با کنترل تمرکز، استرس خود را تخلیه کنید

31 تیر 1397 - 12:00
مدیریت شخصی - با کنترل تمرکز، استرس خود را تخلیه کنید
با کنترل تمرکز، استرس خود را تخلیه کنید
امتیاز مطلب: 98%

نادیده گرفتن مشکلات اغلب می‌تواند آن‌ها را بدتر کند. با این حال عادت بیش از حد تمرکز کردن بر عوامل استرس‌زا و غرق شدن در احساسات منفی باعث تشدید استرس بدون حل کردن مسئله می‌شود. کلید این است که قادر به برطرف کردن مشکلات در صورت امکان باشید، اما زمانی که نمی‌توانید کاری در موردش انجام دهید آن‌ها را از ذهن خود خارج کنید. از این جهت، توانایی تغییر تمرکز می‌تواند یک مهارت حیاتی باشد. در ادامه با یوکن همراه باشید.

اگر یاد گرفته‌اید تمرکز خود را از تنش و اضطراب دور کنید تا از تفکر بی مورد جلوگیری کنید، در اینجا راه‌هایی برای درک عمیق‌تر از این مهارت را معرفی می‌کنیم. راه‌های زیر برای محدود کردن افسردگی و حفظ روحیه در هنگام استرس است.

۱. تجدید ساختار شناختی را تمرین کنید.

ما همه تمایلات طبیعی برای تحریف کردن چیزها در ذهنمان را داریم تا در درجات مختلف، تمرکز را به چند چیز منتقل کنیم. به عنوان مثال، بعضی از مردم زود به نتیجه‌گیری می‌رسند؛ دیگران جنبه‌های مثبت قضیه را نمی‌بینند، در حالی که بعضی‌ها تمایل دارند بیش از حد موضوع را کلی کنند. بعضی از مردم یک باره همه‌ی این کارها را انجام می‌دهند. این عادت‌های روانی غالباً به صورت ناخودآگاه، مکانیسم‌های روان‌شناختی دفاعی در مقابل استرس هستند که اغلب باعث ایجاد استرس بیشتری نسبت به قبل می‌شوند، زیرا مشکلات دیگری به وجود می‌آورند. وقتی ما از این گرایش‌ها آگاهیم، می‌توانیم آگاهانه مسیر دیگری را انتخاب کنیم.

۲. یاد بگیرید یک روز بد را به روزی خوب تبدیل کنید.

گاهی اوقات یک صبح دشوار می‌تواند به یک روز بد تبدیل شود - یا حتی یک هفته بد! مسئله این است که یک یا دو رویداد بد، شما را پریشان کرده و می‌تواند استرس شما را فعال کند. هنگامی که با استرس کاری را انجام می‌دهید، به اندازه کافی کارایی ندارید یا به درستی  فکر نمی‌کنید. این می‌تواند استرس بیشتری ایجاد کند و حفظ یک نگرش مثبت‌ با ایجاد روحیه‌ی پر از استرس را دشوار می‌سازد.

۳. خوش‌بینی خود را تقویت کنید.

تحقیقات نشان می‌دهد خوش‌بینان سلامت، موفقیت ، رضایت و حتی طول عمر بیشتری در زندگی خود دارند. این بدان معنا نیست که نادیده گرفتن چیزهای منفی در زندگی، رویاهای شما را تحقق می‌بخشد، اما تمرکز بیشتر بر روی مثبت نسبت به منفی، و انجام این کار به طور خاص، می‌تواند به شما کمک کند تا توانایی‌تان را برای مقابله با بدترین چالش‌های خود در زندگی به حداکثر برسانید.

۴. دفترچه یادداشت داشته باشید.

نوشتن چیزهایی که برای آن‌ها قدردان و سپاس گذار هستیم یک تخلیه‌ کننده‌ی استرس ساده با مزایای متعدد است. این امر شما را از استرس به سمت جنبه‌های مثبت هدایت می‌کند. این تمرین همچنین شما را تشویق می‌کند که بیشتر مثبت باشید‌ و پس از مدتی، شما یک رکورد عالی از چیزهای شگفت‌انگیز در زندگی خود دارید که بابت آن‌ها سپاسگزار هستید، و زمانی که احساس ناراحتی می‌کنید می‌توانند روحیه‌ی شما را تقویت کنند.

 

منبع: Verywellmind

نویسنده مطلب
نگار بخش‌زاده - نگار بخش‌زاده
متولد ۱۳۷۶، دانشجوی مقطع کارشناسی رشته‌ی زبان و ادبیات انگلیسی دانشگاه گیلان، علاقمند به یادگیری زبان‌های خارجی و مقالات حوزه موفقیت

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2018-07-21 18:47:35
دسته بندی ها