تقویم تاریخ - 10 تیر

10 تیر 1398 - 0:00
تقویم تاریخ - تقویم تاریخ - 10 تیر
تقویم تاریخ - 10 تیر
امتیاز مطلب: 99%

تولد گوتفرید لایبنیتس فیلسوف و ریاضیدان آلمانی

گوتفرید لایبنیتس

گوتفرید ویلهلم لایبنیتس فیلسوف، ریاضیدان و فیزیکدان آلمانی، 1 جولای 1646م. در لایپزیگ متولد شد. لایبنیتس در محاسبات انتگرال و دیفرانسیل، محاسبات دودویی، مکانیک کلاسیک و فلسفه تئوری هایش را ارائه داد و کتابهای ارزشمندی تألیف کرد.

تولد جوزفین استه لودر بنیانگذار شرکت لوازم آرایشی بهداشتی "استه لودر"

جوزفین استه لودر

جوزفین استه لودر کارآفرین و آرایشگر آمریکایی، 1 جولای 1906م. در نیویورک متولد شد. وی در سال 1946م. با کمک همسرش شرکت لوازم آرایشی بهداشتی "استه لودر" را تأسیس نمود. این شرکت در حال حاضر پس از شرکتهای "لورئال"، "پروکتر اند گمبل" و "یونیلیور" در رتبۀ چهارم بزرگترین شرکت لوازم آرایشی بهداشتی در دنیاست.

تولد سیدنی پولاک کارگردان فقید آمریکایی

سیدنی پولاک

سیدنی اروین پولاک تهیه کننده، کارگردان و بازیگر آمریکایی، 1 جولای 1934م. در ایندیانا متولد شد. این کارگردان برندۀ جایزۀ اسکار 21 فیلم و سریال تلویزیونی را کارگردانی کرد و در 30 فیلم به ایفای نقش پرداخت.

درگذشت مارلون براندو هنرپیشۀ آمریکایی

مارلون براندو

مارلون براندو هنرپیشۀ آمریکایی، 1 جولای 2004م. در لس آنجلس و در 80 سالگی دیده از جهان فرو بست. براندو که پیشرو سبک "متد اکتینگ" بود، به زعم بسیاری از منتقدان سینما بزرگترین هنرپیشۀ تاریخ سینمای جهان میباشد. برای مشاهدۀ زندگینامۀ تصویری مارلون براندو روی لینک زیر کلیک نمایید.

زندگینامۀ تصویری مارلون براندو

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-06-30 09:03:02
  • نظرات
هنوز دیدگاهی ثبت نشده است

کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه
دسته بندی ها