15 کاری که با انجام آن می‌توانید پیشرفت شخصی خود را بهبود بخشید

24 بهمن 1398 - 12:00
مدیریت شخصی - 15 کاری که با انجام آن می‌توانید پیشرفت شخصی خود را بهبود بخشید
15 کاری که با انجام آن می‌توانید پیشرفت شخصی خود را بهبود بخشید
امتیاز مطلب: 89%

هر کسی آرزو دارد در زندگی شخصی و کاری خود موفق شود. پس بهتر است که با دقت درباره چیزی که می‌خواهید به آن برسید و کاری که دوست دارید انجام دهید، فکر کنید و با هدف دست‌یابی به خواسته‌تان، برنامه ریزی کنید و گام بردارید. لازم به ذکر است، عادت‌های مفید زیادی وجود دارد، که باعث ایجاد تغییر در رفتار و نگرش شما می‌شود و زندگی کاری و حرفه‌ای تان را متحول می‌کند. با یوکن همراه باشید تا به 15 عادت مفید و کاربردی اشاره کنیم.

1. درمورد حوزه‌ای که می‌خواهید در آن پیشرفت کنید، اطلاعات کسب کنید

آیا قصد دارید در یک مهارت خاص پیشرفت کنید؟ پس در مورد آن بیشتر مطالعه کنید. بیشتر به آن فکر کنید و کتاب‌هایی را بخوانید که در مورد جزئیات آن توضیح می‌دهند. می‌خواهید تأثیرگذاری آن بیشتر شود؟ به دنبال نتیجه مطلوب هستید؟ در این حالت نیز حتما مطالعه کنید، زیرا تمام این موضوعات به‌وسیله کتاب‌هایی که می‌خوانید حاصل می‌شود و با مطالعه همیشه در ذهنتان باقی خواهد ماند.

2. مهربان باشید

مهربان و دلسوز باشید و این خصوصیت را به عادتی برای خود تبدیل کنید. سعی کنید کمتر عصبانی شوید و یادتان باشد داشتن رفتاری معقولانه و دلسوزانه، در بیشتر مواقع نتیجه‌ی بهتری به دنبال دارد. این شیوه‌ی رفتاری به شما کمک می‌کند، راحت‌تر با دیگران ارتباط برقرار کنید.

3. به صحبت‌های اطرافیان‌تان خوب گوش کنید

گوش دادن و توجه کردن به حرف‌های دیگران کار بسیار سختی است. شاید فکر کنید حرف مهمی زده نمی‌شود و طرف مقابل تنها در حال معرفی خود یا گفتن چند توصیه‌ی ساده است. هر مکالمه‌ای را با این جمله به پایان برسانید: «چطور می‌توانم به شما کمک کنم» متوجه می‌شوید به کار بردن همین جمله ساده چقدر می‌تواند باعث بهبود رابطه‌تان با دیگران شود. گاهی یافتن راه حل در رابطه کار آسانی است، اما اگر بادقت به صحبت‌های طرف مقابلتان گوش دهید. اگر تا به حال غیر از این بوده، روش خود را تغییر دهید.

پیشرفت شخصی - گوش کردن به اطرافیان نزدیک

4. در پایان هر روز تامل کنید

اگر واقعا می‌خواهید پیشرفت کنید و فقط به صورت زبانی آن را مطرح نمی‌کنید، باید به طور دائم به دنبال این باشید که چطور می‌توانید پیشرفت کنید. تنها راه برای اینکه بدانید چطور پیشرفت کنید، این است که تأمل کنید و از خودتان بپرسید کجا و چطور به برخی کارها نیاز دارید.

5. به افرادی که برایتان مهم هستند، توجه کنید

اگر رابطه‌تان با کسی به بن‌بست خورده است، چه اهمیتی دارد که شما نسبت به او چگونه فکر می‌کنید. در پیرامون ما کسانی هستند که با آن‌ها کار می‌کنیم و به آن‌ها عشق می‌ورزیم. به افرادی که برایتان مهم هستند، بیشتر توجه کنید. خودخواهی را کنار بگذارید و اطرافیان خود را نادیده نگیرید. زیرا این افراد نقش مهمی در زندگی کارمندان، مدیران و شرکای شما دارند و بی‌توجهی به آن‌ها ممکن است به رابطه‌تان آسیب بزند.

6. افرادی را پیدا کنید که به پیشرفت شما کمک کنند و با آن‌ها همراه شوید

پیشرفت به تنهایی امکان‌پذیر است. اما حقیقت این است که بهترین پیشرفت‌ها، از طریق دیگران حاصل می‌شود. اگر با افرادی که مانند شما کار می‌کنند و دلسوزانه وقت می‌گذارند کار کنید، خیلی زودتر از آنچه که فکر کنید، خودتان را در حال پیشرفت خواهید دید.

