راهنمای کامل تبدیل شدن به یک تاجر

12 شهریور 1400 - 11:00
کار آفرینی - راهنمای کامل تبدیل شدن به یک تاجر
راهنمای کامل تبدیل شدن به یک تاجر
امتیاز مطلب: 99%

آیا می خواهید یک تاجر موفق باشید؟ اغلب، فقدان دانش یا اعتماد به نفس ریشه‌ی شکست در زندگی است. بنابراین، تصور کنید که اگر در این دو حوزه مشکلی نداشته باشید چقدر به موفقیت نزدیک‌تر خواهید شد. آیا دیدگاه و باور شما در توانایی‌تان، موفقیت در هر چیزی را امکان‌پذیر می‌کند؟ در این مقاله 15 نکته ساده که نظر شما نسبت به خودتان را تغییر می‌دهد معرفی می‌کنیم. با انجام این کارها، عبور از موانع یا مشکلات شخصی که ممکن است شما را در کسب‌و‌کارتان عقب نگه دارد آسان‌تر می‌شود.

آیا برای موفقیت آماده هستید؟ پس با یوکن همراه باشید. با استفاده از این راهنما، نه تنها تبدیل شدن به یک تاجر موفق را آسان تر خواهید دید، بلکه فرد موفق‌تری نیز خواهید شد.

1. پایه‌ی خود را قوی بسازید

یک تاجر موفق باید پایه‌ای قوی داشته باشد. پایه‌ای قوی منجر به عزم و استقامت می‌شود که در رسیدن به موفقیت ضروری است. پایه‌ی قوی شما را از تسلیم شدن هنگامی که شرایط سخت می‌شود باز می‌دارد. علاوه‌براین، شما را به جلو هل می‌دهد، حتی زمانی که دیگران در جای خود در جا می‌زنند.

هیچ تاجری بدون داشتن پایه‌ای قوی موفق نمی‌شود. به گذشته خود نگاهی بیاندازید. به زمانی فکر کنید که این پایه تأثیر مثبت بر آنچه پس از آن اتفاق افتاد، گذاشت. از آنجایی که قبلاً به شما کمک کرده است، مسیر ذهنی قوی در ذهن شما به وجود می‌آورد که هر چه نتایج بیشتری ببینید رشد می‌کند.

پایه‌ی درونی خود را بشناسید، این امر به شما انگیزه می‌دهد. شما را به جلو می‌برد و الهام‌بخش شما برای رسیدن به اهدافتان است. قدرت‌ها و استعدادهای درونی منحصر‌به‌فرد شما را افزایش می‌دهد.

راهنمای کامل تبدیل شدن به یک تاجر

2. برای کاهش ترس خود کار کنید

ترس می‌تواند همه چیز را نابود کند، نه فقط تجارت و کسب‌و‌کار شما. ترس شما را فلج می‌کند، روش تفکرتان را تغییر می‌دهد، توانایی شما در انجام اقدامات صحیح را به چالش می‌کشد. بینش شما را کور می‌کند که برای موفقیت ضروری است. علاوه بر این، مانع ریسک کردن شما که عامل پیشرفتتان است می‌شود.

در مورد ترس‌های خود و جایی که از آن نشات می‌گیرند فکر کنید. اغلب، این ترس فقط یک توهم یا نشانه‌ای از یک باور یا تفکر غلط است.

آیا توجیه شده است؟ از شما محافظت می‌کند؟ مانع شما می‌شود؟ سعی کنید ترس خود را درک کنید و دلیل آن‌ را بیابید تا بتوانید قدرتش را رفع کنید. همان‌طور که ریچارد برانسون در سال 2015 گفت:

غلبه بر ترس اولین گام موفقیت برای کارآفرینان است.

این ترس‌ها را شناسایی کرده و اعتماد‌به‌نفس خود را در این مناطق حتی با گام‌های کوچک بسازید. با اعتماد‌به‌نفس بیشتر، قدرت ترس شما تضعیف خواهد شد.

به یاد داشته باشید استرس مثبت وجود دارد، استرس مثبت به شما می‌گوید، «بلند شوید و کارتان را انجام دهید» و استرس منفی مانع پیشرفت شما می‌شود. از استرس مثبت خود استفاده کنید و بر روی از بین بردن ترس خود کار کنید.

3. آینده خود را به صورت روزانه تجسم کنید

آیا در مورد آینده‌ی خود رویا‌پردازی می‌کنید؟ تجسم کردن اهداف، تبدیل آن به واقعیت را ساده‌تر می‌کند. اما از فکر کردن در مورد خانه‌ی بزرگ یا تعطیلات لوکس اجتناب کنید. در عوض، چشم‌اندازهای معقول و قابل‌دسترس داشته باشید. همچنین، آن‌ها را به وضوح تعریف کنید. زیرا دیدگاه‌های شما را واقعی‌تر می‌کند.

