۱۸ روش غلبه بر یک روز بد کاری

11 شهریور 1397 - 12:00
مدیریت شخصی - ۱۸ روش غلبه بر یک روز بد کاری
۱۸ روش غلبه بر یک روز بد کاری
امتیاز مطلب: 90%

روزهای بد اجتناب ناپذیرند. ممکن است حتی کوچک‌ترین اتفاقات نیز موجب شود که در کل روز احساس ناخوشایندی داشته باشید اما این اتفاقات نباید بهره وری و کارآیی شما را در محل کار کاهش دهند. به همین منظور روش‌هایی برای مقابله با این احساسات بد را با شما به اشتراک خواهیم گذاشت‌. با یوکن همراه باشید.

شما به طور تصادفی زنگ هشدار خود را به جای زدن دکمه‌ی snooze خاموش می‌کند و یک ساعت دیرتر بیدار می‌شوید. بنابراین، قهوه صبحانه خود را از دست می‌دهید و سپس در راه رفتن به کار در ترافیک گیر می‌کنید، درست قبل از اینکه برسید یک ماشین روی شما آب می‌پاشد.

هنگامی که در نهایت به دفتر می‌رسید - بسیار دیر و خیس شده‌اید. رئیستان شما را کنار می‌کشد تا در مورد دیر آمدنتان با شما صحبت کند و بدتر از همه، او با دادن یک وظیفه بزرگ با یک مهلت بسیار کوتاه، شما را مجازات می‌کند، تا بتوانید ارزش خود را ثابت کنید.

با این همه احساسات بد، چگونه می‌توانید یک  روز چالش برانگیز را پشت سر بگذارید و در واقع کارآمد نیز باشید؟ آیا شما فقط یک گوشه می‌نشینید و فقط آرزو می‌کنید هشت ساعت آینده زود بگذرد؟

پاسخ "نه" است! شما باید خودتان را جمع کنید و راهی برای غلبه بر یک روز سخت پیدا کنید. برای کمک به شما، لیستی از بهترین روش‌هایی را که می‌توانید با آن با یک روز سخت مقابله کنید را تهیه کرده‌ایم.

1. پیش یک دوست مورد اعتماد بروید.

با درد و دل کردن با یک همکار یا دوست مورد اعتماد، از استرس خود خلاص خواهید شد و می‌توانید روز خود را ادامه دهید. دوستتان احتمالاً به شما چند نصیحت عقلانی ارائه می‌دهد که به شما کمک می‌کند تا از حالت بد خود خارج شوید. بهتر است از هر چیزی که باعث استرس شما می‌شود دوری کنید. یک قهوه بنوشید، کمتر از 10 دقیقه با دوستتان دردودل کنید و دوباره با یک نگرش تازه به کار برگردید.

2. به موسیقی گوش دهید.

اگر شما مجاز به استفاده از هدفون در محل کار هستید، آن را بیرون بیاورید و به موسیقی مورد علاقه خود گوش دهید. در یک مطالعه اخیر که توسط دکتر اننلی بی هاکه انجام شد و به بررسی اثرات گوش دادن به موسیقی در کار بر روی کارگران می‌پرداخت به این نتیجه رسیده شد که، "بسیاری از پاسخ دهندگان ... ذکر کرده‌اند که گوش دادن به موسیقی استرس آن‌ها را کاهش داد (با استفاده از توصیف‌هایی مانند" به من آرامش داد "،" من را آرام کرد"،" استرسم را کاهش داد "و" تسکین دهنده است ")".

3. آن را فراموش کنید.

در محیط کار، خلق و خوی می‌تواند به سرعت تغییر کند. اما به هر دلیلی، مثلاً اینکه مجبور بودید با یک مشتری بی ادب برخورد کنید، مهم است که آن را فراموش کنید و تمرکز خود را بر روی کارتان قرار دهید. اگر خلق و خوی شما  تغییر نمی‌کند، به بیرون از ساختمان بروید و هوای تازه بگیرید.

4. یک ویدیوی خنده‌دار ببینید.

