چطور از دوستی معمولی بگذریم و به طرف مقابل مان ابراز علاقه کنیم؟

26 مهر 1398 - 4:00
مدیریت شخصی - چطور از دوستی معمولی بگذریم و به طرف مقابل مان ابراز علاقه کنیم؟
چطور از دوستی معمولی بگذریم و به طرف مقابل مان ابراز علاقه کنیم؟
امتیاز مطلب: 98%

اغلب افراد از ابراز عشق به طرف موردعلاقه شان می ترسند، به طوری که تاریخچه اقدامات رمانتیک خیلی از ما شبیه تراژدی های شکسپیر است. در هر صورت، باید تمام سعی تان را بکنید و حرف دلتان را بزنید. با یوکن همراه باشید تا به شما بگوییم چطور به فرد موردنظرتان ابراز علاقه کنید!

اینکه به طرف مقابل تان بگویید به دنبال رابطه ای فراتر از دوستی معمولی هستید، شاید کمی سخت و دلهره آور باشد. حتی ممکن است در این لحظه های حساس، قلب تان تندتر بزند و احساس کنید می خواهید پا به فرار بگذارید؛ اما فرار کردن هیچ فایده ای ندارد و شما را به نتیجه ی دلخواه نمی رساند و حتی باعث نمی شود رابطه ای موفق شکل بگیرد.

در ادامه ی مقاله، به شما می گوییم چطور با 12 گام ساده به فرد موردنظرتان ابراز عشق و علاقه کنید:

1. در فرصت مناسب ابراز علاقه کنید

باید به دنبال بهترین فرصت برای ابراز علاقه باشید، مثلا صحبت در این باره در جلسه‌ی کاری چندان خوشایند نیست. برای این منظور باید هر دویتان در آرامش و خلوت باشید. خیلی بهتر است که هنگام نوشیدن قهوه، پیاده روی یا تماشای فیلم ابراز علاقه کنید و صحبت‌های جدی‌تری داشته باشید. پس ببینید چه زمانی و کجا حال و روز هر دویتان خوب است و همان جا برای ابراز علاقه اقدام کنید.

چطور از دوستی معمولی بگذریم و به طرف مقابل مان ابراز علاقه کنیم؟

2. خیلی دست دست نکنید

نباید خیلی منتظر بمانید تا فرصت ایده‌آلی برای ابراز علاقه فراهم شود. پس به نفع‌تان نیست از تمام فرصت‌ها به بهانه‌ی رسیدن به فرصت بهتر بگذرید. مطمئنا ابراز علاقه در فرصتی که به نظر مناسب می آید، بهتر از صبر کردن برای موقعیتی است که شاید هرگز از راه نرسد.

3. بیش از حد موقعیت را رمانتیک نکنید

شاید قلب‌تان تندتر بزند، پیشانی‌تان عرق کند و آدرنالین در رگ‌هایتان جاری شود. حقیقت این است، هجوم احساسات زمانی که می‌خواهید به کسی ابراز عشق و علاقه کنید، بسیار زیاد است؛ اما باید کمی خودتان را کنترل کنید.

چطور از دوستی معمولی بگذریم و به طرف مقابل مان ابراز علاقه کنیم؟

4. خیلی داستان پردازی نکنید

داستان‌ها فرهنگ و زندگی ما را تشکیل می‌دهند و ما با آنها بزرگ شده ایم. با تکیه بر داستان‌ها درک بهتری از زندگی‌مان خواهیم داشت و می‌توانیم هرآنچه برایمان مهم است و نوع واکنش به آنها را بشناسیم.

ممکن است عاشق شوید، ازدواج کنید و سالیان سال عاشقانه در کنار هم بمانید، شاید هم رابطه‌تان به جدایی برسد. حتی ممکن است دلتان پیش کسی گیر کند و او قلب‌تان را بشکند، یا شاید هم شما دل طرف مقابل‌تان را بشکنید.

مهم این است، هیچ یک از این داستان‌ها اهمیت ندارند؛ زیرا هیچ‌یک تاکنون اتفاق نیفتاده‌اند. آنچه مهم است انتخاب شماست.

5. انگیزه هایتان را درنظر بگیرید

فکر می‌کنید دلیل علاقه‌تان به طرف مقابل چیست؟ آیا با دیدن او، شعله‌ی عشق‌تان فوران می‌کند؟ یا به این خاطر که با وجود او زندگی‌تان معنای بهتری دارد؟ یا به دلیل اینکه بودن با او منافعی برایتان دارد؟ در هر صورت اگر بدانید انگیزه تان از ابراز علاقه به طرف مقابل چیست زمان ابراز علاقه بهتر می‌توانید اوضاع را مدیریت کنید.

چطور از دوستی معمولی بگذریم و به طرف مقابل مان ابراز علاقه کنیم؟

6. قبول کنید ابراز علاقه کار چندان ساده ای نیست

ابراز علاقه به کسی که دوستش دارید کار آسان و بدون زحمتی نیست. برای اینکه علاقه خود را ابراز کنید، باید از منطقه‌ی امن‌تان خارج شوید و رازتان را فاش کنید، پس باید دست به ریسک بزنید. 

نباید اجازه دهید سختی‌های راه مانع ابراز علاقه‌تان شود. شما احساس آسیب‌پذیری می‌کنید و این اصلا احساس خوشایندی نیست اما چاره‌ای هم ندارید پس ریسک کنید و احساسات خود را بروز دهید.