دیدگاه‌های خود را بنویسید و مسیر رسیدن به آن را طراحی کنید. هر تاجر موفق می‌داند که در حال انجام چه کاری است، به کجا می‌رود و چگونه می‌خواهد به آن دست یابد. همه این‌ها به لطف تجسم امکان پذیر است.

راهنمای کامل تبدیل شدن به یک تاجر

4. با خودتان صادق باشید

صادق بودن با خود اغلب خوشایند و آسان نیست. شناسایی مناطقی که در آن ضعیف هستید، می‌تواند نابود کننده‌ی روحیه باشد. اما تنها اگر شما اجازه دهید روی‌تان تأثیر بگذارد.

افرادی که موفق هستند پذیرفتند که خوب بودن در همه چیز امکان‌پذیر نیست. آن‌ها یا مهارت‌های جدیدی یاد می‌گیرند یا به منظور حل‌و‌فصل مسئله به سمت کمک خارجی می‌روند.

زمانی را به سخت‌گیری به خود اختصاص دهید. به مناطقی که قبول دارید در آن خوب نیستید توجه کنید. حتی از دیگران نظراتشان را بپرسید. به یاد داشته باشید، این یک حمله شخصی نیست، بلکه شناسایی مناطق ضعیفی است که مانع پیشرفت حرفه شما می‌شود. از طریق این فرایند، شما همچنین توانایی‌های مثبت خود را پیدا می‌کنید و می‌دانید که چه چیزی برای شما کارساز خواهد بود.

5. خواهان جذب اطلاعات جدید باشید

هیچ‌کس همه چیز را نمی‌داند. کسب‌و‌کار به طور مداوم تکامل می‌یابد. اطلاعات نیز از همین روش پیروی می‌کند. این در مورد کسب مهارت نیست. بلکه در مورد مطالعه و درک زمینه‌ای است که در آن کار می‌کنید. شما ایده‌ها، نظریه‌ها یا روش‌های جدید را یاد می‌گیرید و احتمال اشتباه‌های گران‌ را کاهش می‌دهید.

برای یادگیری از افرادی که آن‌ها را تحسین می‌کنید، وقت بگذارید: مطالعات موردی را پیدا کنید، مسائل رایج را بیابید و ببینید دیگران چگونه با آن‌ها روبرو می‌شوند. تغییر را بپذیرید یا حداقل یاد بگیرید آن را دوست داشته باشید. تغییر چیزی است که شما می‌توانید بر روی آن حساب کنید و برای یک تاجر پویا ضروری است.

راهنمای کامل تبدیل شدن به یک تاجر

6. آماده تعهد باشید

تعهد به خود و حرفه‌تان برای دراز مدت حیاتی است. حتی یک تاجر که به نظر می‌رسد یک شبه به موفقیت رسیده، تلاش و پشتکار فراوانی برای دستیابی به آن انجام داده است. بعضی‌ها برای دستیابی به موفقیت مشکل دارند، زیرا تعهد برای آن‌ها امری دشوار تلقی می‌شود. آن‌ها مضطرب هستند یا اشتیاقی که برای موفقیت نیاز است را ندارند.

به خود، کسب‌و‌کار و خانواده‌تان تعهد داشته باشید. شما باید بدانید که چرا این کار را انجام می‌دهید و پایه‌ی خود را توسعه دهید. آن را بنویسید و به دلایل خود نگاه کنید. شما باید اهداف خود را بدانید و چگونگی دستیابی به آن‌ها را بشناسید. از این امر آگاهی داشته باشید که این مسیر می‌تواند سال‌ها طول بکشد و این چیزی غیر عادی نیست.

گرفتن انگیزه از کسانی که در حوزه‌های خود موفق هستند، می‌توانند به شما کمک کنند و می تواند هدف شما را تازه و واقعی نگه دارد.

 

7. با استرس و اضطراب خود مقابله کنید


یک مطالعه انجام شده توسط دانشگاه کالیفرنیا نشان می‌دهد که 72 درصد از کارآفرینان تحت‌تأثیر مشکلات سلامت‌روان هستند. استرس و اضطراب در این آمار نقش مهمی دارند.

درک اینکه کسب‌و‌کار دارای استرس و اضطراب است، به شما امکان می‌دهد تا قبل از اینکه مشکلی ایجاد شود، با آن مقابله کنید. در حالی که برخی از استرس‌ها خوب است. یادگیری نحوه مقابله با آن، به طوری‌که هرگز باعث تضعیف کارتان نشود امری مهم تلقی می‌شود.

یک متخصص استرس پیدا کرده یا با یک مشاور صحبت کنید. دریافت کمک می‌تواند به شما کمک کند با استرس در زندگی خود مقابله کرده و از تاثیرات منفی آن در حرفه خود جلوگیری کنید.

