چند راه حل خوب برای اینکه روابط خوبی با همسرتان داشته باشید!

11 بهمن 1399 - 11:00
انگیزشی - چند راه حل خوب برای اینکه روابط خوبی با همسرتان داشته باشید!
چند راه حل خوب برای اینکه روابط خوبی با همسرتان داشته باشید!
امتیاز مطلب: 98%

هر چیزی در زندگی بر پایه ی منطق است. علت، معلول را بوجود می آورد. تلاش باعث دست یابی به اهداف می شود. لاغری نتیجه ی دست کشیدن از شیرینی هاست. درآمد بالا با بهبود مهارت ها محقق می شود. تجربیات نو حاصل سفر به سرزمین های ناشناخته است؛ اما برای بهتر شدن روابط مان چه کاری انجام دهیم؟ در این مورد، بیشتر سهل انگاری می کنیم و منتظر می مانیم تا روابط مان خود به خود بهتر شوند؛ اما اگر اراده ی کافی دارید، باید یاد بگیرید مهربان تر و عاشقانه تر رفتار کنید. با یوکن همراه باشید تا به شما بگوییم چطور احساسات تان را تقویت کنید و یک رابطه ی ایده آل داشته باشید.

1. خاطرات شاد را زنده کنید

گاهی هر چه زمان می گذرد، اشتیاق و توجه ما نیز کمتر می شود. در روزهای ابتدایی ازدواج، رابطه مان سرشار از محبت و بخشش است اما به مرور این احساسات کمرنگ تر می شود. اکنون زمان آن فرارسیده تا احساسات را به رابطه مان برگردانیم. به یاد آوردن خاطرات شیرین، به شما کمک می کند تا عشق خود را همانند روزهایی که تازه عاشق او شده بودید، ببینید.

چند راه حل خوب برای اینکه روابط خوبی با همسرتان داشته باشید!

2. خواسته هایتان را به زبان بیاورید

هر چه از زندگی مشترک می گذرد، انتظارمان از شریک زندگی بیشتر و بیشتر می شود، طوری که می خواهیم همه چیز را درباره ی ما بداند و خواسته هایی را که به زبان نمی آوریم، برآورده کند. پس بدون اینکه درمورد خواسته های خود چیزی گفته باشیم، خود را لایق برخی واکنش ها از سوی او می دانیم. حالا اگر واکنش مورد انتظار را دریافت نکنیم، فکر می کنیم معشوق مان، بی محبت است و عشقی به ما ندارد. در همین جاست که یک رابطه از هم می پاشد؛ اما می توان این مشکلات را به آسانی حل و فصل کرد. تنها باید خواسته های خود را به زبان بیاورید. مطمئن باشید با بازخورد خوبی مواجه خواهید شد.

3. هرگز نپرسید «امروز چگونه گذشت؟»

هر بار این سوال را از شریک زندگی تان می پرسید باید انتظار پاسخی کسل کننده نیز داشته باشید: «خوب بود، تو چیکار کردی؟» این سوال و پرسش هیچ کمکی به نزدیک شدن ما به هم نخواهد کرد. حتی ممکن است رابطه مان را خراب کنیم و به سمت روزمرگی برویم. بهتر است وقتی همسرتان به خانه می آید از او سوالات هیجان انگیز بپرسید؛ مثلا «امروز ، سرکارت جالب بود؟»، «اخیرا اتفاق خنده داری برایت رخ داده؟»، «اخبار امروز را شنیدی؟»، «امروز چیزی توجه ات را جلب کرده؟» با این سوالات انتظار پاسخی جالب و هیجان انگیز را داشته باشید و از صمیمیت مکالمات خود لذت ببرید.

چند راه حل خوب برای اینکه روابط خوبی با همسرتان داشته باشید!

