10 روش برای وقت گذراندن با فرزندانتان بدون تکنولوژی

22 آبان 1398 - 12:00
مهارت‌های فرزندپروری - 10 روش برای وقت گذراندن با فرزندانتان بدون تکنولوژی
10 روش برای وقت گذراندن با فرزندانتان بدون تکنولوژی
امتیاز مطلب: 65%

در جهان امروز تکنولوژی همه‌جا است. بچه‌ها دیگر بیرون بازی نمی‌کنند در عوض، وقت خود را در مقابل یک صفحه‌نمایش گذرانده و دستان خود را از روی موس‌های پیشرفته‌شان بر نمی‌دارند. زندگی ما بیشتر دیجیتالی شده اما این امر چیز خوبی نیست. صرف بیش‌ازحد زمان برای نشستن جلوی صفحه نمایش باعث می‌شود که بچه‌ها افزایش وزن پیدا کنند، مشکلات مربوط به تمرکز داشته باشند و خواب‌شان ضعیف شود. از سوی دیگر، زمان صرف شده به عنوان یک خانواده بدون تکنولوژی می‌تواند به روابط کمک کند. با وجود این که وقت کافی برای صرف با خانواده  کاهش یافته است، پیوند خانواده هنوز هم اهمیت دارد. در اینجا 10 چیز که می‌توانید با بچه‌های خود بدون نیاز به فناوری وقت بگذرانید را معرفی می‌کنیم. با یوکن همراه باشید.

1. با هم غذا درست کنید

درست کردن غذای خانواده با هم می‌تواند یک حس اتحاد ایجاد کند. بچه‌ها می‌توانند با انجام کارهایی مانند هم زدن دیگ یا شکل دادن گوله‌های گوشت کمک کنند. کودکان دوست  دارند که بخشی از روند درست کردن شام باشند. این یک راه خوب برای مشغول نگه داشتن آنها است و به شما امکان می‌دهد تا با فرزندتان ارتباط برقرار کنید.

•    برای سکوی پرتاب، شما نیاز به پیچ گوشتی، پیچ بلند و یک تکه چوب دارید. ایجاد سکوی پرتاب کاری آسان است. پیچ را در چوب قرار دهید. سپس چوب پنبه را روی پیچ بچرخانید. اطمینان حاصل کنید که چوب پنبه به راحتی به بطری برسد.

وقت گذرانی با فرزند - پختن غذا

•    سرکه را داخل بطری قرار دهید. پودر جوش شیرین را سریعا داخل بطری بریزید. پنبه را داخل بطری قرار دهید و آن را برگردانید. جوش شیرین و سرکه با هم مخلوط می شوند. این باعث می شود که بطری چندین متر در هوا پرواز کند.

2. دوچرخه‌سواری

به یک ماجراجویی دوچرخه‌سواری در محله خود یا مسیر مخصوص دوچرخه‌سواری بروید. در نظر گرفتن زمان برای ورزش به عنوان یک خانواده به شما کمک خواهد کرد که تناسب‌اندام خود را حفظ کنید و همچنین اجازه می‌دهد فرزندان شما از خارج از منزل لذت ببرند. هنگام انتخاب دوچرخه تاشو یا هر نوع دوچرخه دیگر که در دسترس هستند، اندازه و ترجیح فرزندتان را در نظر بگیرید.

3. یک آزمایش علمی انجام دهید

هیچ چیز بهتر از منفجر کردن وسایل نیست و بچه‌ها  دوست دارند زمانی که چیزها منفجر می‌شوند. یکی از ساده‌ترین آزمایش‌های علمی، واکنش سرکه و جوش‌شیرین است. به یاد داشته باشید که این فعالیت در فضای باز باید انجام گیرد. برای انجام این کار، شما نیاز به یک بطری نوشابه 2 لیتری، سرکه و جوش‌شیرین دارید.

آزمایش علمی - وقت گذرانی فرزند بدون تکنولوژی

4. بازی‌های تخته‌ای خانوادگی بازی کنید

داشتن بازی خانوادگی هفتگی می‌تواند به نزدیک شدن خانواده‌ها کمک کند. این یک فعالیت عالی است اگر شما بچه‌هایی دارید که کمی بزرگ‌تر هستند و به جای اجازه دادن به آنها برای بازی با گوشی یا کامپیوتر خود در تمام طول روز جایگزین مناسبی است. اگر هیچ بازی تخته‌ای ندارید، می‌توانید آنها را از دوستان خود قرض بگیرید یا گاهی اوقات کتابخانه‌ها بعضی از آنها دارند.

5. بادبادک هوا کنید

پرواز بادبادک در روزهای بادی می‌بایست چیزی باشد که هر کودک تجربه کرده است. شما می‌توانید آن را خودتان بسازید یا از فروشگاه بخرید. در هر صورت، فرزند شما با شما در خارج از منزل وقت می‌گذراند.

6. کتاب  بخوانید

برای بچه‌های کوچک خود بخوانید. آنها شنیدن صدای شما را دوست خواهند داشت و این گونه با شما وقت می‌گذرانند. شما می‌توانید آنها را به یک کتابخانه محلی ببرید و اجازه دهید کتاب‌ها را خودشان انتخاب کنند.

کتاب خواندن - وقت گذرانی با فرزند

7. هنر و کاردستی

در یک روز بارانی، ماندن در خانه معمولاً به معنای نشستن در مقابل تلویزیون است. در این روزها، به جای این کار، یک پروژه کاردستی انجام دهید. سطح سن فرزندانتان تعیین می‌کند که چه پروژه‌ای باید انجام شود. چیز ساده‌ای مانند ساخت جواهرات یا خیاطی می‌تواند ساعت‌ها سرگرم کننده باشد.

8. ساخت حباب

بازی با حباب می‌تواند یک فعالیت سرگرم‌کننده در تابستان باشد. آب و صابون را با هم مخلوط کنید و حباب به شکل‌های مختلف ایجاد کنید. در حیاط خود اینکار را انجام دهید و برای حباب حتی بزرگتر و سرگرم‌کننده‌تر استخر کوچک و یک حلقه داشته باشید.

9. رفتن به باغ‌وحش

برای دیدن همه حیوانات یک سفر روزانه به باغ وحش داشته باشید. قدم زدن در اطراف به آنها فرصتی برای ورزش می‌دهد. به علاوه، آنها می‌توانند تمام حیوانات موردعلاقه خود را از نزدیک ببینند. شما همچنین می‌توانید موزه‌های باغ‌وحش را ببینید.

رفتن به باغ وحش - وقت گذرانی با فرزند

10. ساخت یک قلعه

در روزهایی که برای بیرون رفتن بیش‌ازحد سرد است یک قلعه در خانه بسازید. کودکان در تمام سنین دوست دارند قلعه بسازند. شما می‌توانید با پارچه چادر بسازید یا با جعبه‌های مقوایی یک قلعه ایجاد کنید. اجازه دهید فرزند شما در ساخت قلعه خود خلاق باشد.

 

منبع: Lifehack

نویسنده مطلب
نگار بخش‌زاده - نگار بخش‌زاده
متولد ۱۳۷۶، دانشجوی مقطع کارشناسی رشته‌ی زبان و ادبیات انگلیسی دانشگاه گیلان، علاقمند به یادگیری زبان‌های خارجی و مقالات حوزه موفقیت

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-02-10 17:32:26
دسته بندی ها