راهنمای کامل تبدیل شدن به یک تاجر


8. بر رشد شخصی به جای کسب‌وکار تمرکز کنید

هیچ تاجر موفقی بدون رشد شخصی وجود ندارد. در حقیقت، هر چه قوی‌تر و با اعتماد‌به‌نفس‌تر باشید رسیدن به آن آسان‌تر می‌شود. کار بر روی شخصیت خود، درک مسائل و نقاط ضعف اهمیت دارد. از کدام قسمت ناراضی هستید؟ چه کسی می‌تواند در این مورد به شما کمک کند؟ درک کنید که هرگز کامل نیستید و این را بپذیرید.  نقاط ضعف خود را شناسایی کرده و بر روی بهبود‌شان کار کنید.

با دنبال کردن راه‌هایی برای بهبود توانایی‌های خود پایه‌ای قوی برای خودتان ایجاد کنید. هسته موفقیت در درون شما نهفته است؛ فقط باید به آن کمک کنید تا بیرون بیاید. نقاط قوت خود را به حداکثر برسانید و سعی کنید دیگران را هدایت کنید. این امر می‌تواند قدرت درونی‌تان را نمایان سازد و شما را قادر به حرکت به جلو همراه با اعتماد‌به‌نفس کند.

9. روش تصمیم‌گیری خود را درک کنید

آیا بر اثر انگیزه عمل می‌کنید یا بیش‌از‌حد کارها را به تعویق می‌اندازید؟ شناسایی روش تصمیم‌گیری‌تان، چیزهای زیادی در مورد شخصیتتان به شما می‌گوید. تفکر بیش‌از‌حد می‌تواند به معنای عدم اعتماد‌به‌نفس باشد. در حالی‌که تصمیم‌گیری‌های ناگهانی بی‌پروایی را نشان می‌دهد که باعث افزایش خطر اشتباه می‌شود.

آنچه تاجرهای موفق در مورد روش تصمیم‌گیری خود می‌گویند را مطالعه کنید. فرآیندهای آن‌ها و روششان را درک کنید تا رویکرد خود را بسازید. ممکن است در ابتدا راحت نباشد، اما اگر انجام کار را سریع‌تر می‌کند، اعتماد‌به‌نفس شما را افزایش خواهد داد.

راهنمای کامل تبدیل شدن به یک تاجر

10. بر روی مهارت‌های اجتماعی خود کار کنید

اگر مهارت‌های اجتماعی شما ناکافی باشد، زندگی برایتان سخت خواهد بود. پس از همه، شما باید در کسب‌وکار خود با افراد دیگر برخورد کنید.

مهارت‌های نامناسب منجر به آسیب‌دیدگی در شما و ناتوانی در اعتماد می‌شود. مهارت‌های اجتماعی ضعیف به دلیل تجربیات بد با خدمات مشتری، سالانه میلیاردها دلار از کسب‌و‌کار را هدر می‌دهد. 

لازم نیست بتوانید با همه صحبت کنید، اما بر روی نحوه ایستادن و تن صدای خود کار کنید. تظاهر به اعتماد‌به‌نفس کنید تا زمانی که برایتان آسان‌تر شود.

11. شبکه‌سازی کنید

عدم توانایی در شبکه‌سازی باعث شکست کسب‌وکار شما می‌شود. همان‌طور که مهارت‌های اجتماعی خود را بهبود می‌بخشید، توانایی شما برای شبکه‌سازی نیز تقویت می‌شود. نداشتن شبکه بر روی اعتماد‌به‌نفس شما  تأثیر می‌گذارد و پتانسیل رشد کسب‌و‌کارتان را محدود می‌کند.

اگر اعتماد‌به‌نفس ندارید، شبکه‌سازی را نزدیک به خانه خود شروع کنید و پاسخ را بسنجید. سپس نزد افرادی که خیلی به شما نزدیک نیستند بروید و واکنش آن‌ها را نیز مشاهده کنید. دریافت واکنش مثبت باعث می‌شود رو‌به‌رویی با مردم و همچنین شبکه‌سازی برایتان راحت‌تر شود.

شبکه‌سازی امری قوی است، هرچه بیشتر شبکه‌سازی کنید، ساده‌تر می‌شود. بیشتر تاجران موفق در هنگام شبکه‌سازی بسیار راحت هستند و این کار را حتی بدون فکر کردن انجام می‌دهند.

راهنمای کامل تبدیل شدن به یک تاجر

12. درک کنید که نیاز به فدا کردن بعضی چیزها دارید

برای موفقیت، باید نیاز به فدا کردن بعضی از چیزها را درک کنید. این فدا کردن شامل زندگی اجتماعی شما، زمان سرگرمی، حتی در صورت نیاز کاهش حقوق و دستمزد برای به‌دست‌آوردن تجربه و سپس حرکت به جلو است.

