چطور از شانس‌های زندگی‌مان استفاده کنیم و به موفقیت برسیم؟

11 تیر 1400 - 11:00
انگیزشی - چطور از شانس‌های زندگی‌مان استفاده کنیم و به موفقیت برسیم؟
چطور از شانس‌های زندگی‌مان استفاده کنیم و به موفقیت برسیم؟
امتیاز مطلب: 87%

حتما شما هم باور دارید برای موفقیت در زندگی، باید از فرصت‌هایی که مقابل‌مان قرار می‌گیرد، به خوبی استفاده کنیم. اما چطور می‌توانیم فرصت‌ها را در زندگی روزمره‌مان دریابیم؟ چگونه باید از آنها برای رسیدن به اهداف و رویاهایمان استفاده کنیم؟ با یوکن همراه باشید تا پاسخ این سوالات را پیدا کنید.

حتما شنیده‌اید که در اطراف هر کسی فرصت‌های زیادی وجود دارد. اما در اغلب اوقات فرصت‌ها را نادیده می‌گیریم، زیرا آموزشی ندیده‌ایم یا نسبت به نشانه‌هایی که از وجود فرصت‌ها خبر می‌دهند آگاهی نداریم. حتی گاهی متوجه فرصت‌های زندگی‌مان می‌شویم، اما هیچ بهره‌ای از آنها نمی‌بریم، چون در ظاهر مشکل به نظر می‌رسند، نه فرصت.

فرانک تایگر، طنزپرداز و کاریکاتوریست می‌گوید:

گوش کردن را یاد بگیرید. شاید فرصت خیلی آرام در خانه‌تان را بزند.

ممکن است هر روز فرصت‌های خوبی که سر راهتان قرار می‌گیرد را از دست ‌بدهید. برای رسیدن به اهدافتان با سخت‌کوشی کار می‌کنید، اما به هیچ موفقیتی نمی‌رسید، چون از فرصت‌هایی که در مسیرتان قرار می‌گیرد، بهره‌ای نمی‌برید.

وقتی بیوگرافی ریچارد برانسون را خواندم، به این نتیجه رسیدم که این کارآفرین ثروتمند و موفق، به خاطر استفاده فوق‌العاده‌اش از فرصت‌هایی که مقابلش قرار گرفته بود، به دارایی میلیارد دلاری دست یافته است. آنچه برانسون را از دیگران متمایز می‌کرد و او را در حوزه‌ی کسب‌و‌کار به موفقیت رساند، تمایل سیری‌ناپذیر او به ریسک کردن روی فرصت‌هایی بود که مقابلش قرار می‌گرفتند.

او برای بهره‌بردن از فرصت‌ها، منتظر موقعیت خوب نمی‌ماند، بلکه به سرعت از آنها استفاده می‌کرد. این خصوصیت برانسون باعث موفقیت او و پیشی‌گرفتن از رقبایش شد. البته گاهی اوقات از فرصتی استفاده می‌کرد، اما نمی‌دانست قدم بعدی چیست. در هر حال اهمیتی نداشت، زیرا بازهم یک گام جلوتر از بقیه بود و اطمینان داشت بالاخره همه‌چیز روبه‌راه خواهد شد. ریچارد برانسون، کارآفرین فوق‌العاده بزرگ، برداشتن اولین قدم را مهم‌ترین قدم می‌دانست. او می‌گفت قدم اول مهم است، بالاخره همه‌چیز سر جای خودش قرار می‌گیرد.

ریچارد برانسون بهترین الگو برای استفاده از فرصت‌هاست. در ادامه‌ی مقاله، به شما می‌گوییم چطور فرصت‌هایی را که سر راهتان قرار می‌گیرد، بشناسید و از آنها استفاده کنید. اما قبل از هر چیزی باید بدانید اصلا فرصت چیست و چطور می‌توانید ذهن خود را برای بهره‌مندی از آنها آماده کنید.

