25 راز موفقیت در زندگی شخصی و حرفه‌ای‌ از زبان بزرگان جهان

14 مهر 1399 - 4:10
انگیزشی - 25 راز موفقیت در زندگی شخصی و حرفه‌ای‌ از زبان بزرگان جهان
25 راز موفقیت در زندگی شخصی و حرفه‌ای‌ از زبان بزرگان جهان
امتیاز مطلب: 60%

این‌که چند سال دارید، کجا زندگی می‌کنید یا به چه حرفه‌ای مشغول هستید، مهم نیست زیرا یک چیز در بین تمام افراد یکسان است: تمایل به موفقیت. با یوکن همراه باشید تا به شما بگوییم بزرگان جهان چه نگرشی به موفقیت دارند.

هر فرد تعریف متفاوتی از موفقیت دارد، در حالی‌که عده‌ای موفقیت را آرامش، داشتن خانواده‌ی خوب، همسر مهربان و والدین بخشنده می‌دانند اما اغلب افراد موفقیت را کسب ثروت ، شهرت و قدرت تلقی می‌کنند.

بدون توجه به تعاریف متفاوت، راه‌های زیادی برای رسیدن به موفقیت در زندگی وجود دارد. تجربه نشان می‌دهد بهترین راه دست یابی به موفقیت، الگو گرفتن از افراد موفق و بزرگان جهان است.

رمز موفقیت در زندگی از نظر بزرگان

در ادامه قصد داریم 25 رمز موفقیت در زندگی و کسب و کار افراد موفق و بزرگان تاریخ را مرور کنیم:

1. همان کاری را که دوست دارید انجام دهید

کاری که به آن علاقه دارید را پیدا کرده و انجام دهید. اوپرا وینفری می‌گوید: «وقتی متوجه می‌شوی در مسیر موفقیت قرار داری که با اشتیاق کاری را انجام می‌دهی حتی اگر هیچ پولی بابت آن دریافت نکنی.»

وارن بافت ، مرد ثروتمند دنیا می‌گوید: «تفاوت افراد موفق و افراد بسیار موفق در این است که افراد خیلی موفق به خیلی از چیزها پاسخ منفی می‌دهند.»

فکرها و اهداف بزرگ

2. فکرهای بزرگ داشته باشید

میکل آنژ می‌گوید: «خطری که ما را تهدید می‌کند داشتن اهداف بلند و نرسیدن به آن‌ها نیست بلکه بیشتر ما به دنبال هدف‌های کوچک هستیم و به همان‌ها می‌رسیم.»

3. در زندگی‌تان تعادل ایجاد کنید

فیل نایت، مدیرعامل شرکت نایک می‌گوید: «در زندگی شخصی و حرفه‌ای همیشه جنگی میان آرامش و آشفتگی است که هیچ یک پیروز نمی‌شود اما این‌که بتوانید آن‌ها را مدیریت کنید رمز موفقیت شما در زندگی است.»

4. از شکست نترسید

هنری فورد می‌گوید:

شکست فرصتی برای شروع دوباره است تا دفعه‌ی بعد با هوشمندی بیشتری عمل کنید.

کالین دیویس: «مسیر موفقیت و شکست شباهت زیادی به هم دارند.»

باب براون: «پشت زندگی هر فرد موفقی، سال‌های بدون موفقیت زیادی هست.»

5. اهل عمل باشید

لئوناردو داوینچی می‌گوید: «مدت‌ها قبل به این نتیجه رسیدم افرادی که اهل عمل هستند به ندرت عقب می‌ایستند تا به دست‌آوردی برسند، آن‌ها دست به کار می‌شوند و به آن‌چه می‌خواهند می‌رسند.»

مارک کین می‌گوید:

اولین قدم به سوی موفقیت زمانی است که از اسارت در فضایی که در آن برای اولین بار خودش را شناخته دست بردارد.

6. با دیگران جدال نکنید

تئودور روزولت، رئیس جمهور سابق آمریکا می‌گوید:

مهمترین عامل در موفقیت این است که طرز برخورد با مردم را یاد بگیرید و از درگیری اجتناب کنید.

سپری کردن زمان

7. زمان بیشتری را با افراد موفق سپری کنید

حتما قبول دارید افرادی که با آن‌ها ارتباط داریم روی زندگی و طرز فکر ما تاثیر می‌گذارند. برای رسیدن به موفقیت وثروت، سعی کنید با کسانی وقت بگذرانید که موفق و ثروتمند هستند.

