15 توصیه ساده و کارآمد برای موفق شدن

17 شهریور 1399 - 6:10
انگیزشی - 15 توصیه ساده و کارآمد برای موفق شدن
15 توصیه ساده و کارآمد برای موفق شدن
امتیاز مطلب: 92%

برای موفق شدن، باید به یک سری اصول و قواعد پایبند باشید. اگر قصد دارید در کسب‌وکار خود موفق شوید باید همیشه میزان دانش و آگاهی خود را بالاتر از دیگران نگه دارید. در این مقاله از یوکن قصد داریم 15 راه ساده برای رسیدن به موفقیت را معرفی کنیم.

ممکن است فکر کنید موفقیت فرسنگ‌ها با شما فاصله دارد و راهتان با افراد موفقی که همواره دستاوردهای جدید به دست می‌آورند یکی نیست. شاید افراد موفق توانایی‌هایی داشته باشند که شما از آنها بی‌بهره‌ هستید. اما این باور را در خود به وجود آورید که تفاوت شما با آن‌ها در این است، که آن افراد عادات و رفتارهای خاصی را در خود ایجاد کرده‌ و همین باعث کامیابی‌شان می‌شود.

1. مانند یک فرد موفق لباس بپوشید

اگر همانند یک فرد موفق لباس بپوشید، مطمئن باشید دیگران هم مانند یک فرد موفق با شما رفتار خواهند کرد. پس در نحوه‌ی لباس پوشیدنتان بیشتر دقت کنید. قبل از اینکه از منزل خارج شوید، زمانی را به بررسی سر و وضع خود اختصاص دهید و به این اطمینان برسید که لباس مناسبی به تن کرده باشید. برخی افراد می‌گویند لباس برای آدم‌ها ارزش و شخصیت نمی‌آورد، اما این تفکر به طور کل اشتباه است. برای اینکه به عنوان فردی موفق شناخته شوید، لباس مناسب بپوشید؛ چراکه لباس در دنیای کسب و کار تأثیر زیادی می‌گذارد.

لباس پوشیدن - موفقیت

2. مانند افراد موفق فکر کنید

باور کنید رفتار شما نقش مؤثری در دست‌یابی به موفقیت دارد. پس تفکرتان نباید همانند انسان‌های شکست خورده باشد. بهتر است پیشرفت ها و چیزهایی که برای رسیدن به آن‌ها تلاش می‌کنید را در ذهنتان تجسم کنید. همیشه نیمه‌ی پر لیوان را ببینید و مطمئن باشید مردم همیشه حامی افراد موفق و مثبت اندیش هستند.

3. در یک گروه کار کنید

موفقیت با کار گروهی حاصل می‌شود. یک گل زن خوب در فوتبال نمی‌تواند به تنهایی موفق شود. موفقیت با همکاری و کمک تمام اعضای گروه به دست می‌آید. اگر در یک گروه کار می‌کنید تا جای ممکن مسئولیت‌ها و وظایف خود را به بهترین نحو ممکن انجام دهید و از دیگر اعضای گروه نیز همین انتظار را داشته باشید. در این صورت است که به موفقیت خواهید رسید.

4. خودتان دست به کار شوید

کسی که اهل شکار کردن است، می‌داند که می‌توانید برای شکار در جایی پنهان شوید اما هیچ وقت چیزی شکار نکنید. قانون شکار این نیست. باید از مخفیگاه خود بیرون بیایید و خود به دنبالش بروید. در دنیای کسب‌وکار نیز همین طور است. منتظر فرمان کسی نمانید و خودتان به دنبال وظایفتان بروید. در خود انگیزه ایجاد کنید، به دنبال پروژه‌های جدید باشید و از چیزی هم نترسید.

5. احساسات خود را به وضوح بیان کنید

وقتی در مسیر درست قدم بردارید، تنها چیزی که ممکن است مانع رسیدنتان به موفقیت شود، مهارت‌های ارتباطی است. خود را در یک جلسه‌ی کاری تجسم کنید و فرض کنید مدیرتان از شما نظر می‌خواهد. شما به طور دقیق می‌دانید که چه باید بگویید تا مشکل حل شود، اما توانایی بیان آن را ندارید. نمی‌دانید چگونه منظورتان را برسانید. در نهایت این موضوع باعث می‌شود، نتوانید ارتباط خوبی با افرادی که در جلسه حضور دارند برقرار کنید. پس این که مهارت‌های ارتباطی را یاد بگیرید بسیار مهم است.

6. همیشه نتیجه را تجسم کنید

هیچ کاری را بدون دلیل انجام نمی‌دهیم و به طور حتم، زمانی که دست به انجام کاری می‌زنیم، به دنبال نتیجه‌ی مشخصی هستیم. در محل کار هم باید همین طور باشد. هر کار ناخوشایندی هم که مجبور به انجامش هستید را با در نظر گرفتن نتیجه و هدفتان به دقت انجام دهید. این کار انگیزه‌ی خوبی به شما می‌دهد.