چطور از شانس های زندگی مان استفاده کنیم و به موفقیت برسیم؟

فرصت چیست؟

فرصت هر چیزی است که شرایط را برایتان تغییر می‌دهد و زندگی شما را رو‌ به‌ بهبود می‌برد. تغییر به سوی بهترشدن فوق‌العاده است. فرصت‌های زیادی پیرامون‌مان هستند که می‌توانیم از آنها استفاده کنیم تا به اهداف خود برسیم، اما چگونه؟

برخی از فرصت‌هایی که سر راهمان قرار می‌گیرند، دشوار به نظر می‌رسند. فردی که آگاهی کافی ندارد و نمی‌تواند فراتر از زمان حال خود را ببیند، تمام فرصتها مشکلاتی حل نشدنی به چشماش میآیند که زندگی را پراسترس، سخت و دشوار میکنند. به همین خاطر است که از بهرهمندی از فرصتهای عالی باز میمانیم. گاهی به جای اینکه مساله را چالشی برای تقویت ارادهی خود بدانیم، آن را «مشکل» می‌بینیم.

اما اگر دید خود را تغییر دهید و به تمام مسائل به چشم چالش نگاه کنید، به‌مرور زمان مغزتان برای شناسایی فرصت‌ها آماده می‌شود. شاید مشکلات حل نشدنی باشند، اما اگر روی چالش‌ها تمرکز کنید شرایط فعلی‌تان بهبود خواهد یافت.

پس چالش همان فرصت تغییر است؛ فرصت به دست آوردن تجربه؛ فرصت یادگیری درباره خودتان و شرایط‌تان؛ فرصت پیشرفت و تکامل روحی، جسمی و ذهنی.

بیشتر ارتباط برقرار کنید

افرادی که دوروبرتان هستند، منبع پاسخ‌هایی هستند که دنبالشان می‌گردید. پس بیشتر چالش‌هایی که در زندگی با آن مواجه می‌شوید، تبدیل به فرصت می‌شود. همین اطرافیان شما هستند که دانش، مهارت، تجربه و منابعی در اختیار دارند که می‌تواند شرایط‌تان را تغییر دهد و باعث پیشرفت شما شود. در ادامه به این سوالات پاسخ دهید:

  • چه کسانی را می‌شناسم؟
  • چه کسانی مرا می‌شناسند؟
  • رابطه‌ی ما چقدر عمیق است؟
  • چطور می‌توانم این رابطه را بهبود دهم؟

معاشرت بیشتری داشته باشید و هر روز روی تقویت رابطه‌ی خود با افراد مهم کار کنید، تا حمایت لازم برای تبدیل چالش به فرصتی برای بهبود شرایط را به دست آورید.

یک راه خوب برای به دست آوردن حمایت دیگران، حمایت از آنها، خصوصا در موقعیت‌های سخت است. به افراد مهم زندگی‌تان نشان دهید که دوست دارید راه‌حل‌ها و پاسخ‌هایی که آنها برای بهبود شرایط‌شان نیاز دارند را در اختیارشان قرار دهید. هر چقدر بیشتر به دیگران کمک کنید، فرصت‌های بیشتری در موقعیت‌های سخت پیش رویتان قرار خواهد گرفت.

چطور از شانس های زندگی مان استفاده کنیم و به موفقیت برسیم؟

داشتن ذهن فرصت‌گرا

برخی خصوصیات وجود دارد که افرادی چون ریچارد برانسون را از دیگران متمایز می‌کند. منظور از دیگران، همان کسانی هستند که مدام تلاش می‌کنند از فرصت‌هایی که مقابل‌شان ظاهر می‌شود، نهایت استفاده را ببرند. برخی ویژگی‌ها هستند که باید سعی کنیم روی آنها متمرکز شویم:

  • کنجاوی: برای استفاده از فرصت‌ها باید ذهن کنجکاوی داشته باشید. ذهنی که مدام سوالات متفکرانه و عمیق می پرسد.
  • بخشنده بودن: فرصت نیازمند قلب بخشنده‌ای است که فرصت‌ها را در اختیار دیگران هم قرار دهد.
  • پشتکار: بهره‌بردن از فرصت، آدم بااراده می‌خواهد. همان کسی که با وجود تمام موانعی که جلوی راهش قرار می‌گیرد، پشتکار و ثبات قدم دارد.
  • اعتماد به نفس: فرصت نیازمند اعتماد به نفس بالاست. کسی که هرگز به توانایی‌ها و مهارت‌های خود شک نمی‌کند.
  • خوش‌بینی: فرصت، رویکرد خوش‌بینانه می‌خواهد تا اگر به مطلوبش نرسید، به همه چیز پشت نکند.
  • شادی و سرزندگی: فرصت نیازمند رویکردی بانشاط است که کمی هم خلاق باشد. توجهی به کلیشه‌ها نداشته باشد و خارج از محدوده فکر کند.
  • ادراک: فرد بصیر فرصت‌ها را در می‌یابد، زیرا می‌تواند فراتر از زمان حال را ببیند. آدم بصیر به این درک رسیده که آنچه اکنون به عنوان مشکل دیده می‌شود، در آینده به فرصتی فوق‌العاده تبدیل خواهد شد.
  • شکرگزاری: انسان شکرگزاری که برای تمام چیزهایی که سرراهش قرار گرفته قدردان است، بهتر می‌تواند فرصت‌ها را ببیند.

چگونه فرصت‌ها را دریابیم؟

برخی افراد تاب دیدن فرصت‌ها و موفقیت دیگران را ندارند. این واقعا تعجب برانگیز است. اگر از این افراد بپرسید خودشان در زندگی به دنبال چه چیزی هستند، حتی نمی‌توانند خواسته‌های خود را به زبان بیاورند.

این در حالیست که اگر نتوانید آنچه می‌خواهید را درست بیان کنید، چطور می‌توانید فرصت‌هایی که مقابل‌تان قرار می‌گیرد را بشناسید؟ اگر دقیقا ندانید دنبال چه چیزی هستید، چطور می‌خواهید آن را پیدا کنید؟ اکنون به این سوالات پاسخ دهید:

  • هدفم در زندگی چیست؟
  • به دنبال چه چیزی هستم؟
  • فرصتی که در زندگی به دنبال آن هستم دقیقا چگونه است؟
  • وقتی فرصت را یافتم، چگونه از آن بهره ببرم؟

چطور از شانس های زندگی مان استفاده کنیم و به موفقیت برسیم؟

موانعی که سر راهتان قرار دارند

حالا که متوجه شدید واقعا دنبال چه چیزی هستید و باید چه فرصت‌هایی را بیابید، لازم است موانعی را پیدا کنید که اجازه نمی‌دهند از فرصت‌های پیشِ‌رویتان استفاده کنید.

ابتدا به باورهای خود نگاهی بیندازید و ببینید آیا باوری در شما شکل گرفته که مانع استفاده از فرصت‌ها شود یا نه:

  • چه فرصت‌هایی مرا از استفاده از فرصت‌ها بازمی دارد؟

سپس به نقاط قوت و ضعف خود توجه کنید و ببینید این قوت‌ها و ضعف‌ها چه تاثیری روی شما می‌گذارد:

  • چه ضعف‌هایی در من وجود دارد که اجازه نمی‌دهد فرصت‌ها را کشف کنم؟
  • این ضعف‌ها چطور مانع من می‌شود؟
  • چه نقاط قوتی در من هست که به یافتن فرصت‌ها کمک می‌کند؟
  • دقیقا چطور کمکم می‌کنند؟

لازم است آستانه‌ی ریسک‌پذیری خود را پیدا کنید. این نکته بسیار حائز اهمیت است، زیرا هر چقدر بیشتر ریسک کنید، بهتر می‌توانید از فرصت‌ها و شانس‌هایی که پیش رویتان قرار می‌گیرد استفاده کنید.