استیو سیبلد می‌گوید: «مقدار زیادی از ارزش شما توسط نزدیک‌ترین دوستان‌تان نشان داده می‌شود. وقتی با افراد موفق در ارتباط باشید، فکرتان باز می‌شود و تمام محدودیت‌های ذهن‌تان درمورد پول از بین می‌رود. حقیقت این است که میلیونرها نسبت به قشر متوسط جامعه طرز فکر متفاوتی درباره‌ی پول دارند.»

8. توانایی‌های خود را باور کنید

والتر دیزنی می‌گوید:

اگر بتوانی چیزی را تصور کنی، حتما می‌توانی آن را به نتیجه برسانی.

او می‌گوید: «وقتی رویاهای ما محقق می‌شوند که شجاعت دنبال کردن آن‌ها را داشته باشیم.»

9. نگرش مثبت داشته باشید

توماس جفرسون می‌گوید: «هیچ چیز نمی‌تواند فردی با نگرش مثبت را از رسیدن به هدفش بازدارد و هیچ چیز هم به کمک انسانی با نگرش منفی نمی‌آید.»

شحاعت-خودباوری

10. شجاعت پیروی از قلب‌تان را داشته باشید

استیو جابز می‌گوید:

باید شجاعت پیروی از قلب و بصیرت خود را داشته باشید، زیرا آن‌ها می‌دانند شما می‌خواهید به چه کسی تبدیل شوید، مابقی چیزها ارزشی ندارند.

استیو جابز در ادامه می‌گوید: «اغلب مردم فکر می‌کنند موفقیت یعنی پاسخ مثبت به هر چیزی و فکر کردن درمورد آن است، اما تمرکز واقعا چنین معنی‌ای را نمی‌دهد. تمرکز یعنی انجام یک کار و نه گفتن به تمام ایده‌های خوب دیگری که وجود دارد.»

11. سخت تلاش کنید

جی سی پنی می‌گوید: «اگر نخواهید بیشتر از توان یک فرد معمولی تلاش کنید هرگز به موقعیت‌های بالا دست پیدا نخواهید کرد.»

نا امد شدن- دلسرد شدن

12. هرگز دلسرد نشوید

آبراهام لینکلن می‌گوید: «اجازه ندهید دلسردی بر شما غلبه کند، مطمئن باشید که در نهایت به موفقیت می‌رسید.»

توماس ادیسون می‌گوید:

من هیچ اشتباهی نداشتم. تنها 10 هزار راه را امتحان کردم که به نتیجه نرسیدند.

13. عزم راسخ داشته باشید

کلنل سندرز می‌گوید: «بعد از این‌که تصمیم گرفتم به آن‌چه می‌خواهم برسم، دیگر نه زمان، نه نیروی کار و نه پول نتوانست جلوی من را بگیرد که به بهترین چیزی که می‌خواهم برسم. تا امروز این کار را انجام داده‌ام و با آن به موفقیت خواهم رسید. می‌دانم

14. از منطقه‌ی امن خود بیرون بیایید

وقتی در منطقه‌ی امن و راحتی هستیم هیچ موفقیت بزرگی حاصل نخواهد شد. بیشتر مردم نگران امنیت خود هستند، اما یادتان باشد امنیت برای افراد شکست‌خورده است.

جک دورسی، مدیرعامل توییتر:

موفقیت تصادفی به دست نمی‌آید.

نا امید بودن

15. هرگز ناامید نشوید

اغلب موفقیت‌های بزرگ با همان تلاش اول به دست نیامده‌اند. گاهی هرچقدر هم تلاش می‌کنیم به نتیجه دلخواه نمی‌رسیم اما این بدین معنا نیست که این کار نشدنی است زیرا ممکن است روش‌مان اشتباه باشد، اگر آنقدر ساده بود که هرکسی از پس‌اش برمی‌آمد دیگر فرصتی برای شما باقی نمی‌ماند.

16.موفقیت نزدیک‌تر از آنی است که فکر می‌کنید

همان زمانی که از انجام کاری خسته شده و می‌خواهید آن را رها کنید، تنها چند قدم با موفقیت فاصله دارید. واقعیت این است، هرچه به موفقیت نزدیک‌تر شده و ادامه مسیر سخت‌تر می‌شود بیشتر به رها کردن هدف وسوسه می‌شویم.

17. با تعهد پیش بروید

چقدر به اهداف خود تعهد دارید؟ برای رسیدن به اهداف‌تان چه کارهایی انجام می‌دهید؟ اگر به هدف خود متعهد باشید، انگیزه خود به خود به وجود می‌آید.

