3 اصل مهم برنامه‌ریزی روزانه برای ساختن زندگی موفق

25 تیر 1399 - 6:00
عادت‌های موفقیت - 3 اصل مهم برنامه‌ریزی روزانه برای ساختن زندگی موفق
3 اصل مهم برنامه‌ریزی روزانه برای ساختن زندگی موفق
امتیاز مطلب: 62%

برای این‌که زندگی توأم با پیشرفت و موفقیت داشته باشید، باید روی پیشرفت شخصی و دست‌آوردهای خود متمرکز شوید. در واقع باید بدانید، رمز اصلی رسیدن به موفقیت تمرکز روی تمام روزهای زندگی است. با یوکن همراه باشید.

اگر فردی این توانایی را در خود به‌وجود آورد که از تمام ساعات روز خود بهترین استفاده را ببرد و برای هر روزش برنامه و ایده داشته باشد، مطمئن باشید در پایان سال به پیشرفت و دست‌آوردهای بزرگی خواهد رسید. اکنون سوال مطرح می‌شود که چگونه می‌توان بهترین برنامه‌ریزی را برای روزهای خود داشت؟

چند اصل مهم برای برنامه‌ریزی روزانه

در ادامه اصول مهم برای برنامه ریزی را معرفی کردیم:

اصل اول: تمرین برای قدرت تفکر؛ حداقل یک ساعت به یادگیری اختصاص دهید

یادگیری - یادگیری روزانه - تمرین قدرت تفکر - تفکر - برنامه‌ریزی روزانه - ساختن زندگی موفق

اگر هر روز تنها یک ساعت را برای یادگیری صرف کنید مطمئنا در پایان سال دست‌آوردهای ارزشمندی داشته و به پیشرفت قابل توجهی خواهید رسید. این یادگیری می‌تواند؛ از طریق مطالعه کتاب، گوش دادن به پادکست، شرکت در سمینار و کنفرانس‌های کاری باشد.

به طور کلی باید ایده‌های نابی ارائه دهید که باعث تقویت تفکر و از بین بردن محدودیت‌های ذهنی شود و به رشد شما بینجامد.

اصل دوم: یک ساعت را به ورزش کردن اختصاص دهید

جسم و ذهن انسان به‌ هم مرتبطند و سلامت هر یک روی دیگری تاثیر می‌گذارد. شما با ورزش و توجه به سلامت جسمانی خود می‌توانید باعث بهبود عملکرد مغزتان شوید.

ورزش - ورزش روزانه - تمرینات بدنی - تمرین بدنی - نرمش - برنامه‌ریزی روزانه - ساختن زندگی موفق

پیشنهاد می‌کنیم برای بهبود سلامت جسمانی خود به سراغ بدن‌سازی، شنا، یوگا، پیاده روی، دویدن، دوچرخه‌سواری و... بروید. مهم نیست چه ورزشی را برای فعالیت جسمانی خود انتخاب می‌کنید، مهم این است هر روز یک ساعت را برای ورزش در نظر بگیرید و بدن خود را به جنبش درآورید. علاوه بر انجام تمرینات ورزشی، هر روز یک ساعت پیاده‌روی داشته باشید؛ بدین ترتیب تاثیر تمرینات ورزشی دو برابر خواهد شد.

با ورزش، قوه‌ی تخیل و قدرت ذهن شما بیشتر می‌شود و بعد از مدتی می‌بینید تصمیمات و انتخاب‌های بهتری دارید و زندگی‌تان تا چه اندازه متحول شده است.

اصل سوم: برای تقویت احساسات فردی تمرین کنید؛ حداقل یک ساعت را به احیای احساسات اختصاص دهید

تقویت احساسات فردی می‌تواند دربرگیرنده مسائل مختلفی باشد مانند نوشتن، خاطره‌نویسی، مدیتیشن، شکرگزاری، خواب باکیفیت و...

تمرین برای خوداحساسی یعنی احیای سلامت جسم و روح در طبیعت. با این کار می‌توان تنش‌های موجود در ذهن و جسم را از بین برد. اگر تنش‌های درونی خود را بیرون نریزیم و آن‌ها را در ذهنمان نگه داریم نتیجه‌ای به جز نا امیدی، خستگی و بی‌ثباتی روحی در طولانی‌مدت نخواهد داشت.

