زنان موفق چگونه اعتماد به نفس خود را نشان می دهند؟

30 شهریور 1398 - 4:00
اعتماد به نفس - زنان موفق چگونه اعتماد به نفس خود را نشان می دهند؟
زنان موفق چگونه اعتماد به نفس خود را نشان می دهند؟
امتیاز مطلب: 90%

امروزه زنان در تمام عرصه ها حضور دارند و لازم است در موقعیت های اجتماعی، در فضای کسب و کار ، در قرارملاقات ها و غیره، اعتماد به نفس خود را نشان دهند. زبان بدن ابزار مناسبی برای نمایش قدرت و اختیار است. زنان در استفاده از زبان بدن باید توصیه هایی را مدنظر داشته باشند. با یوکن همراه باشید تا با زبان بدن زنان با اعتماد به نفس آشنا شوید.

زنان موفق چگونه اعتماد به نفس خود را نشان می دهند؟

نبایدهای زبان بدن زنان با اعتماد به نفس

1. سرتان را بیش از اندازه تکان ندهید

یکی از اشتباهات رایج زنان تکان دادن بیش از اندازه ی سر برای تایید صحبت های طرف مقابل است. فردی که بیرون از بحث به شما نگاه می کند، این کار را شبیه عروسک های سرجنبانک می داند.البته گاهی تکان دادن سر لازم است و نبود آن بی توجهی به طرف مقابل به حساب می آید. علاوه بر آن، تکان دادن سر نشانه ی دوستی و صمیمیت است اما ممکن است این مفهوم را به دیگران برساند که شما زودباور بوده و به سادگی قانع می شوید. نباید سرتان را مدام تکان دهید و این حرکت به نشانه ی تایید دائمی باشد، تنها وقتی که واقعا با طرف مقابل موافق هستید با تکانِ سر آن را نشان بدهید.

2. لبخندتان مصنوعی نباشد

اغلب دخترها در سنین نوجوانی برای اینکه موردپسند واقع شوند، لبخند می زنند و سر تکان می دهند، اما لبخند مصنوعی نه تنها نشانه ی ضعف بلکه نشانه ی دورویی است. پس دست از لبخندهای زیاد و ساختگی بکشید و تنها در ملاقات اول یا وقتی که واقعا چیزی خوشایندتان است، مرواریدهای زیبا را به نمایش بگذارید. این نوع لبخند زدن به دل هر کسی می نشیند.

زنان موفق چگونه اعتماد به نفس خود را نشان می دهند؟

3. از بالای عینک به کسی نگاه نکنید

حتما در اطراف خود با افرادی مواجه شده اید که از بالای عینک شان به دیگران خیره می شوند. این کار نشانه ی کوچک شمردن دیگران است و خودبرتربینی فرد را نشان می دهد. پس اگر عینک می زنید ، اینگونه به اطرافیان تان نگاه نکنید زیرا نه تنها شما را با اعتماد به نفس نشان نمی دهد ، بلکه شما را فردی افاده ای و مغرور جلوه می دهد.

4. با لباس ها و زیورآلات تان بازی نکنید

اغلب زنان وقتی عصبانی هستند با موها یا زیورآلات شان بازی می کنند یا مرتب به لباس هایشان ور می روند. این کار اعتماد به نفس پایین شما را نشان می دهد. شاید در موقعیت های غیررسمی بازی با موها مساله ای نباشد اما در موقعیت های کاری و حرفه ای از این کار دست بکشید زیرا اصلا ارتباطی با توانمندی حرفه ای ندارد.

زنان موفق چگونه اعتماد به نفس خود را نشان می دهند؟

5. به حالت دستان تان دقت کنید

زنان معمولا تمایل دارند وقتی که کج ایستاده و دست به کمر زده اند، مچ دست دیگر را طوری شُل بیندازند که گویی مچ شان هیچ مفصلی ندارد. این کار نشانه ی سلطه پذیری است . زنان معمولا به طور ناخودآگاه در بین کسانی که تمایل به مراوده با آنها دارند، این حالت را به خود می گیرند. اگر می خواهید قدرت تان را به دیگران نشان دهید ، مچ دست تان را شل نکنید.

6. با انگشت تان اشاره نکنید

هیچ وقت به اطرافیان تان اشاره نکنید یا انگشت تان را بی هیچ هدفی در هوا نچرخانید. این حرکت نشان دهنده ی یک زن غرغرو است. اگر به دنبال حرکاتی با انگشت ها هستید، اُکی غواصی (کف دست تان را باز کنید و نوک انگشتان اشاره و شصت را روی هم قرار دهید) حرکت مثبتی است و شما را فردی صمیمی تر و با اعتماد به نفس تر جلوه می دهد.

