چگونه افراد موفق تا این اندازه مقاوم‌اند؟

21 خرداد 1399 - 6:00
عادت‌های موفقیت - چگونه افراد موفق تا این اندازه مقاوم‌اند؟
چگونه افراد موفق تا این اندازه مقاوم‌اند؟
امتیاز مطلب: 63%

شاید فکر کنید افراد موفق هیچ وقت ناامید و دلسرد نمی‌شوند؛ اما کاملا در اشتباه هستید. آن‌ها برای رهایی از این وضعیت راه‌حل‌های خوبی دارند و بسیار مقاوم‌اند. اگر شما هم می‌خواهید مقاوم باشید و سختی‌های زندگی را تحمل کنید راهکارهایی را به کار ببندید. با یوکن همراه باشید.

هدف مشخص-تعیین هدف

هدف مشخصی داشته باشید

هدف مشخص و واضحی در نظر بگیرید. بدون هدف‌گذاری نمی‌توانید به هیچ دست‌آوردی برسید. اگر هدفی نداشته باشید، مجبور می‌شوید برای برداشتن هر قدم زمان زیادی را صرف شناسایی هدف کنید و این کار باعث اتلاف وقت و انرژی‌تان می‌شود.

دلیل هدف‌تان را بدانید

دلیل هدف‌تان را مشخص کنید و مدام آن را در ذهن‌تان مرور کنید؛ بدین ترتیب انگیزه بیشتری برای ادامه‌ی راه خواهید داشت.

به خودتان باور داشته باشید

شاید در مسیر رسیدن به اهداف‌تان تنها باشید، به همین خاطر لازم است به خود و توانایی‌هایتان باور قلبی پیدا کنید. با ارتباط با خدا، معاشرت با افراد مثبت، یاداوری سختی‌هایی که تا به حال کشیده‌اید تا به این‌جا برسید و شکست انتخاب شما نیست بلکه در روند زندگی اتفاق می‌افتد می‌توانیداعتماد به نفس‌‌تان را افزایش دهید.

انعطاف‌پذیر باشید

انعطاف پذیری برای پیشرفت و قدم برداشتن در مسیر ترقی لازم است. اگر بتوانید هنگام رخ دادن اتفاقات غیرمنتظره شرایط را درک کرده و بهترین راه حل را برای شرایط موجود پیدا کنید انسان مقاوم‌تری خواهید بود.

اکهارت تولی می‌گوید: 

ابتدا باور کن سپس عمل کن. طوری شرایط پیش‌آمده را بپذیر که انگار انتخاب خودت بوده است. با آن کنار بیا تا این‌که از در مخالفت وارد شوی.

 

ارتباطات

با افراد قوی ارتباط برقرار کنید

با افرادی وقت بگذارید که در رسیدن به هدف‌تان شما را یاری می‌کنند. افرادی که به شما و توانایی‌هایتان باور دارند و می‌دانند چه چیزی می‌تواند مشوق‌تان باشد.

روی کارتان تمرکز کنید

وقتی هدفی برای خود تعیین می‌کنید، توجهی به دیگر موقعیت‌ها نداشته باشید. اگر هدف‌گذاری را به خوبی انجام داده باشید حتما موقعیت‌های دیگر به خوبی هدف خودتان نخواهند بود. پس روی مسیر‌تان تمرکز کنید و وسوسه نشوید.

برنامه داشته باشید

اگر هیچ برنامه‌ا‌ی برای رسیدن به هدف‌تان نداشته باشید، به سراغ همان کاری می‌روید که ابتدا به شما تلفن یا ایمیل زده می‌شود. پس احتمال رسیدن به هدف‌تان کمتر خواهد شد. در هر موقعیتی کارهایی انجام دهید که شما را به هدف‌تان نزدیک‌تر می‌کند تا امور را کمتر به تعویق بیندازید و تمرکز بیشتری داشته باشید.

پیشرفت کنید

هر گامی که برمی دارید شما را به هدف‌تان نزدیک‌تر می‌کند حتی اگر چنین احساسی به شما داده نشود. وقتی پیشرفت می‌کنید که برای هدف‌تان برنامه‌ریزی داشته باشید.

استراحت کنید

تمام چیزهایی که احساس خوبی به شما می‌دهد را یادداشت کرده و در زمان استراحت به سراغ آن بروید. هر فردی به طریقی استراحت می‌کند. شاید از خواندن کتاب ، وقت‌گذرانی با دوستان یا رفتن به سینما لذت ببرید، این انتخاب شماست.

بهترین راه حل این است که خود را از بدگویی و تراژدی‌ها دور کنید. این اتفاقات هرگز نمی‌توانند به شما در رسیدن به اهداف‌تان کمک کنند، پس تا جای ممکن از آن‌ها اجتناب کنید.

منبع: inc

نویسنده مطلب
UCAN TEAM - تیم تحریریه یوکن
تعدادی کارشناس محتوا که در زمینه موفقیت، سبک زندگی، مهارت‌های فردی و شغلی تخصص دارند و تلاش می‌کنند مقالاتی کاربردی و مفید را برای مخاطبان تولید کنند.

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-08-10 00:22:16
دسته بندی ها