پیشرفت شخصی - همراهی با افراد مفید

7. به رابطه‌ی خود با اطرافیان‌تان بیشتر اهمیت دهید

ارتباط مؤثر، مهم‌ترین فاکتوری است که در ایجاد یک رابطه‌ی پایدار و کارآمد اهمیت دارد. گاهی یک احوال‌پرسی ساده در زمان مناسب، می‌تواند باعث ایجاد یک رابطه‌ی بلندمدت کاری شود.

8. یک سیستم پاداش و تنبیه ایجاد کنید

این نکته برای افرادی که می‌خواهند عادات بد خود را کنار بگذارند بسیار حیاتی است. ایجاد یک سیستم پاداش و تنبیه می‌تواند سبب ایجاد تغییرات خوبی در شما شود.

9. از کارهای خوب دیگران حمایت کنید

در اغلب اوقات فقط غر می‌زنیم و یادمان می‌رود که گاهی لازم است از کارهای خوب دیگران قدردانی کنیم. به آدم‌های خوبی که تاکنون کمک زیادی به شما کرده‌اند، فکر کنید و از آن افراد تقدیر و تشکر کنید. گاهی برای تشکر از کار یا خدمات خوب دیگری، به او هدیه بدهید. این کار باعث می‌شود افراد احساس بهتری نسبت به شما پیدا کنند.

10. با خودتان صادق باشید

با صحبت کردن نمی‌توانید تغییری ایجاد کنید. راه ساده‌تر این است که کتابی برای رشد و ارتقای خود تهیه کنیم. بعد آن را همه جا با خود ببریم و بگوییم: «من همواره به دنبال این هستم که بیشتر در لحظه زندگی کنم.» تا اینکه تنها حرف بزنیم و مدام به دوستان خود بگوییم: «من در حال تلاش برای زندگی در لحظه هستم.»

پیشرفت شخصی - صداقت با خود

11. از کسانی تقلید کنید که می‌خواهید مانند آن‌ها باشید

عبرت گرفتن از دیگران برای ایجاد انگیزه، الهام گرفتن از آن‌ها یا حتی به عنوان یادآورهای روزانه شما مفید است. یادآوری روزانه به شما می‌گوید، چطور می‌توانید مسیر خود را در سفرتان ادامه دهید.

12. پیشرفت خود را بسنجید

یکی از مربیان من می‌گفت اگر نمی‌توانی میزان پیشرفت خود را بسنجی، به دنبال پیشرفت نباش. او زمان زیادی را صرف این کرد تا منظورش را به من بفهماند. شما باید راهی برای سنجش میزان پیشرفت خود پیدا کنید. این تنها راهی است که می‌شناسید، البته به شرطی که در مسیر درست قدم بردارید.

13. پایداری رمز موفقیت است

پیشرفت یک شبه اتفاق نمی‌افتد و تدریجی به دست می‌آید. پایداری همان چیزی است که باعث ایجاد تغییرات درست و معنادار می‌شود، اما ممکن است برای بیشتر مردم سخت باشد. به طور قطع نمی‌توانید تغییر را یک بار انجام دهید و در آن ثابت شوید. پیشرفت یک تمرین روزانه و یک سبک زندگی است.

پایداری رمز موفقیت - پیشرفت شخصی

14. همیشه سعی کنید بهترین عملکرد را داشته باشید

اگر می‌خواهید به زندگی و کسب‌وکارتان سروسامان دهید، باید اعتبار لازم را به دست آورید و سعی کنید همه چیز را در جای مناسب قرار دهید. با این حال، نباید به دست آوردن اعتبار، انگیزه تمام کارهای خوبتان باشد. اشتیاق زیاد شما برای کسب اعتبار، باعث می‌شود نه تنها در راه رسیدن به اهداف خیرخواهانه خود شکست بخورید؛ بلکه حتی ممکن است شخصیتتان نیز مقابل دیگران خدشه‌دار شود.

15. دیگران را تایید کنید

بهترین کاری که می‌توانید در هنگام مواجهه با یک کار خوب انجام دهید، این است که بگویید: «کار خیلی خوبی بود» یا «من مطمئنم که آن‌ها از کار شما قدردانی می‌کنند». قدردانی از دیگران و تأیید آن‌ها عمل بسیار پسندیده‌ای است و باعث تبدیل آن رفتار به یک عادت خوب و مثبت می‌شود.

 

منبع: inc

نویسنده مطلب
UCAN TEAM - تیم تحریریه یوکن
تعدادی کارشناس محتوا که در زمینه موفقیت، سبک زندگی، مهارت‌های فردی و شغلی تخصص دارند و تلاش می‌کنند مقالاتی کاربردی و مفید را برای مخاطبان تولید کنند.

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-01-28 14:03:57
دسته بندی ها