اگر کمی احساس خستگی می‌کنید، 10 دقیقه از روز کاری خود را صرف تماشای یک ویدیو خنده‌دار در یوتیوب کنید. خنده اندورفین را آزاد می‌کند، هورمونی که به شما احساس خوبی می‌دهد  و می‌توانند در کمتر از 15 دقیقه شما را بهتر کند. خنده واقعاً بهترین دارو است!

5. درگیر کار خود شوید.

با قرار دادن خود در کار بسیار، شما به سرعت  مسئله آزار دهنده را فراموش می‌کنید و انرژی خود را بروی چیز کارآمدتری متمرکز می‌کنید. هنگامی که شما مشغول هستید، زمان سریع‌تر می‌گذرد و شما به سرعت در خانه‌ خواهید بود جایی که می‌توانید این روز سخت را پشت سر بگذارید.

6. مسئله را بزرگ نکنید.

گاهی اوقات ما تمایل داریم موقعیت‌ها را بیش از اندازه بزرگ کنیم اما به یاد داشته باشید که این پایان جهان نیست ، مگر اینکه شما کار بسیار اشتباهی انجام داده باشید اخراج نخواهید شد. وضعیت را به عنوان یک تجربه ببینید و از اشتباهات خود یاد بگیرید!

7. از وقت استراحت نهار خود استفاده کنید.

هنگامی که دفتر بیش از حد شلوغ و یا پر سر و صدا می‌شود از استراحت نهار خود برای دور شدن از این شرایط استفاده کنید. برای ناهار بیرون بیایید، پیاده روی کنید یا با دوستان خود در کافی شاپ محلی ملاقات کنید. به یاد داشته باشید: مهم است که خودتان را از محیط اطرافتان بیرون بیاورید تا بتوانید خوشحال‌تر و با رویکردی جدید بازگردید.

8. بیش از حد به دنبال خوشحال کردن خود نباشید.

هنگامی که همه چیز اشتباه پیش می‌رود، آیا شما معمولاً به کارهای سطحی روی می‌برید که احساسات شما را بهتر می‌کند؟ مثلاً یک جفت کفش جدید می‌خرید که واقعاً نمی‌توانید پول آن را بپردازید و یا یک بستنی که نباید بخورید را می‌خورید. سعی کنید از درمان‌های سطحی، زمانی که ناراحت هستید دوری کنید.

9. نگرش خود را تغییر دهید.

زمانی که انتقادی از کارتان دریافت می‌کنید یا با یک همکار یا رئیس شرکت بحثتان می‌شود احتمالاً نگرش "برایم مهم نیست" را اتخاذ می‌کنید و پنج دقیقه زودتر کار را به عنوان یک حرکت شورشی ترک می‌کنید  و سعی می‌کنید غم و اندوه را از خود دور کنید. اما می‌توانید یک پاسخ بهتر را در نظر بگیرید. زمانی را برای استراحت به خود بدهید، اما اطمینان حاصل کنید که نگرشتان را تغییر می‌دهید و چشم انداز مثبت‌تری نسبت به چیزها پیدا می‌کنید و هر چه زودتر این کار را انجام دهید، بهتر است.

10. ورزش کنید.

اگر احساس خستگی می‌کنید، آسان که کلاس‌های وزرش معمول خود از دست بدهید. با این حال، ورزش به شما کمک می‌کند که از خلق و خوی بد خود بیرون بیایید و تقریباً بلافاصله احساس بهتری داشته باشید. اگر وقت ندارید که  به ورزشگاه بروید، می‌توانید پشت میز خود نیز ورزش‌های سبکی انجام دهید.

11. آن را بنویسید.

آیا زمانی که یک نوجوان خشمگین بودید و درد و دل‌هایتان را در دفتر خاطرات خود می‌نوشتید را به یاد دارید ؟ آیا می‌توانید به یاد بیاورید که پس از نوشتن تمام این احساسات بر روی کاغذ چه احساسی داشتید؟ 20 سال بعد نیز متوجه می‌شوید که نوشتن مطالب بر روی کاغذ، یک راه عالی برای رسیدگی به احساسات بد و تجزیه و تحلیل مشکلات در دست است.