4. اطلاعات لازم را درباره همسرتان به دست آورید

از علایق، سلیقه و عادت های معشوق خود چه می دانید؟ آیا می دانید چه چیزی باعث خوشحالی شریک زندگی تان می شود؟ در این باره از او سوال بپرسید. حتی بهتر است در موقعیت ها و سرگرمی های مختلف به واکنش هایش دقت کنید. باید برای شاد کردن محبوب خود اطلاعات کافی در اختیار داشته باشید.

5. جذاب و خواستنی باشید

خیلی از افراد "خواستنی بودن" را به روابط زناشویی منحصر می کنند، اما منظور ما این است که در کارهای روزمره نیز جذاب و خواستنی باشید. شاید همسرتان از آواز خواندن شما حین ظرف شستن، لذت می برد، اما تمایلی ندارد شما را با ماسکِ صورت ببیند. هر دو طرف باید مراقب واکنش های طرف مقابل نسبت به ظاهر و اعمال خود باشید. پس زمانی را به صحبت کردن درباره ی آنچه شما را سر ذوق می آورد اختصاص دهید. به سرگرم شدن یکدیگر کمک کنید و الهام بخش هم باشید.

چند راه حل خوب برای اینکه روابط خوبی با همسرتان داشته باشید!

6. خلاقیت به خرج دهید

جاهایی که می تواند آخر هفته خوبی برایتان بسازد، ایده هایی که قرارهای شما را رمانتیک و جذاب می کند و ایده های رایگانی که می توانید به صورت آنلاین پیدا کنید. از خلاقیت خود استفاده کنید و بهترین لحظات را در کنار همسرتان داشته باشید.

7. از مشکلات دوری کنید

استرس در زندگی امروز روی بهترین روابط هم تاثیر می گذارد. به همین خاطر است که وقتی با معشوق خود هستید باید مراقب باشید از نگرانی ها و مشکلات دور بمانید. سعی کنید بدون هیچ تظاهری، به آنچه همسرتان می گوید خوب گوش کنید. از انجام کارهای مشترک لذت ببرید. به علاقه مندی های همسرتان توجه کنید. نمی توانید از مشکلات مربوط به شغل تان جلوگیری کنید اما می توانید روشی برای مقابله با آنها پیدا کنید.

چند راه حل خوب برای اینکه روابط خوبی با همسرتان داشته باشید!

8. دست از دعوا و مشاجره بکشید

وقتی به قدری ناراحت هستید که هر لحظه ممکن است منفجر شوید و شریک زندگی تان را بکویید، به خودتان بگویید قبل از اینکه روابط خدشه دار شود، مشاجره را تمام کن! سپس به خودتان استراحت دهید؛ مثلا به همسرتان بگویید مشاجره را ده دقیقه دیگر یا در روز دیگری ادامه می دهیم. این وقفه، تنش های احساسی را کم می کند و باعث می شود در آرامش راهی برای مشکل خود پیدا کنید.

9. احساسات واقعی خود را ابراز کنید

در اغلب اوقات تنها مراقب هستیم سطح بالایی از احساسات مانند رضایت یا خشم را نشان دهیم. در واقع، واکنش نهایی خود را نسبت به یک موضوع نشان می دهیم؛ اما هر احساساتی ارزش ابراز شدن را دارد، همان احساساتی که خط فکری و احساسی شما را به شریک زندگی تان نشان می دهند. این احساسات شامل شادی، رضایت، تنهایی و ... است.

چند راه حل خوب برای اینکه روابط خوبی با همسرتان داشته باشید!

10. با تمام وجودتان عذرخواهی کنید

عذرخواهی صادقانه نقش مهمی در روابط دارد، اما باید از صمیم قلب باشد. وقتی باید عذرخواهی کنید که خطای خود را بپذیرید و راه حلی برای جبران آن داشته باشید. یادتان باشد صداقت بسیار مهم است؛ زیرا حقیقت است که باعث می شود شریک زندگی تان شما را درک کند و واقعا ببخشد.

منبع: brightside

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2021-01-30 01:16:53
دسته بندی ها