تجسم نتیجه - موفقیت

7. پشت تلفن به خوبی حرف بزنید

تلفن یکی از مهم‌ترین ابزارها بوده و هست. تلفن وسیله‌ای است که برای مهم‌ترین و فوری‌ترین کارها از طریق آن ارتباط برقرار می‌کنیم و از کامپیوتر هم مهم‌تر است. فردی که پشت تلفن با شما صحبت می‌کند باید به این اطمینان برسد که توجه و دقت لازم را به او دارید. بنابراین هنگام صحبت کردن با تلفن از خوردن و آشامیدن اجتناب کنید.

8. منضبط باشید

هنگام کار کردن بر روی یک پروژه، تمام مراحل را به دقت و قدم‌به‌قدم طی کنید. باید برای تمام کارهایتان برنامه داشته باشید. چراکه اگر بخشی از کار را نادیده بگیرید، کارتان به نتیجه‌ی دلخواه نخواهد رسید.

9. انتقاد نکنید

برخی از مردم تنها از دیگران انتقاد می‌کنند و زندگی‌شان با ایراد گرفتن از سایرین سپری می‌شود. اگر در کار کسی ایرادی دیدید، همانند یک معلم دل‌سوز به او گوشزد کنید. به هیچ عنوان کسی را مسخره نکنید و به گله و شکایت از او نپردازید. وقتی کسی شایسته‌ی تحسین و ستایش است، از او تحسین کنید.

10. مؤدب باشید

همیشه در برخورد با دیگران مؤدب باشید و خود را مشتاق و علاقه‌مند نشان دهید. دیگران در مورد ما با نحوه‌ی برخوردمان با خودشان به قضاوت می‌‌نشینند. پس خوش‌اخلاق باشید و رفتارهای بدتان را اصلاح کنید.

مؤدب بودن - موفقیت

11. گاهی مسئولیت مشکلی را به عهده بگیرید

اغلب مردم در برخورد با مشکلات کنترل خود را از دست می دهند. برای رفع این مشکل بهتر است هر از گاهی مسئولیت برطرف کردن یک مشکل را به عهده بگیرید.

12. در مقابل انتقاد دیگران رفتار مناسبی از خود نشان دهید

وقتی کسی از شما انتقاد می‌کند، ابتدا ببینید دلیل انتقاد او چیست و از معتبر بودن منبع آن آگاه شوید. برخی افراد به سادگی انتقاد دیگران را نادیده می‌گیرند و با خود می‌گویند طرف مقابل حسود بود، پس رفتار و گفتارش اهمیتی ندارد؛ اما گاهی خوب است که خود را همان‌طور که دیگران می‌بینند ببینیم. هرازگاهی روی انتقادهای دیگران فکر کنید و گفته‌های آن‌ها را نادیده نگیرید.

13. الگو باشید

همیشه وظایفتان را طوری انجام دهید که توقع دارید دیگران انجام دهند. این که بخواهید الگو باشید تأثیر بسیار زیادی دارد و به مرور در کل محل کارتان منعکس می‌شود. اگر همیشه کارهایتان را به بهترین نحو ممکن انجام دهید، به مرور موفق خواهید شد و دیگران نیز از شما به عنوان یک سرمشق پیروی می‌کنند.

الگو بودن - موفقیت

14. صبور باشید

برای رسیدن به موفقیت باید صبور باشید، چرا که موفقیت یک شبه، یا یک شبه ره صد ساله رفتن بی معناست. شاید فکر کنید برخی افراد به یک باره موفق شده‌اند اما مطمئن باشید آن‌ها هم برای رسیدن به موفقیت زمان و انرژی زیادی صرف کرده‌اند. دست‌یابی به موفقیت نیازمند زمان است. باید صبور باشید و همیشه هدف را در ذهنتان مرور کنید.

15. چیزهای جدید یاد بگیرید

همیشه در حوزه کاری‌تان اطلاعات به روز داشته باشید و علوم جدید مربوط به آن را یاد بگیرید. سعی کنید میزان دانش و آگاهی خود را بالاتر از دیگران نگه دارید تا به موفقیت برسید.

 

منبع: mardoman

نویسنده مطلب
UCAN TEAM - تیم تحریریه یوکن
تعدادی کارشناس محتوا که در زمینه موفقیت، سبک زندگی، مهارت‌های فردی و شغلی تخصص دارند و تلاش می‌کنند مقالاتی کاربردی و مفید را برای مخاطبان تولید کنند.

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-09-05 14:38:17
دسته بندی ها