چگونه در مصاحبه استارتاپ قبول شویم؟

20 شهریور 1398 - 4:00
مدیریت شخصی - چگونه در مصاحبه استارتاپ قبول شویم؟
چگونه در مصاحبه استارتاپ قبول شویم؟
امتیاز مطلب: 91%

مصاحبه‌های شغلی در همه جا بسیار وحشتناک هستند و حتی استارتاپ‌ها هم آن‌ها را برگزار می‌کنند. در ادامه روش‌های موفقیت در مصاحبه‌ی استارتاپ را با شما به اشتراک می‌گذاریم. با یوکن همراه باشید.

تفاوت بین مصاحبه استارتاپ و مصاحبه شغل معمولی چیست؟ مهم‌ترین تفاوت این است که با مهارت‌های مختلف و به شیوه‌ای متفاوت مورد ارزیابی قرار می‌گیرید. این امر به این دلیل است که رهبران استارتاپ با کارفرمایانی  که شما معمولاً در هنگام درخواست شغل شرکتی ملاقات می‌کنید، تفاوت دارند.  انتظار داشته باشید که آن‌ها را در وضعیت غیر رسمی ببینید.

مصاحبه استارتاپ ممکن است یک مصاحبه شرکتی نباشد، اما شما هنوز هم باید به درستی خود را برای آن آماده کنید!

1. بروی مناسبات فرهنگی تمرکز کنید.

رهبران استارتاپ ممکن است حتی تقاضای دیدن مدارک تحصیلی شما را نکنند زیرا آن‌ها به راحتی تحت تأثیر تعداد مدارک و سال‌های تجربه شما قرار نمی‌گیرند. به عنوان شروع کننده جوان، آن‌ها می‌دانند که اگرچه تجربه کاری مهم است، اما کاندیدهای امیدوار کننده‌ای که هیچ کدام از این‌ها را ندارند را رد نخواهند کرد. آن‌ها بیشتر از هر چیز وحدت می‌خواهند و افرادی که مناسب‌ترین برای موقعیت شغلی بوده اولویت آن‌هاست. این کمک می‌کند تا یک تیم قدرتمند از افراد توانمند ایجاد کنند که بتوانند به طور خودکار و به عنوان بخشی از یک گروه و به طور مؤثر کار کنند.

رهبران استارتاپ می‌خواهند بدانند که چه کسی هستید و چقدر با بقیه تیم هماهنگید. شما باید برای صحبت در مورد خودتان آماده باشید. حرف‌های خود را آماده کنید و برخی از خصوصیات مثبت و خوب را برای توصیف خود بگویید. فکر کنید در مورد چه چیزی خوب هستید و چه چیزی را به شرکت اضافه می‌کنید.

2. چیزی که شما را از دیگران متفاوت می‌کند.

درست مثل هر مصاحبه شغلی دیگر، باید درباره آنچه که شما را از سایر کاندید‌ها جدا می‌کند صحبت کنید. به آنچه که همکاران قبلی‌تان در مورد شما گفته‌اند و باعث شد به خودتان افتخار کنید فکر کنید. همچنین، به آخرین دستاوردهای خود نگاه کنید. نگران نباشید اگر آن‌ها را در ابتدا به یاد نیاوردید. این بخشی از فرایند است و برای همه اتفاق می‌افتد. آسان نیست به یاد داشته باشید دقیقاً چطور و چه کاری را در شغل قبلی خود انجام دادید، اما این نوع اطلاعات برای کمک به کارفرمایان برای تصمیم گیری حیاتی است. بنابراین، نترسید که از خودتان و مهارت‌هایتان تعریف کنید. در مورد کاری که به خوبی انجام دادید فکر کنید و  برای صحبت در مورد آن با کارفرمایان در طول مصاحبه آماده باشید.

چگونه در مصاحبه استارتاپ قبول شویم؟

3. شما می‌توانید در آن واحد چندین کار را انجام دهید.

انجام چند کار به صورت هم‌زمان یک مهارت مفید برای کسی است که به دنبال کار در استارتاپ می‌گردد. کارمندان اغلب موظف هستند در طول روز وظایف چندگانه انجام دهند. استارتاپ‌ها  بیشتر بر کارآیی و کیفیت تمرکز دارند تا بهره وری . نشان دادن  اینکه  می‌توانید هر آنچه از شما می‌خواهند را انجام دهید، می‌تواند به استخدام شما کمک کند و شما را از دیگران متمایز سازد. به غیر انجام چندین وظیفه، عاقلانه است نشان دهید که شما دارای مهارت‌های مدیریت زمان عالی هستید، انعطاف پذیرید، شنونده و ارتباط برقرار کننده‌ی خوبی هستید. قبل از مصاحبه، چند نمونه از تجربیات واقعی خود را به عنوان شواهدی از گفته‌هایتان آماده کنید.

4. شما یک داوطلب هستید.