زنان موفق چگونه اعتماد به نفس خود را نشان می دهند؟

بایدهای زبان بدن زنان با اعتماد به نفس

1. پاهایتان را در راستای طرف مقابل قرار دهید

جهت گیری پاها ارتباط مستقیمی با خواست و تمایل شما دارد. اشاره ی مستقیم پاها به طرف مقابل به معنای علاقه ی واقعی شما به برقراری ارتباط است. وقتی پاها جهتی دیگر مثلا درب خروجی را نشانه بگیرند، یعنی فرد قصد ترک محل را داشته و رغبتی به صحبت با طرف مقابل ندارد. در مواجهه با افراد معتبر و مقتدر طوری بایستید یا بنشینید که پاهایتان در راستای طرف مقابل باشد، زیرا علاقه و احترام شما را نشان می دهد.

2. قلمروتان را مشخص کنید

اگر می خواهید فردی قاطع به نظر برسید، پاهایتان را کمی با فاصله قرار بدهید. زنان این حرکت را که به معنای نشان دادن قلمرو است به طور ناخودآگاه در مقابل مردان برای نمایش اعتماد به نفس شان به کار می گیرند. زنان وقتی عجول و دستپاچه هستند می خواهند تا جایی که امکان دارد جای کمتری اشغال کنند. مثلا پاها را روی هم می اندازند، دست ها را به سینه می زنند یا روی مبل یا صندلی می گذارند، اما این نشانه ی ضعف است. باید با اعتماد به نفس وارد جمع شوید، پاهایتان را جمع نکنید، دست به سینه نباشید و شانه هایتان را جمع نکنید. با این حرکات محکم و قدرتمند به نظر می رسید.

زنان موفق چگونه اعتماد به نفس خود را نشان می دهند؟

3. وسایل اضافی با خودتان حمل نکنید

تحقیقات نشان می دهد افرادی که وسایل زیادی چون کیف، کیف دستی، کت، لپ تاپ و ...،  با خود این ور و آن ور می برند بی نظم و فراموشکار به نظر می رسند. پس قبل از ورود به جمع یا قرار ملاقات تنها لوازم ضروری را در کیف دستی تان بگذارید و لباس های اضافی مانند کت را در جایی بگذارید تا مجبور نباشید با خودتان به این جلسه و آن جلسه ببرید.

4. با دستان تان پیکان بسازید

دست ها را در مقابل هم و نوک انگشتان را روی هم قرار بدهید. این اعتماد به نفس شما را نشان می دهد. وقتی قبل از ملاقات یا شرکت در مراسمی این حالت را به خود بگیرید، در خودتان و دیگران اعتماد به نفس ایجاد می کنید.

زنان موفق چگونه اعتماد به نفس خود را نشان می دهند؟

چند پیشنهاد دیگر:

  • پا روی پا انداختن و دست به سینه بودن، نشانه ی این است که حالت تدافعی به خود گرفته اید. حتی ممکن است فرد نچسبی به نظر برسید. شاید برخی ها فکر کنند می خواهید چیزی را پنهان کنید و تمایلی به برقراری ارتباط ندارید. پس در هنگام ارتباط با دیگران مراقب حالت بدن تان باشید و بهترین زبان بدن را به نمایش بکشید.
  • نباید همیشه و در تمام طول مکالمه به طرف مقابل بچسبید. اما در شرایط مناسب با جلوبردن سر و شانه کمی به او نزدیک شوید؛ طوری که طرف مقابل متوجه حرکت تان شود. راست نشستن یا ایستادن نشانه ی اعتماد به نفس است. در موقعیت های رسمی از خمودگی دست بکشید و تنها وقتی می خواهید روی چیزی تاکید کنید کمی سرتان را متمایل کنید.
  • برقراری ارتباط چشمی یکی از نشانه های مهم زبان بدن است. باید بدانید چه وقتی ارتباط چشمی برقرار کنید و چه زمانی دست از این کار بکشید. البته ارتباط چشمی به معنای خیره شدن به طرف مقابل نیست، تنها گاهی خیلی طبیعی به او نگاه کنید.
  • در جلسات گروهی باید به تمام افراد به یک اندازه توجه کنید. نباید این طور به نظر برسد که به برخی بیشتر توجه دارید و از برخی دیگر غافل شده اید.
  • گاهی بهتر است کمی با فاصله بنشینید یا هنگام ایستادن فاصله بگیرید. این کار نشان می دهد تمایل دارید حریم شخصی تان را حفظ کنید و نسبت به خودتان هم حس خوبی دارید.
  • لبخند با خنده متفاوت است. لبخند نشانه ای ملایم است؛ خنده رساتر، محکم تر و بلندتر است. باید با توجه به موقعیت تصمیم بگیرید لبخند بهتر است یا خنده.
  • هیچ وقت سرتان را پایین نیندازید، زیرا این کار بی احترامی یا کمبود اعتماد به نفس شما را نشان می دهد.
  • هنگام صحبت با دیگران کمی شانه هایتان را شل کنید. آرام باشید، تکیه دهید و رها باشید.
  • همیشه آرام و با صدای مناسب حرف بزنید، زیرا تند حرف زدن هیچ نتیجه ای ندارد.

منبع: scienceofpeople

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2019-09-25 16:34:19
دسته بندی ها