18. روی هدفتان تمرکز کنید

روی همان کاری که دوست دارید تمرکز کنید نه چیزهایی که از آن می‌ترسید. به خودتان بگویید: «همان چیزی که به آن فکر می‌کنم باید اتفاق بیفتد

آنتونی رابینز می‌گوید: «اغلب مردم با تمرکز روی چند هدف در یک بازه زمانی، برای هدفی که می‌توانند در یک سال به آن برسند بیشتر از ده سال وقت می‌گذارند.»

بروس لی:

یک جنگجوی موفق، فردی متوسط است با تمرکزی همانند لیزر.

گوته: «دست‌یابی به چیزهایی که اهمیت زیادی دارند را هرگز به خاطر رسیدن به چیزهایی که کمتر اهمیت دارند، رها نکنید.»

19. در زمان حال زندگی کنید

شما می‌توانید هر اتفاقی را در زمان حال کنترل کنید، به شرط این‌که به آینده و آن‌چه ممکن است رخ دهد فکر نکنید. این نوع نگرش باعث می‌شود بدون توجه به سختی شرایط روی حال تمرکز کرده و مشکلات موجود را برطرف کنید.

النور رزولت:

آدم‌های بزرگ درباره ایده‌ها حرف می‌زنند، آدم‌های معمولی درباره اتفاقات و آدم‌های کوچک درباره افراد.

20. با گام‌های کوچک، به سمت جلو حرکت کنید

هرگز توقف نکنید. قطعا ماندن در وضعیت فعلی و پیشرفت نکردن در زندگی شخصی یا کاری به مرور روحیه‌تان را تضعیف می‌کند.

هر روز یک گام کوچک به سمت هدف خود بردارید، به عقیده‌ی کایزن، متخصص کسب و کار ژاپنی، پیشرفت‌های کوچک روزانه در نهایت به موفقیت‌های بزرگ منجر می‌شود.

21. تصمیمات سریع اتخاذ کنید

ژنرال ویلیام شرمن می‌گوید:

برنامه خوبی که امروز اجرا شود خیلی بهتر از برنامه کامل فردا خواهد بود.

22. به رقبا توجه کنید

رقبای خود را در نظر بگیرید اما بیشتر از آن روی کاری که در حال انجامش هستید تمرکز کنید. هنگام توجه به رقبا باید بدانید که همه چیز از یک فاصله‌ای به بعد کامل و عالی به نظر می‌رسد، حتی زمین هم از فاصله دور آرام و ساکت دیده می‌شود.

شادی - لبخند

23. لبخند بزنید

همیشه بهانه‌ای برای لبخند زدن داشته باشید. زندگی شانس بزرگی است که به شما داده شده و هیچ فرصتی برای غصه خوردن نیست.

24. به نتیجه فکر نکنید

اگر در زندگی با هیجان و اشتیاق به دنبال تجربه چیزهای جدید باشید، انگیزه همانند سوخت به شما انرژی خواهد داد، اما اگر فقط به نتیجه فکر کنید انگیزه چیزی همانند آب و هوا می‌شود که با طوفان سختی‌ها از بین می‌رود. به هر آن‌چه در مسیر زندگی یاد می‌گیرید فکر کنید و به مقصد توجه نداشته باشید.

25. از تخیل خود استفاده کنید

لس براون می‌گوید:

بیشتر ما در رویاهایمان زندگی نمی‌کنیم زیرا در زمان حال، در ترس‌های زندگی‌مان غرق شدیم.

برای رها شدن از افکار منفی از تخیل خود استفاده کنید. وقتی همه چیز خوب پیش می‌رود ناخودآگاه سرشار از انرژی مثبت می‌شوید، اما وقتی با مشکلی مواجه می‌شوید باید انرژی بیشتری داشته باشید.

پس حالا متوجه شدید تکرار عبارات منفی مانند «من از کارم متنفرم» چه تاثیر مخربی روی روحیه‌تان می‌گذارد، در حالی‌که می‌توانید با تخیل مثبت از سخت‌ترین موانع گذر کنید و در خسته‌کننده‌ترین شغل هم چیزهای ارزشمندی یاد بگیرید.

منبع: theunboundedspirit

نویسنده مطلب
UCAN TEAM - تیم تحریریه یوکن
تعدادی کارشناس محتوا که در زمینه موفقیت، سبک زندگی، مهارت‌های فردی و شغلی تخصص دارند و تلاش می‌کنند مقالاتی کاربردی و مفید را برای مخاطبان تولید کنند.

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-10-05 18:59:03
دسته بندی ها