عدم تمایل به فدا کردن نشان‌دهنده کمبود اشتیاق و تعهد است. به نواحی زندگی خود که حواس پرتی هستند نگاه کنید. چگونه می‌توانید آن‌ها را برای تقویت حرفه‌ی خود کاهش دهید؟ زمان و انرژی هدر رفته کجاست؟

هیچ تاجر موفقی هرگز تنها با قرار دادن 50درصد خود به موفقیتش دست نیافته است. شما باید کارتان را در بالای لیست اولویت‌های خود قرار دهید.

مفهوم تعادل را بیاموزید و بدانید که زمانی برای هر چیزی وجود دارد. بیش‌از‌حد لازم فدا نکنید، به جای آن یاد بگیرید که مانند یک حرفه‌ای تعادل داشته باشید.

13. برای هر جنبه از زندگی خود برنامه‌ریزی کنید

برنامه‌ریزی نیاز به ساختار دارد و شما بدون آن موفق نخواهید بود. در بالا ذکر شد که بازاریابان موفق می‌دانند که کجا می‌روند، زیرا آن را مجسم می‌کنند. این تجسم را به برنامه‌ریزی تغییر دهید.

زمانی‌که می‌خوابید، غذا می‌خورید و غیره، اولویت انجام کارها را برنامه‌ریزی کنید. اگر روز شما کاملاً برنامه‌ریزی شده باشد، در این صورت احتمال کمتری برای اشتباه وجود دارد. شما می‌دانید که چه کاری باید انجام شود و چه زمانی باید انجام شود. بنابراین هیچ جای تعجبی وجود نخواهد داشت.

ممکن است خسته‌کننده به نظر برسد، اما در صرفه ‌جویی وقت شما مؤثر است و به شما کمک می‌کند که از فرصت‌های خود نهایت بهره را ببرید.

راهنمای کامل تبدیل شدن به یک تاجر


14. خود را تغذیه کنید

دادن سوخت مناسب به بدن خود برای گذراندن روز می‌تواند تفاوت بزرگی ایجاد کند. نادیده گرفتن نیازهای تغذیه شما تأثیر منفی روی سطوح انرژی و توانایی‌تان برای فکر کردن می‌گذارد. این باعث افزایش احتمال اشتباه می‌شود.

شما باید هر روز یک زمان استراحت داشته باشید. نور مصنوعی را شب‌ها کاهش دهید تا خواب بهتری داشته باشید. برخی از تکنیک‌هایی که می‌توانید برای آرامش از آن‌ها استفاده کنید عبارت‌اند از ورزش، مدیتیشن، غذای سالم خوردن، اجتناب از شکر و کافئین و زمان متوقف کردن کار و غذا خوردن.

ایجاد یک کسب‌و‌کار هیجان‌انگیز است، اما شما باید زمانی برای استراحت، غذا خوردن و تفریح کنار بگذارید. مفهوم تعادل را به یاد داشته باشید.

15. زمانی برای خود کنار بگذارید

این زمان نباید صرف کار شود. داشتن یک زمان برای خودتان و انجام کاری که از آن لذت می‌برید یا آرامش می‌گیرید در پیشرفتتان نقش کلیدی ایفا می‌کند.

شما باید ذهن خود را به فکر کردن در مورد چیز دیگری برای جلوگیری از خستگی و فرسودگی وادار کنید. شما باید زمانی داشته باشید که در آن به زندگی قبل از کسب و کار خود باز می‌گردید.

توجه داشته باشید که چه کاری دوست دارید انجام دهید و چه مدت طول می‌کشد. سپس، به برنامه خود نگاه کنید و ببینید که چگونه می‌توانید آن را در برنامه‌تان قرار دهید. با برنامه‌ریزی کامل، آسان‌تر از آنچه فکر می‌کنید خواهد بود.


کلام آخر

شما ممکن است مناطق زیادی برای کار کردن داشته باشید. همچنین ممکن است بهترین کسب و کار و یا حرفه‌ای را از قبل برنامه‌ریزی کرده باشید. اما اگر در این زمینه‌های اصلی مشکل دارید، زود خسته خواهید شد، انگیزه های خود را از دست خواهید داد یا حتی زود تسلیم می‌شوید.

این نکات منجر به موفقیت شما می‌شوند. با در نظر گرفتن نکات فوق، می‌توانید به خوبی از بقیه جلو بیافتید.

منبع: Lifehack

 

نویسنده مطلب
نگار بخش‌زاده - نگار بخش‌زاده
متولد ۱۳۷۶، دانشجوی مقطع کارشناسی رشته‌ی زبان و ادبیات انگلیسی دانشگاه گیلان، علاقمند به یادگیری زبان‌های خارجی و مقالات حوزه موفقیت

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2021-09-04 02:27:08
دسته بندی ها