12. مدیتیشن انجام دهید.

مدیتیشن در کل موجب راحتی و آرامش شما می‌شود، بنابراین اگر روز بدی دارید، فضایی آرام پیدا کنید، هدفون بگذارید و شروع به مدیتیشن کنید. اپلیکیشن های مختلفی وجود دارند که به شما یاد می‌دهند چگونه این کار را انجام دهید.

13. نعمت‌های خود را بشمارید.

 طبیعی است زمانی که روز بدی دارید که احساس کنید که هیچ چیز خوبی در زندگی شما وجود ندارد. اما مهم است که بنشینید و همه چیزهای خوب در زندگی‌تان را به یاد بیاورید. رئیستان ممکن است چیزی گفته باشد که شما را ناراحت کرده، اما شما باید تمام جنبه‌های مثبت کار خود را به یاد داشته بیاورید و از فرصت‌هایی که به شما داده شده است سپاسگزار باشید.

14. لبخند بزنید.

من نمی‌گویم که لبخند مصنوعی  بزنید، اما همچنین با صورت عبوس یک جا ننشینید. پیدا کردن راه‌هایی که به لبخند شما کمک می‌کند، به نوبه خود باعث بهبود خلق و خوی، کاهش فشار خون و کاهش میزان استرس می‌شود.

15. از منفی دوری کنید.

اگر با شخصی منفی کار می‌کنید، سعی کنید هر زمان که روز بدی دارید، از آن‌ها اجتناب کنید. آن‌ها فقط شما را بیشتر ناراحت می‌کنند و با بدبینی‌شان احساس بدتری به شما می‌دهند. به عبارت دیگر شما باید اطراف خود را با افراد مثبت که به شما کمک می‌کنند پر کنید.

16. تا دیر وقت کار نکنید.

در روزی که احساس بی‌انگیزگی می‌کنید، مهم است که سر وقت کار خود را ترک کنید تا بتوانید به خانه برسید و کارهایی انجام دهید که مربوط به شغل شما نباشند. پس از همه، شما با نشستن در میز خود با غم و اندوه، به بهتر شدن حالتان کمک نخواهید کرد- فقط احساس خستگی می‌کنید و در نهایت این احساسات بد را به روز بعد منتقل می‌کنید.

17. کاری انجام دهید که احساس خوبی داشته باشید.

 چه یک حمام طولانی باشد و چه گشتن با بهترین دوستانتان، هر کاری که نیاز دارید تا احساس خوبی داشته باشید و از روز بد دوری کنید را انجام دهید. تعادل کار و زندگی مهم است، بنابراین اگر کار سخت بود، با انجام کارهای سرگرم کننده در اوقات فراغت خود، آن را متعادل کنید.

18. روز خود را خوب آغاز کنید.

برای اطمینان از اینکه روز بعد را به خوبی آغاز می‌کنید، شب زودتر بخوابید و کمی زود‌تر بیدار شوید تا بتوانید به موقع کار کنید و روز خود را با یک نگرش جدید و بهتری آغاز کنید.

هنگامی که همه چیز طبق برنامه پیش نمی‌رود، می‌تواند به راحتی شما را در خلق و خوی بد قرار دهد، اما مهم است که به یاد داشته باشید که هنوز هم  می‌توانید در این روزها مولد و کارآمد باشید. کلید مثبت بودن است تا اطمینان حاصل شود که روز شما کمی بهتر پیش می‌رود.

منبع: Careeraddict

نویسنده مطلب
نگار بخش‌زاده - نگار بخش‌زاده
متولد ۱۳۷۶، دانشجوی مقطع کارشناسی رشته‌ی زبان و ادبیات انگلیسی دانشگاه گیلان، علاقمند به یادگیری زبان‌های خارجی و مقالات حوزه موفقیت

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2018-09-01 15:13:35
دسته بندی ها