کارآفرینان پرمشغله چگونه از سلامت جسم و ذهن‌شان مراقبت کنند؟

16 مرداد 1400 - 11:00
کار آفرینی - کارآفرینان پرمشغله چگونه از سلامت جسم و ذهن‌شان مراقبت کنند؟
کارآفرینان پرمشغله چگونه از سلامت جسم و ذهن‌شان مراقبت کنند؟
امتیاز مطلب: 80%

برای موفقیت کسب‌و‌کار و داشتن رضایت‌فردی لازم است به سلامت جسم و ذهن خود اهمیت دهید. هرکسی می‌تواند با ایجاد تغییراتی کوچک در سبک زندگی خود، شاهد مزایای فراوان آن باشد و از جسم و ذهن خود مراقبت کند. با یوکن همراه باشید تا با شیوه‌های مراقبت از جسم و ذهن آشنا شوید.

کارآفرینان مشغله‌ی زیادی دارند و گاهی از سلامت جسم خود غافل می‌شوند. ایجاد عادت مراقبت از خود به شما کمک می‌کند از مشکلات سلامتی که ممکن است مانع کار کردن‌تان شود، اجتناب کنید.

این تمرین بهترین راه‌حل برای ایجاد تعادل در زندگی و سلامت ذهن کارآفرینان پرمشغله است. اگر به دنبال این هستید که چطور مراقبت از خود را با وجود برنامه‌ی زمانی پرچالش و ساعت کاری زیاد تمرین کنید، راهکارهای زیر را امتحان کنید و عادات بهتری را در طول روز به دست آورید:

به سلامت جسمی خود اهمیت دهید

شاید نتوانید هر روز یک ساعت تمرین کنید. نگران نباشید، چراکه تحقیقات نشان داده است تمرین‌های ورزشی با بازه زمانی کوتاه‌تر و به طور مداوم نیز می‌تواند همان مزایا را برای شما به دنبال داشته باشد. پنج دقیقه وقت بگذارید تا محدوده‌های فیزیکی خود را چندین‌بار در طول روز گسترش دهید. از این زمان برای تمریناتی مانند پرش پروانه، کشش‌های ساده یا پیاده‌روی سریع استفاده کنید.

حتی می‌توانید از ساعت ناهار خود استفاده کرده و به مدت نیم‌ساعت تمرینات ورزشی شدیدتر انجام دهید. یا به باشگاهی که در نزدیکی محل کارتان قرار دارد بروید. البته قبل از شروع کار به باشگاه بروید و برای صرفه‌جویی در زمان، همان‌جا دوش بگیرید و لباس کارتان را بپوشید.

کارآفرینان پرمشغله چگونه از سلامت جسم و ذهن شان مراقبت کنند؟

کارشناسان می‌گویند انجام دادن یک کار به صورت سیستماتیک خیلی بهتر از انجام هیچ کاری در بلندمدت است.

از ذهن خود مراقبت کنید

خیلی از ابعاد جامعه پیشرفت کرده است، اما هنوز هم تاسفی در رابطه با سلامت و بیماری روانی وجود دارد که ممکن است برخی‌ها را از درمان منصرف کند.

مراقبت از سلامت ذهن و روان به اندازه‌ی سلامت جسمی، برای موفقیت شما و کسب‌و‌کارتان لازم است. کارآفرینان همانند بقیه‌ی مردم در معرض ابتلا به افسردگی، استرس مزمن و اضطراب قرار دارند. به خاطر تحت فشار بودن برای رقابت با دیگران، بلندپروازی، مشغله‌های فراوان و غیره.

توصیه می‌کنیم به ذهن خود اهمیت دهید و در مواقع لزوم به مشاور مراجعه کنید. پس به عنوان یک کارآفرین پرمشغله، مراجعه به مشاور را در برنامه‌ی خود بگنجانید. درمان روشی موثر برای حفظ سلامت روانی و نیز حل مسائل جاری است. اگر وقت کافی برای مراجعه به دفتر مشاور را ندارید، از خدمات مشاوره‌ی آنلاین استفاده کنید و از زمان خود بهترین بهره را ببرید.