  • چقدر قادر به ریسک کردن هستم؟
  • چقدر برای پذیرفتن شکست احتمالی آمادگی دارم؟

وقتی خود را در این حوزه‌ها ارزیابی کنید درک بهتری از خود، انگیزه‌ها و محدودیت‌هایتان خواهید داشت. به این صورت وقتی فرصت‌ها نمایان شد به راحتی می‌توانید آنها را بپذیرید یا رد کنید.

اگر در برخی از این حوزه‌ها نقطه ضعفی دارید، باید مهارت جدیدی در خود پرورش دهید که باعث تقویت اعتماد به نفس و باورهایتان شود. هر آنچه برای پیشرفت در جهت دست‌یابی به اهداف و رویاهایتان نیاز دارید.

چطور می‌توانیم فرصت‌ها را پیدا کنیم؟

اکنون که متوجه شدید چه می‌خواهید و به دنبال چه فرصت‌هایی هستید، قصد داریم نگاهی به نحوه شناسایی فرصت‌هایی بیندازیم که سر راهمان قرار می‌گیرند.

همیشه آماده باشید

وقتی در پیِ استفاده از فرصت‌ها هستید، همیشه باید آمادگی داشته باشید. آمادگی برای هر فرصتی که ممکن است سر راهتان قرار بگیرد. پس به دنبال چیزهایی باشید که می‌تواند شما را در دست‌یابی سریع‌تر و موثرتر به اهداف و رویاهایتان کمک کنند. باید از ایده‌ها و چشم‌اندازهای جدید استقبال کنید. چیزهایی که می‌تواند درک خوبی در اختیارتان قرار دهد و شما را در پیشبرد اهداف یا غلبه بر مشکلات یاری کند.

لازم است پرسش‌های درست بپرسید تا میزان آمادگی خود را بسنجید. این پرسش‌ها میزان کنجکاوی‌تان را برمی‌انگیزد و شما را مجاب می‌کند درباره‌ی اتفاقات زندگی خود به شیوه‌ی بهتری فکر کنید. در این صورت چشم‌اندازی پیدا می‌کنید که برای شناسایی فرصت‌های مناسب نیاز است.

این سوالات را یادداشت کنید و همچنان که روز خود را سپری می‌کنید، آنها را مرور کنید تا فرصت‌های احتمالی را دریابید:

  • اکنون چه اتفاقی در حال رخ دادن است؟
  • چرا چنین اتفاقی می‌افتد؟
  • کجای این اتفاق جالب و هیجان‌انگیز است؟
  • این یعنی چه؟
  • چطور می‌توانم از این اتفاق بهره ببرم و به هدفم برسم؟
  • چه کاری باید انجام دهم تا از این موقعیت استفاده کنم؟

هرچقدر بیشتر سوالات مشابه مطرح کنید، کنجاوی‌تان بیشتر می‌شود و در نتیجه، سوالات بهتری مطرح خواهید کرد. این پرسش‌ها به شما کمک می‌کند ذهن‌تان را روی افراد، اتفاقات و شرایط مناسب متمرکز کنید که می‌توانند به پیشرفت شما کمک کنند.

چطور از شانس های زندگی مان استفاده کنیم و به موفقیت برسیم؟

شاید خوشتان نیاید این سوالات را با خود مطرح کنید، در این صورت، ذهن‌تان را در مقابل فرصت‌هایی که مقابل‌تان قرار می‌گیرد متمرکز نگه دارید. برای این منظور، باید جملات مثبت را مدام با خود تکرار کنید:

  • همه‌چیز به نفع من تمام می‌شود
  • هر مشکلی، فرصتی پدید می‌آورد که می‌توانم از آن استفاده کنم
  • فرصت‌های زیادی وجود دارد

جملات اینچنینی به شما کمک می‌کند برای رسیدن به اهداف‌تان متمرکز بمانید.