رهبران استارتاپ به دنیا می‌آیند تا داوطلب شوند. آن‌ها نمی‌ترسیدند که به مسیر خود اضافه کرده و چیزی برای خودشان ایجاد کنند و شرکت‌هایشان این موضوع را اثبات می‌کنند. با این حال، برای رسیدن به موقعیتی که در حال حاضر در آن هستند، در بعضی مواقع آن‌ها مجبور بودند به صورت رایگان کار کنند و به دنبال روش‌های جایگزین برای توسعه حرفه‌ای باشند. به این ترتیب، تنها معقول است که بخواهند افرادی شبیه خود استخدام ‌کنند. اگر بتوانید به کارفرمایان نشان دهید که شما مانند خودشان هستید یعنی داوطلبی پرشور، شانس شما برای گرفتن شغل بیشتر می‌شود. داوطلبان به عنوان کارکنان استارتاپ عالی هستند زیرا که این افراد می‌توانند نشان دهند که حاضر هستند برای موفقیت شرکت هر کاری انجام دهند.

5. شما می‌دانید آن‌ها چه کسانی هستند.

بسیاری از استارتاپ ها از کوچک شروع می‌کنند و در بازار شناخته شده نیستند. به همین دلیل، رهبران آن‌ها بیشتر علاقه مند به کسب توجه هستند تا استخدام، زیرا در بودجه محدودی کار می‌کنند. نشان دادن اینکه شما آن ها را می‌شناسید نه تنها کارفرمایان را تحت تأثیر قرار می‌دهد، بلکه باعث می‌شود آن‌ها  شما را در درازمدت به خاطر بسپارند. کسی که می‌خواهد در هر استارتاپی کار کند، به اندازه‌ی کسی که می‌داند برای کدام استارتاپ می‌خواهد کار کند و واقعاً به آن کار اهمیت می‌دهد موفق نخواهد شد.  فقط اینکه بخواهید برای هر استارتاپی کار کنید، کافی نیست و هیجان به تنهایی باعث استخدام شما نمی‌شود.

چگونه در مصاحبه استارتاپ قبول شویم؟

قبل از رفتن به ملاقات با کارفرمایان، اطمینان حاصل کنید که همه چیز را در مورد آن‌ها می‌دانید. زمان شروع به کار آن‌ها را پیدا کنید و شرکای خود را بشناسید و خود را با محصولات و خدماتی که ارائه می‌دهند آشنا کنید. اگر می‌توانید، یک ایده را ارائه دهید که بتواند به شرکت کمک کند، اما راه حل برای مشکل آن‌ها ارائه ندهید. به سادگی به آن‌ها نشان دهید که چه کاری می‌توانید انجام دهید و کاری کنید که بیشتر بخواهند.

6. شما از نظر فناوری قوی هستید.

استارتاپ‌ها مانند  شرکت‌های سنتی فعالیت نمی‌کنند. یک استارتاپ‌ باید ابتکار عمل خلاق داشته باشد و نوآورانه عمل کند و اگر رهبران آن می‌خواهند موفق شوند، باید افرادی متدین که می‌دانند چگونه کارشان را به طور مؤثر انجام دهند استخدام کنند. با توجه به اینکه ما در عصر دیجیتال زندگی می‌کنیم و هر شرکت در حال انجام کسب و کار آنلاین است، باید نشان دهید که می‌توانید از تکنولوژی مدرن از جمله برنامه‌های کامپیوتری مختلف یا برنامه‌هایی که ممکن است برای کارکرد عادی کسب و کار مورد نیاز باشد، استفاده کنید. نشان دادن اینکه شما می‌توانید از رسانه‌های اجتماعی به طور مؤثر استفاده کنید بسیار مهم است، بنابراین باید آن‌ها را تشویق کنید تا به پروفایل شما در  لینکدین، توییتر، فیس بوک یا وبلاگ شخصی شما نگاهی بیندازند.

آنچه را که درباره مصاحبه شغلی معمول یاد گرفته‌اید را فراموش کرده و یاد بگیرید که چگونه برای مصاحبه استارتاپ آماده شوید. اگر می‌خواهید به یک استارتاپ بپیوندید، باید یاد بگیرید که کارمند استارتاپ چه کار باید انجام دهد. در حالی که معمولاً استخدام شدن در استارتاپ آسان‌تر است، اغلب فعالیت در آن انرژی بیشتری می‌خواهد، زیرا انتظار می‌رود که بیشتر از آنچه که در اصل توافق شده، کار کنید. سپس، حالا که از این اطلاعات آگاه هستید و هنوز مشتاق هستید، این بهترین نقش برای شماست!

 

منبع: careeraddict

نویسنده مطلب
نگار بخش‌زاده - نگار بخش‌زاده
متولد ۱۳۷۶، دانشجوی مقطع کارشناسی رشته‌ی زبان و ادبیات انگلیسی دانشگاه گیلان، علاقمند به یادگیری زبان‌های خارجی و مقالات حوزه موفقیت

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2019-09-15 10:07:26
دسته بندی ها