با این 8 عادت، به فردی موفق و ثروتمند تبدیل شوید

28 تیر 1399 - 6:00
عادت‌های موفقیت - با این 8 عادت، به فردی موفق و ثروتمند تبدیل شوید
با این 8 عادت، به فردی موفق و ثروتمند تبدیل شوید
امتیاز مطلب: 79%

حتما می‌دانید افراد ثروتمند راهکارهای ویژه‌ی برای انجام کارهایی چون مدیریت کسب و کار، ارتباط با دیگران، مذاکره بر سر قیمت و... دارند. حقیقت این است، افراد موفق و ثروتمند عاداتی در خود پرورش داده‌اند که باعث موفقیت هر چه بیشتر آن‌ها می‌شود. با یوکن همراه باشید تا ببینید که شما هم می‌توانید از شیوه زندگی آن‌ها استفاده کنید و کسب و کارتان را به سودآوری برسانید. 

برخی از ثروتمندان دنیا در خانواده‌های پولدار به دنیا آمده‌اند اما برخی دیگر از طریق سرمایه گذاری کسب ثروت می‌کنند. با تمرکز بر این‌که ثروتمندان چگونه پولدار شده‌اند می‌توانید از عادات و طرز تفکر آن‌ها استفاده کنید. در ادامه، تعدادی از عادات افراد موفق و ثروتمند را معرفی می‌کنیم.

1. آینده را پیش‌بینی می‌کنند

افراد ثروتمند، جادوگر نیستند که آینده را پیش‌بینی ‌کنند؛ بلکه همانند من و شما هستند. افراد موفق و ثروتمند هر روز سخت تلاش می‌کنند تا روند پیشرفت خود را بسنجند و آینده کسب و کارشان را بسازند. استیو جابز بهترین نمونه آینده‌نگری است. وقتی هنوز محصولات اپل وارد بازار نشده بودند، گویی استیو جابز می‌دانست مردم آن‌ها را می‌خواهند. وارن بافت می‌گفت:

امروز کسی در سایه است؛ چرا که مدت‌ها قبل کسی یک درخت کاشته است.

 

 

2. صبح‌ها زود بیدار می‌شوند

افراد موفق عادت سحرخیزی را در خود ایجاد کرده‌اند، زیرا به آن‌ها کمک می‌کند زمان بیشتری برای فعالیت داشته باشند. صبح زود بیدارشدن، زمانی برای تمرین و مدیتیشن در اختیارشان می‌گذارد و کمک می‌کند زمانی برای خودشان باشند. معمولا کار از ساعت 9 صبح شروع می‌شود، اما افراد موفق و ثروتمند به دلیل این‌که کارهای زیادی دارند، صبح‌ها زودتر بیدار می‌شوند.

3. به سلامت خود توجه دارند

با بهانه‌تراشی می‌توانید هرگز ورزش نکنید. افراد ثروتمند و موفق وقت محدودی به عنوان اوقات فراغت دارند. اما کمتر بهانه می‌آورند و با وجود مشغله‌های فراوان به سلامت خود اهمیت می‌دهند و ورزش می‌کنند. آن‌ها به این درک رسیده‌اند که سلامتی‌‌شان ارزش زیادی دارد.

4. با همه ارتباط سالم برقرار می‌کنند

باید با افراد قدرتمند و جاه‌طلب در حوزه کاری خودتان در ارتباط باشید. برخی افراد که قبل از شما وارد این حوزه شده‌اند شبکه و ارتباطات خود را دارند و به شما کمک می‌کنند کار خود را توسعه دهید و به پیشرفت برسید. خیلی خوب است با این افراد در ارتباط باشید و بتوانید در رقابت از بقیه جلو بزنید. البته این ارتباط دوطرفه است. پس همیشه سعی کنید شما هم برای طرف مقابل سودمند باشید.

حتما می‌دانید ارتباط و شبکه سازی از طریق اینترنت آسان‌تر است، زیرا می‌توانید از طریق ایمیل با هم در ارتباط بوده و افراد شاغل در حوزه کاری خود را با استفاده از پلتفرم‌هایی چون لینکدین پیدا کنید.

5. مدام در حال یادگیری هستند

افراد موفق به دنبال یادگیری چیزهای جدید هستند تا بتوانند با تغییرات جلو بروند. آن‌ها برای درک تغییرات جدید در صنعت‌شان روزانه مطالعه می‌کنند. این مساله به آن‌ها اجازه می‌دهد برای بهبود خدمات مشتریان خود تغییرات را ادامه دهند و رشد کنند.

اگر در تجارت درجا بزنید، دنیای رقابت راه‌های جدید برای دور نگه داشتن مشتریان از محصولات شما پیدا خواهد کرد.

6. به ارتباطات درون خانواده اهمیت می‌دهند

افراد موفق و ثروتمند، اعتماد اطرافیان خود را جلب می‌کنند و نحوه ارتباط با خانواده برایشان اهمیت زیادی دارد. به سادگی متوجه می‌شوید چطور برخی از شرکت‌های برتر بعد از از دست دادن بنیان‌گذار، توسط اعضای خانواده اداره می‌شوند. زیرا افراد خانواده از همان ابتدا با کسب و کار آشنا شده‌اند و حس اعتماد بین آن‌ها وجود دارد، پس تجارت به یک وظیفه روزانه برای اعضای خانواده تبدیل می‌شود. باید بدانید خانواده‌ها سعی دارند همه چیز را از نسلی به نسل دیگر برای فرزندان خود به جا بگذارند.

7. مدیریت مالی قدرتمندی دارند

افراد موفق می‌دانند پول خود را کجا سرمایه‌گذاری کنند تا بیشترین بازدهی را به‌دست آورند. اگر خودشان نتوانند مدیریت مالی را به دست بگیرند و اموالشان را مدیریت کنند، بهترین افراد را برای این کار استخدام می‌کنند.

مهم‌ترین خصوصیت کارآفرینان موفق، تقسیم پول شخصی و پول شرکت است. بسیار مهم است که پول را از شرکت بیرون نبرید زیرا برای بازاریابی، رشد و اتفاقات غیرقابل پیش‌بینی در نظر گرفته شده است. کسب و کارها در گذشته شکست می‌خوردند، زیرا دارایی شرکت برای مصارف شخصی استفاده می‌شد. اما اکنون مدیران کسب و کارها به خوبی می‌دانند چگونه بهترین مدیران مالی را در شرکت استخدام کنند. آن‌ها می‌خواهند بدانند چگونه پول خود را با سرمایه‌گذاری مناسب پس انداز کنند.

 

8. برای کارهای روزانه‌شان برنامه دارند

افراد موفق و ثروتمند از زمان بیدارشدن تا وقتی به رختخواب می‌روند، می‌دانند باید چه کارهایی انجام دهند. برای این‌که به فردی موفق تبدیل شوید، بدانید چه کاری باید انجام شود و روی آن تمرکز کنید.

منبع: lifehack

نویسنده مطلب
UCAN TEAM - تیم تحریریه یوکن
تعدادی کارشناس محتوا که در زمینه موفقیت، سبک زندگی، مهارت‌های فردی و شغلی تخصص دارند و تلاش می‌کنند مقالاتی کاربردی و مفید را برای مخاطبان تولید کنند.

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-09-01 16:03:00
دسته بندی ها