تقویم تاریخ - 29 خرداد

29 خرداد 1398 - 0:00
تقویم تاریخ - تقویم تاریخ - 29 خرداد
تقویم تاریخ - 29 خرداد
امتیاز مطلب: 96%

تولد پروفسور مجید سمیعی جراح مغز و اعصاب ایرانی

پروفسور مجید سمیعی

مجید سمیعی پزشک و جراح مغزو اعصاب ایرانی، 29 خرداد 1316ش. در تهران دیده به جهان گشود. سمیعی از جراحان پیشروی مغز و اعصاب در زمینۀ جراحی میکروسکوپی داخل جمجمه ای است. او به طرز موفقیت‌آمیزی در طول فعالیت خود 20000 بیمار را عمل کرده‌است و از او صدها مقاله به علاوه 17 جلد کتاب به جای مانده است. وی شاگردان زیادی را تربیت کرده است که در نقاط مختلف جهان مشغول بوده و هر ساله کنفرانسی را به افتخار وی در یکی از این کشورها برگزار میکنند. سمیعی از سال 1997 - 2001م.  رئیس فدراسیون جهانی جوامع جراحی مغز بوده‌ است و در سال 2001م. به پاس خدماتش به عنوان رئیس افتخاری این نهاد برگزیده شده‌است. وی بیمارستان تخصصی علوم اعصاب هانوفر را تأسیس نمود و ریاست آن را نیز بر عهده دارد. وی که جوایز متعددی را به پاس خدمات و تحقیقاتش به علوم مغز و اعصاب دریافت کرده است امروز 83 ساله شد. برای مشاهدۀ زندگینامۀ تصویری این نابغۀ ایرانی بر روی لینک زیر کلیک نمایید.

زندگینامۀ تصویری پروفسور مجید سمیعی

تولد بلز پاسکال ریاضیدان فرانسوی

بلز پاسکال

بلز پاسکال ریاضیدان، فیزیکدان و فیلسوف فرانسوی، 19 ژوئن 1623م. در کلرمون فران متولد شد. وی در 18 سالگی 1 ماشین حساب کانیکی ساخت که به "ماشین حساب پاسکال" مشهور شد. در سال 1653م. یک جدول برای ضرایب دو جمله ای را تشریح کرد که به "مثلث پاسکال" معروف شد و "امید ریاضی" در نظریۀ احتمالات تشریح و اثبات نمود. وی همچنین اساس کار بارومتر را تشریح کرد و "قانون پاسکال"  را تعریف نمود. ویدر سالهای پایانی زندگی کوتاهش به الهیات روی آورد.

درگذشت دکتر علی شریعتی جامعه شناس ایرانی

دکتر علی شریعتی

علی شریعتی مزینانی نویسنده و جامعه شناس ایرانی، 29 خرداد 1356ش. در ساوتهمپتون و در 43 سالگی از دنیا رفت. شریعتی یکی از متفکران مسلمان بود و در عین حال، رویکردی نقادانه نسبت به برخی از باورهای مذهبی داشت. برای مشاهدۀ زندگینامۀ تصویری دکتر علی شریعتی روی لینک زیر کلیک نمایید.

زندگینامۀ تصویری دکتر علی شریعتی

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-06-16 10:04:00
  • نظرات
هنوز دیدگاهی ثبت نشده است

کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه
دسته بندی ها