متولد شد. وی که در حال حاضر با 16 گل برترین گلزن تاریخ ادوار جام جهانی فوتبال است امروز 42 ساله شد.

تولد متیو بلامی خواننده گروه "Muse"

متیو بلامی - خواننده میوز

متیو بلامی آهنگساز، خواننده و نوازنده راک گروه "Muse"، در 9 ژوئن 1978م. در کمبریج متولد شد. وی که نوازنده ی پیانو، گیتار، ماندولین و کلارینت است امروز 42 ساله شد.

تولد چارلز ساعتچی تاجر انگلیسی

چارلز ساعتچی

چارلز ساعتچی تاجر انگلیسی و یکی از دو مؤسس شرکت تبلیغاتی "Saatchi & Saatchi" ، در 9 ژوئن 1943م. در بغداد متولد شد. وی که به همراه برادرش بزرگترین شرکت تبلیغاتی تمام دنیا تا سال 1995م. را در اختیار داشتند به دلایلی مجبور به خروج از آن شدند. آنها شرکت جدیدی به نام "M&C Saatchi" را تأسیس نمودند. چارلز که به جمع آوری عتیقه وآثار هنری علاقه ی وافری دارد و "گالری ساعتچی" در لندن نیز متعلق به اوست، امروز 77 ساله شد.

تولد لس پال نوازنده ی گیتار آمریکایی

لس پال

لستر ویلیام پالزفاس ملقب به "لس پال" موسیقیدان و مخترع آمریکایی، 9 ژوئن 1915م. در ویسکانسین متولد شد. وی به خاطر نوآوری هایش در صنعت ضبط موسیقی مانند ابداع تکنیک "آوردابینگ" (صدا روی صدا)، ساخت افکت های "Delay" و دستگاه های مولتی ترک شناخته میشود. استعداد او در ساخت مکمل های صوتی بر روی شیوه نوازندگی اش در گیتار تأثیر گذاشت و تکنیکهای متعددی را در نوازندگی گیتار ابداع کرد که باعث تمایز وی از نوازندگان معاصرش شد و تا به امروز هم الهام بخش بسیاری از نوازندگان گیتار بوده است.  شرکت "گیبسون" به افتخار لس پال، یکی از مدلهای بسیار پرطرفدار و معروف خود را به نام وی "گیبسون لس پال" نام نهاده است.

درگذشت آنا اتکینز اولین منتشر کننده کتاب مصور

آنا اتکینز گیاه شناس و عکاس انگلیسی، 9 ژوئن 1871م. در 72 سالگی بر اثر فلج، رماتیسم و خستگی درگذشت. او اولین کسی است که کتابی با تصاویر عکاسی شده منتشر کرد.

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-06-08 09:53:21
  • نظرات
هنوز دیدگاهی ثبت نشده است

کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه
دسته بندی ها