4 عادت مفید برای کاهش استرس و دست یابی به آرامش

12 اسفند 1398 - 6:00
مدیریت شخصی - 4 عادت مفید برای کاهش استرس و دست یابی به آرامش
4 عادت مفید برای کاهش استرس و دست یابی به آرامش
امتیاز مطلب: 71%

در اغلب اوقات نمی‌توان جلوی مشکلات و چالش های زندگی را گرفت. اما می‌توان بهترین واکنش را از خود نشان داد. زندگی همواره در حال تغییر است و با اینکه تمام تلاشمان را برای دست‌یابی به موفقیت می‌کنیم، باز مسائل جدیدی پیش می‌آید که ممکن است ما را مضطرب کنند. با یوکن همراه باشید.

با وجود زمان محدود برای تصمیم‌گیری چطور آرامش‌تان را حفظ کنید؟

هر فردی واکنش متفاوتی نسبت به شرایط حساس زندگی دارد. برخی‌ همه چیز را تحت کنترل خود می‌گیرند که شامل فضای کار و زندگی، اتفاقات، همکاران و اعضای خانواده می‌شود. عده‌ای احساس قربانی شدن دارند و با ناتوان نشان دادن خود، اطرافیانشان را تحقیر کرده و مسئولیت تمام اتفاقات را به گردن آن‌ها می‌اندازند تا شرایط سخت بگذرد.

این نوع واکنش‌ها هیچ فایده‌ای ندارد و تأثیر منفی به جا می‌گذارد. به هر میزان که در دنیای بیرون به دنبال کسب آرامش و تعادل باشید کمتر آن را پیدا کرده  و در نهایت احساس درماندگی خواهید کرد. به قدرت خود تکیه کنید و مطمئن باشید احساس آرامش از درونتان نشأت می‌گیرد. 

وقتی نسبت به اتفاقات پیرامونتان مسئولیت‌پذیر باشید، بهتر به تعادل و آرامش دست خواهید یافت. مسئولیت‌پذیری هر روز باعث پیشرفتتان می‌شود و نشان می‌دهد شما صاحب چیزهایی هستید که به دست آورده‌اید. 

عکس‌العمل شما به اتفاقات پیرامون و این‌که چگونه فکر می‌کنید، نگاه متفاوتی از کارها به شما می‌دهد و باعث کسب تجربه و لذت بیشتر از لحظات زندگی می‌شود. چگونه می‌توان به آرامش رسید و استرس‌های روزانه را کنار گذاشت؟

1. هر لحظه زندگی‌تان را مدیریت کنید

مدیریت لحظات زندگی به طور کامل در اختیار خودتان است و به سادگی انجام می‌گیرد. روز خود را با موضوعاتی که احساس خوبی به شما می‌دهند، آغاز کنید. نعمت‌های زیادی چون سلامتی، خانواده، کار، آزادی و غیره به شما داده شده است. پس با دید بهتری به چالش‌های زندگی نگاه کنید.

کاهش استرس - مدیریت زندگی

این که می‌خواهید فراز و نشیب‌های زندگی را به چشم کسب تجربه بنگرید یا موانع و مشکلات، انتخاب خودتان است. نباید اجازه دهید اتفاقات و حوادث زندگی، احساسات شما را به دست بگیرند. باید خودتان تصمیم بگیرید در مورد وقایع روزانه چه واکنشی از خود نشان دهید. می‌خواهید همواره احساس قربانی شدن داشته باشید یا بالاخره راه حلی پیدا کنید؟

2. ورزش را به برنامه روزانه‌تان تبدیل کنید

این یک حقیقت پذیرفته شده است که ورزش باعث کاهش استرس و نگرانی می‌شود. اینکه بتوانید هر روز زمانی را به ورزش اختصاص دهید، کار چندان آسانی نیست. اگر بتوانید روزانه نیم ساعت از وقت خود را به انجام فعالیت‌هایی چون پیلاتس، دوچرخه ثابت یا یوگا اختصاص دهید با تأثیر شگفت‌انگیز آن روبه‌رو خواهید شد. 

هرچند افرادی که بچه کوچک دارند یا مدام در سفر هستند، اختصاص دادن زمان روزانه به ورزش برایشان کار سختی است. هر چند در بدترین شرایط هم می‌توان فعالیت فیزیکی داشت.

باید در برنامه‌ریزی روزانه‌تان خلاق باشید. به عنوان مثال فرزندتان را به پارک ببرید، با او بازی کنید یا دنبالش بدوید. حتی می‌توانید از همکارانتان بخواهید باهم پیاده‌روی کنید و در مورد مسائل کاری حرف بزنید. با این کار تمرکز بیشتری خواهید داشت و قدرت مقابله با استرس نیز افزایش می‌یابد.

3. تغذیه‌تان را کنترل کنید

تمام چیزهایی که می‌خورید روی احساسات شما تأثیر می‌گذارند. پس حواستان به مواد غذایی مصرفی باشد و از خوردن غذاهایی که احساسات شما را برمی‌انگیزند خودداری کنید. شکر و مواد غذایی سرشار از کربن، سبب ایجاد احساس خستگی و اضطراب می‌شود.

کاهش استرس - کنترل تغذیه

اغلب افراد برای مقابله با استرس و خستگی چند لیوان قهوه می‌نوشند که به هیچ وجه روش مناسبی نیست. انتخاب تغذیه مناسب و سالم، روی احساسات و سطح انرژی ما تأثیر می‌گذارد.

4. برای تغییر رفتارتان اقدام کنید

هیچ کسی به طور کامل برای مشکلات و سختی‌های زندگی آماده نبوده است. این سختی می‌تواند کاهش حقوق، لغو شدن یک پرواز یا هر چیزی دیگری باشد.

شما می‌توانید واکنشتان را در شرایط سخت و تنش‌زا کنترل کنید. باید یادتان باشد که رفتار شما یک انتخاب است. هر روز برای بهبود رفتارتان گام بردارید تا اتفاقات زندگی را به بهترین نحو ممکن مدیریت کنید.

حرف آخر

مهم نیست چه‌قدر شرایطتان در خانه یا محل کار سخت است. مهم این است که شما با عکس‌العمل مناسب و مسئولیت‌پذیری رفتار، شرایط را به نفع خود بهبود دهید. استرس را مدیریت کنید و در نهایت به آرامش فکری برسید. به جای اینکه تحت تأثیر اتفاقات و رخدادهای زندگی قرار بگیرید، دیدگاهتان را تغییر دهید تا از لحظات زندگی بهترین استفاده را ببرید.

منبع: inc

نویسنده مطلب
UCAN TEAM - تیم تحریریه یوکن
تعدادی کارشناس محتوا که در زمینه موفقیت، سبک زندگی، مهارت‌های فردی و شغلی تخصص دارند و تلاش می‌کنند مقالاتی کاربردی و مفید را برای مخاطبان تولید کنند.

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-03-07 11:45:31
دسته بندی ها