9 عادت مهم افراد ثروتمند را در خود به‌ وجود آورید تا پولدار شوید

21 اردیبهشت 1399 - 6:00
مدیریت مالی - 9 عادت مهم افراد ثروتمند را در خود به‌ وجود آورید تا پولدار شوید
9 عادت مهم افراد ثروتمند را در خود به‌ وجود آورید تا پولدار شوید
امتیاز مطلب: 89%

 حتما برایتان جالب است بدانید، برای پولدار شدن همانند هر مهارت دیگری باید آموزش ببینید. اگر می‌خواهید نحوه‌ی پولدار شدن ‌را یاد بگیرید، با یوکن همراه باشید تا 9 عادت مهم را وارد سبک زندگی‌تان کنید.

هارو اکر (Harv Eker)، نویسنده کتاب «اسرار ذهن میلیونرها » می‌گوید: با آموزش می‌توانید ورزشکار، هنرمند یا سوارکار حرفه‌ای شوید. برای پولدار شدن هم باید آموزش ببینید.

در ادامه 9 عادت مهم برای کسب ثروت بیشتر را باهم بررسی می‌کنیم.

1. با افرادی معاشرت کنید که قبول‌شان دارید

آندرو کارنگی (بنیانگذار شرکت فولاد ایالات متحده) پیش از این‌که به ثروتمندترین مرد دنیا تبدیل شود، در قشر فقیر جامعه قرار می‌گرفت. اکنون او رمز پولدار شدنش را مغز متفکر می‌داند. مقصود از مغز متفکر این است که با افرادی ارتباط برقرار کنید که همانند خودتان هستند زیرا معاشرت و ارتباط با چنین مغزهایی، قدرت تصمیم گیری تان را بالا می‌برد.

وقتی با افرادی که تحسین‌شان می‌کنید ارتباط برقرار کنید، به مرور زمان همانند آنها خواهید شد. به همین خاطر است که ثروتمندان با افرادی همانند خودشان ارتباط برقرار می‌کنند.

معاشرت-رفت و امد

استیو سایبولد (Steve Siebold)، نویسنده‌ی میلیونر خودساخته‌ای است که می‌گوید:

معمولا ارزش شما به واسطه کسانی تعیین می‌شود که بیشترین ارتباط را با آن‌ها دارید. پتانسیل فکری و مالی شما با ارتباط با کسانی که از شما موفقیت بیشتری دارند، گسترش می‌یابد. حقیقت این است، طرز تفکر افراد میلیونر با قشر متوسط جامعه متفاوت است و می‌توانید از ارتباط با آنها درس‌های ارزشمندی بگیرید.

2. سرمایه گذاری کنید

یکی از راه‌های کسب ثروت بیشتر، سرمایه‌گذاری است. پس دست به کار شوید و تا جای ممکن بهترین سرمایه‌گذاری را داشته باشید.

 میکائیل سولاری (Michael Solari)، برنامه‌ریز مالی، درباره سرمایه‌گذاری می‌گوید:

امروز هرچقدر بیشتر پول‌تان را سرمایه گذاری کنید، فردا بیشتر برداشت خواهید کرد. زیرا ارزش پول و سرمایه ی شما در آینده بیشتر خواهد شد.

در قدم اول از بیمه‌ی کاری شروع کنید. راه حل دیگر این است که پول‌تان را در حساب‌های بانکی سرمایه‌گذاری کنید تا بتوانید هنگام بازنشستگی از آن بهره ببرید.

3. کار نیمه‌وقت بگیرید

اگر می‌خواهید پول بیشتری به دست آورید باید بیشتر کار کنید. حتما می‌دانید کار نیمه‌وقت حقوق و مزایای بیشتری نسبت به کار تمام وقت دارد. با کسب تجربه‌ی کاری دیگر، مهارت‌تان بالا می‌رود، مغزتان در زمینه‌های دیگر رشد یافته و شبکه‌ی ارتباطی شما گسترده‌تر می‌شود. همچنین می‌توانید کار موردعلاقه‌تان را در پیش بگیرید.

4. کتاب بخوانید

افراد ثروتمند هر سرگرمی را به آموزش دیدن ترجیح می‌دهند. پس دست از شبکه های اجتماعی بکشید و در دریای کتاب‌های سرمایه‌گذاری یا زندگینامه افراد موفق غرق شوید.

سایبولد (Siebold) می‌گوید:

وقتی وارد خانه یک فرد ثروتمند شوید؛ اولین چیزی که به چشم‌تان می‌آید کتابخانه‌ی بزرگی شامل کتاب‌هایی است که او برای موفق شدن مطالعه کرده است.

کتاب خوانی-انرژی و سرگرمی با کتاب

لازم است بدانید، وارن بافت، مرد ثروتمند دنیا و مدیرعامل شرکت برکشایر‌هاتاوی (هلدینگ) می‌گوید 80 درصد روز کاری خود را به مطالعه کردن اختصاص می‌دهد.