احساسات - احساسات فردی - تقویت احساسات فردی - احساس فردی - برنامه‌ریزی روزانه - ساختن زندگی موفق

همان‌طور که گفته شد، باید هر روز یک ساعت ورزش کنیم تا تمام تنش‌های درونی از بین برود. بدین ترتیب زندگی به جریان می‌افتد و عقل و خرد در زندگی روزمره جا باز می‌کند.

با توجه به این سه اصل مهم، یک روز عالی برای خود می‌سازید و به دنبال آن، یک سال عالی و پرثمر خواهید داشت.

در ادامه سه تغییر ذهنی را معرفی کرده‌ایم که با استفاده از آن‌ها می‌توانید زندگی روزمره خود را وارد مسیر تازه‌ای کنید.

1. عادت‌های باکیفیت = نتایج طولانی‌مدت

عادت های باکیفیت - نتایج طولانی مدت - برنامه‌ریزی روزانه - ساختن زندگی موفق

برای رسیدن به نتایج طولانی مدت لازم است در زندگی خود عادات مثبتی به‌وجود آورید. سخت‌ترین کار شروع این عادت‌هاست. اما بعد از آن هیچ چیز سخت نخواهد بود.

مرکز اصلی عادات مفید و باکیفیت در غیرارادی بودن آن‌هاست. یک تمرین قوی که به صورت خودکار انجام شده در آینده فرد نتایج فوق‌العاده و غیر قابل پیش‌بینی به دنبال خواهد داشت. بدین معنا که لازم است در زندگی عادات درستی ایجاد کنید، کنترل عادات خود را به‌دست بگیرید به طوری که ناخودآگاه و غیرارادی آن را انجام دهید. این عادت به مرور ایجاد می‌شود اما در طول سال نتیجه‌ای به‌دست می‌آورید که خودتان هم توقع ندارید.

2. استرس آگاهانه = پیشرفت

با وارد کردن استرس آگاهانه به زندگی خود و همراه کردن آن با مراحل بازیابی و بهبود می‌توانید به پیشرفت قابل توجهی در زندگی برسید. این پیشرفت با همراهی ذهن و بدن انجام می‌گیرد. مهم این است هر دو را موازی با هم پیش ببرید تا تعادل را وارد زندگی‌تان کنید.

استرس آگاهانه - پیشرفت - استرس مثبت - خودکنترلی - برنامه‌ریزی روزانه - ساختن زندگی موفق

کنترل خود در مقابل عدم کنترل

برای این‌که یک روز عالی داشته باشید باید بدانید چه مسائلی را می‌توانید کنترل کنید و چه مسائلی از کنترل‌تان خارج است. با اطلاع از این مساله باید بپذیریم مسائلی که از کنترل مان خارج‌اند را نادیده بگیریم و تمرکز خود را روی چیزهایی بگذاریم که می‌توانیم تغییری در آن‌ها ایجاد کنیم.

ایراد اصلی برخی افراد این است که تمرکز خود را روی مسائلی می‌گذارند که از کنترل‌شان خارج است. پس بهترین کار این است تمام تمرکز و توجه خود را روی اتفاقات قابل کنترل زندگی‌تان بگذارید و از مزایای آن بهره‌مند شوید.

3. چشم‌انداز قدرتمند + اهداف عالی = نتیجه درخشان و دست‌یافتنی

چشم انداز قدرتمند - اهداف عالی - نتیجه درخشان - نتایج دست یافتنی - برنامه‌ریزی روزانه - ساختن زندگی موفق

برای این‌که یک سال عالی بسازید باید چشم‌اندازی قدرتمند داشته باشید و با مهندسی معکوس به آن برسید. اگر بتوانید این مسیر را طی کنید، می‌توانید به نتایج ارزشمندی برسید.

کلام آخر

هر سال مجموعه‌ای از روزهاست، اگر روزهای پرباری داشته باشید سال درخشانی خواهید داشت. پس با بهبود روش زندگی در هر روز زندگی خود می‌توان سالی مملو از پیشرفت و موفقیت برای خود ساخت. موفقیت ساختنی است و هیچ دست‌آوردی در زندگی بدون فکر و تلاش به دست نمی‌آید.

منبع: medium

نویسنده مطلب
UCAN TEAM - تیم تحریریه یوکن
تعدادی کارشناس محتوا که در زمینه موفقیت، سبک زندگی، مهارت‌های فردی و شغلی تخصص دارند و تلاش می‌کنند مقالاتی کاربردی و مفید را برای مخاطبان تولید کنند.

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-07-21 03:27:44
دسته بندی ها