به دنبال سرنخ‌ها باشید

وقتی پرسش‌هایی مطرح کنید که کنجاوی‌تان را برمی‌انگیزند، زمان آن فرارسیده که به دنبال سرنخ‌ها باشید.

سرنخ‌هایی که فرصت‌های فوق‌العاده پدید می‌آورند، به شکل‌های مختلفی خودشان را نشان می‌دهند و از جنس فرصت‌هایی هستند که دنبالشان می‌گردید. اما سرنخ‌هایی وجود دارد که باید در ذهن داشته باشید. این سرنخ‌ها می‌توانند به شکل مسائلی خود را نشان دهند که مردم با آنها دست‌به‌گریبان هستند یا حتی چیزهایی که درباره‌شان اعتراض دارند؛ مانند کمبودها، رویدادها یا شرایط غیرمعمول.

تمام این سرنخ‌ها فرصتی برایتان پدید می‌آورد تا کار متفاوتی انجام دهید. شاید خیلی از این مسائل را از چشم‌انداز خود ببینید. این اتفاق به شما کمک می‌کند درک متفاوتی برای تغییر شیوه‌ی معمول به دست آورید. همچنین، این سرنخ‌ها می‌توانند شما را در مسیر جدیدی قرار دهند. درهای جدیدی به رویتان باز کنند و منابع و ابزارهای خوبی برایتان مهیا کنند که شما را در دست‌یابی به اهداف و رویاهایتان کمک می‌کند.

پیشنهاد می‌کنیم همانند لئوناردو داوینچی، تمام افکار و مشاهدات هر روز خود را روی کاغذ بیاورید و در جایی نگهداری کنید. این یادداشت‌ها به شما کمک می‌کند تا هرآنچه درباره‌ی رویدادها یا شرایط زندگی در ذهن دارید را به شکل دیگری تغییر دهید.

محدوده حرکت خود را گسترش دهید

برای تقویت توانایی یافتن فرصت‌ها، باید با یادگیری مهارت‌های جدید، برقراری ارتباط با کسانی که می‌توانند در این مسیر به شما کمک کنند و با دست‌یابی به منابعی که به توسعه منابع‌تان در زندگی کمک می‌کنند، محدوده حرکت خود را گسترش دهید.

علاوه بر آن، وقتی کارهای جدیدی انجام می‌دهید، در مسیر کسب تجربه‌ها و مسئولیت‌های جدید قدم برمی‌دارید، رغبت خود را به مواجهه با مسائل بزرگتر نشان می‌دهید، خود را در معرض فرصت‌های بیشتری قرار می‌دهید.

چطور از شانس های زندگی مان استفاده کنیم و به موفقیت برسیم؟

چطور از فرصت‌ها استفاده کنیم؟

شناسایی فرصت‌هایی که سر راهتان قرار می‌گیرد بسیار خوب است، اما اگر نتوانید از آنها استفاده کنید، چندان فایده‌ای ندارد. البته باید بدانید هر فرصتی هم ارزش دنبال کردن ندارد. ریچارد برانسون، کارآفرین بزرگ و ثروتمند نیز از تمام فرصت‌هایی که سر راهش قرار گرفته استفاده نکرده است. اما فرصت‌های مهمی در زندگی ما وجود دارد که می‌توانیم از آنها استفاده کنیم و همه‌ی این‌ها بستگی به شرایط دارد که باید خود را آماده کنیم.

در این بخش از مقاله می‌خواهیم به شما بگوییم چطور از فرصت‌هایی که سر راهتان قرار می‌گیرد، برای دست‌یابی به اهداف و آرزوهای خود استفاده کنید:

از منطقه‌ی امن خود بیرون بیایید

خیلی از فرصت‌هایی که در زندگی با آن مواجه می‌شوید، شما را به روش‌های مختلفی به چالش می‌کشد. این بدین معناست که از محدوده‌ی آسایش خود خارج شوید. پس لازم است آمادگی خروج از محدوده‌ی امن خود را داشته باشید تا بتوانید از آنها استفاده کنید.