7. مضطرب بودن به معنای نداشتن اعتماد به نفس کافی نیست

به خاطر اضطراب و نگرانی که دچارش هستید، کاملا طبیعی است فکر کنید آمادگی لازم برای ابراز علاقه و قدم پیش گذاشتن را ندارید. گاهی به قدری مضطرب و نگران هستید که یادتان می رود چقدر قدرتمند و با اعتماد به نفس هستید.

نگرانی و اضطرابی که حس می‌کنید نشان می‌دهد کاری که انجام می‌دهید، برایتان بسیار مهم است. پذیرش اینکه با توجه به تجربه‌تان می‌توانید در این‌باره تصمیم گیری کنید، نشانه‌ی اعتماد به نفس بالای شماست.

چطور از دوستی معمولی بگذریم و به طرف مقابل مان ابراز علاقه کنیم؟

8. درمورد مساله ای صحبت کنید

شاید گفتن این توصیه خیلی تکراری و پیش پا افتاده باشد، اما باید بپذیرید رابطه با حرف‌های مشترک تقویت می‌شود؛ خصوصا در ابتدای رابطه!

می توانید درباره خودتان صحبت کنید، از آرزوهایتان بگویید یا خاطره‌ای تعریف کنید. حرف زدن درباره چیزهایی که به طرف مقابل ارتباط دارد هم مناسب است، برای مثال صحبت درباره ی یک کتاب، مکان یا آهنگی که فکر می کنید موردعلاقه ی او نیز هست.

حرف زدن درباره موضوعاتی که به آنها واقف هستید، به شما کمک می کند حرف‌هایتان مصنوعی به نظر نرسند و رابطه‌ی بهتری برقرار کنید. همچنین می توانید احساس تان را در موارد خاص با او در میان بگذارید.

9. با داشتن اعتماد به نفس کافی، چطور می‌توانید این کار را انجام دهید؟

وقتی دست و پایتان می‌لرزد و فکر می‌کنید اعتماد به نفس کافی ندارید، موارد سخت قبلی که به خوبی از پس آنها برآمدید را یادآوری کنید.

وقتی خود را در بهترین موقعیت تجسم می‌کنید، انرژی و هیجانی در شما به جریان می افتد که کارها را بسیار ساده تر جلوه می دهد. پس به اینکه می توانید این کار را به انجام برسانید یا نه، فکر نکنید، تنها انجامش دهید. درباره باید یا نبایدِ این کار تردید نکنید، بلکه اقدام کنید.

شما همیشه با اعتماد به نفس هستید، تنها گاهی این را به خودتان یادآوری کنید. مسئله این نیست که به قدر کافی لایق و ارزشمند هستید، قبول کنید بدون شک شایسته و سزاوارید.

چطور از دوستی معمولی بگذریم و به طرف مقابل مان ابراز علاقه کنیم؟

10. از آنچه نمی‌دانید واهمه نداشته باشید

هر چقدر هم از طرد شدن بدتان بیاید، باز باید این حقیقت تلخ را بپذیرید که ممکن است دست رد به سینه تان بزنند.

پذیرش این حقیقت که شاید فرد مقابل پاسخ منفی بدهد، درخواست‌تان برای قرار ملاقات را نپذیرد، آنقدر وحشتناک است که ممکن است باعث سست شدن و عقب‌نشینی‌تان شود. باید به این باور برسید که طرف مقابل‌تان می‌تواند هر تصمیمی برای آینده‌اش بگیرد و پاسخ منفی او به معنی بی‌ارزشی یا نالایق بودن شما نیست بلکه به موقعیت، تجربه و تصمیم او برای آینده‌اش مربوط است.

از اینکه فرد موردنظر قبول‌تان نکند نترسید، بلکه در این مواقع از ریسک نکردن خود بترسید.

11.  مراقب کلماتی که به زبان می‌آورید باشید

بدون شک در این موقعیت خاص می‌خواهید بهترین جملات و کلمات را به کار ببرید؛ اما همان‌طور که بهترین زمان وجود ندارد، چیزی با عنوان «بهترین جمله یا کلمه» هم وجود ندارد. نیاز نیست جملاتی همانند فیلم‌های هالیوودی به زبان بیاورید و به طرف مقابل تان بگویید: «تو باعث کامل شدن من می‌شوی» یا «تو باعث می‌شی من آدم بهتری باشم»! تنها کافی است بدون نگرانی و لکنت حرف بزنید و به چیزی که به زبان می آورید اطمینان کنید.

چطور از دوستی معمولی بگذریم و به طرف مقابل مان ابراز علاقه کنیم؟

12. قضیه را پیچیده نکنید

شاید بخواهید در زمانی خاص مکان را چنان آماده کنید که ابراز علاقه برایتان ساده‌تر شود اما تمام این وسواس‌ها و انتظارات تنها کار را پیچیده‌تر می‌کند.

نباید مساله را بیش از اندازه پیچیده کنید و حرف‌تان را به مجموعه‌ای از بایدها وابسته کنید. خیلی با خودتان درگیر نشوید. شاید جمله‌ای ساده مانند «موافقی فردا با هم به کافی‌شاپ برویم؟» تمام آن چیزی باشد که برای ابراز علاقه به فرد موردنظرتان نیاز دارید. پس به جای پیچیدگی در ابراز علاقه، به دنبال آرامش و سادگی باشید.

مهم این است در پایان روز چه حسی نسبت به خودتان دارید: آیا می‌خواهید فردی باشید که به خاطر ترس از شکست یا دیگر پیامدها از ریسک کردن می‌ترسد یا آدمی که از هیچ چیز واهمه ندارد زیرا می خواهد بهترین نتیجه را بگیرد؟

منبع: lifehack

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2019-10-05 14:50:34
دسته بندی ها