قانونی ساده‌ برای موفقیت

12 آبان 1398 - 4:00
مدیریت شخصی - قانونی ساده‌ برای موفقیت
قانونی ساده‌ برای موفقیت
امتیاز مطلب: 90%

مسیر موفقیت در سه بخش خلاصه می‌شود. آگاهی از این بخش‌ها و نحوه‌ی صحیح استفاده از آن‌ها برای حرکت در مسیر درست می‌تواند ما را به موفقیت بسیار نزدیک کند. برای آگاهی از این بخش‌ها در ادامه با یوکن همراه باشید.

در بازی پوکر و استراتژی آن یک موضوع جالب وجود دارد. پوکر بازی‌‌‌‌‌‌‌‌ای بر اساس احتمالات است؛ بنابراین اصل استراتژی آن به حداکثر رساندن احتمال برنده شدن است.

زندگی هم  می تواند مشابه "بازی" احتمالات باشد که در آن عنصر شانس دخالت دارد. بودن در مکان و زمان مناسب مهم است؛ بنابراین با این حساب یک قانون ساده‌ برای  موفقیت در زندگی وجود دارد.

کارهایی انجام دهید که شانس موفقیت شما را در دراز مدت افزایش می‌دهند؛ اما این جمله به چه معناست.

برای باز کردن این موضوع، سه بخش وجود دارند که درس‌های مهمی را با خود به ارمغان می‌آورند:

1. دراز مدت

2. احتمالات

3. افزایش

بیایید یک به یک این بخش‌ها را بررسی کنیم.

1. دراز مدت

چهارچوب صحیح فکر کردن در مورد موفقیت در دراز مدت است نه کوتاه مدت. چرا؟ زیرا این گونه است که قانون تکانه برای شما جواب می‌دهد. این امر مانند یک هواپیما است که می‌خواهد پرواز کند. این هواپیما برای پرواز نیاز به یک مسیر طولانی و کافی دارد. به طور مشابه شما نیز نیاز به یک مسیر طولانی و کافی برای دستیابی به چیزهای ارزشمند دارید.

این امر همچنین به این معنی است که شما باید از حواس پرتی‌های موقعیت‌های کوتاه مدت دوری کنید. به دراز مدت فکر کنید. همان‌طور که در مورد جزییات انعطاف پذیر هستید در چشم انداز خود پافشاری کنید.

2. احتمالات

چه بخواهید چه نخواهید شانس در این امر دخیل است. چیزهایی وجود دارند که خارج از کنترل شما هستند. ممکن است همه چیز را برنامه ریزی کرده باشید، اما باز هم احتمال شکست وجود دارد.

نکته این است که نباید از شکست خوردن بترسید. به جای ترس از این موضوع آن را قبول کنید. شکست را به عنوان موقعیتی برای یادگیری ببینید.

3. افزایش

در حالی که قسمت قبل در مورد تمام چیزهایی بود که نمی‌توانید کنترل کنید. این بخش در مورد چیزهایی است که در کنترل شما هستند. برای افزایش شانس موفقیت خود می‌توانید کارهای زیر را انجام دهید.

  • ارزشمندی دانش را در نظر بگیرید
  • مشاهده‌گر باشید
  •  با حاشیه زندگی کنید
  •  زندگی متعادل داشته باشید
  • پروژه‌های جانبی داشته باشید
  •  پافشاری کنید

شما می‌توانید این‌ها را کنترل کنید و این بستگی به خودتان دارد.

به دراز مدت فکر کنید، شکست را بپذیرید و آنچه نیاز است انجام دهید در این صورت در مسیر دسترسی به نهایت توانایی خود خواهید بود.

منبع: Lifeoptimizer

نویسنده مطلب
نگار بخش‌زاده - نگار بخش‌زاده
متولد ۱۳۷۶، دانشجوی مقطع کارشناسی رشته‌ی زبان و ادبیات انگلیسی دانشگاه گیلان، علاقمند به یادگیری زبان‌های خارجی و مقالات حوزه موفقیت

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2019-11-04 12:06:33
دسته بندی ها