باید بتوانید در دنیای عدم قطعیت گام بردارید و ریسک‌هایی انجام دهید که انتظارشان را نداشته‌اید. هر یک از این ریسک‌ها، معایب خود را دارند و باید آنها را با مزایایی که به دست می‌آورید بسنجید تا در نهایت تصمیم بگیرید آن ریسک را انجام دهید یا نه.

فرصت‌های کوچک را هم دریابید

باید بدانید تمام فرصت‌ها یکسان نیستند. فرصت‌های کوچک هم اهمیت دارند. پس آنچه شما در مواجهه با هر فرصتی انجام می‌دهید، اهمیت دارد. هرگز نباید آنچه فرصت‌ها می‌توانند برایتان به ارمغان آورند را نادیده بگیرید. شاید فرصت کوچکی که توجهی به آن ندارید، شما را به سوی فرصت‌های بزرگ در آینده هدایت کند. پس آمادگی کامل داشته باشید و به فرصت‌های کوچک هم اهمیت دهید تا بتوانید از تمام فرصت‌های پیش رویتان استفاده کنید.

چطور از شانس های زندگی مان استفاده کنیم و به موفقیت برسیم؟

با افراد خلاق وارد رابطه شوید

شاید «رابطه با همه» برایتان خوب باشد، اما چه کسی فرصت چنین کاری را دارد؟ بهتر است روی برقراری ارتباط با افرادی تمرکز کنید که تجربه، مهارت و منابع لازم برای کمک به شما در دست‌یابی به اهداف و آرزوهایتان را دارند.

با آدم‌های خلاق پیرامون‌تان رابطه برقرار کنید. افرادی که خارج از محدوده فکر می‌کنند. آنها می‌توانند شما را به چالش بکشند تا درباره‌ی اهداف، زندگی و شرایط‌تان متفاوت فکر کنید.

آنچه باید از آنها اجتناب کنید

وقتی می‌خواهید از تمام فرصت‌هایی که سر راهتان قرار می‌گیرد استفاده کنید، نباید به سراغ این کارها بروید:

  • هم‌قدم شدن با دیگران
  • به دنبال امنیت و آسایش بودن
  • منتظر فرصت‌ها ماندن
  • ترس از اشتباه کردن
  • بدبین بودن
  • تردید کردن

اگر بخواهید دنبال بقیه بروید، همان آدم متوسط باقی خواهید ماند. اگر ریچارد برانسون دنبال این بود که بقیه چه کار می‌کنند، هیچ‌وقت می‌توانست میلیاردر شود؟

منتظر فرصت‌ها ماندن همانند لاتاری است: شاید اتفاق بیفتد، اما برای 99.99 درصد افراد هرگز اتفاق نمی‌افتد.

هر فردی ممکن است دچار ترس و تردید شود؛ اما وقتی برای دست‌یابی به رویاهایتان تلاش می‌کنید، باید ریسک‌پذیر باشید و ترس‌هایتان را کنار بگذارید. شاید این فرصت دیگر سر راهتان قرار نگیرد. گاهی زندگی به انسان شانس دوم را نمی‌دهد.

بزرگتر فکر کنید

هنگام مواجهه با فرصت‌ها، کوچک فکر کردن، توانایی شما برای بهره‌مندی از فرصتی که برایتان فراهم شده را از بین می‌برد. باید بزرگ و بزرگ‌تر فکر کنید. پس درمورد هر فرصتی که زندگی سر راهتان قرار می‌دهد، بزرگ و خارج از محدوده فکر کنید. هر دستاوردی که از فرصت‌های زندگی به دست می‌آورید، نتیجه‌ی تلاش خودتان است.

زودتر اقدام کنید

وقتی با فرصتی مواجه می‌شوید، باید به سرعت تشخیص دهید که آیا این فرصت در طی زمان از دست خواهد رفت یا نه؟ اگر اینطور است، فرصت کمی برای استفاده از آن دارید و باید تمام تلاش خود را برای استفاده از موقعیت به کار ببندید. در این مواقع، به سرعت مزایا و معایب فرصت را بسنجید و طرحی ایجاد کنید که در استفاده از شرایطی که با آن مواجه هستید، به کمک‌تان بیاید.

