4 روش برای باانگیزه نگه داشتن کارکنان در تعطیلات

16 مرداد 1399 - 6:00
رفتار سازمانی - 4 روش برای باانگیزه نگه داشتن کارکنان در تعطیلات
4 روش برای باانگیزه نگه داشتن کارکنان در تعطیلات
امتیاز مطلب: 76%

با رسیدن  تعطیلات، کسب‌و‌کارها در همه جا کند می‌شوند یا حتی به مرز توقف می‌رسد. این هم خوب است و هم بد. بیشتر خوب است زیرا لحظاتی که در آن احساس عمومی مهربانی تقریباً قلب همه را فرا می‌گیرد نادر هستند. با انگیزه نگه داشتن کارکنان در طول تعطیلات مانند تلاش برای مانع شدن یک گرسنه از فکر کردن به غذا است. حواس پرتی ها برای نادیده گرفتن بیش از حد قدرتمند هستند. به همین دلیل، می‌تواند مانند یک جنگ به نظر برسد. متمرکز و فعال نگه داشتن کارکنان در زمان تعطیلات یک نبرد است، اما نبردی قابل پیروزی. با یوکن همراه باشید تا چندین راه برای حفظ انگیزه کارکنان و فعال نگه داشتن آن‌ها در طول فصل شلوغ تعطیلات را با شما به اشتراک بگذاریم.

1. در مورد مأموریت خود پرشور بمانید

اگر در شناسایی و انتقال مأموریت شرکت و تبدیل آن به یک ماجراجویی هیجان انگیز برای همه کارکنان موفق بوده‌اید، پس این بهترین ابزار شماست. در حقیقت، اگر کار و مأموریت به اندازه کافی جذاب باشد، فعالیت‌های تعطیلات ممکن است به عنوان یک حواس پرتی ناخواسته برای تیم شما تلقی شود.

کلید این نیست که مأموریت را تقویت کنید. در عوض، آن مأموریت را به گونه‌ای به کارکنان منتقل کنید که در چشمشان ارزش دنبال کردن را داشته باشد. با اجازه ندادن به کارکنان برای فراموش کردن هدف مشترک، آن‌ها را در مورد آن درگیر و هیجان زده نگه دارید.

4 روش برای باانگیزه نگه داشتن کارکنان در تعطیلات

2. پاداش‌ بدهید

بعضی از کارکنان بر اساس قرارداد خود باید در طول تعطیلات کار کنند و برخی نیز مجبور نیستند. کسانی که باید کار کنند ممکن است احساس دلسردی و بی ‌انگیزگی داشته باشند.

اگر چه بسیاری از شرکت‌ها «پاداش آخر سال» را به همه کارکنان پرداخت می‌کنند، برخی فقط به کسانی که در تعطیلات کار می‌کنند، این پاداش را می‌دهند. هدف از پاداش  این است که کسانی که بیشترین احتمال حواس پرتی را دارند  نگه داریم.

همین‌طور به کسانی که در تعطیلات کار می‌کنند،  پس از تعطیلات زمانی برای استراحت بدهید. هدف این است که با از بین بردن واکنش‌های منفی به کارهای تعطیلات، آن‌ها را از نابود کردن روحیه سایر کارکنان باز دارید.

3. جشن‌ها را زمان‌بندی کنید

دورهمی‌ها و جشن‌های دفتری می‌توانند برگزار شوند اما این جشن‌ها نباید ساعات اداری را مختل کنند. برای رویدادهای گروهی یا کوچک، مدیران را تشویق کنید تا آخر وقت آن را برگزار کنند. زیرا انرژی کارمندان و تمرکزشان به هر حال در پایان روز کاهش می‌یابد.

رویدادهای بزرگ‌تر در سطح شرکتی را پس از ساعت کاری برگزار کنید. تا آنجا که می‌توانید کارمندان کمی را در آماده‌سازی مشارکت دهید. این باعث می‌شود هرکس بدون اینکه از وظایف روزانه خود دور شود، جشن بگیرد.

4 روش برای باانگیزه نگه داشتن کارکنان در تعطیلات

4. روحیه را حفظ کنید

مهم‌تر از همه، روحیه خود و مدیران را در تمام طول سال حفظ کنید. بنا بر گفته‌ی دیکنز:

آغاز فصل را در قلب خود قدر بدانید و سعی کنید آن را تمام سال نگه دارید.

هنگامی که رهبری شما در تمام طول سال با روحیه‌ی خوب همراه است، مضرات تعطیلات کمتر نمایان می‌شود زیرا ماهیت شرکت شما در کل سال هستند. آنچه که کارکنان شما در میان هر حقوق تجربه می‌کنند را بسازید و در تمام طول سال می‌توانید حواس پرتی‌ها را از بین ببرید.

 

منبع: Lifehack

 

نویسنده مطلب
نگار بخش‌زاده - نگار بخش‌زاده
متولد ۱۳۷۶، دانشجوی مقطع کارشناسی رشته‌ی زبان و ادبیات انگلیسی دانشگاه گیلان، علاقمند به یادگیری زبان‌های خارجی و مقالات حوزه موفقیت

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-08-02 17:07:14
دسته بندی ها