20 جمله‌ای که کارآفرینان موفق هیچ وقت به زبان نمی‌آورند

17 اردیبهشت 1399 - 6:00
کار آفرینی - 20 جمله‌ای که کارآفرینان موفق هیچ وقت به زبان نمی‌آورند
20 جمله‌ای که کارآفرینان موفق هیچ وقت به زبان نمی‌آورند
امتیاز مطلب: 65%

آنچه کارآفرینان بسیار موفق را از دیگر کارآفرینان متمایز می‌کند طرز تفکر آن‌هاست. برای مثبت‌اندیشی باید سعی کنید افکار منفی درون‌تان را بشناسید و برای رفع آن‌ها تلاش کنید. با یوکن همراه باشید. در ادامه 20 جمله‌ای که یک کارآفرین موفق هرگز نمی‌گوید را معرفی می‌کنیم.

مثبت اندیشی- سخت کوشی

1. به قدر کافی خوب نیستم

کارآفرینان موفق هرگز به خودشان شک نمی‌کنند و این جمله را در مورد خود به کار نمی‌برند. آن‌ها به جای شکایت یا شک به خود، انرژی‌شان را صرف رسیدن به اهداف و آرمان‌هایشان می‌کنند.

2. وقت کافی ندارم

زمان برای همه افراد یکسان است، اما کارآفرینان بسیار موفق از وقت خود برای انجام کارهایی که در موفقیت‌شان تاثیر دارد استفاده می‌کنند.

3. تمام سعی‌ام را می‌کنم

آن‌ها به قصد انجام دادن کار، تلاش می‌کنند نه امتحان کردن. همین مساله رمز موفقیت آن‌هاست

همکاری

4. مشکل من نیست

افراد بسیار موفق کارهایشان را به طور هوشمندانه تقسیم می‌کنند اما بازهم از مسئولیت پذیری گریزان نیستند. وقتی مدیرعامل می‌شوید مسئولیت تمام اشتباهات به نحوی به شما ربط پیدا می‌کند.

تغییر دیدگاه- راه حل های جدید-روش های جدید

5. این کار ممکن نیست

کارآفرینان موفق رویاپردازان خوبی هستند. وقتی کاری غیرممکن باشد آن‌ها دیدگاهشان را تغییر می‌دهند تا راه جدیدی برای مشکل پیدا کنند.

6. تسلیم می‌شوم

بعد از شناسایی دلایل شکست‌شان، نکات لازم را می‌نویسند تا دوباره مرتکب آن اشتباه نشوند. افراد موفق به این باور رسیده‌اند که شکست نقطه‌ای برای یادگیری است.

7. این منصفانه نیست

از نظر این افراد موفقیت در کسب و کار هیچ ربطی به انصاف ندارد. بلکه تلاش، یادگیری و بهره‌مندی از فرصت هاست که باعث موفقیت می‌شود.

8. ای کاش...

افراد بسیار موفق به جای استفاده از عبارت‌هایی چون «ای کاش...» از«من می‌توانم» استفاده می‌کنند.

9. همیشه همین‌طور بوده‌است

کارآفرینی به معنای نوآوری است. یک کارآفرین بسیار موفق هرگز به شیوه‌ی مرسوم انجام شدن کارها تکیه نکرده و روش‌های جدید را امتحان می‌کند.

10. من راهی ندارم

افراد بسیار موفق همیشه می‌دانند راه‌های زیادی وجود دارد. به همین خاطر هیچ دری را به روی خود بسته نمی‌بینند.

11. متاسفم

افراد بسیار موفق از این‌که از حق خود دفاع کرده، ایده‌شان را گفته یا بخاطر مشغولیت زیاد، پاسخ‌گو نبوده‌اند، از کسی معذرت‌خواهی نمی‌کنند.

12. خیلی سخت است

بدون شک کارآفرینی بسیار مشکل است. اما بیشتر از سختی، لذت‌بخش است. افراد موفق هیچ وقت نمی‌گویند: «خیلی مشکل است». اگر تحمل مشکلات و چالش‌های پیش رویتان را ندارید وارد این شغل نشوید.

13. به کمک نیاز ندارم

کارآفرینان موفق، تیمی‌ متشکل از کارآفرینان، شرکای استراتژیکی و کارمندان قابل اعتماد دارند که در رسیدن به موفقیت یاری‌شان می‌کنند.

14. خودم به این نقطه رسیدم

کارآفرینان موفق وقتی به جایی می‌رسند موفقیت را به تمام اعضای تیم نسبت می‌دهند نه تنها خودشان.

15. خیلی‌ زود یا دیر است

کارآفرینان موفق با شب و روزهایی مواجه می‌شوند که باید زودتر از موعد بیدار شوند یا بخوابند. خیلی سخت است اما آن‌ها از تمام لحظات زندگی‌شان لذت می‌برند.

16. اگر/شاید/احتمالا

این کلمات نشان‌دهنده تزلزل هستند. کارآفرین موفق اگر با موقعیت خوبی مواجه شود آن را از دست نمی‌دهد و از این فرصت بهره می‌برد.

17. من نمی‌دانم

کارآفرینان با هر مشکلی مواجه شوند به دنبال راه حل آن می‌روند. اگر راه حلی پیدا نکند مشورت می‌گیرد اما هرگز آن را رها نمی‌کند.

18. می‌ترسم

ترس به معنای محدودیت است. کارآفرینان شاید گاهی مضطرب به نظر برسند اما هرگز از انجام دادن کاری نمی‌ترسند.

19. وقت کتاب خواندن را ندارم

کارآفرینان موفق کتاب‌های زیادی می‌خوانند. آن‌ها کتاب‌های ارزشمند را شناسایی کرده و برای خواندن آن وقت می‌گذارند. برای موفق شدن همین امروز کتاب خواندن را در برنامه روزانه‌تان قرار دهید.

20. وقت برای استراحت ندارم

کارآفرینان موفق زمانی را برای استراحت در نظر می‌گیرند تا انرژی‌شان بازیابی شود.

منبع: inc

نویسنده مطلب
UCAN TEAM - تیم تحریریه یوکن
تعدادی کارشناس محتوا که در زمینه موفقیت، سبک زندگی، مهارت‌های فردی و شغلی تخصص دارند و تلاش می‌کنند مقالاتی کاربردی و مفید را برای مخاطبان تولید کنند.

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-08-05 15:14:48
دسته بندی ها