اگر فرصت پیش آمده برایتان ارزشمند است، عجولانه تصمیم‌گیری نکنید. دل بستن به فرصت‌ها بسیار خطرناک است و ممکن است به شما آسیب بزند. پس بهتر است همیشه راه جایگزینی برای مواقع لزوم داشته باشید تا اگر همه چیز مطابق انتظارتان پیش نرفت، راه دیگری را امتحان کنید.

چطور از شانس های زندگی مان استفاده کنیم و به موفقیت برسیم؟

در ادامه پرسش‌هایی مطرح کرده‌ایم تا در مواجهه با فرصت‌ها از خودتان بپرسید:

  • من می‌‌خواهم به چه دستاوردی برسم؟
  • این فرصت به من کمک می‌کند یا مانع‌ام خواهد شد؟
  • مزایای این فرصت چه هستند؟
  • معایب این فرصت چه هستند؟
  • آیا نتیجه این فرصت تحت کنترل من است؟
  • اگر تحت کنترل من نیست، چه کسی آن را کنترل می‌کند و چطور می‌توانم روی آن تاثیر بگذارم؟
  • برای استفاده از این فرصت، چه ریسک‌هایی باید بکنم؟
  • این فرصت چه هزینه ای دارد؟ برای استفاده از آن، چه چیزهایی را باید متقبل شوم؟
  • آیا اکنون زمان و مکان مناسبی برای استفاده از این فرصت است؟
  • چطور تشخیص دهم زمان و مکان مناسبی است؟
  • آیا تجربه و منابع لازم برای استفاده از این فرصت را دارم؟
  • چه کسی می‌تواند در این مسیر به من کمک کند؟
  • آیا امکان دارد دوباره چنین فرصتی را به دست آورم؟
  • آیا احساس خوبی به من می‌دهد؟

اگر وقت و انرژی بگذارید و روی این سوالات فکر کنید، مطمئنا با ذهنیتی مناسب جلو می‌روید و در نتیجه‌ی آن، بهره‌ی بیشتری از فرصت پیش‌رویتان خواهید برد.

از فرصت‌های پیش‌رویتان بیاموزید

باید وقت بگذارید و از فرصت‌‌هایتان تجربه به دست آورید. اینکه چه کاری انجام دادید، چطور می‌توانید از فرصت‌های مشابه در آینده بهره‌ی بیشتری ببرید و دیگر موارد را به خوبی تحلیل کنید. این استراتژی به شما کمک می‌کند در هر زمینه‌ای به موفقیت برسید و همیشه بهترین بهره را از فرصت‌های پیش‌رویتان ببرید.

  • چه اقداماتی درست بود؟
  • چه کارهایی را اشتباه انجام دادم؟
  • چه چیزی می‌توانم از این فرصت یاد بگیرم؟
  • چطور می‌توانم دفعه‌ی بعد بهره‌ی بیشتری ببرم؟

در پایان 

زندگی یعنی انتخاب‌هایی که داریم. شما یا انتخاب می‌کنید که از فرصت‌های پیش‌رویتان استفاده کنید یا مسیر دیگری را در پیش می‌گیرید. پس تمام داستان زندگی‌تان، براساس تصمیماتی است که اتخاذ کرده‌اید. البته ما در لحظه‌ی تصمیم‌گیری، مطمئن نیستیم که درست تصمیم گرفته‌ایم یا نه. اگر به گذشته زندگی‌مان نگاه کنیم، بدون شک حسرت‌هایی داریم، اما بیشتر آنها به خاطر فرصت‌هایی است که سر راهمان قرار گرفته‌اند و از آنها استفاده نکرده‌ایم.

منبع: iqmatrix

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2021-07-03 01:43:47
دسته بندی ها