برای ثروتمند شدن لازم نیست مدرک دانشگاهی داشته باشید، چرا که بیشتر ثروتمندان تحصیلات عالی ندارند و ترجیح می‌دهند علم را در جایی فراتر از کلاس درس پیدا کنند.

5. در حساب‌های پرسود سرمایه‌گذاری کنید

مخارج 6 ماه زندگی خود را در بانک برای روز مبادایتان پس انداز کنید، اما مابقی آن را در یک حساب پرسود بگذارید. کتی برور (Katie Brewer)، برنامه‌ریز مالی، می‌گوید:

گذاشتن پول در یک بانک کم‌سود همانند این است که پول‌تان را در گاو صندوق بگذارید و هیچ سرمایه‌گذاری با آن نکنید.

اگر اهل ریسک کردن نیستید، پول‌تان را در حساب بانکی پرسود بگذارید.

6. مدام به دنبال کارهای ساده نباشید

اگر می‌خواهید در آینده به فردی موفق یا پولدار تبدیل شوید همین حالا راحت‌طلبی را کنار بگذارید و به دنبال انجام کارهای آسان نباشید.

سایبولد (Siebold) می‌گوید:

از نظر ثروتمندان، آرامش روانی، احساسی یا جسمی‌اولین هدف تفکر قشر متوسط جامعه است. متفکران جهانی می‌گویند میلیونر شدن آسان نیست و میلیونرها آرامش را در پیشروی در کار و حل چالش‌های موجود می‌یابند.

برای این‌که یک گام به جلو بردارید، 5 مورد از کارهایی که برایتان راحت نیستند اما می‌تواند از نظر مالی به شما کمک کند را روی کاغذ بنویسید.

7. هدف گذاری کنید

برای ثروتمند شدن باید هدف گذاری دقیقی داشته باشید و برای دست‌یابی به اهداف‌تان برنامه ریزی کنید. پول به آسانی به‌ دست نمی‌آید و باید برای آن سخت تلاش کنید.

به منظور رسیدن به درآمد بالا، به علم و جرات زیادی نیاز دارید و تنها وقتی به هدف‌تان می‌رسید که به خوبی برای آن برنامه‌ریزی کرده باشید.

در هنگام هدف‌گذاری و برنامه‌ریزی برای رسیدن به آن، واقع‌بین باشید و یک بازه زمانی برای اهداف‌تان مشخص کنید که قابل دسترس باشند. البته لازم است در عین حال بزرگ فکر کنید.

درامد اندک-پس انداز

اکر (Eker) می‌گوید:

بیشتر مردم به آنچه می‌خواهند نمی‌رسند زیرا نمی‌دانند واقعا چه می‌خواهند. اما افراد ثروتمند به خوبی می‌دانند که پول را می‌خواهند.

8. درآمد ساعتی از روزتان را پس‌انداز کنید

دیوید بچ (David Bach)، نویسنده کتاب پرفروش «میلیونر اتوماتیک» می‌گوید:

مهم ترین قدم برای قرار گرفتن در مسیر ثروتمند شدن این است که دارایی‌هایتان را در جریان خودکاری قرار دهید.

به عقیده‌ی بچ (Bach)، بخشی از درآمد ماهانه خود را به بیمه‌ی کاری‌تان اختصاص دهید تا هنگام بازنشستگی تمام آن پول به شما برگردانده شود. این پول می‌تواند به اندازه درآمد یک ساعت از روز کاری‌تان باشد.

برای مثال، فرض کنید درآمد سالانه شما از یک کار تمام‌وقت به مدت 40 ساعت در هفته، 50 هزار دلار باشد. به مدت 1920 ساعت در سال به شما حقوق داده می‌شود که برابر با 25 دلار در هر ساعت است. هر روز 25 دلار پس انداز کنید تا بازنشستگی‌تان تامین شود و هیچ وقت نگران پول نباشید.

9. درآمد انفعالی به دست آورید

خیلی خوب است بدون این‌که کاری کنید درآمد داشته باشید. به این نوع درآمد، درآمد انفعالی می‌گویند. در این نوع درآمد حتی وقتی خواب هستید هم پول درمی‌آورید. سرمایه‌گذاری در خانه، خرید سهام یک کسب و کار یا انتشار ویدیو در یوتیوب نمونه‌هایی از درآمدزایی انفعالی هستند.

 

منبع: businessinsider

نویسنده مطلب
UCAN TEAM - تیم تحریریه یوکن
تعدادی کارشناس محتوا که در زمینه موفقیت، سبک زندگی، مهارت‌های فردی و شغلی تخصص دارند و تلاش می‌کنند مقالاتی کاربردی و مفید را برای مخاطبان تولید کنند.

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-10-04 17:55:34
دسته بندی ها