کارآفرینان موفق بعد از کارآفرینی سراغ چه شغلی می‌روند؟

26 مرداد 1399 - 6:05
کار آفرینی - کارآفرینان موفق بعد از کارآفرینی سراغ چه شغلی می‌روند؟
کارآفرینان موفق بعد از کارآفرینی سراغ چه شغلی می‌روند؟
امتیاز مطلب: 90%

آیا تاکنون با خود فکر کرده‌اید، اگر کارآفرینان بزرگ وارد عرصه کارآفرینی نمی‌شدند سراغ چه شغلی می‌رفتند و چه کاری را انتخاب می‌کردند؟ با یوکن همراه باشید تا دراین‌باره صحبت کنیم.

حتما شما هم تابه‌حال با افرادی مواجه شده‌اید که مدام شغل خود را تغییر می‌دهند. شاید این مساله چندان خوشایندتان نباشد و فکر کنید از این شاخه به آن شاخه پریدن، کار درستی نیست اما جالب است بدانید، جدیدترین تحقیقات نشان می‌دهد هر فرد ممکن است در طول زندگی خود 10 تا 15 بار تغییر شغل دهد. پس اگر اکثر اوقات به شروع یک کار جدید یا تغییر شغل فکر می‌کنید، باید بدانید تنها نیستید. یافتن یک شغل جدید یا دنبال کردن یک ایده مساله‌ای است که حتی کارآفرینان موفق هم به آن فکر می‌کنند.

اگر برای شروع یک کار جدید نیاز به راهنما دارید، در ادامه سخنان موفق‌ترین کارآفرینان دنیا را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

بیل گیتس، به عنوان کارآفرین موفق و ثروتمندترین فرد جهان ، اگر قرار بود سراغ شغل دیگری برود، به احتمال زیاد در یک شغل در زمینه هوش مصنوعی ، انرژی و زیست‌شناسی فعالیت می‌کرد.

بیل گیتس: «هوش مصنوعی در دنیای امروز جایگاه بسیار خوبی دارد و تاثیر آن در تمام دنیا و زندگی مردم قابل لمس است. از نظر من فعالیت در هوش مصنوعی می‌توانست زندگی هیجان‌انگیزی برایم به ارمغان بیاورد.»

وارن بافت، سرمایه‌گذار موفق قرن بیستم هم می‌گوید اگر بخواهد دوباره شغل انتخاب کند، باز هم سراغ سرمایه گذاری می‌رود.

او می‌گوید: «من همیشه و در هر سنی از کارم لذت می‌برم و به آن به چشم تفریح نگاه می‌کنم . اعتقاد دارم به غیر از کار سرمایه‌گذاری، در هر شغل دیگری شکست می‌خوردم.»

باربارا کورکوران، کارآفرین بزرگ که از طریق سریال شارک تانک سراغ شغل جدیدی رفته است، نظر دیگری دراین‌باره دارد:

«برای من تفاوتی ندارد یک مغازه هات‌داگ‌فروشی داشته باشم یا دنبال راه‌اندازی یک تکنولوژی جدید باشم. مهم این است به کارم ایمان داشته باشم و در مسیر رسیدن به موفقیت تمام تلاش خود را به کار ببندم.»

مارک کوبان می‌خواهد به سخت کار کردن ادامه دهد. او درباره انتخاب شغل جدید می‌گوید: «من در طول روز به کار فروش می‌پردازم و شب‌ها هم متصدی کافه هستم و یقین دارم دوباره به یک مولتی میلیاردر تبدیل خواهم شد.»

کریگ هندلی، موسس و مدیرعامل کمپانی لیسن تراست، تمایل دارد در کارهای گروهی و شبکه‌ای فعالیت کند.

هندلی می‌گوید: «موقعیت خود را در جامعه و بین دوستان و آشنایان‌تان بسنجید. فهرستی از سوالاتی که می‌تواند به شناخت بیشتر خودتان کمک کند تهیه کنید. به ارزش‌های خود پی ببرید و به دنبال کسی باشید که قدرت انعکاس رویاهای شما را داشته باشد. در رویدادهایی شرکت کنید که در آن‌ها گروه‌های متنوعی از مردم می‌توانند به شما کمک کنند. حتی اگر امکان ورود به مجلس را ندارید در لابی بنشینید تا شاید با فردی مناسب ملاقات کنید. از صحبت کردن با دیگران نترسید و سعی کنید با همه ارتباط برقرار کنید.»

تای لوپز، کارآفرین و مرد قدرتمند رسانه های اجتماعی دوست دارد به مطالعه کتاب‌های تاریخی بپردازد. او دراین‌باره می‌گوید: «من بعد از کارآفرینی به خواندن تاریخ علاقه دارم. شما تنها یک بار زندگی خواهید کرد و از اتفاقات پیش‌رویتان مطلع نیستید. با درک تاریخ و عبرت گرفتن از اشتباهات و شکست‌های بزرگ دیگران می‌توانید تصمیمات بهتری در زندگی‌تان اتخاذ کنید.»

بنا بر آمار منتشرشده توسط سازمان کار در ژانویه 2016 میلادی، میانگین زمانی که یک کارمند به کار ثابت مشغول است حدود 4.2 سال است. تغییر شغل و شروع یک کار جدید می‌تواند تاثیر مثبتی روی روند زندگی‌تان داشته باشد. پس اگر از موقعیت فعلی‌تان احساس رضایت ندارید به دنبال تغییر شغل‌ باشید و کار موردعلاقه‌‌تان را انجام دهید.

منبع: inc

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-08-10 17:08:58
دسته بندی ها