پرورش یک کتاب خوان در عصر دیجیتال

24 آبان 1398 - 12:00
مدیریت شخصی - پرورش یک کتاب خوان در عصر دیجیتال
پرورش یک کتاب خوان در عصر دیجیتال
امتیاز مطلب: 89%

خواندن برای و با فرزندتان یکی از بهترین کارهایی است که می‌توانید برای آنها انجام دهید. این کار مغز را تمرین می‌دهد و در یادگیری، به خاطر سپردن، برهان سازی و توجه کردن به آن‌ها کمک می‌کند. با وقت گذراندن بیشتر جلوی صفحه نمایش (هم پدر مادرها و هم بچه‌ها) چگونه می‌توانیم اطمینان حاصل کنیم که یک کتاب‌خوان پرورش می‌دهیم؟ با یوکن همراه باشید.

1. تربیت کتاب‌خوان از زمان تولد

برای کودک خود، زود و اغلب کتاب بخوانید. لازم نیست که با تولستوی شروع کنید. هنگامی‌که آنها خیلی کوچک هستند، فقط شنیدن صدای شما تسکین‌دهنده است و به آنها کمک می‌کند تا ریتم، انعکاس و تن را یاد بگیرند. خواندن را به بخشی از روال خود قبل از خواب و یا در طول غذا خوردن تبدیل کنید. این امر پایه‌ای برای خواندن به عنوان یک تجربه لذت‌بخش در طول عمر ایجاد می‌کند.

پرورش کتاب خوان - تربیت از زمان تولد

2. کتاب‌ها بر علیه صحفه نمایش

تربیت یک کتاب‌خوان لزوماً به معنی از بین بردن زمان صفحه نمایش نیست، بلکه به این معنی است که کودکان را تشویق کنید تا راه‌های زیادی پیدا کنند که خواندن می‌تواند زندگی آنها را غنی کند. بعضی از بچه‌ها این کار را با کتاب انجام می‌دهند و دیگران در کتاب‌های کمیک یا بازی‌های ویدئویی ارزش پیدا می‌کنند. چ

هر کودک متفاوت است، بنابراین به جای ممنوعیت تبلت یا گوشی هوشمند، فرصتی برای زمان صحفه نمایش مثبت ایجاد کنید که تجربیات یادگیری کودک شما را تقویت می‌کند. کتاب‌ها و زمان صفحه نمایش مجبور نیستند به طور متقابل منحصر به فرد باشند و واقعیت این است که این نسل دارای ابزارهای اضافی است که ما نداشتیم، پس چرا از آنها به نفع خود استفاده نکنند؟

3. ویدیوهای خواندن 

اگر شما بچه‌های کوچک دارید، تماشای ویدیوهای خواندن یک فعالیت سرگرم کننده برای انجام دادن با یکدیگر است. حتی ممکن است برخی از کتاب‌های کودکی مورد علاقه خود را آنلاین پیدا کنید. یوتیوب کودکان انتخاب بزرگی از این فیلم‌ها دارد، بعضی‌ها با تصاویری از کتاب‌های واقعی هستند و برخی از آنها مانند نسخه‌های متحرک کتاب است. ویدیوهای خواندن  برای بچه‌هایی که نیاز به تحریک دارند، مناسب هستند.

4. برنامه‌های سوادآموزی

بازی می‌تواند یک راه فوق‌العاده برای انگیزه دادن به کودک شما باشد، حتی اگر می‌خواهید برای خواندن به آن‌ها انگیزه بدهید. اگر فرزند شما در آیپد خود وقت تلف می‌کند به جای آن می‌تواند با انجام بازی‌هایی واژگان یاد بگیرد یا مهارت‌های املا خود را بهبود بخشد. برنامه‌هایی مانند ABC Kids به کودکان کمک می‌کنند تا ارتباط بین نامه‌های نوشته شده و زبان گفتاری را درک کنند.

پرورش یک کتاب خوان - برنامه کتاب خوانی

5. به کتابخانه آنلاین بروید

کتابخانه‌ها راهی مناسب برای داشتن مجموعه کتاب کودکان (به صورت رایگان) هستند و به آنها کمک می‌کند تا موضوعات جدید یا نویسندگانی را که ممکن است دوست داشته باشند پیدا کنند.  اگر شما وقت ندارید هر هفته یک سفر به کتابخانه داشته باشید کتابخانه آنلاین برایتان مفید خواهد بود و داشتن چندین کتاب الکترونیکی در گوشی‌های هوشمند خود می‌تواند تنها چیزی باشد که برای سرگرم کردن بچه‌های بی قرار خود به آن نیاز دارید. از کتابخانه محلی خود بپرسید که آیا مجموعه دیجیتال دارند یا خیر.

خواندن بخش مهمی از پرورش یک کودک هوشمند و با اعتماد به نفس است. خواندن با و برای کودک به آنها کمک می‌کند تا مهارت گوش دادن، زبان و مهارت‌های شناختی را توسعه دهند که در تمام عمر همراه آن‌ها خواهد بود. زمانی را برای یافتن بهترین راه برای جذب خواننده کوچک خود چه کتاب‌هایی با تصاویر جسورانه چه کتاب‌های الکترونیک تعاملی باشد صرف کنید.


منبع: Lifehack
 

نویسنده مطلب
نگار بخش‌زاده - نگار بخش‌زاده
متولد ۱۳۷۶، دانشجوی مقطع کارشناسی رشته‌ی زبان و ادبیات انگلیسی دانشگاه گیلان، علاقمند به یادگیری زبان‌های خارجی و مقالات حوزه موفقیت

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-02-22 18:23:44
دسته بندی ها