البته یک تمرین مراقبه‌ی منظم نیز می‌تواند حالتان را خوب کند و برای سلامت جسمانی شما مفید باشد.

تحقیقات دانشگاه هاروارد نشان داد افرادی که به طور منظم به مدت دو ماه تمرینات مدیتیشن انجام می‌دادند، پیشرفت قابل توجهی در بسیاری از علائم التهاب و بیماری داشتند. مدیتیشن می‌تواند تمرکز را افزایش دهد، اضطراب را پایین بیاورد و فشار خون را کاهش دهد.

برای انجام مدیتیشن نیاز نیست یک ساعت چشمان‌تان را ببندید، بنشینید و مدام کلماتی را با خود تکرار کنید. بلکه 10 دقیقه مدیتیشن با ذهن آگاهی بعد از بیدار شدن از خواب یا قبل از اینکه به رختخواب بروید، کمک زیادی به شما می‌کند. با این کار می‌توانید در روزهای پرمشغله و چالش برانگیز نیز آرام و متمرکز بمانید.

به تغذیه‌ی خود توجه کنید

برنامه غذایی یکی از موارد اصلی برای اهمیت دادن به سلامت جسمانی است. هر آنچه می‌خورید و می‌آشامید تاثیر مستقیم روی سیستم ایمنی، میزان انرژی و میزان خواب شما در شب دارد.

بسیاری از کارآفرینان می‌گویند ساعات کاری طولانی و مشغله‌های فراوان، مانع توجه به تغذیه مناسب می‌شود. توصیه می‌کنیم از سرویس تحویل غذا استفاده کنید تا رژیم غذایی خود را بهبود دهید. این شرکت‌ها به شما امکان می‌دهد انتخاب‌های رژیمی مانند وگن یا غذای بدون گلوتن داشته باشید و چند منو را از بین گزینه‌های موجود برای هر تحویل انتخاب کنید. مواد اولیه معمولا به بسته‌های کوچک و کنترل شده تقسیم می‌شود و به حداقل آماده‌سازی قبل از ترکیب نیاز دارند.

اگر خدمات غذایی را نمی‌پسندید، سعی کنید در تعطیلات آخر هفته برای روزهای هفته‌ی پیش‌رو غذا بپزید. برای داشتن تغذیه خوب برنامه‌ریزی کنید و قبل از آماده‌سازی خریدهای لازم را انجام دهید. بیشتر افراد در روز پنج‌شنبه تمام خریدهای خود را انجام می‌دهند و بعدازظهر جمعه را به پخت‌و‌پز و فریزکردن می‌پردازند.

کارآفرینان پرمشغله چگونه از سلامت جسم و ذهن شان مراقبت کنند؟

برای اینکه بدن سالمی داشته باشید، به سراغ غذاهای کم ارزش (جانک فود) و فست‌فودها نروید. خیلی از کارآفرینان پرمشغله توجهی به ساعت غذای خود ندارند و آنقدر در جلسات کاری غرق می‌شوند که ناگهان قندخون‌شان از فرط گرسنگی افت می‌کند.

در این زمان انتخاب غذا و میان وعده سالم کار بسیار سختی است، سعی کنید تنقلات و میوه‌های سالم را در ظروف دربسته در یخچال بگذارید. بدین ترتیب، هر روز وقتی می‌خواهید از خانه بیرون بزنید ظرف خوراکی‌های سالم را بردارید تا در زمان گرسنگی به سراغ مواد غذایی بی‌ارزش نروید.

در آخر پیشنهاد می‌کنیم نوشیدنی‌ها و آب‌میوه‌های حاوی قند را با آب یا چای جایگزین کنید. اگر به طعم آب حساس هستید، یک سیستم تصفیه آب برای بهبود طعم آب خریداری کنید.

منبع: entrepreneur

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2021-08-08 02:40:41
دسته بندی ها